Dekbed hoe kan dit?

22-08-2013 20:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele domme vraag misschien, maar ik heb een dekbed gekocht, 2.20m bij 2.40m mijn matras is 1.60breed 2.00 lang, maar waarom valt mijn dekbed over het lengte van het bed er niet over heen dan? Zowel 2.20 als 2.40 zou dan ook over mijn hoofdeind moeten komen, maar dit is niet het geval...

Is dit omdat je dekbed nooit helemaal strak ligt of klopt de afmeting gewoon niet.. T is niet erg ofzo ik ga er niet mee terug, verpakking al weg gegooid, heerlijk dik dekbed klasse 6 Maar vond het even gek en snapte niet hoe dit nu zit

heeft iemand hier het antwoord?!
Wij hebben thuis exact dezelfde afmetingen en precies hetzelfde verhaal, denk inderdaad dat het aan het strakliggen ligt
Stop je hem in aan het voeteneind? Maak je hem op over je kussen heen in plaats van je kussen er op leggen? Anders zou ik het echt niet weten....
Misschien moet je hem een kwartslag draaien?

(Sorry ik lees dat je daar al iets over zegt. Maar 2.40 zou idd zeker over de rand moeten kunnen komen. )
Maar heb je wel passend beddengoed? Niet dat die 20 cm extra in je instop strook terecht komt?

Ik heb een dekbed van 2 bij 2, en herken dit eigenlijk helemaal niet. Als ik het instop met de instop strook en het dan opmaak komt het altijd tot de rand van mijn matras aan het hoofdeinde.

Ik vind het een mysterie!
Heb je het dekbed al gemeten? Misschien zat er een verkeerde maat in de verpakking?
Misschien moet ik hem maar eens op meten, al kan ik er weinig mee heb de verpakking weg gegooid Dekbedovertrek is ook gewoon 240 bij 2.20 , ik zal de volgende keer als ik mijn bed verschoon eens men dekbed strak leggen en misschien opmeten.

Daarom staat het ook bij overig, ik zou er niet mee terug gaan maar vond het even gek, begreep het niet zo. Overigens dekbed overtrek is dus ook 240 bij 220 en die komt er ook niet over heen en kussen ligt op mijn bed. Volgende keer alles eens strak neer leggen
Is het niet zo dat het geschikt wordt geacht voor een bed van die afmetingen? Dat de dekbedfabriek ook wel snapt dat je niet met een dekbed tot aan het kopbord slaapt?
Nou je het zegt.. Mijn dekbed heeft op papier dezelfde afmetingen. Maar bedekt mijn hele bed ook niet in de lengte.. Vreemd
ons dekbed van 200x220 bleek bij nameten 180 te zijn ipv 200, en aangezien man 2 meter lang is was het echt te kort, voelde me wel bekocht.

met slaapzakken trouwens precies hetzelfde, zo een met een capuchon, zou 2,35 zijn maar bleek ook te kort, de winkel vertelde dat ze snijmaten hanteren, dus het ding wordt gemaakt van een lap stof van 2,35 maar wat er overblijft als de stof aan elkaar is genaaid is natuurlijk korter.. stom.!

ik weet trouwens niet of dat bij dekbedden hetzelfde werkt maar het zou zomaar kunnen.
Oh citronella, dat is eigenlijk best oplichterij dan. Nu maakt het voor mij niet uit ofzo ik kan er goed genoeg onder weg kruipen beter dan men 1 persoons dekbed die ik voorheen had , maar toch..
Huh? Wat raar zeg.

Nooit op gelet eigenlijk. Ons bed is 1.80x2.20 en het dekbed past prima. Niet te kort in elk geval.
Die van ons klopt wel... Gek!
Omdat een dekbed bol is denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het dekbed heeft ook een dikte.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heeft misschien ook met de hoogte van het matras te maken?
Die van mij is dat ook en die ligt toch echt van voeten tot hoofdeinde, tot over de kussens zeg maar. En hangt een flink stuk over dezijkanten.

Ik heb wel dat mijn hoezen van dezelfde lengte en breedte niet passen. Of te kort in de lengte of te breed in de breedte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven