Vinden we dat nu echt zo leuk?
donderdag 29 augustus 2013 om 15:16
Elk jaar weer, aan het begin van een schooljaar, zo een gezellige introductie, waarbij we leuke spelletjes gaan doen, in de bossen ravotten en op het strand rondhuppelen. Gezelligheid alom.
Ik heb er een ontzettende hekel aan, inmiddels alweer een tijd aan mijn 2e bachelor opleiding begonnen, op een andere hogeschool dan mijn vorige. Maar ook hier ook introducties!
Vinden we het stiekem allemaal niet leuk, of ben ik de enige? Lotgenoten, ik zoek jullie!
Ik heb er een ontzettende hekel aan, inmiddels alweer een tijd aan mijn 2e bachelor opleiding begonnen, op een andere hogeschool dan mijn vorige. Maar ook hier ook introducties!
Vinden we het stiekem allemaal niet leuk, of ben ik de enige? Lotgenoten, ik zoek jullie!
donderdag 29 augustus 2013 om 15:23
quote:mila.nl schreef op 29 augustus 2013 @ 15:19:
Als je niemand kent vind ik dit een aanrader. Vooral als het een nieuwe stad betreft etc.
Dat vind ik dus het nare er aan, dat gedwongen gezellig doen en mensen moeten leren kennen.
Terwijl ik vanuit mezelf echt heel makkelijk contacten leg, en regelmatig nieuwe mensen leer kennen. Maar dan op een naar mijn idee wat minder geforceerde manier.
Als je niemand kent vind ik dit een aanrader. Vooral als het een nieuwe stad betreft etc.
Dat vind ik dus het nare er aan, dat gedwongen gezellig doen en mensen moeten leren kennen.
Terwijl ik vanuit mezelf echt heel makkelijk contacten leg, en regelmatig nieuwe mensen leer kennen. Maar dan op een naar mijn idee wat minder geforceerde manier.
donderdag 29 augustus 2013 om 15:23
Hier dochter vier mavo, maandag begint school, mét introductie. Er zijn drie eindexamenklassen dus inmiddels kent ze iedereen allang. Ze kan er nu al van balen, stomme spelletjes te moeten doen. 'En' zo zegt zij 'het heeft geen enkel nut, want de kinderen waar ik niet mee omga, daar ga ik ook na de introductie niet ineens wel mee om. Zij en ik zijn in de zomer niet echt veranderd, dus toen geen klik nu nog steeds niet.'
Snap dus helemaal je frustratie. Sterkte!
Snap dus helemaal je frustratie. Sterkte!
donderdag 29 augustus 2013 om 15:32
donderdag 29 augustus 2013 om 15:35
quote:Lifeforever schreef op 29 augustus 2013 @ 15:23:
[...]
Daar gaat het toch ook om. Heb ook wat mensen toen leren kennen en via hun weer anderen waar ik vaak dingen mee deed. Je hoeft niet direct bff's te worden. Vond het eerlijk gezegd ook wel gezellig. Bovendien veel mannen
Ik moedig dit juist aan. Scheelt weer topics over eenzaamheid op een kamer of gebrek aan vriendinnen.
[...]
Daar gaat het toch ook om. Heb ook wat mensen toen leren kennen en via hun weer anderen waar ik vaak dingen mee deed. Je hoeft niet direct bff's te worden. Vond het eerlijk gezegd ook wel gezellig. Bovendien veel mannen
Ik moedig dit juist aan. Scheelt weer topics over eenzaamheid op een kamer of gebrek aan vriendinnen.
donderdag 29 augustus 2013 om 15:46
Je kan ook gaan kijken, en als je denkt nee dit domme spelletje ga ik niet doen, gewoon weigeren en naar huis gaan.
Maar misschien valt het mee en sta je gezellig een biertje te drinken met wat aardige mensen zo aan het eind van de dag.
(En ik haat die spelletjes en opdrachten om elkaar te leren kennen ook vaak helemaal niks hoor)
Maar misschien valt het mee en sta je gezellig een biertje te drinken met wat aardige mensen zo aan het eind van de dag.
(En ik haat die spelletjes en opdrachten om elkaar te leren kennen ook vaak helemaal niks hoor)
donderdag 29 augustus 2013 om 15:53
Dat soort dingen zijn vreselijk, ik heb me er altijd over verbaasd dat er altijd een paar mensen waren die het echt leuk leken te vinden
Ik ging meestal wel, voor de vorm en ook omdat het vaak verpicht is.
Maar dat soort georganiseerde activiteiten zijn meestal niks voor mij.
Net als sportdagen op school enzo.
Daar kneep ik trouwens meestal wél tussenuit
Ik ging meestal wel, voor de vorm en ook omdat het vaak verpicht is.
Maar dat soort georganiseerde activiteiten zijn meestal niks voor mij.
Net als sportdagen op school enzo.
Daar kneep ik trouwens meestal wél tussenuit