Durf jij nog wel bepaalde topics hier te open ?

09-06-2008 22:45 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan me zo voorstellen, dat je hier op het Viva forum wel drie keer nadenkt, voordat je een eigen topic opent.

Voordat je het weet word je volledig afgebrand.

Want of :

*Je stelt een overbodige vraag

*of je bent een overbezorgde zwangere ( die moeten helemaal oppassen)

*Je vraag wekt een hoop irritatie op.

* je schrijfstijl is om te huilen.

* je vraag wijkt af van de gedachtengang van de gemiddelde lezer.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Moet er wel bij zeggen dat ik het echt een leuk forum vind. Maar bij geen een forum, moet je zo nadenken, over wat je schrijft of wat voor spelfouten je maakt( ja ik maak ze genoeg) als hier.

Genoeg hier die er meteen boven op duiken, met "grappige" opmerkingen ( als er een begint, komen er meer)

flauwe opmerkingen of of scherpe ongepaste dingen zeggen.

Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook vaak wel om moet gniffelen.

Want ik vind dit ook het forum met de meeste humor

Maar soms vind ik het ook te ver gaan.

Ik denk dus ook echt dat er genoeg vrouwen zijn die hier niet meer alles posten, bang om weer neergehaald te worden,.

En dat is best jammer.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 10 juni 2008 @ 13:56:

Leo, ik voelde me niet aangesproken door je post hoor Gelukkig Pipske
quote:Livre schreef op 10 juni 2008 @ 10:08:

[...]

Mmm, ik ben in real life toch een stuk zachter en denk na voor ik wat zeg. Hier is een scherpe opmerking gemakkelijker gemaakt en als ik het later terug lees, vind ik regelmatig dat het wel wat minder had gekund.Same here. Ik heb irl soms moeite om duidelijk mijn mening te geven of voor mezelf op te komen. Hier kan/durf ik dat wel en dat leidt soms tot een wat te harde reactie misschien.
En je hebt nog gelijk ook Leo, vandaag was ik minder assertief dan ik zou willen.

Ik liep naar huis en hoorde een jongen met z'n vriendin bellen. Een grote bek die gozer. "Je komt NU terug, als ik zeg NU dan kom je ook NU" schreeuwen door die telefoon, niet gewoon.

Hij was zo aan het schreeuwen en schelden en keek zó agressief dat ik er nix van durfde te zeggen. Was ik een grote kerel geweest dan had ik die telefoon gepakt en tegen dat meisje gezegd dat ze moest maken dat ze die gozer dumpte. Daar was ik nu te laf voor en daar schaam ik me eigenlijk best voor.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:meave schreef op 10 juni 2008 @ 19:14:

[...]

Same here. Ik heb irl soms moeite om duidelijk mijn mening te geven of voor mezelf op te komen. Hier kan/durf ik dat wel en dat leidt soms tot een wat te harde reactie misschien.

Ik denk dat dat juist voor velen zo een reden is om hier eens even lekker "hard" te zijn.....

Voor mij is het net andersom.

In real live ben ik open en direct en dus heel duidelijk.

Dat duidelijk is eerlijk maar niet altijd aardig en toch ondervind ik steeds meer dat mensen er wel respect voor hebben.

Hier op het forum ben ik wat zachter omdat ik vind dat woorden die getypt zijn heel anders kunnen overkomen dan bedoeld is.

En kwetsen hou ik niet van.

In het openbaar ben ik geen draaier...zeg waar het op staat maar kan ook tegengas accepteren.

Hier heb ik daat moeite mee (van sommigen dan, niet van iedereen)
Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat de Kinderen-pijler zo'n slecht imago heeft. Ik kom er zelf al jaren met veel plezier. Ik heb er een paar - ik mag het eigenlijk niet zeggen natuurlijk - verschillende groepjes vriendinnen/digivriendinnen/whatever. Ik geef iemand zo nu en dan een tip of een antwoord op een misschien wat suffe vraag. Trap af en toe een lolletje, val eens iemand bij die bij de lurven gevat wordt door de ervaren en door de wol geverfde forummers en scrol voorbij de topics waar ik geen zin in heb. Ik leef met mensen mee als er iets is met hun kind, kan om raad vragen met betrekking tot mijn eigen niet altijd even praktische kind en kan er uithuilen als het me even te veel is allemaal. Het is gewoon net een normale pijler.

Af en toe heb je een week waarin er ineens een aantal 'domme' (wie bepaalt wat dom is?) topics geopend wordt. En naarmate het meer topics worden krijgt de TO het zwaarder te verduren. Grote lol, klapstoelen, sneren hier en daar en voilà, weer succesvol iemand weggepest. Dat er inmiddels dames zijn die dat niet zo grappig meer vinden en voor de nieuwe forummers opkomen, lijkt me niet meer dan logisch. Met hormonen en lange tenen heeft dat weinig te maken volgens mij. Ik ben in elk geval zelf al een aantal jaar geleden uitgebaard, dus kan de zwangerschapshormonen nergens meer de schuld van geven.

Horrorpijler, hormoonpijler, ik vind het zwaar onterecht. De maandtopics moet je gewoon niet openen als je niet zelf zwanger bent. Het nut van 8 maanden vantevoren praten over eind van het jaar met de pil stoppen zie ik ook niet. Maar soit. Persoonlijk heb ik ook niet de behoefte om te praten over met wie ik wel of niet zou willen neuken. Of ik wel of niet anaal genomen wil worden. Of ik moet twijfelen aan mijn man omdat hij sms-jes ontvangt, etc.

Kortom, op elke pijler vind je wel topics waar je niets mee hebt, waar je het nut niet van ziet. Beetje respect voor elkaar. We hebben niet allemaal gestudeerd. We zijn niet allemaal even labiel/stabiel. We zijn niet allemaal even taalvaardig. En we beschikken niet allemaal over hetzelfde incasserings- en relativerinsgvermogen.
En Lichtbron, als je nog met hetzelfde probleem zit, dan praat je er toch over verder op de Kinderen-pijler? Wellicht op het topic over ADD?
ja,dat is eigenlijk nog niet zo'n slecht idee, meave!!

dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

zal er eens over nadenken.

bedankt voor de tip.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Hmmm Meave, ik kom er ook niet graag hoor. Vooral omdat ik zelf kindvrij ben, maar ook vanwege de soms extra lange tenen aldaar.

Je weet echt nooit van te voren hoe een (in mijn ogen) onschuldige opmerking daar kan vallen. En ik kan veel hebben, maar een horde moeders achter me aan? Dat vindt Pippi maar niks, ik heb aan 1 Tante Pastellia al genoeg.
quote:eleonora schreef op 10 juni 2008 @ 18:56:

[...]

Eleonora is dan ook al oud he (40) dan komt die levenservaring vanzelf hoor

Lief van je meid, ben d'r blij mee hoor, met je lieve posting aan mijn adres!

Zeg, als je probleem nog van toepassing is, open dan gerust nog een keer een topic over dat onderwerp. Het gaat nu vast prima!

(f)

hi,hi!! dan ben ik maar twee jaar jonger dan/als jij!!

misschien dat ik verder ga met dat oude topic op de kinderpijlerT,maar daar wil ik nog even over nadenken. was een ideetje van meave!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
hi,hi!! dan ben ik maar twee jaar jonger dan/als jij!!

Dan jij :-)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 10 juni 2008 @ 19:39:

Hmmm Meave, ik kom er ook niet graag hoor. Vooral omdat ik zelf kindvrij ben, maar ook vanwege de soms extra lange tenen aldaar.

Je weet echt nooit van te voren hoe een (in mijn ogen) onschuldige opmerking daar kan vallen. En ik kan veel hebben, maar een horde moeders achter me aan? Dat vindt Pippi maar niks, ik heb aan 1 Tante Pastellia al genoeg.

Misschien komen die - in jouw optiek - lange tenen wel door het fanatisme waarmee soms op topics gereageerd wordt door de vaste forummers. Verder is het natuurlijk wel zo dat een kind wel heel erg eigen is. Als ik zorgen heb over mijn kind en ik open daar een topic over en iemand meent te moeten zeggen dat ik me aanstel, of dat ik niet zo dom moet doen of whatever, dan zou het zomaar kunnen dat ik ook te lange tenen heb. Kom je aan mijn kind, kom je aan mij. Zoiets misschien? (En ik heb mijn kinderen echt niet op een voetstuk hoor... maar dat weet je denk ik wel.)

Ik krijg het niet zo duidelijk uitgelegd, maar er is in elk geval niets wat me meer raakt dan wat er met mijn kinderen gebeurt.

Verder, ik heb geen seksleven (want drie kinderen ) dus ik kom niet op de sekspijler. Maar dat is voor mij dan toch geen reden om die pijler de ranzapenpijler te noemen? Of de M&B-pijler de modepopjespijler/ijdeltuitenpijler? Ik kan persoonlijk niet zo veel met al het geneuzel op de relatiepijler van vrouwen die hun vriend niet vertrouwen en overal signalen van ontrouw inzien. De paranoiapijler?
Ik zou nooit zo ver gaan om zorgen over je kids af te doen als aanstellerij. Ik bemoei me ook liever helemaal niet met de eeuwig terugkerende discussie over borst / flesvoeding, roken of werken / thuisblijven. Veels te precair

Maar soms (en nu heb ik natuurlijk geen voorbeelden paraat) gaan de dames daar al uit hun panty om een onschuldig geintje.

En de nieuwe namen voor de R en de M pijler vind ik geniaal. De paranoiapijlert, geweldig!
Wat ik vervelend vind, maar dat heb je denk ik op elke pijler, is dat je blijkbaar alleen mag meepraten als je zelf kinderen hebt/zelf bedrogen bent door je partner/zelf te dik, te dun, te lang of te kort bent, et cetera.
quote:meave schreef op 10 juni 2008 @ 20:09:

Wat ik vervelend vind, maar dat heb je denk ik op elke pijler, is dat je blijkbaar alleen mag meepraten als je zelf kinderen hebt/zelf bedrogen bent door je partner/zelf te dik, te dun, te lang of te kort bent, et cetera.Helemaal mee eens.
Ik denk trouwens wel dat heel veel van die onzintopics op de Kinderenpijler te maken hebben met zorgen maken om je (ongeboren) kind. Dat veel van die zorgen in mijn optiek overtrokken zijn (mobiel in je broekzak, beschimmelde appel gegeten, ...) maakt voor TO niet uit, zij maakt zich gewoon zorgen. Als de eerste reactie van een lolbroek is, is de toon gezet. Terwijl je ook gewoon TO zou kunnen geruststellen of door kunnen scrollen. En waarom wordt er wel serieus gereageerd op Zwanger naar Lowlands en niet op Zwanger en mobiele straling oid...
quote:meave schreef op 10 juni 2008 @ 20:09:

Wat ik vervelend vind, maar dat heb je denk ik op elke pijler, is dat je blijkbaar alleen mag meepraten als je zelf kinderen hebt/zelf bedrogen bent door je partner/zelf te dik, te dun, te lang of te kort bent, et cetera.Yep.
[quote]eleonora schreef op 10 juni 2008 @ 18:56:

[...]

Eleonora is dan ook al oud he (40) dan komt die levenservaring vanzelf hoor

Maar er zijn genoeg 40+ die vervelend reageren, vooral van de "oude garde " Jij toont altijd respect naar andere forummers en weet altijd op een tactische maar lieve manier te zeggen dat je het ergens niet mee eens bent. Volgens mij heb jij ook nooit "ruzie", want de oude garde weet hoe je bent, en de nieuwe garde komt er snel genoeg achter. Als alle forummers zo waren zou het er veel gezelliger aan toe gaan

En dan nog even antwoordt op TO, soms zou ik wel een topic willen openen, maar heb dus geen zin in antwoorden van een bepaald clubje waarvan je bijna zeker weet dat ze ( vervelend ) gaan reageren.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Gut, katlief heeft mijn post gewist. (Toch knap)

Hoe dan ook, ik was aan het schrijven aan pippi, over de sekspijler en de 'oh zo charmante, ervaren, knappe heren' (UCHUCH) die je wel even gaan 'versieren'. En bepaalde dames die óók nog eens 'virtueel terugflirten'. Maar ik ahd al een best lang uiteraard vréselijk leuk stuk toen mijn kat het wistte

Ik kom niet zo graag op kinderen. Ik doe het wel eens, ik wil tenslotte altijd graag mijn mening geven. Maar ik voel me niet altijd even welkom/gewenst. Ik heb tenslotte geen kinderen, ik heb ook geen plannen in die richting. En ik vind hormonen soms een beetje eng . Maar ik heb er aan de andere kant weinig flinke rellen meegemaakt. (Of ik heb ze gemist natuurlijk.)

Ik heb me lange tijd op viva harder geuit dan IRL. Omdat ik daar toch wat verlegener ben en zo . Maar ik ben vind ik zelf wel wat aardiger/ genuanceerder geworden zo door de jaren heen. Ik ben tenslotte jong begonnen hier ....
Ik voel trouwens niet vaak de behoefte een topic te openen. Kweenie waarom eigenlijk, maar heb er niet altijd zin in.
quote:barba schreef op 10 juni 2008 @ 20:24:

En dan nog even antwoordt op TO, soms zou ik wel een topic willen openen, maar heb dus geen zin in antwoorden van een bepaald clubje waarvan je bijna zeker weet dat ze ( vervelend ) gaan reageren.

Toch word ik altijd een beetje flauw van dat 'clubje'. Want niemand noemt ooit namen. Ik denk dat de sfeer op het forum er ook op vooruit zou gaan als mensen niet met de vinger zouden wijzen naar een bepaald 'clubje', maar gewoon man en paard noemen.

Zeg nou iemand eens recht in zijn gezicht dat ze ontactisch is, of rechtlijnig, of whatever, in plaats van te hinten naar een niet nader aangeduid 'clubje'.
Ha! Dat heb ik mij nu ook wel eens afgevraagd! Wie zijn nu die "vaste forummers" en wie behoren tot "het clubje"?
ik denk dat dat juist de reden is dat ze "dat clubje" genoemd worden... En net de reden waarom iedereen irl tijdens zijn teamvergadering zijn mond houdt... Niemand wil de eerste zijn om met een vinger te wijzen omdat ie dan de hele bups over zich heen krijgt...

Er zijn een aantal dames die dermate heftig en in mijn ogen zwartwit reageren dat ik al geen zin heb om een discussie te beginnen, maar die dames heb ik irl ook bijvoorbeeld op t werk. T is gewoon makkelijker soms om voor de weg van de minste weerstand te kiezen.

Dus eigenlijk komt het er globaal op neer dat op een forum precies hetzelfde gebeurt als irl en er dus eigenlijk geen verschil is tussen annoniem reageren en reageren terwijl je tegenover iemand staat.

Of ben ik nu heel erg kort door de bocht ...???
quote:tangerine schreef op 10 juni 2008 @ 17:49:

Op seks vind ik ze niet heel gemeen ofzo, maar wel heel erg een kliekje. Ik vind wel dat er té veel 'onderonsjes' zijn, met semi 'geile' praat. ("ik heb over je gedróómd vannacht, je was zo hard, zo stoer, zo glimmend van het zweet, ik zette mijn nááágels in je rug" -> In een topic over voorbehoedsmiddelen... dat soort onzin. Of veel one-liners naar elkaar toe.)En dat kliekje...........dat komt omdat veel leuke , veel wijze , veel gezellige dames op andere pijlers die pijler mijden als de pest . Je hóeft er in real live niet voor aan de lamp te hangen in je tijgerstring , je hoeft niet eens te vertellen over je eigen saaie/ spectaculaire / doorsnee sexleven om toch mee te kunnen discussiëren of om iemand raad te geven . Dus degene die blijven hangen zijn nu degenen die die semi-geile praat wel lollig vinden ....en een enkele die-hard .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:traincha2 schreef op 10 juni 2008 @ 21:15:

Ha! Dat heb ik mij nu ook wel eens afgevraagd! Wie zijn nu die "vaste forummers" en wie behoren tot "het clubje"?

Vaste forummers ? Degenen die héél geregeld posten , die duidelijk aanwezig zijn ( of ; waarvan je duidelijk merkt wanneer ze afwezig zijn ) en al wat langer meeposten .

Clubjes ; degenen die voldoen aan het hierbovenstaande en het nogal vaak met elkaar eens zijn .......... wat zich uit in het héél erg ONeens zijn met meestal de TO .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 juni 2008 @ 21:31:

[...]

Vaste forummers ? Degenen die héél geregeld posten , die duidelijk aanwezig zijn ( of ; waarvan je duidelijk merkt wanneer ze afwezig zijn ) en al wat langer meeposten .

Clubjes ; degenen die voldoen aan het hierbovenstaande en het nogal vaak met elkaar eens zijn .......... wat zich uit in het héél erg ONeens zijn met meestal de TO .Dit vind ik wel een mooie omschrijving. Een aanvulling is dat er niet zoiets is als 'hét groepje', de samenstelling wisselt wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven