Hartkloppingen/overslagen/duizelingen
dinsdag 27 augustus 2013 om 11:03
Sinds een jaartje of 2 heb ik regelmatig last van hartkloppingen/overslagen. Ben hiervoor al op onderzoek geweest in het ziekenhuis. Een 24-uurskastje gekregen en naar aanleiding van deze hebben ze mij een fietstest laten doen. Het bleek dat ik een ietwat vertraagde hartslag heb ( Bradycardie), maar ze konden verder niets schadelijks ontdekken en ik kreeg te horen dat er verder niets aan gedaan kon worden. Echter heb ik regelmatig last van duizelingen en overslagen en ben vaak moe. Nu heb ik het wel vaak druk ( voltijdsstudie en werk daarnaast 20 uur in de week), maar wie heeft het tegenwoordig niet druk:) Zijn er meer mensen met dit soort klachten en hebben jullie misschien tips etc? Kan er op internet niet bar veel over vinden. Weet dat koffie, alcohol etc het erger kan maken, maar misschien zijn er ook voedingsmiddelen etc die kunnen helpen? Bedankt!
dinsdag 27 augustus 2013 om 11:56
Ik heb ook regelmatig overslagen(VES, eigenlijk juist een extra slag maar voelt als overslag). Ook kastje gehad en hartfilmpje. Cardioloog zei dat het niet schadelijk is.
Zelf heb ik na wat onderzoek op internet, gevonden dat E621, een smaakversterker, ook wel mononatrium glutamaat of vetsin genoemd, een trigger kan zijn. Eet nu sinds een paar jaar zo veel mogelijk zonder die toevoeging en dat helpt bij mij wel iets. Wel heel lastig omdat het werkelijk bijna overal in zit.
Je kan het altijd een tijdje proberen, succes!
Zelf heb ik na wat onderzoek op internet, gevonden dat E621, een smaakversterker, ook wel mononatrium glutamaat of vetsin genoemd, een trigger kan zijn. Eet nu sinds een paar jaar zo veel mogelijk zonder die toevoeging en dat helpt bij mij wel iets. Wel heel lastig omdat het werkelijk bijna overal in zit.
Je kan het altijd een tijdje proberen, succes!
dinsdag 27 augustus 2013 om 23:39
Ik heb ook veel last van hartoverslagen en duizelingen. Heb ook een hartfilmpje gehad en hier was niks op te zien.
Ik kreeg als Conclusie dat mijn ademhaling verkeerd is en dat ik daardoor vaak duizelingen heb en mijn hart overslaat. Omdat ik er vervolgens aandacht aan geef, wordt het alleen maar erger enz..
Wat ook ik opmerk is dat als ik voedsel / drinken eet/drink waar o.a. aspartaam in zit, het een stuk erger wordt.
Ik kreeg als Conclusie dat mijn ademhaling verkeerd is en dat ik daardoor vaak duizelingen heb en mijn hart overslaat. Omdat ik er vervolgens aandacht aan geef, wordt het alleen maar erger enz..
Wat ook ik opmerk is dat als ik voedsel / drinken eet/drink waar o.a. aspartaam in zit, het een stuk erger wordt.

dinsdag 27 augustus 2013 om 23:53
Bij mij was het uiteindelijk een teken dat ik overspannen was.
Wat natuurlijk niet zo was, vond ik; dat kon niet; mij overkomt zoiets niet; ik kan alles aan... nietwaar? Niet waar...
Teken aan de wand had moeten zijn dat ik het een paar keer zo erg had dat ik dacht dat ik er aan zou gaan. Maar op het moment dat er rustige vrienden langskwamen waarbij ik helemaal mezelf kan zijn was het al snel weg.
Wat natuurlijk niet zo was, vond ik; dat kon niet; mij overkomt zoiets niet; ik kan alles aan... nietwaar? Niet waar...
Teken aan de wand had moeten zijn dat ik het een paar keer zo erg had dat ik dacht dat ik er aan zou gaan. Maar op het moment dat er rustige vrienden langskwamen waarbij ik helemaal mezelf kan zijn was het al snel weg.
woensdag 28 augustus 2013 om 13:26
Ik heb last van duizelingen. Ik heb het op het moment erger dan ik de afgelopen maanden, misschien wel jaar, had. Bij mij heeft het te maken met stress. Het is hyperventilatie, heel irritant. Op het moment ben ik totaal niet relaxed en veel te emotioneel. Vanmorgen een heel stuk gelopen, dat hielp wat. Kent iemand dit? Hyperventilatie en duizelig zijn??

woensdag 28 augustus 2013 om 18:51
Ik heb soms, en alleen als ik in bed lig, last van een onregelmatig kloppend hart. Dan klopt hij bijv. 4 keer met een seconde pauze, en dan de 5e heel snel daar achteraan. Ik beeld het me niet in, want mijn vriend kon het ook voelen. Ik weet inmiddels dat ik altijd de volgende ochtend wel weer wakker wordt, maar het blijft beangstigend. Volgens de huisarts kan het geen kwaad, en hij noemde idd o.a. alcohol, koffie en stress als mogelijke oorzaken.

vrijdag 30 augustus 2013 om 08:58
Goedemorgen:)
@Deepocean, bedankt voor de tip. Zal er eens op gaan letten, alle beetjes helpen.
@Sabbaticalmeds, Bradycardie is inderdaad geen hartklopping. HS zit zo rond de 48/49 in rust. Na aanleiding van dat holteronderzoek hebben ze mij nog een fietstest laten doen. Maar misschien heb je gelijk hoor, als zij zeggen dat het geen kwaad kan, moet ik mij misschien er ook minder druk om maken. Echter voelt het altijd zeer onprettig als m'n hart weer op hol slaat.
@Deepocean, bedankt voor de tip. Zal er eens op gaan letten, alle beetjes helpen.
@Sabbaticalmeds, Bradycardie is inderdaad geen hartklopping. HS zit zo rond de 48/49 in rust. Na aanleiding van dat holteronderzoek hebben ze mij nog een fietstest laten doen. Maar misschien heb je gelijk hoor, als zij zeggen dat het geen kwaad kan, moet ik mij misschien er ook minder druk om maken. Echter voelt het altijd zeer onprettig als m'n hart weer op hol slaat.
vrijdag 30 augustus 2013 om 17:07
Ik begrijp heel goed dat je je toch wel zorgen gaat maken als het weer gebeurt, ook al zei de dokter dat het niet zorgelijk is. Heel vervelend, want het voelt gewoon niet goed en gevaarlijk.
Ik heb sinds 5 jaar ongeveer denk ik 3 x per jaar hartkloppingen / overslag, precies hoe jij het beschrijft. Hartfilmpjes & tests met mijn ademhaling gehad. Helpt niets en kwam niets uit. Advies van de dokter gekregen om gehurkt te gaan zitten en spieren aan te spannen zodat hart een lichte "opdonder" krijgt omdat ie dan harder moet pompen. Maar ik kreeg juist ook een keer die hartkloppingen net toen ik gehurkt ging zitten, dus dat vind ik nu ook te eng. De dokter zegt dat er niets met me aan de hand is, zelfs geen brady- of tachycardie.
Als ik het heb, ga ik rustig zitten of liggen als daar de mogelijkheid voor is. Even helemaal rustig worden. Bij mij is het dan binnen 2 / 3 minuten weer voorbij. Maar dan wel helemaal van m'n doen, want ik blijf het hoe dan ook eng vinden.
Ik heb sinds 5 jaar ongeveer denk ik 3 x per jaar hartkloppingen / overslag, precies hoe jij het beschrijft. Hartfilmpjes & tests met mijn ademhaling gehad. Helpt niets en kwam niets uit. Advies van de dokter gekregen om gehurkt te gaan zitten en spieren aan te spannen zodat hart een lichte "opdonder" krijgt omdat ie dan harder moet pompen. Maar ik kreeg juist ook een keer die hartkloppingen net toen ik gehurkt ging zitten, dus dat vind ik nu ook te eng. De dokter zegt dat er niets met me aan de hand is, zelfs geen brady- of tachycardie.
Als ik het heb, ga ik rustig zitten of liggen als daar de mogelijkheid voor is. Even helemaal rustig worden. Bij mij is het dan binnen 2 / 3 minuten weer voorbij. Maar dan wel helemaal van m'n doen, want ik blijf het hoe dan ook eng vinden.

dinsdag 10 september 2013 om 11:59
Oke dit is dus balen!! Ik heb nu 2 dagen opleiding body jam gehad heel intensief en veel springen al die tijd kreeg ik dus een onregelmatig hartslag en in de avond kloppingen paar minuutjes nou weet ik niet of het verstandig is om door te gaan?
Mijn arts is er niet verpleegster weet geen raad voor me? Hebben jullie dit wel eens gehad en wat hebben jullie toen gedaan?
Mijn arts is er niet verpleegster weet geen raad voor me? Hebben jullie dit wel eens gehad en wat hebben jullie toen gedaan?