Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

En dit is leuk, maar dat kwam ik toevallig tegen. Is niet de vraag en heb het zelf niet nodig, maar ik vind het leuk!

Stonden ook bij zelfmaakidee"en. via deze link van welke.nl Ken het verder niet.

EDIT: En deze vind ik ook heel leuk.

Wel een andere lamp en die is vooral leuk om te zien. Zou niet weten hoe die in een interieur te laten passen.

Je moet er natuurlijk geen echte bladeren voor gebruiken, maar als vorm zou dat wel kunnen.

Zoiets bedoel ik dus wel. Ik heb zelfs panty's gebruikt zien worden. Ook beschilderde zijde is zo'n materiaal, maar je moet wel een beetje kunstzinnig zijn om dit echt mooi te krijgen. Misschien zelfs een studie aan de kunstacademie.
Plaatjes

Mooie plaatjes in dit topic!

Ik houd erg van oude en industriële, stevige gebouwen. Oude fabrieken, scholen, winkels die worden omgebouwd tot woning kunnen me echt laten kwijlen, vooral als er dan ook nog dit soort ramen inzitten:

Ik ga even wat plaatjes zoeken van mijn favoriete inrichtingen.
This is an unacceptable timeline
Goed licht doet zó veel

Mooie loft met veel wit, het hout en de boeken maken het gezelliger (ik weet dat sommige mensen boeken lelijk vinden in een interieur. Deze mensen begrijp ik totaal niet)

Geweldig toch?

En één van mijn favoriete house tours van apartment therapy. Juist omdat het zo persoonlijk is, je ziet direct dat het geen showroom is maar dat er echt iemand woont, inclusief lelijke dingen, maar het geheel is fantastisch.

Meer

Van een alleenstaande man, trouwens, net als dit:

Totaal niet mijn stijl, maar het karakter spat ervan af en dat vind ik mooi om te zien.
*hoort stem Prins Bernhard* Een Neusz-hoown!

Dit vind ik ook mooi hoor, maar zo netjes is het bij mij één dag per week, als ik een opruimaanval heb. En aan lelijke, praktische dingen valt niet te ontkomen, dus het is nooit een perfect passend geheel. Maar vergapen kan geen kwaad, toch?

Mooie bank, maar weer zo'n geval 'zit voor geen meter', lijkt me.

Goed kleurgebruik

En dit is dan wel weer haalbaar: een klein koffiebarretje in huis.

Met een letter. God weet waarom.
Leuke plaatjes Tyche! Ik vind apartment therapy ook leuk omdat het echt is. Gewone huizen van gewone mensen met gewone budgetten.

Met dit soort interieurs kan ik weer veel minder...zo gestyled en onbetaalbaar, echt showrooms idd:

Donna Karan:

Carolina Herrera:

Hahaha die mensen, die poses. Waarom zou je een mens laten figureren in een decoratiefoto? Leidt alleen maar af van waar het om gaat.
Hier trouwens het huis (een van de huizen) van Cameron Diaz. Designed door Kelly Wearstler, die nogal beroemd is in de VS.

Ik vind er niet echt veel aan, trouwens. Ja, het is mooi, maar ik zou de hele tijd denken dat ik bij mezelf op visite ben. Het is vrij saai en heel onpersoonlijk.

Your luck's about to change, cher.
Wow, die laatste foto van die deuren vind ik echt prachtig!

Het interieur van Cameron Diaz zegt me dan weer weinig. Inderdaad onpersoonlijk, en sommige dingen vind ik werkelijk lelijk (dat hemelbed van metaal bijvoorbeeld... brrr).

En ik mis (met name in de woonkamer) ook een beetje kleur. Maar goed, ik ben dol op kleur dus alle 'neutrale', witte, zwart-grijs-witte inrichtingen zijn niet aan mij besteed.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:hiltje schreef op 07 september 2013 @ 11:34:

Hier trouwens het huis (een van de huizen) van Cameron Diaz. Designed door Kelly Wearstler, die nogal beroemd is in de VS.

Ik vind er niet echt veel aan, trouwens. Ja, het is mooi, maar ik zou de hele tijd denken dat ik bij mezelf op visite ben. Het is vrij saai en heel onpersoonlijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Ik vind het ook helemaal niet bij haar 'casual style' passen, die ze altijd laat zien. Hier ook, met die houthakkersblouse en blote voeten.
Alhoewel hier amper sprake is van een inrichting vind ik dit heel mooi: een kleur met een grijze ondertoon, wit / ecru houtwerk en vooral hoge vloerplinten en mooi bewerkte plafondplinten:

Ja, dat is de basis van een huis. 'Moulding' zoals de Amerikanen zeggen wat ik niet echt kan vertalen, behalve plinten en sierlijsten.

Ik heb gelukkig ook mooie hoge plinten, maar helaas niet langs het plafond. Wel heb ik gekozen voor een lichtgrijze kleur op de muren en dat steekt heel mooi af met de plinten en het houtwerk van mijn (anderhalve) ensuite en vaste kasten en kozijnen (met vlakverdeling en glas in lood).

Vandaag planten gekocht, dat kleedt ook zo lekker aan.
Hier hebben we bij de renovatie zowel vloer- als plafondplinten erin gezet, alhoewel niet zo mooi bewerkt als in de foto. Ben er nog steeds wel heel blij mee.

Verder merk ik dat mijn smaak verandert, ik zou nu meer tinten met een grijzige ondertoon op de muren smeren. Nu varieert het van pastel tot fel, waar ik overigens helemaal niet ontevreden over ben.

Ben je al een beetje gesetteld nu Hiltje?
Hiltje, hou eens op met die plaatjes .

Wat ik nou zo frustrerend vind: veel van die designmeuk accessoires heb ik (ferm living b.v.) maar ik krijg geen eenheid in dit huis. Het blijft een allegaartje. Daar baal ik wel van.

Het huis van Camerons Diaz vind ik afschuwelijk, wat een kitschpaleis.
quote:lemoos2 schreef op 07 september 2013 @ 21:54:

Hiltje, hou eens op met die plaatjes .

Wat ik nou zo frustrerend vind: veel van die designmeuk accessoires heb ik (ferm living b.v.) maar ik krijg geen eenheid in dit huis. Het blijft een allegaartje. Daar baal ik wel van.

Het huis van Camerons Diaz vind ik afschuwelijk, wat een kitschpaleis.

Nee....ik heb nog heel veel plaatjes!!!

Hoezo krijg je geen eenheid? Wat is je probleem?

Ik heb best veel geleerd van die blog van Emily Henderson (http://stylebyemilyhenderson.com/). Zij is heel lang een styliste geweest voor fotoshoots en nu ook designer. En zij geeft echt goede tips. Bijvoorbeeld:

- Bij een 'decoratie' (de Amerikanen noemen het een vignette...een groepje woonassecoires) moet je met hoogtes werken. Bijvoorbeeld een schoorsteenmantel (daar heeft ze een video van), dan heb je aan de achterkant verticale hoge objecten en dan midden objecten en dan lage objecten.

- op salontafels gebruiken ze vaak een stapeltje boeken als basis en als je daar dan iets opzet is het het mooiste als dat een rond object is.

- gebruik (serveer)bladen en schaaltjes: als je allemaal kleine dingetjes zomaar op een tafel neerzet is het een rommeltje. Gebruik je een dienblad dan lijkt het opeens mooi geordend omdat het afgebakend is

Ze heeft ook video's met hoe je 'patronen' van bijvoorbeeld kussens combineert (altijd verschillende groottes combineren) en hoe je een nachtkastje stylet.

En als ik nu naar foto's kijk dan vallen die dingen echt op. Ze worden heel veel gebruikt.

Oja...en haar assistent heeft ook een blog en die verklapte dat die stylisten ook heeeel erg veel uitproberen en wisselen en veranderen totdat ze de juiste look hebben. Het is niet iets dat je in een keer neerzet.

www.houzz.com heeft ook vaak tips trouwens. Zo ga ik binnenkort lampenkappen kopen voor mijn 4 lampenvoeten die ik via marktplaats heb gescoord. En deze week was er net een post over 'regels' voor lampenkappen. Dan lees ik weer dat je kap minstens 2/3 van de hoogte van de voet moet zijn. Zou ik nooit zijn opgekomen.

Wat ik ook een eye-opener vond is dat een vloerkleed altijd breder moet zijn dan je bank en dat veel mensen schilderijen en kunst te hoog ophangen (ze bepalen staand de juiste plek terwijl je meestal in een kamer zit).

En als laatste: maak het niet te perfect. Perfection is boring! Het moet juist een beetje los en rommelig zijn en niet te veel bij elkaar passen.
En om je te pesten nog wat plaatjes:

Dienblaadje en boeken met iets ronds erop:

Boekenkast: zowel boeken staand als liggend en dan iets kleins erop. En omdat dit een studio is: ook schoenen

Dienblaadjes:

Boeken en iets ronds erop

En weer een dienblaadje...het gaat bijna vervelen:

Verschillen in hoogte:

Blaadjes en boeken

verschillende hoogte

En wat ook nog een eye-opener was: 'texture'.

Verschil in materialen maakt een huis interessanter en minder saai. Had ik nooit bij stilgestaan.

Dus niet: alle meubels uit dezelfde lijn.

Maar wel afwisselen met:

- stof: katoen, linnen, fluweel, zijde

- hout: verschillende houtsoorten hebben een heel eigen 'patina' en het geeft een heel natuurlijke look en warmte.

- leer: glad zwart of gekleurd leer geeft een moderne en koele look, terwijl verweerd bruin leer heel klassiek of juist retro kan zijn.

- koper, goud, brons etc geeft warmte terwijl glas, zilver en rvs juist meer koel zijn.

- dierenhuiden (schapenvel, koeienvel, bont etc) is weer een heel andere structuur.

Ik had een redelijke inrichting...en toen werd ik moeder .

Nee, ik denk dat het probleem mijn wispelturigheid is. Ik koop wat ik leuk vind (en kan betalen), maar het past gewoon niet bij elkaar. Ik ben net een ekster, ik verzamel allerlei prullaria en sleep het naar mijn 'nest'. Het is nu retro x Scandinavisch x organisch.

En dan sleep ik nog een Kartell lamp mee naar huis in de kleur goud (AK 47 vorm, of M16 geen idee)
retro keer scandinavisch keer organisch klinkt juist helemaal perfect van nu.

En als je alles wat je mooi vindt met elkaar combineert moet het geheel ook mooi zijn, dat kan niet anders. Jij woont er! Wat iemand anders of de designers ofzo ervan vinden maakt niets uit. Wat jij mooi vindt is mooi...punt.

Dan kan je hooguit nog met tips en trics proberen om het op zijn best te combineren.
Ik vind het zo leuk om al jullie plaatjes te zien.. Wat mij vooral opvalt is dat toch blijkbaar een groot percentage de riverdale stijl mooi vindt ( je kan het echt overal krijgen, zo bedoel ik het)

Mijn huis is echt strakker dan strak. Ik zou er bijna een foto van plakken ware het niet dat ik geen plaatjes kan plakken en het ook wel heel herkenbaar is..... Maar denk aan strak, strakker... Strakst!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 07 september 2013 @ 22:58:

Ik vind het zo leuk om al jullie plaatjes te zien.. Wat mij vooral opvalt is dat toch blijkbaar een groot percentage de riverdale stijl mooi vindt ( je kan het echt overal krijgen, zo bedoel ik het)

Mijn huis is echt strakker dan strak. Ik zou er bijna een foto van plakken ware het niet dat ik geen plaatjes kan plakken en het ook wel heel herkenbaar is..... Maar denk aan strak, strakker... Strakst!

Dus jij bent minimalistisch. Dit:

Ik vind het mooi, maar ik zou zo niet kunnen leven. Ik heb en maak veel te veel troep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven