Rokende buren

25-08-2013 12:49 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast rokers die besloten hebben alleen nog maar buiten te roken. Als ik nu mijn tuindeur, slaapkamerraam (of zelfs alleen de ventilatieroosters daarvan) open heb staan, ruikt het bij mij in huis behoorlijk naar rook. Iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
quote:oscarzetaacosta schreef op 25 augustus 2013 @ 14:47:

[...]

Als ik een meth lab in mijn achtertuin begin en de toxische walmen komen jouw huis binnenwaaien verleen je mij dan dezelfde tolerantie?

Wat een achterlijke vergelijking.

In dat geval zou ik de politie bellen, want dat is verboden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Nogmaals, je kan het gewoon op een normale manier vragen, dan moet je eens zien hoeveel rokers er bereid zijn een eindje verderop te gaan staan.

Maar door al dat gezeik, boze gedoe en vooroordelen gaan mensen juist tegendraads doen.
quote:maitje136 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:48:

(...)

En de rokers die ik ken zijn 9 van de 10 keer ook asociaal. Misschien eens nadenken over een andere kennissenkring als het allemaal van die aso's zijn?

[...]

Als ik een meth lab in mijn achtertuin begin en de toxische walmen komen jouw huis binnenwaaien verleen je mij dan dezelfde tolerantie?Dat is strafbaar en roken niet, Beetje kromme vergelijking dus.
quote:Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:39:

Dus jij wilt dat een roker op een terras eerst rond gaat vragen of er iemand last van heeft? Begrijp ik je dan goed ?

Als ik met mijn dochter op een terras zit en wij hebben last van iemand die constant rookt ( diegene heeft daar ook recht op )

dan betalen wij en gaan we op een ander terras zitten.

Mensen kunnen geen rekening met ons houden want door gevoelige luchtwegen krijgen we ook hoofdpijn van erge parfumlucht, bepaalde bloemen(lelies,hyacinten enz.)

En misschien hebben mensen wel weer last van ons, dus ik denk altijd leven en laten leven, ieder zijn ding en een beetje rekening houden met elkaar dan komen we een heel eind.
Recent meegemaakt. Persoon heeft COPD en heeft z'n hele leven zware shag gerookt.

In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ze niks meer voor hem konden doen, en dat hij niet in aanmerking kwam voor een longtransplantatie. En dan daar heel boos over zijn!!

Wilde niet happend naar lucht aan z'n einde komen en heeft nu gekozen voor euthanasie.
quote:Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:51:

Nogmaals, je kan het gewoon op een normale manier vragen, dan moet je eens zien hoeveel rokers er bereid zijn een eindje verderop te gaan staan.

Maar door al dat gezeik, boze gedoe en vooroordelen gaan mensen juist tegendraads doen.Exact.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:granny71 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:50:

[...]

Dus 70 tot 80 % wordt niet veroorzaakt door roken.

Naar mijn weten is 70 tot 80 % veeeeel meer als 20 tot 30%20 tot 30 procent door een en dezelfde oorzaak is wel degelijk veel....
En een methlab is verboden. Voor geluidsoverlast zijn ook regels.

Men mag buiten roken. Tenzij het de fijnstofnormen overtreedt. Maar íets zegt me dat dat niet het geval is.
Nou moppie, als je het zo zou vragen zou ik m'n sigaret meteen doven.
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:46:

[...]

Wil je nu stoppen? Ik krijg hartkloppingen en rode vlekken in mijn nek van je en ik heb ook recht om hier op het forum te komen.Je moet het niet vragen. Je moet eisen dat ze stopt. Ze heeft er recht op.
quote:nessemeisje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:51:

[...]

Misschien eens nadenken over een andere kennissenkring als het allemaal van die aso's zijn?

Familie kies je niet voor he.

Heb verder geen rokers in vrienden of kennissen kring hoor, moet er niet aan denken.
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 augustus 2013 @ 14:50:

[...]

Wat een achterlijke vergelijking.

In dat geval zou ik de politie bellen, want dat is verboden.Precies. Volgens de wet mag ik gewoon in mijn tuin roken.
quote:nellie0987 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:52:

Recent meegemaakt. Persoon heeft COPD en heeft z'n hele leven zware shag gerookt.

In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ze niks meer voor hem konden doen, en dat hij niet in aanmerking kwam voor een longtransplantatie. En dan daar heel boos over zijn!!

Wilde niet happend naar lucht aan z'n einde komen en heeft nu gekozen voor euthanasie.En je punt is? Lekker puh ofzo?
Wat een ontzettend a-sociale reacties van rokers hier! Maar goed, dat is natuurlijk wat een verslaving met je doet.

Je zult maar zwaar astmatisch zijn of COPD hebben en rokers als buren hebben......
quote:funkyfun schreef op 25 augustus 2013 @ 14:53:

[...]

Je moet het niet vragen. Je moet eisen dat ze stopt. Ze heeft er recht op.

[...]

Als ik een meth lab in mijn achtertuin begin en de toxische walmen komen jouw huis binnenwaaien verleen je mij dan dezelfde tolerantie?Een meth lab is illegaal. Roken in je eigen tuin (nog niet).
quote:bananenboot schreef op 25 augustus 2013 @ 14:50:

. Maar dan lijkt opeens de helft van de mensen hier zijn kop in het zand te steken en te roepen dat TO zich aanstelt.

Dit bedoel ik.

Ik steek mijn kop niet in het zand en ik heb niet geroepen dat TO zich aanstelt. Ik heb wel gezegd dat er een groep fundamentalistische antirokers bestaat die op basis van hun rechten over de grenzen van fatsoen heen gaan.

En mij als niet roker betichten van 'mijn kop in het zand steken' en zeggen dat ik ergens geschreven heb dat TO zich aanstelt is best een vrij goed voorbeeld van wat ik bedoel.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:maitje136 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:53:

[...]

Familie kies je niet voor he.

Heb verder geen rokers in vrienden of kennissen kring hoor, moet er niet aan denken.

Familie kies je niet nee maar je kunt er wel voor kiezen om nooit meer met ze om te gaan..

quote:maitje136 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:48:

omdat rokers vinden dat ze de vrijheid hebben om altijd en overal te mogen roken.

)

Daar gaat het hier toch helemaal niet om.

Het gaat hier om roken IN JE EIGEN TUIN!
quote:theamuts schreef op 25 augustus 2013 @ 14:54:

Wat een ontzettend a-sociale reacties van rokers hier! Maar goed, dat is natuurlijk wat een verslaving met je doet.

Je zult maar zwaar astmatisch zijn of COPD hebben en rokers als buren hebben......Nee, de niet-rokers zijn gezellig bezig?
@nellie, iemand die te horen krijgt dat hij snel dood gaat mag niet boos en verdrietig zijn?

Ok, doorgaan met roken als je copd hebt is natuurlijk stom. Heeeel stom ! Maar als een vetklep van 120 kilo geen nieuw hart krijgt omdat z'n aderen toch weer dicht slippen reageren mensen toch heel anders denk ik dan hoe jij nu reageert..
quote:nessemeisje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:54:

[...]

En je punt is? Lekker puh ofzo?Nee, geen lekker puh! Dat was een door mij geliefd persoon. Maar hij was niet realistisch! Je kunt dan toch niet boos worden omdat er niet meer in je geïnvesteerd wordt?
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:56:

[...]

Nee, de niet-rokers zijn gezellig bezig?Hoho, de antirokers. Ik ben een niet-roker en ben heel gezellig.
quote:theamuts schreef op zondag 25 augustus 2013 14:54 Wat een ontzettend a-sociale reacties van rokers hier! Maar goed, dat is natuurlijk wat een verslaving met je doet.

Je zult maar zwaar astmatisch zijn of COPD hebben en rokers als buren hebben...... Heb je alle reacties gelezen? Heel veel mensen zeggen dat ze proberen niemand tot last te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven