Budget bruiloft eten

24-08-2013 09:55 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen,

Mijn aanstaande en ik gaan over 2 maanden trouwen en willen de plek waar we het feest geven en het eten wat simpeler houden. Mijn schoonouders hebben een groot huis en daar houden we het (intieme, 15 personen) feest. Het feest zal van ongeveer 17.00 uur tot 21.00 uur duren

Nu nog het eten. We willen een soort van buffet houden, met een grote tafel vol allemaal lekkers, en dat iedereen zoveel hij wilt en wanneer hij wilt, kan pakken.

We hebben niet perse een budget want we hebben genoeg gespaard, maar toch zou het fijn zijn als de kosten tot ongeveer 200 euro blijven (inclusief drankjes, maar er wordt sowieso geen alcohol geschonken).

Verder hebben we de mogelijkheid om eventueel van tevoren klaargemaakt eten in de oven te gooien.

Hebben jullie ideeën? We zijn niet echte vleeseters maar we eten wel vis en kip.
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:42:

[...]

En je kan je echt geen redenen voorstellen waarom mensen het jong doen? Misschien hebben ze een zieke ouder en willen ze trouwen voordat ze hem of haar verliezen. Of hebben ze zelf iets waardoor ze een korte levensverwachting hebben. Of lijkt het ze gewoon fijn om getrouwd te zijn. Jemig, een beetje verbeelding in plaats van meteen alles af te hakken wat niet in je eigen nauwe straatje past kan geen kwaad hoor.

Willen ze die zieke ouder nog eerder in de kist hebben door ze 'n hartverzakking te bezorgen door op zo'n jonge leeftijd zo'n onbezonnen actie te ondernemen waaraan veel financiele risico's kleven?

En trouwen als één van de twee is opgegeven? Dan moet de ander op jonge leeftijd als als weduwe/naar door het leven. En dat voor 'n jeugdvriendje...
Nou ja, het zou mijn 'feest' ook niet zijn, maar als hun dat leuk vinden, of het past bij hun manier van leven, dan moeten ze dat zelf weten (misschien beide families van de blauwe knoop of zijn bij het Leger de Heils of zo? Ja, is ook weer invullen natuurlijk).

En als je zelf een uitnodiging krijgt voor zoiets kun je het natuurlijk afslaan. (Zelf wil ik sowieso nooit trouwen, dus dat scheelt )
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nou, ik denk niet dat TO nog komt reageren. Zou ik ook niet doen.

Het is vast komkommertijd qua topics want is de gedachte aan een paar uur zonder drank, maar met lekkere zelfgemaakte salades en je familieleden nou echt zo verschrikkelijk?

Het wordt vast een gezellige avond en fantastische dag TO. Veel plezier toegewenst.
dubbel
quote:borderwalk schreef op 25 augustus 2013 @ 11:15:

Nou, ik denk niet dat TO nog komt reageren. Zou ik ook niet doen.

Het is vast komkommertijd qua topics want is de gedachte aan een paar uur zonder drank, maar met lekkere zelfgemaakte salades en je familieleden nou echt zo verschrikkelijk?

Het wordt vast een gezellige avond en fantastische dag TO. Veel plezier toegewenst.

Zou het echt geen bezwaar vinden om gewoon lekker te bbq-en bij iemand in de tuin als trouwfeest, maar dit zijn gewoon knieperts als ze hun gasten niet eens 'n wijntje willen serveren.

Als iemand zo op z'n centen zit, zou ik me helemaal afvragen waarom dan in godsnaam trouwen.
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2013 @ 10:39:

[...]

Dan trouwt ze toch gewoon nog niet de eerste paar jaar? Waarom zulke kostenposten en financiele risico's aangaan als je nog maar 21 bent? Waarom blijft ze niet eerst nog 'n paar jaar latten met dat vriendje om te kijken of er uberhaupt wel toekomst in zit. Scheiden kost namelijk ook geld.

Misschien gaat het om een cultuur waarin het normaal is om jong te trouwen. Ik ken een man die op zijn 18e jaar is getrouwd en nu, 25 jaar later nog met diezelfde vrouw getrouwd is. Niet elk huwelijk waar mensen op jonge leeftijd zijn getrouwd, is gedoemd te mislukken.

Maar goed, dit zijn vragen waar alleen TO op kan antwoorden.
15 personen, 200 euro incl. drinken dus, ca.13 euro pp.

Er wordt geen alcohol geschonken dus ga uit van sapjes/ frisdrank/ water dat is hooguit 3 euro pp. Heb je dus 10 euro over voor het eten.

Daar kan je geen cateraar voor huren maar wel prima zelf een tafel in elkaar knutselen.

voorgerecht:

Pan tomatensoep (verse zelfgemaakte)

Pan Kippensoep

stokbrood, kaasjes/ kruidenboter/ tapenade

ca. 30 euro

Hoofdgerecht:

Sate

patat (gewoon halen of laten bezorgen)

appelmoes

2 groene salades

1 pastasalade

1 salade caprese

2 quiches

ca. 80 euro

Dessert

3 zoete taarten (bijv. appel, chocolade en citroen)

slagroom

vers fruit

2 bavaroises

(kan je ook allemaal inkopen)

ca. 60 euro

Daarna koffiebuffet met bonbons (10 euro)

20 euro over om de tafel te versieren/ servetten/ plastic bordjes etc.

Kan prima, er is geen enkele wet die voorschrijft hoe je je bruiloft moet vieren.
Wat is dat toch met dat gezeur over alcohol?

Misschien heeft het te maken met religie/cultuur, is er iemand met een alcoholprobleem, zijn het de financiën, of willen ze het gewoon graag zo op HUN bruiloft.

Niemand weet hoe zit, maar wel lekker op alle fronten invullen.

En nu lust ik best een drankje, maar kan me meer dan prima vermaken zonder alcohol.

Je komt toch in eerste instantie voor het bruidspaar en niet omdat er eten + drank te halen valt?
En ik zou als TO zijnde ook niet meer reageren hier btw.

Helemaal eens met de laatste zin in de post van Meds.

Gewoon een beetje respect voor elkaar en zo. Niets mis mee.
As aanvulling op de post van SM: je kunt ook pompoensoep maken, want over 2 maanden is het oktober, volop pompoenentijd.
quote:sole-mare schreef op 25 augustus 2013 @ 10:47:

[...]

Ach het scheelt dat to dit waarschijnlijk toch niet leest die heeft niet eens de moeite genomen om te reageren sinds ze dit topic geopend heeft.

Vind ik ook wel logisch. Tsjonge, wat een belachelijke reacties allemaal.

Voor 13 euro pp kun je makkelijk een prima en bijzonder ( andere hapjes en ingredienten dan anders) buffet maken. 15 personen is trouwens helemaal niet veel en juist drank maakt feestjes altijd duur.

Als een cateraar het al kan aanbieden, dan kun je het zelf zeker ook. Die cateraar, die ook nog andere kosten bovenop de ingrediënten heeft, zou ik dan niet inhuren, maar juist iets beters dan catering maken.
quote:clemance schreef op 25 augustus 2013 @ 12:05:

As aanvulling op de post van SM: je kunt ook pompoensoep maken, want over 2 maanden is het oktober, volop pompoenentijd.Sowieso alles van het seizoen. Heb je meteen een thema.
Een bruiloft met 15 personen, 200,- eten en geen drank, lijkt net een verjaardag van een 80 jarige :s

Waarom spaar je niet gewoon verder totdat je genoeg geld hebt en niet zo moet opletten met eten en huur dan gewoon iemand in die alles voor je regelt qua eten en drinken. In plaats van een gierig feestje..
Leef je dag alsof het je laatste is!
Waarom mag to haar bruiloft niet zelf invullen zoals zij het wil, maar zoals men vindt dat ze het moet doen?
Best erg dat zoveel mensen hier zoveel waarde hechten aan alcohol. Zonder alcohol is het ook gezellig hoor.
quote:noellexo schreef op 25 augustus 2013 @ 14:12:

Een bruiloft met 15 personen, 200,- eten en geen drank, lijkt net een verjaardag van een 80 jarige :s

Waarom spaar je niet gewoon verder totdat je genoeg geld hebt en niet zo moet opletten met eten en huur dan gewoon iemand in die alles voor je regelt qua eten en drinken. In plaats van een gierig feestje..

Nou, als ik zo'n groot bedrag had gespaard gaf ik het mooi niet uit aan eten, dan ging ik lekker op vakantie ofzo

Wat heb je aan "vrienden" trouwens als ze alleen voor het eten komen?

Verder hoeft het natuurlijk ook geen zuinigheid te zijn, ik kook ook liever zelf dan dat ik een cateraar inhuur, alleen al omdat ik het meestal zelf beter kan

En ook omdat je er dan je eigen draai aan kunt geven.

Vind maar eens een cateraar die lekker orgineel vegetarisch eten serveert bijvoorbeeld.

Daarnaast vind ik de alternatieve bruiloftsfeestjes vaak een stuk leuker dan die overgeorganiseerde "droombruiloften" daar is voor de gasten meestal geen barst aan.

En die dure bruiloftsdiners zijn meestal ook niet echt super lekker.
quote:klop schreef op 25 augustus 2013 @ 14:40:

Best erg dat zoveel mensen hier zoveel waarde hechten aan alcohol. Zonder alcohol is het ook gezellig hoor.Het gaat om het feestelijke. Ik geef zelf niet om taart, maar bij zo'n gelegenheid vind ik ook dat er taart bij moet komen voor de liefhebbers. Hoef je er zelf niet van te nemen, maar het is 'n kleine moeite voor je gasten. En dat hoeft echt niet zo'n officiele overpriced bruidstaart te zijn natuurlijk. Ongetwijfeld is de verse appeltaart die je zelf bakt veel lekkerder dan die slagroommeuk.
quote:quinacridonerose schreef op 25 augustus 2013 @ 14:48:

[...]

Nou, als ik zo'n groot bedrag had gespaard gaf ik het mooi niet uit aan eten, dan ging ik lekker op vakantie ofzo

Wat heb je aan "vrienden" trouwens als ze alleen voor het eten komen?

Verder hoeft het natuurlijk ook geen zuinigheid te zijn, ik kook ook liever zelf dan dat ik een cateraar inhuur, alleen al omdat ik het meestal zelf beter kan

En ook omdat je er dan je eigen draai aan kunt geven.

Vind maar eens een cateraar die lekker orgineel vegetarisch eten serveert bijvoorbeeld.

Maar een cateraar is wellicht wel weer beter in de vlees/visgerechten als je zelf niet gewend bent die klaar te maken.
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2013 @ 14:57:

[...]

Maar een cateraar is wellicht wel weer beter in de vlees/visgerechten als je zelf niet gewend bent die klaar te maken.Tsja, het is jou vast een doorn in het oog, maar als ik een feestje ( ook als het een huwelijksfeestje is) geef, dan bereid ik alleen maar vegetarische dingen. Alcohol schenk ik daarentegen wel, dus daar kun je dan op los gaan
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2013 @ 14:57:

[...]

Maar een cateraar is wellicht wel weer beter in de vlees/visgerechten als je zelf niet gewend bent die klaar te maken.

Oh, maar daar zou ik mij zoiezo niet aan wagen hoor, als mijn hypothetische droomman en ik ooit gaan trouwen word het gewoon een vegetarische bruiloft

En d'r zijn best goeie cateraars hoor, maar je hebt al snel een betere prijs/kwaliteit verhouding wanneer je dingen zelf maakt.
quote:noellexo schreef op 25 augustus 2013 @ 14:12:

Een bruiloft met 15 personen, 200,- eten en geen drank, lijkt net een verjaardag van een 80 jarige

Inderdaad!

En noem het dan een etentje of zo in plaats van een feest...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Ik zou een goed kokende vriendin of tante vragen om met dit budget een buffet in elkaar te draaien. Ik denk dat het mij wel zou lukken, zelfs met drankjes erbij. Ik denk dat als je wel alcohol schenkt, je al minstens de helft van je budget kwijt bent aan bier en wijn. Dan red je het dus niet met 200 euro
Ik zou er trouwens niet teveel liflafjes in doen. Houd het eten simpel, wat stokbroden en smeersels (vult ook lekker), grote pan stoofvlees, aardappelpuree, aardappelkroketjes, 3 verschillende groentes, evt. een vegetarische schotel (melanzane alla parmagiane, of lasagne). Een lekker nagerecht (de chocolate cheesecake met oreo's van AH.nl en iets lichters/fruitigers).

Oh, dat is ongeveer mijn kerstbuffet van vorig jaar
quote:Mevrouw75 schreef op 25 augustus 2013 @ 15:00:

[...]

Tsja, het is jou vast een doorn in het oog, maar als ik een feestje ( ook als het een huwelijksfeestje is) geef, dan bereid ik alleen maar vegetarische dingen. Alcohol schenk ik daarentegen wel, dus daar kun je dan op los gaan U is Linda McCartney?
quote:klop schreef op 25 augustus 2013 @ 14:40:

Best erg dat zoveel mensen hier zoveel waarde hechten aan alcohol. Zonder alcohol is het ook gezellig hoor.Niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven