Bah! Gekookte aardappels!
zondag 1 september 2013 om 17:36
Ik lust vrij veel, heb weinig wensen waar mensen rekening mee moeten houden als ik bij hen kom eten. Vlees, vis, vegetarisch, alle groenten, alle kruiden. Maar gewoon een gekookte aardappel als in een Hollandse maaltijd, die lust ik echt niet... We maken zelf vaak gerechten met pasta, rijst, wraps, taco's, soms gebakken aardappels of aardappelkroketten en varianten, maar nooit de gewone gekookte aardappel. Hooguit om stamppot van te maken.
Ik krijg hier vreemde reacties op. Mensen moeten ook altijd meteen vragen of ik wel frites of chips lust. Of mensen vinden me een lekkerbek omdat ik de aardappels liever bak of rijst en pasta boven de aardappel verkies.
Waarom is dat zo raar? Wanneer mensen wel 10 groenten of kruiden afwijzen, of zeggen geen vis te lusten krijgen ze niet zulke lacherige opmerkingen...
Herkenbaar voor meer mensen?
Ik krijg hier vreemde reacties op. Mensen moeten ook altijd meteen vragen of ik wel frites of chips lust. Of mensen vinden me een lekkerbek omdat ik de aardappels liever bak of rijst en pasta boven de aardappel verkies.
Waarom is dat zo raar? Wanneer mensen wel 10 groenten of kruiden afwijzen, of zeggen geen vis te lusten krijgen ze niet zulke lacherige opmerkingen...
Herkenbaar voor meer mensen?
zondag 1 september 2013 om 17:46
zondag 1 september 2013 om 17:54
Geen idee waarom mensen dat raar vinden. Misschien omdat gekookte aardappels eeuwenlang een wezenlijk bestanddeel van de maaltijd hebben uitgemaakt en mensen daardoor het idee krijgen dat je die dingen nou eenmaal hoort te eten of zo.
Ik ben zelf ook jarenlang niet zo dol geweest op gekookte aardappels. Tegenwoordig vind ik ze af en toe wel weer lekker, maar ik moet er nog steeds niet aan denken om ze iedere dag te eten zoals vroeger.
Ik ben zelf ook jarenlang niet zo dol geweest op gekookte aardappels. Tegenwoordig vind ik ze af en toe wel weer lekker, maar ik moet er nog steeds niet aan denken om ze iedere dag te eten zoals vroeger.
zondag 1 september 2013 om 17:55
quote:Star schreef op 01 september 2013 @ 17:52:
Krieltjes vind ik ook echt niet lekker. Er gaat niks boven gebakken aardappelen. Zelf gemaakte dus, niet van die voorgesneden plakjes.Nee ik ook niet,maar die zijn echt lekker,met schil dan he..die krieltjes in een zakje bij de supermarkt vind ik ook nix!Verse kriel! oke draaf nu door!
Krieltjes vind ik ook echt niet lekker. Er gaat niks boven gebakken aardappelen. Zelf gemaakte dus, niet van die voorgesneden plakjes.Nee ik ook niet,maar die zijn echt lekker,met schil dan he..die krieltjes in een zakje bij de supermarkt vind ik ook nix!Verse kriel! oke draaf nu door!
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
zondag 1 september 2013 om 17:59
quote:matroesjka_ schreef op 01 september 2013 @ 17:56:
Ik heb een keer gehad dat iemand het raar vond want "Dat is gewoon hollandse pot."
Tja. Maar ik ben geen gewone hollandse dame.Ja maar een Hollandse stampot vind ik ook lekker!(alleen in de winter)
Ik heb een keer gehad dat iemand het raar vond want "Dat is gewoon hollandse pot."
Tja. Maar ik ben geen gewone hollandse dame.Ja maar een Hollandse stampot vind ik ook lekker!(alleen in de winter)
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen