Rokende buren

25-08-2013 12:49 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast rokers die besloten hebben alleen nog maar buiten te roken. Als ik nu mijn tuindeur, slaapkamerraam (of zelfs alleen de ventilatieroosters daarvan) open heb staan, ruikt het bij mij in huis behoorlijk naar rook. Iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
quote:Lilith75 schreef op 25 augustus 2013 @ 15:44:

[...]

Wel verf op waterbasis gebruiken he die andere is zo slecht voor de gezondheid Ja, je wordt wel gek van dat verstandig zijn.
quote:Enn schreef op 25 augustus 2013 @ 15:45:

Aha. Dus Mila jouw antwoord is:

[...]

[...]

Het komt logisch over.

Oh je hebt gelijk hoor. Het is bijzonder triest. En iedereen gun ik een mooi en gezond leven toe. Zelfs rokers en dikke mensen.

Maar mijn antwoord blijft. Zo werkt het nu eenmaal.
quote:mila.nl schreef op 25 augustus 2013 @ 15:49:

[...]

Oh je hebt gelijk hoor. Het is bijzonder triest. En iedereen gun ik een mooi en gezond leven toe. Zelfs rokers en dikke mensen.

Maar mijn antwoord blijft. Zo werkt het nu eenmaal.Dus ook voor bijvoorbeeld de astma patiënten?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Met je buren praten misschien ipv je verhaal hier neer te plempen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Enn schreef op 25 augustus 2013 @ 15:54:

[...]

Dus ook voor bijvoorbeeld de astma patiënten?Ook. Ja, het is vervelend maar wat wil je er tegen doen? Gelukkig zijn er sterke mensen om ook voor de zwakkeren te zorgen.
quote:carmen5 schreef op 25 augustus 2013 @ 15:16:

[...]

(...)

Om de toxiciteit van sigarettenrook nog eens aan te geven: stel, een vader gaat in de tuin roken vanwege zijn kinderen. Daarna brengt hij zijn zoon naar bed. In dat geval kan het kind in principe nog kanker krijgen vanwege het contact met rookdeeltjes aan de trui van zijn vader. En dit is geen hysterie, dit is een feit.

Het punt is alleen dat dit niet te meten valt. Dus hoezo feit. Het kan best een feit zijn dat er rookdeeltjes in de trui blijven hangen, maar geen feit dat het kind daar per definitie kanker van krijgt. Als het kind kanker krijgt, kan dit aan een heleboel zaken liggen; voeding, erfelijkheid, leefomgeving. Het roken van de vader is niet per definitie de oorzaak van die kanker. Want dat is niet te meten. Zo ook niet bij de andere kankerpatiënten.
quote:mila.nl schreef op 25 augustus 2013 @ 15:57:

[...]

Ook. Ja, het is vervelend maar wat wil je er tegen doen? Gelukkig zijn er sterke mensen om ook voor de zwakkeren te zorgen.

Huh? Die opmerking begrijp ik niet. De opmerkingen om het roken te vergoeilijken worden steeds gekker...

Begrijp mij goed....iedereen mag doen en laten wat 'ie wil (ook roken in de tuin), maar vaststaand feit is dat roken nu eenmaal dodelijk is.
quote:mila.nl schreef op 25 augustus 2013 @ 15:57:

[...]

Ook. Ja, het is vervelend maar wat wil je er tegen doen? Gelukkig zijn er sterke mensen om ook voor de zwakkeren te zorgen.

Maar we moeten elkaar toch geen last bezorgen? Dat schrijf je een aantal berichten terug. De alcoholist heeft volgens jou geen recht op een nieuwe lever, de roker niet op een nieuwe long en waar stopt het dan Mila? Wie bepaalt dan wat en hoeveel we zorgen voor elkaar ? Jij schreef zelf al een aantal voorbeelden van wie er volgens jou wel en geen rechten hadden op bepaalde zorg.

Tegenstrijdig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:LouisaVuitton schreef op 25 augustus 2013 @ 16:04:

[...]

maar vaststaand feit is dat roken nu eenmaal dodelijk is.Dat is niet zo, zou mevr Calment zeggen.

Er bestaat een hoge correlatie. Correlatie is geen causaal verband.
Leven en beleven
Dus iedereen die hier van de daken schreeuwt dat rokers egoïstisch zijn doordat zij anderen laten 'meeroken', rijden zelf geen auto,brommer, scooter etc.? Oh, en gebruik maken van de autobus is natuurlijk ook uit den boze, boycotten die handel die met hun uitlaatgassen andere mensen ziek maken?
quote:loisnvt schreef op 25 augustus 2013 @ 16:07:

Dus iedereen die hier van de daken schreeuwt dat rokers egoïstisch zijn doordat zij anderen laten 'meeroken', rijden zelf geen auto,brommer, scooter etc.? Oh, en gebruik maken van de autobus is natuurlijk ook uit den boze, boycotten die handel die met hun uitlaatgassen andere mensen ziek maken?

Dit.

Ik ben blij dat ik alleen hoef te betalen en niet hoef te bepalen wie er wel of geen zorg krijgt.
quote:moppie63 schreef op 25 augustus 2013 @ 15:19:

[...]

Ik zit hier met een glimlach te mijmeren voor mijn laptop.

Mijn zus rookte dus ook veel te veel en ik eet teveel.

Ze is een paar jaar terug op veelste jonge leeftijd overleden aan een hersenbloeding.

Wat zou ik nog graag als antirookster een keer met haar kletsen en discusseren wat we altijd graag deden over wat nou slechter was,

het roken of het eten.

En over de discusssie over het recht hebben van iemand met overgewicht om een nieuw hart of iemand die teveel heeft gerookt, nieuwe longen,nou jullie willen het geloven of niet, wij verbaasden er ons ook over, maar mijn zus heeft aan orgaandonatie gedaan en ondanks dat ze haar hele leven heeft gerookt konden haar longen toch nog gebruikt worden.

Ik hoop voor diegene wie nu doorleeft dankzij de longen van mijn zus dat het geen antiroker is.
quote:watermanneke schreef op 25 augustus 2013 @ 16:06:

[...]

Dat is niet zo, zou mevr Calment zeggen.

Er bestaat een hoge correlatie. Correlatie is geen causaal verband.Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk...
Als (mee)roken dodelijk zou zijn dan zou iedereen die in jaren 70 leefde in Nederland nu dood moeten zijn....
Leven en beleven

Dus iedereen die hier van de daken schreeuwt dat rokers egoïstisch zijn doordat zij anderen laten 'meeroken', rijden zelf geen auto,brommer, scooter etc.? Oh, en gebruik maken van de autobus is natuurlijk ook uit den boze, boycotten die handel die met hun uitlaatgassen andere mensen ziek maken?Ja, als we zo gaan beginnen....Dan zijn rokers dubbele vervuilers want die roken en nemen bovendien de auto, bus etc..

Roken dient geen enkel ander doel dan de bevrediging van de verslaving van de verslaafde.

Auto's, motoren en brommers et cetera zijn essentieel voor het economische leven en de daarbij behorende welvaart.

Dus hoe je een verslaving kunt vergelijken met een cruciaal element van een samenleving is mij een raadsel.
quote:LouisaVuitton schreef op 25 augustus 2013 @ 16:11:

[...]

Ja, als we zo gaan beginnen....Dan zijn rokers dubbele vervuilers want die roken en nemen bovendien de auto, bus etc..Eens en daarom moet kan je dus denk ik niet 'zo' beginnen.
quote:Enn schreef op 25 augustus 2013 @ 16:05:

[...]

Maar we moeten elkaar toch geen last bezorgen? Dat schrijf je een aantal berichten terug. De alcoholist heeft volgens jou geen recht op een nieuwe lever, de roker niet op een nieuwe long en waar stopt het dan Mila? Wie bepaalt dan wat en hoeveel we zorgen voor elkaar dan? Jij schreef zelf al een aantal voorbeelden van wie er volgens jou wel en geen rechten hadden op bepaalde zorg.

Tegenstrijdig.

Oh nee hoor. Ik bedoel namelijk dat een roker en een dik persoon zichzelf diskwalificeren door moedwillig gezondheidsrisico's aan te gaan. Maar daarom wens ik ze niet dood.

Zo elimineert het zichzelf. Stel dat iedereen krachtig en fit is tot zijn 80ste of 100ste...
quote:watermanneke schreef op 25 augustus 2013 @ 16:10:

Als (mee)roken dodelijk zou zijn dan zou iedereen die in jaren 70 leefde in Nederland nu dood moeten zijn....Niet iedereen die rookt, gaat dood. Je hebt echter wel een verhoogde kans op allerlei ziekten met de ongemakken die daarbij horen.
quote:LouisaVuitton schreef op 25 augustus 2013 @ 16:11:

[...]

Ja, als we zo gaan beginnen....Dan zijn rokers dubbele vervuilers want die roken en nemen bovendien de auto, bus etc..Je was me voor
[quote]moppie63 schreef op 25 augustus 2013 @ 16:08:

[...]

En over de discusssie over het recht hebben van iemand met overgewicht om een nieuw hart of iemand die teveel heeft gerookt, nieuwe longen,nou jullie willen het geloven of niet, wij verbaasden er ons ook over, maar mijn zus heeft aan orgaandonatie gedaan en ondanks dat ze haar hele leven heeft gerookt konden haar longen toch nog gebruikt worden.

Ik hoop voor diegene wie nu doorleeft dankzij de longen van mijn zus dat het geen antiroker is. :smile:[/quote]

Het toppunt van ironie is.....
quote:oscarzetaacosta schreef op 25 augustus 2013 @ 16:12:

[...]

Auto's, motoren en brommers et cetera zijn essentieel voor het economische leven en de daarbij behorende welvaart.Ik heb die levensgevaarlijke, peperdure, ronkende, stank veroozakende en tijdverprutsende ondingen nog nooit nodig gehad en vind het supergezellig om zoveel verschillende mensen in trein en bus te spreken.
Leven en beleven
quote:watermanneke schreef op 25 augustus 2013 @ 16:22:

[...]

Ik heb die levensgevaarlijke, peperdure, ronkende, stank veroozakende en tijdverprutsende ondingen nog nooit nodig gehad en vind het supergezellig om zoveel verschillende mensen in trein en bus te spreken.Er zijn nou eenmaal beroepen of andere voorbeelden waar je een auto voor nodig hebt. Djeez. Dat staat los van gezelligheid en sociaal zijn.
Ik mijd het OV juist omdat er anders mensen tegen me aan gaan kletsen terwijl ik daar helemaal geen zin in heb.

Vraag of ze op een andere plek in de tuin kunnen roken.

Dat lijkt me de makkelijkste oplossing
quote:digibeet schreef op 25 augustus 2013 @ 16:27:

Ik mijd het OV juist omdat er anders mensen tegen me aan gaan kletsen terwijl ik daar helemaal geen zin in heb.

Echt waar? Ik kom het niet veel tegen (iedereen is immers druk bezig met telefoon, iPad), maar als er mensen in het OV tegen mij kletsen dan zijn het meestal van die oudjes. Ik klets dan vaak gezellig even mee. Denk dan altijd maar dat oudere mensen niet veel mensen hebben om mee te kletsen en dan vind ik het fijn dat ze even tegen mij hun hart konden luchten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven