Gezondheid alle pijlers

man met reuma

25-08-2013 13:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 7 jaar heeft mijn man reuma. Sinds 3 jaar heeft het ook direct invloed op zijn werk. Hij heeft nu een andere baan waar hij 6 uur werkt. We waren en actief stel en waren de weekenden altijd weg Nu kan hij in de weekenden 1 activiteit doen en de rest van de tijd rust hij. Zijn er mensen met dezelfde ervaringen en hoe gaan jullie om met dingen alleen doen en keuzes maken.
Ken je de cursus Reuma Uitgedaagd van de Reumabond? Daar kun je met lotgenoten ervaringen uitwisselen.

Helaas verder geen ervaringen, ik hoop voor je dat iemand reageert. En verder veel sterkte gewenst
Hallo Asterix,

Hier ook ervaring mee. Mijn man heeft ook reuma. Welke vorm heeft je man? Mijn man heeft RA, al 11 1/2 jaar nu.

Wat zou je precies willen weten?

Groetjes mama van 2 lieve kids
Hier ook een man met reuma maar eigenlijk heeft hij er niet zo veel last van. Slikt momenteel ook geen medicijnen. Heeft dat wel gehad met een opvlamming, namelijk prednison en methotrexaat.

Heeft jouw man medicijnen?
Mijn man heeft pa (psoriatica artritis). Hij spuit wekelijks biologicals en slikt daarnaast nog ontstekingsremmers en pijnstillers. Na een opleving van 1 jaar gaat het nu weer steeds slechter. Naast zijn werk heeft hij af en toe afspraken omdat hij niet meer kan. Dit knaagt aan hem. Hoe gaan jullie daarmee. Er blijft weinig over wat je samen kunt doen. Want het contact met vrienden is ook belangrijk. Ik heb moeite met keuzes maken. Maar voel me ook schuldig als ik alleen wegga. Hoe gaan jullie hier mee om.
Hoi hoi.

Ik ben dan geen man maar een jonge meid die ook reuma heeft. Ik weet uit ervaring dat het leven van een reuma patiënt ups en downs kent. Maar mijn ervaring is dat als je dingen gaat laten voor je partner je partner zich juist schuldig gaat voelen.
Asterix, je man zal toch niet willen dat je om hem thuisblijft? Of ga je elke avond en weekend weg?

Ik heb dit niet omdat mijn man gewoon kan functioneren maar anders zou hij er ook geen punt van maken als ik wegging en hij niet meekon door de reuma.

En jij moet je niet schuldig voelen...praat er met hem over. En je man moet accepteren dat hij soms iets niet kan, hoe erg ook, maar dat geeft rust en komt zijn gezondheid ten goede.

Ja, het is klote en moeilijk. Probeer een evenwicht te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven