Werk & Studie alle pijlers

Vinden we dat nu echt zo leuk?

29-08-2013 15:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar weer, aan het begin van een schooljaar, zo een gezellige introductie, waarbij we leuke spelletjes gaan doen, in de bossen ravotten en op het strand rondhuppelen. Gezelligheid alom.

Ik heb er een ontzettende hekel aan, inmiddels alweer een tijd aan mijn 2e bachelor opleiding begonnen, op een andere hogeschool dan mijn vorige. Maar ook hier ook introducties!

Vinden we het stiekem allemaal niet leuk, of ben ik de enige? Lotgenoten, ik zoek jullie!
Het is toch niet verplicht?
Ach nee, afgrijselijk. Ik ging er gewoon niet heen.
Soms wel hoor Spectral. Ik zei gewoon: ik ben te oud voor deze onzin.
Ver-schrik-ke-lijk
Ik ging ook niet.
Als je niemand kent vind ik dit een aanrader. Vooral als het een nieuwe stad betreft etc.
Wij hebben hier de plicht om colleges te moeten volgen, willen we recht hebben om het tentamen te maken. Ik ben nu nog aan het uitvogelen of de introductie al meegerekend wordt met deze plicht!
Ik heb dat ook altijd braaf over geslagen omdat ik het oprecht dom vond....
Ik vond het ook altijd vreselijk, heb ook nooit begrepen waarom dat soort dingen werden gedaan.
quote:mila.nl schreef op 29 augustus 2013 @ 15:19:

Als je niemand kent vind ik dit een aanrader. Vooral als het een nieuwe stad betreft etc.

Dat vind ik dus het nare er aan, dat gedwongen gezellig doen en mensen moeten leren kennen.

Terwijl ik vanuit mezelf echt heel makkelijk contacten leg, en regelmatig nieuwe mensen leer kennen. Maar dan op een naar mijn idee wat minder geforceerde manier.
Hier dochter vier mavo, maandag begint school, mét introductie. Er zijn drie eindexamenklassen dus inmiddels kent ze iedereen allang. Ze kan er nu al van balen, stomme spelletjes te moeten doen. 'En' zo zegt zij 'het heeft geen enkel nut, want de kinderen waar ik niet mee omga, daar ga ik ook na de introductie niet ineens wel mee om. Zij en ik zijn in de zomer niet echt veranderd, dus toen geen klik nu nog steeds niet.'

Snap dus helemaal je frustratie. Sterkte!
Ik vind dat ook niks. Mijn ervaring is ook dat je uiteindelijk vaak met heel andere mensen omgaat dan tijdens die introductiedagen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja, hier ken ik ook iedereen van de opleiding al enkele jaren!
Ik ga gewoon niet. Vind t echt niet leuk :P
Ik vond het altijd heerlijk. Lol hebben en dan zogenaamd nog bezig zijn voor school ook. Gewoon meteen de leuke mensen opzoeken en daar lekkere biertjes mee drinken. De echt geplande activiteiten duurden toch nooit zo lang en verder was het kletsen en drinken om het kampvuur.
Enig! Ik heb zelfs bij mijn huidige werkgever zo'n kennismakingsweek gehad aan het begin van mijn opleidingsperiode.
quote:Lifeforever schreef op 29 augustus 2013 @ 15:23:

[...]

Dat vind ik dus het nare er aan, dat gedwongen gezellig doen en mensen moeten leren kennen.

Terwijl ik vanuit mezelf echt heel makkelijk contacten leg, en regelmatig nieuwe mensen leer kennen. Maar dan op een naar mijn idee wat minder geforceerde manier.

Daar gaat het toch ook om. Heb ook wat mensen toen leren kennen en via hun weer anderen waar ik vaak dingen mee deed. Je hoeft niet direct bff's te worden. Vond het eerlijk gezegd ook wel gezellig. Bovendien veel mannen

Ik moedig dit juist aan. Scheelt weer topics over eenzaamheid op een kamer of gebrek aan vriendinnen.
Ik vind die introducties altijd erg geforceerd en het is niets voor mij. Die van mijn laatste opleiding heb ik dan ook over geslagen.
Een studie had bedacht dat deelname een studiepunt opleverde

Die kon je dus blijkbaar ook krijgen als je gewoon zegt dat je het onzin vindt en niet van plan bent om te komen

Ik had wel betere dingen te doen.
Je kan ook gaan kijken, en als je denkt nee dit domme spelletje ga ik niet doen, gewoon weigeren en naar huis gaan.

Maar misschien valt het mee en sta je gezellig een biertje te drinken met wat aardige mensen zo aan het eind van de dag.

(En ik haat die spelletjes en opdrachten om elkaar te leren kennen ook vaak helemaal niks hoor)
Ik ken alle mensen al, en geen bier te bekennen.
Dat soort dingen zijn vreselijk, ik heb me er altijd over verbaasd dat er altijd een paar mensen waren die het echt leuk leken te vinden

Ik ging meestal wel, voor de vorm en ook omdat het vaak verpicht is.

Maar dat soort georganiseerde activiteiten zijn meestal niks voor mij.

Net als sportdagen op school enzo.

Daar kneep ik trouwens meestal wél tussenuit
Ik heb ook niet aan die onzin meegedaan
Ja! Introductiedagen vond ik heel leuk! Stomme speurtocht in het gebouw, sportdag in het bos, naar de dierentuin, achja.. De barbecue daarna en de drankjes in de soos vond ik geweldig! Nieuwe mensen leren kennen vind ik altijd leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven