Gezondheid alle pijlers

Doei sigaretten!

28-08-2013 02:09 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik open dit topic omdat ik (lees: een kettingroker met 7 jaar ervaring) ga STOPPEN MET ROKEN!

En dit keer meen ik het ook gewoon

Ik ben begonnen op mijn 13e (ik weet het, ik weet het..) omdat ik dacht dat dat stoer was. Dat stoer zijn sloeg al snel om in een gewoonte en ja, bijna 7 jaar verder is het tijd om die gewoonte af te leren en verder te gaan als een veel stoerder iemand want: ik ga stoppen met roken. Ik heb er nog nooit zoveel motivatie voor gehad!

De reden waarom ik vol overtuiging deze uitdaging aan ga omdat ik een (hele) arme student ben en mijn geld liever uitgeef aan andere dingen. Mijn vriend is een niet-roker en aangezien we veel samen zijn, zal het op die momenten makkelijk gaan (denk ik.)

Status: ik heb nu nog 3 sigaretten. Die zijn morgen op, aangezien ik wakker word met een bak koffie en een paar peuken en daarna is het zover.

Ik was niet echt van plan om aan een nepsigaret o.i.d. te gaan hijsen, dus iemans tips/adviezen?

Alvast bedankt & wish me luck!
Ik vind het heel stoer van je dat je een niet-roker aan het worden bent!!

Ik ben komende vrijdag 3 weken gestopt na 13 of 14 jaar gerookt te hebben!!

De eerste dag had ik een beetje een wazig hoofd en moeite om me te concentreren.

De tweede en derde dag was ik bokchagerijnig en zocht ik met iedereen die wilde ruzie, haha.

Daarna werd het eigenlijk wel oke, ik heb geen vervanging gezocht of mijn ritme veranderd ofzo. Trouwens, de eerste week mocht ik wel elke dag iets extra lekkers van mezelf (chocola ofzo), maar heel bewust alleen de eerste week want ik wil niet dik worden omdat ik niet meer rook.

Hou vol, zet door, gewoon die knop om, je kan het! Het is echt veel makkelijker dan ik altijd dacht!

Ik ben nog elke dag trots op mezelf, en ookal ben ik pas 3 weken gestopt, ik weet zeker dat ik niet ga terugvallen in deze langdurige, dure en vieze gewoonte/verslaving!
Hoe is je eerste middag gegaan?

Kruip lekker vroeg in bed met boek, tijdschrift, tv, man of whatever. Dan ben je, voordat je het weet, alweer 12 uur langer een niet-roker.
Goed van je om niet meer te roken! Ik ben 13 juni 2012 gestopt na ca. 30 jaar een kettingroker te zijn geweest. Ik ben cold turkey gestopt en dat ging prima, alleen de eerste week was echt lastig. Probeer op de moeilijke momenten iets te doen dat je gedachten van het roken afleidt en houd in je achterhoofd dat trek in een sigaret nooit langer dan een minuut duurt. Succes!!!
Sorry maar ik vind het zwaar overdreven wat ik hier lees. Als je niet meer wil roken doe je het toch gewoon niet meer?

Simpel.

Ik ben buiten mijn zwangerschap om nooit gestopt en rook nu 6 weken niet meer.

Rook geschiedenis van 27 jaar.

Ik ben niet gestopt . Ik rook niet.

Dat maakt het makkelijk .

Geen pleisters geen app geen lijstje.

Helemaal niks .

Maar bovenal;

Geen sigaretten meer.

Lichamelijk voel ik me niet geweldig. Dat vind ik jammer. Hoesten en benauwd. Had ik nooit toen ik rookte.

Dokter zegt dat het er bij kan horen en dat het na 3 maanden over is.

Rook gewoon niet als je het niet wilt. En als je wel wil roken doe je het wel. Nogmaals, t is simpel volgens mij.
Leuk al die reacties. Geven gevoel van samenhorigheid :-)

De app is inderdaad quit box, gewoon leuk als extra wanneer je weer even net die extra motivatie zoekt!

Dat boek helpt mijn visie over roken echt sterk te onderbouwen, het leert je wat roken echt is. Hierdoor stop je inderdaad niet maar rook je niet. Heel verschil in gevoel. Nu nog volhouden. Ik hoop dat het ons allemaal lukt!
Je kan altijd leuke mensen ontmoeten, zolang je er maar voor open staat.
Hmmm was het maar zo makkelijke Neele! Voor jou misschien, maar voor veel mensen is het toch een stuk moeilijker.

Ik probeer alleen te roken met uitgaan/feestje/leuke dingen, hetgeen betekent: in het weekend 's avonds. Door de week niet meer roken is moeilijk. De eerste dagen gaat nog, daarna steeds lastiger. En drank triggert bij mij het roken heel erg. De behoefte. Nee, helemaal afscheid nemen van m'n sigaretje lukt mij nog niet. Ik wil het gewoon niet, dat is het. Jullie heel veel succes en ik verheug me op m'n eerst sigaretje vrijdag of zaterdag!
Precies Ssf! Je wil het gewoon niet. De lichamelijke verslaving duurt maar 3 dagen om over heen te komen. Daarna is het puur psychologisch.

Ik koppelde iets leuks doen altijd aan roken in mijn hoofd.

Dat idee is weg.

Ik kan het heel leuk hebben zonder te roken , ook op een feestje.

Ik kijk uit naar de winter en in een restaurant zitten en kunnen blijven zitten. Niet meer de kou in om te roken.

Ik geniet nu ook van het terras.

Soms ( vandaag nog) ga ik twijfelen als m'n gezelschap rookt. Dan bedenk ik me hoe ik weer bij af zou zijn als ik toegaf . En dan is de keuze weer zo makkelijk !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven