Mode & Beauty alle pijlers

Er ouder uitzien

28-08-2013 14:03 31 berichten
Vanaf volgende week begin ik bij mijn eerste echte baan, en ik heb er echt veel zin in. Het probleem is alleen, dat ik pas 21 ben, en er eigenlijk nog veel jonger uitzie. Ik ben bang dat ik hierdoor minder serieus genomen word op mijn werk, dus ik wil er graag wat volwassener uitzien. Dus aan jullie de vraag: wat kan ik qua haar, kleding en make-up doen om wat ouder te lijken? Make-up draag ik nu nauwelijks, dus ik denk dat er op dat vlak sowieso winst te behalen valt. Maar welke kleuren moet ik wel gebruiken, welke producten moet ik sowieso laten staan, etc?

De meeste van mijn aanstaande collega's lopen trouwens gewoon in (min of meer) vrijetijdskleding. Geen flipflops en hotpants, maar spijkerbroeken en gympen zie je geregeld terug.
Alle reacties Link kopieren
O heel handig, ik had daar altijd veel profijt van. Toen ik begin twintig was (en er ook jonger uitzag), zat ik regelmatig met allerlei bestuurders rond de tafel en was veruit de jongste. Zodra ik mijn mond open deed, was het stil i.t.t. de anderen die voor het praatrecht moesten knokken.

Als je er (te) jong uitziet, denken veel mensen dat anderen je niet zomaar op die plek gezet hebben.
Leven en beleven
Niet serieus worden genomen heeft ook alles met je houding te maken. Als je onzeker bent, snel van je stuk gebracht wordt, zenuwachtig doet etc. dan word er aan je professionaliteit getwijfeld. Dus je houding spreekt meestal ook boekdelen.
Some flies are too awesome for the wall
Ik kwam eens op school met een ander kapsel, kort en blond... Ik vond het raar dat mn vriendinnen me zo raar aankeken ineens en toen lachten ze, "Ik dacht even dat je de docent was! " Dus in mijn oogpunt kan een kapsel ook al veel verschil maken... ^^;
Kleding en sieraden zijn inderdaad vaak belangrijker dan make up en kapsels.

Ik zie er met mijn te grote oor ringen uit als 25 terwijl ik met mijn parels om in ineens wel 40 lijk.

Draag ik een spijker broek met gympen en een roze truitje dan lijk ik ook stukken jonger dan wanneer ik in een zwarte broek en witte bloes aan op mijn werk verschijn.
Anders dan de meesten op het forum denk ik dat het wel belangrijk is om niet te jong over te komen. Ik lees niet wat voor baan je gaat doen, maar het is echt belangrijk om serieus genomen te worden en als je er jonger uit ziet moet je er (voor al in het begin) veel harder voor knokken.

Dus wat tips:

-geen hoge paardenstaart/losse haren als het lang en blond is

-hakken tussen de 3 en 8 cm

- geen vrolijke kleuren (of een accent)

- make up (mascara, poeder en eventueel lipgloss)

- geen rokken hoger dan een hand boven de knie

- geen spijkerbroeken

Ik zou zeggen investeer in een paar goede basics. Jurkjes van la dress, michiel bernart van bergen,hugo boss, xandres en max mara etc. Paar nette pantalons, goede kwaliteit truien/vestje (liefst zijde/cashmere mix etc) en eventueel een blazer of twee (ben er zelf geen fan van).
quote:Karen24 schreef op 29 augustus 2013 @ 14:42:

Anders dan de meesten op het forum denk ik dat het wel belangrijk is om niet te jong over te komen. Ik lees niet wat voor baan je gaat doen, maar het is echt belangrijk om serieus genomen te worden en als je er jonger uit ziet moet je er (voor al in het begin) veel harder voor knokken.

Dus wat tips:

-geen hoge paardenstaart/losse haren als het lang en blond is

-hakken tussen de 3 en 8 cm

- geen vrolijke kleuren (of een accent)

- make up (mascara, poeder en eventueel lipgloss)

- geen rokken hoger dan een hand boven de knie

- geen spijkerbroeken

Ik zou zeggen investeer in een paar goede basics. Jurkjes van la dress, michiel bernart van bergen,hugo boss, xandres en max mara etc. Paar nette pantalons, goede kwaliteit truien/vestje (liefst zijde/cashmere mix etc) en eventueel een blazer of twee (ben er zelf geen fan van).Ik denk dat dat wel meevalt, gezien de beschrijving van haar toekomstige collega's. En dat de meesten het daarom wel los zien lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven