Kitten buiten, erg?

28-08-2013 21:43 42 berichten
Onze kitten, 4 maanden, bijna 2 maanden bij ons is al meerdere keren naar buiten 'ontsnapt' overdag in de tuin. Kreeg dr altijd wel weer gevangen, maar vanavond dus niet!! Ze glipte door de deur en weg, alles geprobeerd maar liet zich niet vangen. Ze is dus nu alleen buiten. Ben een beetje ongerust... Wat te doen??
Pas maar op dat ze niet gedekt wordt, als het een poes is.
Ja ben ik ook al bang voor...
Zorgen dat ze niet kan ontsnappen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk wel erg. Zeker als ze zwanger terug komt. Ze is nog veels te jong om een nestje te krijgen, ze is nog een kitten. Of zat ze aan de pil?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zulke jonge katten hebben niks buiten te zoeken en zeker niet voor een castratie of sterilisatie! Het is trouwens "Ons kitten" en niet onze kitten..
Nee, niet aan de pil. Vanmiddag nog dierenarts gebeld voor sterilisatieafspr 8 okt...
Nee ik baal ook...maar ze is zo gefocust op de deur en met een huis vol kinderen is ze snel naar buiten geglipt
In plaats van hier te vragen wat je moet doen, GA ZOEKEN!!

Wij zijn onze kat wel eens om 01:00 's nachts kwijtgeraakt en zijn toen ook gewoon gaan zoeken.

En als je denkt dat ze zwanger is (opgezette tepels, etc., zoek de symptomen maar op) dan directe de dierenarts bellen. En volgende keer deur goed dichthouden of er iets voor zetten.
Slotje!! Ben weer buiten gaan kijken en ze zat nu netjes voor de deur te wachten en liep zo mee naar binnen!!!! Blij!
Zoeken? Ik zou werkelijk niet wteen waar ik mijn kat zou moeten gaan zoeken als ze kwijt is.
Meestal gebeurd dat gewoon, krijgen ze honger. En ik ga hier pas zoeken als ze 5 dagen weg zijn maar zijn geen kittens meer.
Slotje? Je zegt dat het meerdere keren al gebeurd is dus de kans is groot dat het weer gebeurd. En dan zwanger terug. Of misschien is ze al zwanger.

Was je de vorige keer je al niet rot geschrokken?

Nou ja, het duurt nog even tot oktober dus er kan nog van alles gebeuren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:pilatespas schreef op 28 augustus 2013 @ 21:58:

Slotje!! Ben weer buiten gaan kijken en ze zat nu netjes voor de deur te wachten en liep zo mee naar binnen!!!! Blij!

oef, ben blij voor jullie

kan je je sterilisatie-afspraak niet vervroegen?

stel dat ze nu toch al gedekt is, of stel dat ze nog eens ontsnapt...
Ik zou toch nog even gaan zoeken. Ze krijgt straks misschien wel honger dus rammel met een blikje met brokjes en roep haar naam.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
haar proberen te vangen natuurlijk
Fijn dat ze er weer is :-)
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
O nee toch? een open kitten? Nou lekker dan, die zal wel zwanger zijn. Breng haar morgen naar de DA voor een sterrilisatie/ abortus anders zit je (maar vooral je kat) met de gebakken peren
Ja het is al meerdere keren gebeurd. Ze is gewoon heel nieuwsgierig naar wat buiten is. Ze vliegt op de deur af en een kind van 3 vergeet het wel eens. Geen schande he! Ze wordt hier met liefde behandelt maar dit is de natuur ze wil de hort op! Iedere poes heeft daar een eigen tempo in, neemt niet weg dat ik het ook nog te vroeg vindt. Ze kan nu niet zwanger zijn, ze is de hele avond tot en met schemer om ons heen blijven dralen en toen het echt donker werd tot net is misschien een half uurtje geweest. Het zou kunnen, maar zo paniekerig ben ik nou ook weer niet.
Ik vervroeg die 8 okt idd!!
quote:pilatespas schreef op 28 augustus 2013 @ 22:07:

Ja het is al meerdere keren gebeurd. Ze is gewoon heel nieuwsgierig naar wat buiten is. Ze vliegt op de deur af en een kind van 3 vergeet het wel eens. Geen schande he!

nee, geen schande, ik kan me inbeelden dat het in een gezin met kleine kinderen niet eenvoudig is om de deuren hermetisch toe te houden.

juist daarom zou ik de afspraak voor sterilisatie vervroegen.

laat het zo snel mogelijk doen, dan is dat tenminste al geen zorg meer.
Volgens mij steriliseren ze pas vanaf 6 mnd.
quote:pilatespas schreef op 28 augustus 2013 @ 22:10:

Ik vervroeg die 8 okt idd!!u mag mijn vorige post negeren
en je hebt de kat met 8 weken bij de moeder weggehaald? Beter was ze daar tot 12 weken gebleven. Ik hoop dat de kat alle vaccinaties heeft gehad en gechipt is met dat buitengeloop de hele tijd?
quote:Istar_ schreef op 28 augustus 2013 @ 22:11:

Volgens mij steriliseren ze pas vanaf 6 mnd.nee is achterhaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven