Werk & Studie alle pijlers

Vinden we dat nu echt zo leuk?

29-08-2013 15:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar weer, aan het begin van een schooljaar, zo een gezellige introductie, waarbij we leuke spelletjes gaan doen, in de bossen ravotten en op het strand rondhuppelen. Gezelligheid alom.

Ik heb er een ontzettende hekel aan, inmiddels alweer een tijd aan mijn 2e bachelor opleiding begonnen, op een andere hogeschool dan mijn vorige. Maar ook hier ook introducties!

Vinden we het stiekem allemaal niet leuk, of ben ik de enige? Lotgenoten, ik zoek jullie!
quote:Lifeforever schreef op 29 augustus 2013 @ 15:48:

Ik ken alle mensen al, en geen bier te bekennen.Wat saai, bij ons was er op de middelbare school al bier te bekennen. Het werd altijd afgesloten met een flinke bbq en gezelligheid. Maar de activiteiten duurden dus ook maar een uur of 3. De rest van de dag mocht je zelf dingen doen. HBO's later ook. Paar uurtjes "teambuilding" en daarna doen waar je zelf zin in had en dan op tijd terug zijn om te eten en dan weer verdwijnen.
Vreselijk inderdaad! Oké, de dag in de stad van mijn studie was wel aardig, maar het 3daagse kamp erna bestond voornamelijk uit rondhangen en roken tot we er bij neervielen uit verveling. Vervolgens begon ik doodziek aan mijn studie door al dat gepaf
quote:annelaure schreef op 29 augustus 2013 @ 15:32:

Ik vond het altijd heerlijk. Lol hebben en dan zogenaamd nog bezig zijn voor school ook. Gewoon meteen de leuke mensen opzoeken en daar lekkere biertjes mee drinken. De echt geplande activiteiten duurden toch nooit zo lang en verder was het kletsen en drinken om het kampvuur.Dat lijkt me dan wel weer heel erg leuk..
Oh, heerlijk juist! Zou er zó weer een nieuwe studie voor willen gaan volgen. Maar ik ben vroeger dan ook als kind altijd graag op kamp gegaan, leukste week van het jaar!
Hmm meer lotgenoten dus!

Ik vind het nieuwe mensen leren kennen ook geen probleem, stap tijdens het stappen ook gerust op iemand af. Juist leuk.

Maar dat geformeerde/gemaakte wat dat soort dagen bij me oproepen, vind ik vreselijk. Eigenlijk de hele sfeer die me ongemakkelijk doet voelen.
Ik vond alleen de kroegentocht leuk, de spelletjes konden mij echt gestolen worden. Maar niemand vond de spelletjes, de speurtocht en de ochtendgymnastiek leuk, dus dat schept ook weer een band

Achteraf was ik blij dat ik dat gedaan had, want ik kende eerst niemand en heb er nu leuke vriendinnen aan overgehouden.
Some flies are too awesome for the wall
Ik kende niemand in de stad of op de opleiding waar ik mee begon. Die introductieweek was daarom juist leuk. Ze hadden het zo bedacht dat je ná die week je klas mocht kiezen. Vond ik een erg goed idee, zat dus ook bij die mensen waar ik een klik mee had. Verder waren er ook jaarlijks congressen waar oa over het onderwijs werd gediscussieerd. Nuttig en vaak ook nogal feestweekenden
Dan ga je toch niet?
Zeg maar Spijker.
Ik struikel nu al een week over de balorige schlemielen bij het winkelen. Lastig volk. Zelf zag ik het als een extra week vakantie, ik ga toch niet met een oranje shirt en een clownsneus door de stad hupsen. Ik dacht dat je op de universiteit zelfstandig leerde denken.
Ik heb destijds een hele week lang met mijn studiegenoten al survivallend in een tentje in de regen door moeten brengen (voor meerdere verplichte studiepunten). Dat was voor mij by far het zwaarste onderdeel van de hele studie...
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Voor studiepunten? Dat vind ik dan wel weer heel vreemd.
Ik vind het juist hartstikke leuk die introducties! Ik heb dit jaar geen introductie en ben in een klas gekomen waar iedereen elkaar al kent. Nou fijn. Na vier dagen ken ik nog steeds maar 4 namen, want ook een namenrondje is er nog steeds niet van gekomen. Dus ik doe mijn best me ergens aan te sluiten bij tussenuren en pauzes, maar ja als je iemands naam niet eens weet, is dat best lastig.

Gelukkig ben ik sociaal en kan ik makkelijk met iedereen kletsen, maar het is allemaal wel net wat moeilijker en duurt net wat langer. Introductie was wel leuk geweest.
quote:Lifeforever schreef op 29 augustus 2013 @ 15:26:

Ja, hier ken ik ook iedereen van de opleiding al enkele jaren!

huh? Hebben jullie voor elke 'jaarlaag' dan een introductie?

Wij hadden alleen een uni-intro en een studie-intro in het 1e jaar, daarna niet meer. Die universiteits-intro waarin je kennis maakt met de stad en studieverenigingen enzo was niet eens verplicht.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 augustus 2013 @ 15:45:

Een studie had bedacht dat deelname een studiepunt opleverde

Die kon je dus blijkbaar ook krijgen als je gewoon zegt dat je het onzin vindt en niet van plan bent om te komen

Ik had wel betere dingen te doen.Ik kreeg dat in het buitenland en was daar heel verbaasd over, maar vond het echt fantastisch dat ik daar gewoon een studiepunt voor kreeg en in dat verre buitenland ook nog gewoon mensen leerde kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven