Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

Deze vind ik dan weer wel heel interessant!

http://freshgadgets.nl/flks-opvouwbaar-kantoor

Ook heel handig met verhuizen.
Ik zoek trouwens metalen latjes voor aan de muur waarmee ik misschien een grote muuragenda (cijfers op de muur) wil maken of foto's en kaarten aan de muur wil hangen.

Iemand leuke afbeeldingen?

En met behang kan je een oude gladde kast ook een beter uiterlijk geven. Als het past bij de rest van de inrichting. Keuze zat. Ik ben gisteren gaan kijken voor wat er allemaal op een vloer kan. Is veel keus. Dat gaat nog lastig worden. Gelukkig dat de hoofdkleuren al zijn gekozen. Dan is het vooral een kwestie van afstemmen. Misschien dat ik een van de lelijke kast toch laat staan, maar dan ook met nieuwe knoppen op de deur. Zeker een ander dessin voor behang.

Mogelijkheden zat.

Is een witte kast. Zoiets, maar dan echt lelijk. Is wel gemakkelijker dan iets nieuws bouwen.
Pumps Italiaans: als jij van klussen en zelf maken houdt is dit een ontzettend leuke site:

http://www.younghouselove.com/

Het is een Amerikaans stel dat nu al hun derde huis aan het verbouwen/verbeteren zijn en van elke klus een hele goede blogpost met foto's en overzicht van de kosten maken etc. Ze zijn zo goed en populair dat ze inmiddels allebei niet meer werken maar leven van de blog.

Hier een (oud) voorbeeld van 2 Ikeakasten en gordijnen die ze in hun slaapkamer inbouwen met heel chique resultaat vind ik:

before:

during:

After:

Ik zoek een vaas, kan ik dit topic hiervoor 'gebruiken'?
quote:winkelfanaat schreef op 03 september 2013 @ 20:17:

Ik zoek een vaas, kan ik dit topic hiervoor 'gebruiken'?Wat voor vaas?
Deze:

Ik schat dat hij zo'n 35/40cm hoog is.
Ooh, daar kan ik je niet aan helpen. Flink zoeken op marktplaats zou ik zeggen, moet lukken!
Hiltje, niet te vinden op marktplaats hoor.
winkelfanaat: deze lijkt er op en is er in verschillende afmetingen.

glazen vaas
quote:hiltje schreef op 03 september 2013 @ 20:02:

Pumps Italiaans: als jij van klussen en zelf maken houdt is dit een ontzettend leuke site:

http://www.younghouselove.com/

Het is een Amerikaans stel dat nu al hun derde huis aan het verbouwen/verbeteren zijn en van elke klus een hele goede blogpost met foto's en overzicht van de kosten maken etc. Ze zijn zo goed en populair dat ze inmiddels allebei niet meer werken maar leven van de blog.

Hier een (oud) voorbeeld van 2 Ikeakasten en gordijnen die ze in hun slaapkamer inbouwen met heel chique resultaat vind ik:

before:

[afbeelding]

during:

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

Bedankt voor de site!

Ja, die kasten zijn inderdaad leuk. Ik houd niet zo van zelf klussen, maar vind kant en klaar meestal erg duur en alleen als het perfect past dan heb ik dat er voor over. Inrichten is een heel creatief proces. Soms kan tijdelijk ook een leuk resultaat worden bereikt.

Zit nu niet voor altijd in dit huis en hoe minder ik hoef te versjouwen als ik er weg ga.

Ik ben een fan van zo weinig mogelijk rommel en zoveel mogelijk ruimte. Ken teveel mensen die iedere 2 jaar een complete nieuwe inrichting willen. Als ik die kasten anders ga gebruiken dan hoef ik die niet mee te nemen. In mijn schuur staan er nog twee met losse deuren. Die zou ik dus ook kunnen gebruiken. De binnenkant beplakken met behangpapier etc. etc.....

Zelf maken is ook een manier om uit te proberen of iets wel past in je huis. Niets is mooier als het ook op maat is. Dat kan zoveel verschil maken qua uitstraling.

Maar die gordijnen voor die kast. Dat is echt mooi!

De lelijke kasten kan ik ook gebruiken als ik de deur er uit en een gordijn ervoor hang. Het zijn van die kasten die je als bouwpakket koopt en scheef worden als je ze verhuist. Ze zijn op zich nog wel bruikbaar, maar de deuren zitten niet meer mooi.

Bedankt voor de tip. (Mijn verhalen zijn vaak een beetje warrig, omdat ik tijdens het typen ook google en zo.)

Heb ook mooie vazen gezien. Ik dacht iets Xenos te herkennen.
Geen vaas, maar wel leuke plaatjes die onder kunst vallen gevonden: http://www.wooninrichting-oosterlinck.be/kunst

Nou ja, wanneer vlieg je nu over een tuincentrum over de bomenafdeling?
quote:winkelfanaat schreef op 04 september 2013 @ 08:51:

Hiltje, niet te vinden op marktplaats hoor.Ik zag vandaag bij Loods 5 potten/vazen die er op leken.
quote:dekbed schreef op 04 september 2013 @ 09:16:

winkelfanaat: deze lijkt er op en is er in verschillende afmetingen.

glazen vaasHelaas is deze in de grootste maat uitverkocht
quote:hiltje schreef op 04 september 2013 @ 19:01:

[...]

Ik zag vandaag bij Loods 5 potten/vazen die er op leken.Vorige week bij loods5 geweest, helaas had ik toen nog geen weet van dat ik deze nu ineens wil
Winkelfanaat, ik heb dat soort vazen vaak gezien bij De Weldaad in Amsterdam. Ook bij V&D en Blokker weleens zoiets gezien.
Bij de BIJENkorf hebben ze die ook, maar online alleen laag model.

Het zijn 2 sets vazen "It's about romi"
Mag ik dit topic ook misbruiken? Ik zou graag jullie mening horen over lampen.

Voor onze benedenverdieping heb ik drie nieuwe plafondlampen nodig. Voor de gang, boven de eettafel en voor het zitgedeelte.

Wat vinden jullie mooier drie dezelfde type lampen of juist drie verschillende?
quote:EVO schreef op 05 september 2013 @ 21:49:

Mag ik dit topic ook misbruiken? Ik zou graag jullie mening horen over lampen.

Voor onze benedenverdieping heb ik drie nieuwe plafondlampen nodig. Voor de gang, boven de eettafel en voor het zitgedeelte.

Wat vinden jullie mooier drie dezelfde type lampen of juist drie verschillende?

Ik vind zelf verschillende lampen mooier en origineler/interessanter. Er is zoveel moois, waarom zou je van alles hetzelfde nemen, dat is saai.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik een goedkope lamp van Ikea in de woonkamer en de hal en de slaapkamer heb hangen. Maar dat is er een van Ikea van twee tientjes en een sluitstuk op mijn begroting. Als er ooit weer geld is komt er wat anders (voor 2 van de 3, want het is wel een mooie lamp).
Plaatjes:

Daar heb je wel een punt. Ik zit/zat te denken aan de lamp in de gang en bij het zitgedeelte hetzelfde en dan boven de eettafel een andere. Iets met eenduidigheid enzo..

Het is voor het eerst dat ik bewust met inrichten bezig ben. Ik ben dus nog wat zoekende, naar wat ik echt mooi vind, een beetje chic maar ook gezellig aan doet. Jaja ik heb nogal wensen
Dank jullie wel dames voor het meedenken. Ik ga morgen even naar amsterdam kijken of het lukt. Thanks!
quote:EVO schreef op 05 september 2013 @ 22:20:

Daar heb je wel een punt. Ik zit/zat te denken aan de lamp in de gang en bij het zitgedeelte hetzelfde en dan boven de eettafel een andere. Iets met eenduidigheid enzo..

Het is voor het eerst dat ik bewust met inrichten bezig ben. Ik ben dus nog wat zoekende, naar wat ik echt mooi vind, een beetje chic maar ook gezellig aan doet. Jaja ik heb nogal wensen

Veel plaatjes kijken, zo ontdekte ik ook mijn eigen smaak. En nu in mijn nieuwe huis pakt dat helemaal goed uit (vind ik dan......maar omdat ik de enige ben die er woon, is dat ook het enigste belangrijke).

En tuurlijk kun je in de gang en zithoek dezelfde lamp nemen. Alles kan.

Maar misschien ontdek je wel zoveel mooie lampen?

Ken je Tord Boontje? Nederlandse designer maar bekend in het buitenland en zijn 'design' is tenminste nog enigszins betaalbaar (rond de 100,- voor een lamp, volgens mij)

En deze lamp van Moooi is heel bekend en duur (400,- voor de kleinste variant) maar op marktplaats vaak nog wel voor 250,- te krijgen.

En ik heb geluk met mijn eetkamerlampen. Bij mijn vader op zolder lagen nog twee van deze:

Blijkt een designklassieker te zijn. Arne Jacobsen voor Louis Poulsen en nog steeds te koop voor 1000,- per stuk. Ik heb ze snel van de zolder gehaald (ze zijn 30 jaar oud) en ze opnieuw professioneel laten poedercoaten en nu is een vriend ze opnieuw aan het bedraden.
Winkelfanaat, ik zag gisteren bij de Action zo'n vaas!
quote:hiltje schreef op 05 september 2013 @ 22:46:

[...]

Veel plaatjes kijken, zo ontdekte ik ook mijn eigen smaak. En nu in mijn nieuwe huis pakt dat helemaal goed uit (vind ik dan......maar omdat ik de enige ben die er woon, is dat ook het enigste belangrijke).

En tuurlijk kun je in de gang en zithoek dezelfde lamp nemen. Alles kan.

Maar misschien ontdek je wel zoveel mooie lampen?

Ken je Tord Boontje? Nederlandse designer maar bekend in het buitenland en zijn 'design' is tenminste nog enigszins betaalbaar (rond de 100,- voor een lamp, volgens mij)

[afbeelding]

[afbeelding]

En deze lamp van Moooi is heel bekend en duur (400,- voor de kleinste variant) maar op marktplaats vaak nog wel voor 250,- te krijgen.

[afbeelding]

De onderste lamp ken ik van "zelfmaakmodellen".....

Is wel even proef draaien en oefenen voordat je daarvoor de juiste en nette afwerking gevonden hebt. Misschien dat je met wat zoeken een juiste beschrijving kan vinden.

Basis is een grote ballon of ander rond voorwerp met als vulling lucht. Daarom heen span je dan flinterdunne stof - of met papiermachee, maar dat is niet zo mooi. Met behanglijm of stijfsel of ander spul dat ervoor zorgt dat het in een bepaalde vorm blijft.

Lucht uit de ballon en ballon er uit. Opening mooi afsluiten en ophangen. Kunst is de juiste materialen vinden waarmee het ook kan. Dat is dus ook de prijs die je voor zo'n lamp betaald.

Maar je kan ook een prachtige stof of kant gebruiken dat is afgestemd op de kleuren van je interieur.

EDIT: Zag in een boek van VT wonen of 101 woonideeen wel een lampekap die je zelf kon bekleden met stof die te duur is voor vitrage en dan toch in je woning kan verwerken. Andere manier was zo'n stukje stof inlijsten, maar dan wel op een speciale manier. Anders is het nog niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven