Schuldgevoel

26-08-2013 13:47 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd helemáál niet van liegen, ben vaak (te) eerlijk. Voor vrienden heb ik dan ook vrijwel nooit geheimen. Maar nu wel. Ik heb een geheim voor mijn beste vriendin. Het is niet erg, wat er gebeurd is, maar het is maar beter als ze het niet weet. Ik voel me enorm schuldig. Nu is het zo dat ik met een ander heb afgesproken dat het geheim blijft. Ik kan dus niet zomaar beslissen het wel te vertellen. Ik vraag me echt af wat ik moet doen...
Hij toonde jou zijn alles en jij voelt je schuldig. Dat is op z'n zachts gezegd curieus.

Wat een rare gast.
Fijn. Maar dit hoef je haar niet te vertellen en hem ook niet. Het is vooral ongemakkelijk voor JOU. Maar meer ook niet. Het staat nu voor altijd op je netvlies gebrand, maar je hoeft het op geen enkele manier te vertellen.

Of deed hij het expres?
Leuk, zo'n geheimpje dat je samen met haar vriend hebt. Goed dat je die arme jongen beschermd tegen zijn eigen domheden, dat kun je inderdaad beter verzwijgen tegen je beste vriendin. Zo hou je de zaken simpel en duidelijk.
Ik zou niks gezien hebben en dus is er geen geheim.
Als hij van je wilt dat het geheim blijft, dan was hij niet zuiver bezig en had blijkbaar de behoefte om zich te tonen. Ik zou verhaal bij hem halen.
quote:hannahmaria schreef op 26 augustus 2013 @ 14:14:haar vriend ging voor mijn neus uit de kleren voor een duik en ik heb zn alles gezien. Ze vindt het denk ik heel erg dat ik dat heb gezien.Had haar vriend z'n kleren maar aan moeten houden. Bijzonder dat jij je schuldig voelt over iets wat hij heeft gedaan. Is dit de eerste naakte vent die je ziet soms?
Daar zou ik echt nog geen seconde van wakker liggen. Of zijn er nog details die het verhaal compliceren?
Werkelijk! Schuldgevoel omdat je het blote wurmpje van haar vriend hebt gezien?
Hahaha nou nou, je hebt zijn blote leuter gezien. Ben je toen gaan blozen?
Dus...

Jullie hadden niet met z'n tweeen afgesproken?

Je vriendin was er zelf ook bij? En misschien nog wel meer mensen?

Of je had niet afgesproken, maar jullie kwamen elkaar toevallig tegen?

En dat was dan ergens bij het water, een zwembad of meertje of iets dergelijks?

Op het moment dat hij in zijn nakie een duik ging nemen was jij de enige die erbij was?

Jij was geshockeerd door deze spontane actie van hem.

Hij kwam terug van zijn duik.

Waren jullie toen nog steeds maar met z'n tweetjes?

Toen zei hij dat jij niet aan jouw beste vriendin, wat tegelijkertijd ook zijn verkering is, mag vertellen dat

A. Hij met jou alleen ergens was, al dan niet op afspraak

B. Dat hij een duik heeft genomen

C. Dat je hem naakt hebt gezien

D. A, B en C samen

D. Iets anders....

Ging het ongeveer zo?
quote:loisnvt schreef op 26 augustus 2013 @ 14:46:

Werkelijk! Schuldgevoel omdat je het blote wurmpje van haar vriend hebt gezien? Ze maakt 'm groter dan ie is.
Eerlijk gezegd vind ik dit een hilarisch probleem, echt, ik zit te schudden van het lachen.

Ten eerste zie ik hier geen 'geheim', ik zou het niet eens relevant vinden om het hier met vriendin over te hebben (niet per se tenminste). Ten tweede zou ik nooit aan iemand zeggen 'ja hoor, ik houd wel geheim wat jij wilt', als ik me daar schuldig over zou voelen tegenover een vriend/geliefde dus ik vind het dom dat je dat gedaan hebt.

Ben ook wel heel nieuwsgierig hoe dat dan gegaan is. Vriend kleedde zich uit, nam een duik en toen hij bovenkwam zag hij jou en zei geschrokken 'o, als je dit maar niet aan vriendin vertelt?!'
Oeh je hebt een pieml gezien! Hel en verdoemenis!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn vriendin en ik zouden er smakelijk om gelachen hebben!!! nee, ik geloof niet dat mijn vriendin boos op mij zou zijn, eerder op haar vriend.. Jij hebt hem toch niet gevraagd om zijn kleren uit te trekken?? dat heeft hij zelf gedaan...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
heeft hij een hele rare?
Leken ze een beetje op elkaar?
Je voelt je enorm schuldig, omdat je haar vriend naakt hebt gezien toen hij ergens het water in sprong??
En je hebt 't 'speelgoed' van je vriendin gezien..loop je nu soms ook over van medelijden met haar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven