Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kroes, wat fijn!!! Superleuk dat jullie zoveel gezien hebben, en leuk n manneke

Druppel en rest, bedankt voor jullie bemoedigende woorden, ben blij dat ik niet de enige in negeermodus ben ;) ... Het blijft eng maar we blijven rustig afwachten en net doen of er niks aan de hand is (wat niet altijd makkelijk is met zo'n energieloos lichaam en beperkt eet en drink beleid , Oja en sinds net de blauwe kannen met bijbehorend plasritueel niet te vergeten)
Ben ook heel benieuwd wat jullie straks krijgen!

Willen jullie het allemaal weten??

Ik knijp er een paar dagen tussen uit!!! Zal af en toe mee lezen.

Maar niet veel reageren. Fijn weekend!!
Hallo dames,

hebben jullie ook een goed weekend gehad? Ik wel, nadeel is dan alleen dat ik op maandag niet echt veel zin heb om te werken, na de lunch gaat het dan altijd wel weer beterder.

@Kroes wat leuk een jongen, worden onze "kansen" op een meisje inderdaad groter. Ik denk dat ik een meisje krijg maar met een jongen ben ik net zo blij. Als het maar gezond is, maar daar gaan we tot nu toe gewoon vanuit.

Heeft iemand van jullie trouwens een NIPT laten doen in België, wij denken daar over na maar dan wel pas na de uitslag van de combinatietest. Ik doe liever geen vlokkentest ed ivm risico's en dan vind ik zo'n NIPT wel zo veilig.

@Jamaz ik ben pas sinds afgelopen woensdag (eerste echo) uit die negeerstand. Ik denk dat dat ook echt komt omdat ik (en jij en anderen hier) goed weten hoe verschrikkelijk mis het kan gaan en wat voor verdriet dat geeft. Het is een beschermingsmechanisme en dat is maar goed ook. Is de bruine afscheiding gestopt trouwens? En succes met je MvM meedoe-actie. Ik doe niet mee omdat ik dat gesleep met die flessen echt niet handig vind met mijn 40 uur + werken per week. Ik voel me er wel een beetje schuldig over maar ik krijg het echt niet ingepland. Wanneer heb je je eerste echo?

@Chika bizar je bent gewoon alweer over de helft van je zwangerschap heen. Wat gaat dat snel

Nou dames werk ze of geniet van je vakantie en tot snel

Dikke knuffel
Goeiemorgen dames

@NIPT

Wij zouden het in geval van niet goede combinatietest ook in Belgie de NIPT hebben laten doen. We hadden dezelfde motivatie, doe je zoveel moeite om zwanger te worden, da je dat niet voor een test op het spel zetten als het ook veilig kan.

Maar combitest was prima met 1:2700 voor Down en 1:5000 voor die andere twee.

Wij werden trouwens in het ziekenhuis wel actief geinformeerd over die mogelijkheid. En er werd ook gezegd dat er inmiddels een 4-tal ziekenhuizen in Nederland al faciliteren in het onderzoek.

Je kunt dan gewoon in Nederland bloed laten afnemen en zij zorgen voor de verzending naar Belgie.

Hier gaat het verder wel zijn gangetje. Misselijk is gelukkig voorbij, maar eetlust heb ik nog steeds niet... Yoghurt en fruit krijg ik redelijk weg, brood met vlagen en warm eten gaat echt met lange tanden. Ik heb intussen wel iets meer energie, maar slaap ook minder goed omdat ik nu minimaal 2x per nacht moet plassen. Minder drinken in de avond maakt ook niets uit.

Zijn jullie al bezig met namen? Wij zitten nog in voorselectiefase: als we ergens een naam tegenkomen wordt even snel bepaald of ie leuk genoeg kan zijn, niet al in directie ongeving gebruikt is of dat het een negatieve associatie oproept. Als ie aan die criteria voldoet wordt de naam opgeschreven en zullen we er later nog eens naar kijken.

Voor jongens gaat dit overigens een stuk makelijker.

Dinsdag gaan we naar de gemeente voor de erkenning van Mini

Vrijdag weer naar VK in het ziekenhuis, ik ben heel beniewd hoe dit deze keer zal gaan, want de vorige keer was alleen een praatje van 5 minuten (waarvan ik me afvroeg of dat niet niet telefonisch had gekunt ipv half uur reizen, half uur wachter wachten, 5 min binnen, half uur reizen). Ik hoop dat we even het hartje mogen horen. Bij eerste kindje was ik bij gewone vk en ik heb dus geen ervaring met vk spreekuur in ziekenhuis.

Hoe is het bij jullie verders?

@Jamaz

Wil je al in de tabel? Of is dat nog te confronterend te opzichte van je negeer-modus?
Hi allemaal,

Ik weet inmiddels anderhalve week dat ik zwanger ben. Heel pril nog allemaal; pas 5 weekjes namelijk.

Heb welgeteld 2 á 3 weekjes mee gekletst op "wij proberen door" omdat ik in eerste instantie vooral de behoefte had om mee te lezen, nu ik het schrijven weer heb ontdekt zou ik graag hier verder willen meedelen in al het geluk, angst en de bijbehorende spanningen.

Missvis is de naam, ben 24 jaar, 4 miskramen en 1 doodgeboren dochter in okt '11. UD is officieel 6 mei maar ik zal 2 á 3 weken eerder ingeleid worden. Vrijdag 13 september controle VK en 20 september controle WKZ.

Jamaz; dank voor het openhouden van de deur

Ik snap heel goed je "negeer-modus". Herkenbaar! Heb je wel een goed gevoel over deze zwangerschap?

Ik merk dat ik "meer vertrouwen en kwaaltjes" heb dan bij de miskramen. Heb je al last van symptomen?

Nena; ik had nog helemaal niet gehoord over NIPT. Dit kan dus voor de combinatietest al? Fijn dat ik dat nu wel weet; gaan wij zeker laten doen.

Druppel; wat belachelijk dat je de vorige keer zo lang hebt moeten wachten voor zo'n kort consult. In het ZH zijn ze hartstikke bekend met bezorgde ouders die graag toch-nog-even-extra-die-bevestiging-willen-dat-het-goed-gaat en zijn dus niet moeilijk met even een echo of hartactie laten horen. Tenminste dat is mijn ervaring in het WKZ! Vragen kan nooit kwaad

Hadden jullie overigens allemaal rond de 8 weken de eerste echo? Wij al met 6,5 week.. Best vroeg maar kan niet wachten om dat hartje te zien, hoop dat ik dan even rustig adem kan halen.
Half uurtje was een van de kortere wachttijden hoor, dus ik was al lang blij. Dat is dan weer een nadeel van groot ziekenhuis.

Op ferti poli waren ze wel eens ruim 2 uur uitgelopen. Daar staat wel tegenover dat ze altijd de tijd voor alle vragen en uitleg namen en ik me nooit de deur uit gekeken heb gevoeld. Waarschijnlijk was vorig consult zo kort omdat ik werd overgedragen van ferti naar vk en de week ervoor nog een echo had gehad.
Hoi meiden,

Ik ben weer terug van weggeweest!

Hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed! Voel me goed en mijn buik is echt goed zichtbaar 'trots'!

@missvis Hartstikke welkom! Wat een heftig verleden heb je! Ik hoop dat je over anderhalve week een mooi kloppend hartje gaat zien! Had je bij je miskramen geen hartje gezien?

En wat heftig van je doodgeboren dochter! Is dat tijdens de bevalling gebeurd?

@druppel fijn dat je niet meer misselijk bent! Mijn eetlust nam weer wat toe met 17 weken.

Leuk he, namen bedenken. Wij zijn er voor bijna uit voor een jongen, voor een meisje hebben we meerdere jongens.

@kroes wij willen weten wat het wordt! Ben heel benieuwd. Ik denk een jongen. We zullen het zien donderdag.

@nena fijn dat je wat meer kunt genieten nu.

@jamaz hoe is ie nu met jou? Kom je de dagen een beetje door?

@NIPT test niet gedaan. Wij hebben ook de combitest niet gedaan. Ik wist wel van het bestaan af en heb het een tijdje gevolgtrekking in het nieuws of het wel/niet in Nederland zal komen.

@hier donderdag de SEO. Ben erg nerveus hiervoor. Bang dat het niet goed zal zijn en onze droom alsnog in duigen zal vallen.

Wel benieuwd naar hoe ons kindje er nu uit ziet en wat het geslacht is en uiteraard of het gezond is!

Moeten jullie trouwens in het ziekenhuis bevallen? Omdat je bij VK in het ziekenhuis onder controle bent?

Ik wil graag thuis bevallen, als dat mogelijk is natuurlijk!

Fine avond allemaal!
Druppel, fijn dat misselijkheid minder is en beetje meer energie, voel me hier net een vaatdoek, pffff

Laat me maar lekker in de negeermodus, dus nog ff niet in de tabel :)!!!

heb vandaag de VK gebeld en echo staat voor 17-9, dan ben ik al 8,5 wk (bijna 9wk), wilde bewust geen vroege echo want dat heeft vorige keer zo'n onzekerheid veroorzaakt, moest toen elke week terugkomen en dan "ohh nog geen hartje, misschien verkeerd gerekend, evt late innesteling" en zo n paar keer... Ik kan me echter ook goed voorstellen dat je wel zo vroeg mogelijk wil hoor, wilde ik de vorige keer ook.

Gevoel is trouwens niet veel anders dan andere zws,

NIPT, Hmmm, zou eigenlijk niet voor nekplooimeting gaan ivm de moeilijke keuze voor vlokkenpunctie in geval van twijfel nekplooi, maar als dit het kan vervangen lijkt me dat wel wat, heb er wel ritje naar België voor over.
NIPT schijnt te kunnen vanaf 10 weken zwangerschap. Je kunt dan ook al laten uitzoeken wat het gaat worden, geheel niet belangrijk natuurlijk. Dat schijnt ook de reden zijn dat het in Nederland niet mag worden uitgevoerd dat ze bang zijn dat mensen zwangerschappen gaan afbreken als ze een jongen krijgen en een meisje willen. Ik vind dat zo'n rare redenatie.Wij willen eerst de nekplooimeting en de bloedtest en dan evt nog een NIPT indien de uitslag daar naar is. Maar we gaan gewoon uit dat de NIPT niet nodig is.

@Missvis welkom je was inderdaad snel doorgestroomd naar dit topic en wat een heftige geschiedenis heb je. Ik hoop dat je snel een kloppend hartje te zien krijgt.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen en daar ben ik maar wat blij mee. Ik heb ook gyn. ipv vk ivm medische oorzaak bij mijzelf (niet ernstig maar wel chronisch en dus collegiale doorverwijzing)

@Jamaz wij hebben ook bewust gekozen voor eerste echo op 8 weken en niet bij 6,5 week omdat we geen valse hoop/wanhoop wilde krijgen.
Pfff, vanmiddag weer beetje buikpijn. heb ik nu al paar dagen aan het einde van de middag. Zeurend gevoel aan de zijkant iets boven mijn lies. Als ik op de bank kruip zakt het wel en de volgende dag is het over, tot de middag.

Herkenning?

Mini is vanavond door Drupman erkend bij de gemeente en krijgt daarmee straks ook zijn achternaam!
Druppel, ik had precies hetzelfde! Heeft maar een weekje ofzo geduurd.

Weet niet wat t was. Je hebt dus weinig aan mn bijdrage ;)

Bij mij gaat alles nog steeds goed, misschien helpt dat een beetje

Ik vermaak me prima in de zon, maar blijf zo mooeeeeee.

Energie is erg snel op, kan dan bijna niet meer op mn benen staan.

Doe t echt rustig aan maar t blijft prut.

De komende dagen gaan we lekker naar t strand en zondag weer naar huis, dan nog een week rust.

Hoop dat ik dan weer de energie heb om lekker te werken e.d.!
Hallo meiden,

Ook weer even druk geweest dus weinig tijd om te reageren, wel mee gelezen hoor!

Gefeliciteerd Missviss en ook succes met het wachten...spannende tijd!

Druppel is het niet een beetje bandenpijn? Herken het wel en verloskundige gaf bij mij aan dat het waarschijnlijk bandenpijn was.

Hopelijk snel weer minder last van!

Sproetje vandaag echo?! Spannend! Hopelijk alles goed!

Hier begint echt wel een buik te groeien, kan er nu al niet meer omheen. Hadden jullie dit ook al met 15 weken? Moet zeggen dat ik er nog niet echt trots op durf te zijn, voornamelijk ook omdat er wel een laagje spek over heen zit ;)

Verder druk aan het kijken naar kamertjes en kinderwagens. Durf nog niet echt te kopen, wil wel graag de 20 wkn echo afwachten, ben benieuwd of ik dat red

Groetjes voor iedereen!
Ik heb precies hetzelfde moppie. Kan er maar moeilijk mee pronken, voel me net een ontplofte kip ofzo.

Vind t nog erg raar, zoon dikkere buik. Heb er zelf ook een laagje vet op dus denk dan: ohh mensen zullen wel denken dat ik ben aangekomen! Of mensen denken, zo die heeft een dikke buik. Wil er gewoon trots op zijn, ben ik eindelijk zwanger en mag ik een buik hebben, is het weer niet goed!
Hoi,

@moppie vandaag inderdaad de echo. Vind het enorm spannend, maar verheug me er ook wel heel erg op om ons kindje te zien!

@druppel misschien bandenpijn? Herken het ook en heb er regelmatig last van. Sterkte, kan heel vervelend zijn.

@ buik hier al zichtbaar met 12 weken. Met 15 weken zagen mensen het ook dat ik zwanger was. Ben wel heel slank van mijzelf dus daardoor zal het ook wel eerder zichtbaar zijn?
@Sproetje

Veel plezier met mini-spieken vandaag!, hoe laat mag je?

@moppie

Hier ook al aardig buikje onderweg hoor, inclusief het speklaagje. Maar sinds ik nu positiejeans draag is het niet alleen maar blubber en begint het een steeds mooier bolletje te worden

@vroege echo

Bij ons inhet ziekenhuis is 8 weken echt de ondergrens, eerdere echo heeft niet echt zin omdat er toch nog zoveel mis kan gaan.

@bevallen

Ik moet in ziekenhuis. Daarnaast blijven al mijn controles ook in het ziekenhuis. Ik heb bij de eerste zwangerschapsvergiftiging gehad en heb een verhoogde kans op herhaling. Ook is eerste met KS geboren en dan moet je sowieso in zkh bevallen. Als het ff kan zou ik wel graag zelf de bevalling willen doen ipv KS.

@Missviss

Hoe gaat het bij jou?
Hoi dames,

Echo gehad en alles zag er helemaal goed uit! Wat bijzonder weer zeg! Hij was eigenwijs en lag met zijn rug naar voren dus de echoscopist moest flink porren om hem goed in beeld te krijgen.

Maar jullie lezen het waarschijnlijk al, ook wij krijgen een zoon!!

Vind het zo leuk!

Gelijk even wat kleertjes geshopt, vanaf nu ga ik los! Haha
Wat ontzettend fijn dat alles goed was Sproetje.. Weer een hele opluchting lijkt me! Had je trouwens zelf een voorgevoel over het geslacht? Al 3 jongens in dit topic. Leuk hoor!

Druppel; dat klinkt inderdaad als bandenpijn! Kan behoorlijk pijn doen af en toe maar het is ook een goed teken

Eerste echo;

Voor ons is het fijn om te zien dat er überhaupt wat zit en mogelijk het hartje klopt aangezien we dit tot 2x toe niet hebben gehad ondanks een verder termijn. Het enige wat ik toen dacht was; had ik maar eerder een echo gehad, dan had ik het geweten.

Overigens ben ik het niet helemaal eens met 'valse hoop of wanhoop' want helaas weet ik dat geen één echo garantie geeft voor een gezond kind. Laat het maar gewoon levend en gezond in mijn armen liggen..

NIPT; wij hebben besloten om de combinatietest te laten doen en afhankelijk van die uitslag doen we wel of niet een NIPT test. De kosten hiervoor worden overigens niet vergoed maar ik doe voor geen goud een vlokkentest en vruchtwaterpunctie meer.

Bevalling; moet ook in het ziekenhuis i.v.m. inleiding, complicaties vorige zwangerschap en de doodgeboorte. We komen ook wel onder behoorlijke controle te staan, zei de gyn. aan de telefoon dus dat is wel een geruststelling.

Het personeel was fantastisch bij de vorige bevalling dus vind het wel fijn.

Geslacht; willen jullie allemaal het geslacht weten? Zo ja, door middel van een pretecho met 15 weken of de 20 weken echo?

Jamaz; is het bloedverlies inmiddels gestopt? Geen last meer van gehad? Nog steeds in de negeer-modus?

Hier gaat alles z'n gangetje. Ben veel moe en heb na trainingen behoorlijk last van mijn buik. Ga dus wel wat rustiger aan doen. Ben personal trainer en voedingsconsulent dus altijd in beweging en aan het (mee) trainen/ les geven. Even pas op de plaats en geef toe aan de vermoeidheid.

Oh en man o man, wat heb ik een last van mijn borsten en tepels. Zijn nu al een goede cup gegroeid.

Ach, ik neem de kwaaltjes voor lief en zie wel waar het schip strand..

Ik hoop dat ik zo een beetje op alles heb gereageerd, blijf een beetje puzzelen met dat heen en weer scrollen, lezen en typen. Haha.
Sproetje, gefeliciteerd met de goede & leuke echo!

3 jongens al.. ben benieuwd wat de rest wordt
JAAAAHHHH Sproetje, wat fijn!!!!! En leuk, n jongen

Geeft wel weer extra vertrouwen dat t goed zit en goed komt lijkt me

Hier nog steeds negeermodus , nog dikke 1,5 wk tot echo, Pff wat gaat dat traag.... Bruin bloed was gestopt maar sinds gister ook weer terug, beetje dan. Dan wordt je toch meteen weer angstig. Soms heb ik het idee dat het komt als ik harde ontlasting heb (normaal noooooit last van!, nu vrijwel elke keer :( ), zou dat kunnen?

Missviss, moeheid is herkenbaar, vind t maar vervelend om hijgend bovenaan de trap te komen, sport normaal 4x p wk maar nu maar 1 of 2x. doe t rustig aan, vaker met auto naar werk ipv fiets oa, maar hoop wel snel weer wat meer te kunnen sporten. Was een dagje niet moe meer, jee das ook stressvol, nu ben ik 'gelukkig' weer bekaf na elk beetje inspanning,
Hier alles goed. Zitten nog op de camping.

Buik groeit al mooi. Buren hier vragen iig al naar.

Sproet: welkom bij de jongens club.

Hou het verder kort. Liefs
Yeah sproetje! Gefeliciteerd met je goede echo

Een jongen wat leuk!!

Wij hebben pretecho besteld voor over twee weken! Dan is mijn vriend in het land en toch wel erg leuk om samen het geslacht te horen, gezien hij niet bij de 20 wk echo kan zijn.

Een zwaai naar de rest. Moet het kort houden gezien internet er weer elk moment uit kan knallen.
Vanavond zat ik lekker op een terrasje te eten. Kreeg opeens erg drukkende pijn op mn borst en dan trok t weer door onder mn bh ongeveer.

Had het gevoel dat er allemaal ballonnetjes in mn slokdarm en maag zaten die moesten ontploffen maar dat niet deden.

Van de pijn om mn borst raakte ik een beetje in paniek en werd daardoor helemaal duizelig.

Niet leuk! Wat kan dit zijn? Vind t nu opeens ff niet leuk om in het buitenland te zijn.
@Bn1987

Wat naar! Is het wel weer gezakt? Kan het mischien zijn dat het voedsel/drinken zich even ophoopte in je slokdarm omdat het niet snel genoeg je maag in kon? Dat kan een poosje flink pijnlijk zijn.

@Sproetje

Feli met goede echo en wat leuk weer een knul!

@Tabel

Ik heb Missvis en een niet nader te noemen zwangere, even toegevoegd.

@Missvis

Wil jij nog even de vraagtekentjes doorgeven als je wilt dat deze in de tabel komen?

@Visje

Leuk een pretecho met Visman! Wij hebben er volgende week een staan (omdat de wachttijd tussen echo 3 weken terug en SEO over 4 weken zoooooo lang leek)

@Kroes

Geniet lekker!

@Nena

Hoe gaat het bij jou? Al met een bil op de roze wolk na goede echo?

Hier een beetje (gezonde) spanning voor vk vanmiddag. Buikje begint ook te groeien. Ik denk zelfs al heel af en toe Mini te voelen. Buikpijn afgelopen twee dagen weer stuk minder, ik heb me dan ook wat rustiger gehouden. Ik hoop dat we vanmiddag het hartje mogen horen, maar heb geen idee hoe de controles bij VK in ziekenhuis verlopen, dus dat wachten we maar af.
Sproetje Wat fijn een goede echo! En een jongen, leuk! Een meid was natuurlijk ook leuk geweest ;)

Wij willen ook graag weten of we een jongen of meisje krijgen. Gaan wel wachten tot de 20 weken echo, maar wat duurt dat nog lang!!!

Bevalling, mijn man vindt het wel een heel fijn idee als ik in het ziekenhuis beval, geeft hem toch een wat veiliger gevoel. Maar het duurt nog even dus zekerheid is er nog niet ;)

Druppel Succes vanmiddag bij de VK!

BN Ik herken niet wat je beschrijft. Hoop voor je dat het weg is en niet meer terug komt!

Missviss wel fijn dat je goede ervaringen hebt met het personeel, is dan toch alweer prettiger gevoel!

Kwaaltjes zijn lastig maar inderdaad voor een goed doel en toch even niets aan te doen..

Jamaz succes nog even! Die obstipatie is wel weer een typisch kwaaltje, dus gewoon goed teken toch ;)
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties! Zit de hele dag al op een blauw wolkje!

Even een korte reactie, want niet veel tijd.

@bn kan het misschien maagzuur zijn? Dat drukkende gevoel herken ik heel erg (luchtbelletjes niet), het gaat bij mij weg als ik een rennie neem. Het is net of er iemand continu heel hard in mijn maag drukt (kuiltje net onder mijn ribben).

Anders kun je misschien je VK even bellen vanaf je vakantieadres om te ovetleggen? Hopelijk heb je het niet weer gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven