Vinden we dat nu echt zo leuk?
donderdag 29 augustus 2013 om 15:16
Elk jaar weer, aan het begin van een schooljaar, zo een gezellige introductie, waarbij we leuke spelletjes gaan doen, in de bossen ravotten en op het strand rondhuppelen. Gezelligheid alom.
Ik heb er een ontzettende hekel aan, inmiddels alweer een tijd aan mijn 2e bachelor opleiding begonnen, op een andere hogeschool dan mijn vorige. Maar ook hier ook introducties!
Vinden we het stiekem allemaal niet leuk, of ben ik de enige? Lotgenoten, ik zoek jullie!
Ik heb er een ontzettende hekel aan, inmiddels alweer een tijd aan mijn 2e bachelor opleiding begonnen, op een andere hogeschool dan mijn vorige. Maar ook hier ook introducties!
Vinden we het stiekem allemaal niet leuk, of ben ik de enige? Lotgenoten, ik zoek jullie!
donderdag 29 augustus 2013 om 16:02
quote:Lifeforever schreef op 29 augustus 2013 @ 15:48:
Ik ken alle mensen al, en geen bier te bekennen.Wat saai, bij ons was er op de middelbare school al bier te bekennen. Het werd altijd afgesloten met een flinke bbq en gezelligheid. Maar de activiteiten duurden dus ook maar een uur of 3. De rest van de dag mocht je zelf dingen doen. HBO's later ook. Paar uurtjes "teambuilding" en daarna doen waar je zelf zin in had en dan op tijd terug zijn om te eten en dan weer verdwijnen.
Ik ken alle mensen al, en geen bier te bekennen.Wat saai, bij ons was er op de middelbare school al bier te bekennen. Het werd altijd afgesloten met een flinke bbq en gezelligheid. Maar de activiteiten duurden dus ook maar een uur of 3. De rest van de dag mocht je zelf dingen doen. HBO's later ook. Paar uurtjes "teambuilding" en daarna doen waar je zelf zin in had en dan op tijd terug zijn om te eten en dan weer verdwijnen.
donderdag 29 augustus 2013 om 16:23
quote:annelaure schreef op 29 augustus 2013 @ 15:32:
Ik vond het altijd heerlijk. Lol hebben en dan zogenaamd nog bezig zijn voor school ook. Gewoon meteen de leuke mensen opzoeken en daar lekkere biertjes mee drinken. De echt geplande activiteiten duurden toch nooit zo lang en verder was het kletsen en drinken om het kampvuur.Dat lijkt me dan wel weer heel erg leuk..
Ik vond het altijd heerlijk. Lol hebben en dan zogenaamd nog bezig zijn voor school ook. Gewoon meteen de leuke mensen opzoeken en daar lekkere biertjes mee drinken. De echt geplande activiteiten duurden toch nooit zo lang en verder was het kletsen en drinken om het kampvuur.Dat lijkt me dan wel weer heel erg leuk..
donderdag 29 augustus 2013 om 16:23
donderdag 29 augustus 2013 om 16:29
Ik vond alleen de kroegentocht leuk, de spelletjes konden mij echt gestolen worden. Maar niemand vond de spelletjes, de speurtocht en de ochtendgymnastiek leuk, dus dat schept ook weer een band
Achteraf was ik blij dat ik dat gedaan had, want ik kende eerst niemand en heb er nu leuke vriendinnen aan overgehouden.
Achteraf was ik blij dat ik dat gedaan had, want ik kende eerst niemand en heb er nu leuke vriendinnen aan overgehouden.
Some flies are too awesome for the wall
donderdag 29 augustus 2013 om 17:07
Ik kende niemand in de stad of op de opleiding waar ik mee begon. Die introductieweek was daarom juist leuk. Ze hadden het zo bedacht dat je ná die week je klas mocht kiezen. Vond ik een erg goed idee, zat dus ook bij die mensen waar ik een klik mee had. Verder waren er ook jaarlijks congressen waar oa over het onderwijs werd gediscussieerd. Nuttig en vaak ook nogal feestweekenden
donderdag 29 augustus 2013 om 17:23
donderdag 29 augustus 2013 om 17:28
Ik heb destijds een hele week lang met mijn studiegenoten al survivallend in een tentje in de regen door moeten brengen (voor meerdere verplichte studiepunten). Dat was voor mij by far het zwaarste onderdeel van de hele studie...
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
donderdag 29 augustus 2013 om 18:08
Ik vind het juist hartstikke leuk die introducties! Ik heb dit jaar geen introductie en ben in een klas gekomen waar iedereen elkaar al kent. Nou fijn. Na vier dagen ken ik nog steeds maar 4 namen, want ook een namenrondje is er nog steeds niet van gekomen. Dus ik doe mijn best me ergens aan te sluiten bij tussenuren en pauzes, maar ja als je iemands naam niet eens weet, is dat best lastig.
Gelukkig ben ik sociaal en kan ik makkelijk met iedereen kletsen, maar het is allemaal wel net wat moeilijker en duurt net wat langer. Introductie was wel leuk geweest.
Gelukkig ben ik sociaal en kan ik makkelijk met iedereen kletsen, maar het is allemaal wel net wat moeilijker en duurt net wat langer. Introductie was wel leuk geweest.
donderdag 29 augustus 2013 om 18:18
quote:Lifeforever schreef op 29 augustus 2013 @ 15:26:
Ja, hier ken ik ook iedereen van de opleiding al enkele jaren!
huh? Hebben jullie voor elke 'jaarlaag' dan een introductie?
Wij hadden alleen een uni-intro en een studie-intro in het 1e jaar, daarna niet meer. Die universiteits-intro waarin je kennis maakt met de stad en studieverenigingen enzo was niet eens verplicht.
Ja, hier ken ik ook iedereen van de opleiding al enkele jaren!
huh? Hebben jullie voor elke 'jaarlaag' dan een introductie?
Wij hadden alleen een uni-intro en een studie-intro in het 1e jaar, daarna niet meer. Die universiteits-intro waarin je kennis maakt met de stad en studieverenigingen enzo was niet eens verplicht.
donderdag 29 augustus 2013 om 18:20
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 augustus 2013 @ 15:45:
Een studie had bedacht dat deelname een studiepunt opleverde
Die kon je dus blijkbaar ook krijgen als je gewoon zegt dat je het onzin vindt en niet van plan bent om te komen
Ik had wel betere dingen te doen.Ik kreeg dat in het buitenland en was daar heel verbaasd over, maar vond het echt fantastisch dat ik daar gewoon een studiepunt voor kreeg en in dat verre buitenland ook nog gewoon mensen leerde kennen.
Een studie had bedacht dat deelname een studiepunt opleverde
Die kon je dus blijkbaar ook krijgen als je gewoon zegt dat je het onzin vindt en niet van plan bent om te komen
Ik had wel betere dingen te doen.Ik kreeg dat in het buitenland en was daar heel verbaasd over, maar vond het echt fantastisch dat ik daar gewoon een studiepunt voor kreeg en in dat verre buitenland ook nog gewoon mensen leerde kennen.