bruto uurloon en fietsplan
zaterdag 31 augustus 2013 om 21:25
Ik maak gebruik van het fietsplan van mijn werk. Nu blijkt echter dat mijn bruto uurloon lager is dan normaal. Dit is al een paar maanden het geval. Ik heb toen bij personeelszaken navraag gedaan. En de "uitleg" was dat dit te maken heeft met het fietsplan. Ik heb dat aangenomen, en verder er niet meer over nagedacht. Het geval is echter dat ik veel vakantie uren heb opgebouwd, en deze laat ik soms uitbetalen. Nu worden deze vakantieuren ook afgerekend met het lagere uurloon. Nu is mijn vraag: klopt dit? Zijn er mensen die dit ook hebben?
zaterdag 31 augustus 2013 om 21:37
Nee, dat staat er dus niet op vermeldt. Er wordt helemaal geen fietsplan vermeld op mijn loonstrook. In mijn contract staat bruto 15 per uur. En op mijn loonstrook staat 40 uur a 14 euro. En dat dit met mijn fietsplan te maken heeft daar kan ik nog mee accoord gaan. Maar dat mijn vakantieuren ook tegen 14 euro gaan, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
zaterdag 31 augustus 2013 om 22:32
zondag 1 september 2013 om 12:46
Klinkt mij dubieus in de oren.
Je fietsplan wordt namelijk NA je bruto loon EERST afgetrokken van het loon en DAARNA gaat pas de belasting eroverheen.
Dus er zou moeten staan:
Bruto uurloon: 15 euro
fietsplan: 1 euro
Loonheffing berekent over 14 euro
Dus ergens op je loonstrook moet je oude werkelijke bruto salaris staan, anders lijkt me dat het fietsplan je niet zo voordelig uitkomt als je denkt...
Je fietsplan wordt namelijk NA je bruto loon EERST afgetrokken van het loon en DAARNA gaat pas de belasting eroverheen.
Dus er zou moeten staan:
Bruto uurloon: 15 euro
fietsplan: 1 euro
Loonheffing berekent over 14 euro
Dus ergens op je loonstrook moet je oude werkelijke bruto salaris staan, anders lijkt me dat het fietsplan je niet zo voordelig uitkomt als je denkt...
zondag 1 september 2013 om 13:07
Werkgever kan kiezen hoe het fietsplan verrekend wordt.
"Afhankelijk van de vorm die uw werkgever kiest kunt u de verrekening laten plaatsvinden door verschillende brutoloon componenten zoals vakantiegeld, 13e maand, verlaging brutoloon"
Bron: http://www.bedrijfsfietse ... /?/voorwaarden/werknemer/
"Afhankelijk van de vorm die uw werkgever kiest kunt u de verrekening laten plaatsvinden door verschillende brutoloon componenten zoals vakantiegeld, 13e maand, verlaging brutoloon"
Bron: http://www.bedrijfsfietse ... /?/voorwaarden/werknemer/
No one can make you feel inferior without your consent. - Eleanor Roosevelt
maandag 2 september 2013 om 08:45
Als de fiets met het bruto loon verrekend wordt mag dat niet met een aparte post fietsplan op de strook. Dus niet 2100 salaris - 50 euro fietsplan, maar gewoon 2050 euro salaris. Veel bedrijven en salarisadministrateurs weten dat niet maar de fiscus schrijft dit zo voor. Officieel geldt dit voor alles dat middels het cafetariamodel verrekend wordt.
maandag 2 september 2013 om 08:47
quote:Doreia schreef op 01 september 2013 @ 12:46:[/
Dus ergens op je loonstrook moet je oude werkelijke bruto salaris staan, anders lijkt me dat het fietsplan je niet zo voordelig uitkomt als je denkt...Dat klopt dus ook, je ww recht gaat omlaag en inderdaad, je vakantieuren gaan dus ook tegen het lagere loon.
Dus ergens op je loonstrook moet je oude werkelijke bruto salaris staan, anders lijkt me dat het fietsplan je niet zo voordelig uitkomt als je denkt...Dat klopt dus ook, je ww recht gaat omlaag en inderdaad, je vakantieuren gaan dus ook tegen het lagere loon.
maandag 2 september 2013 om 08:54
Dat het van je bruto salaris af gaat klopt, maar toen je de fiets kocht moet je met PZ overlegd hebben hoe of het afgerekend wordt.
Bv. Fiets kostte E 530
PZ gaat afhouden 5 maanden x E 100, beginnende in September
en 1 x 30 euro in maand Februari.
Dat schema moet al vastliggen en jullie samen, dus jij met PZ overeengekomen zijn!
Of kan er 1 week vakantie ingeleverd zijn. Dan moet je daar ook een berekening van hebben. B.v. 5 dagen x uurloon = een bepaald bedrag
En dat moeten ze allemaal zwart op wit aan je kunnen laten zien.
Bv. Fiets kostte E 530
PZ gaat afhouden 5 maanden x E 100, beginnende in September
en 1 x 30 euro in maand Februari.
Dat schema moet al vastliggen en jullie samen, dus jij met PZ overeengekomen zijn!
Of kan er 1 week vakantie ingeleverd zijn. Dan moet je daar ook een berekening van hebben. B.v. 5 dagen x uurloon = een bepaald bedrag
En dat moeten ze allemaal zwart op wit aan je kunnen laten zien.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!