Gezondheid alle pijlers

Aanhoudende misselijkheid

04-09-2013 17:15 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal kwijt want ik word er letterlijk en figuurlijk strontmisselijk van.

Sinds twee weken ben ik ongeveer al misselijk, het begon met een soort van griepje waarbij ik echt 5 dagen ziek ben geweest (hoofdpijn, buikpijn, super warm etc) daarna is het een beetje over gegaan maar is mijn misselijkheid altijd aan blijven houden.

Nu ben ik dus ongeveer al 2 weken verder en heb ik elke dag nog last van misselijkheid. Het is niet heel de dag door, maar wel zo'n 75 % van de tijd dat ik wakker ben, ook heb ik steeds meer last van dat ik het super heet heb en dat ik gewoon me echt ziekig voel.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik vertel het er ook maar even bij: snachts merk ik, ondanks ik niet veel drink voor het slapen gaan, dat ik elke keer wel een keer naar de toilet moet en dat ik ALTIJD 's ochtends wakker wordt in die tijd dat ik nu ziekig ben met een volle blaas.....heel vervelend dus.

Maargoed, ik heb de afgelopen 2 weken ook wel wat stress achter de rug maar niet extreem veel waardoor ik het zou verklaren.

Ook ben ik bekend met spastische darmen en heb ik vaker maagklachten maar dat het zo lang aanhoudt is nooit....

Een maand geleden ben ik nog langs de HA geweest voor mijn maag omdat ik toen ook heel misselijk was en daar last van had. Toen heb ik ranitidine meegekregen, sindsdien heb ik deze nog niet gebruikt omdat mijn klachten nog niet zo erg waren dat ik het moest gebruiken (slik namelijk het liefst zo weinig mogelijk pillen).

Ik twijfel of ik deze nu weer kan gebruiken aangezien ik nu ook last heb van mijn maag, maar de misselijkheid overheest....

Ik heb in ieder geval de apotheek gebeld en gezegd dat ik klachten had en ik zou deze gewoon weer twee weken, 2 pillen per dag kunnen slikken. Natuurlijk weten zei via de telefoon ook niet of het hetzelfde is als eerst, maar dat weet ik ook niet.

Omdat ik onlangs dus nog pas bij de HA ben geweest (voor mijn maag en daarvoor nog een keer voor iets anders) en het liefste niet nog een keer ga wil ik het daar even mee gaan proberen.

Ik word er gewoon moe van :(

Mijn nieuwe collegejaar is van start gegaan en ik loop nu al bladzijden achter met lezen omdat ik vrijwel niks meer kan nadat ik uit school kom..
Ik ben na het eten vandaag begonnen met de ranitidine, toch raar dat mijn arts die dan voorschrijft de vorige keer toen ik last had van mijn maag als het alleen maar de klachten onderdrukt?

Dan had hij toen toch ook al de oorzaak moeten achterhalen omdat het niet de 1e keer is dat ik met die klachten kwam of ligt dat aan mij?

Ik geef het nog tot na het weekend, dan zit ik er al ruim 2.5 week mee, stress speelt natuurlijk ook een grote rol en kan je lichaam ook onderste boven zetten dus ik probeer maar ff de komende dagen te onstpannen...wat ook niet even makkelijk gaat met heel die berg studiewerk die achter komt te liggen :(
quote:viva-amber schreef op 04 september 2013 @ 21:14:

Op de helicobacter pylorie kan getest worden middels een ademtest, je poepje laten testen of middels een onderzoek waarbij via de slokdarm in de maag wordt gekeken (met of zonder wegnemen van weefsel).Bij mij met een bloedonderzoek en het was raak, zeven dagen lang een zware antibioticakuur moeten slikken maar daarna voelde ik me een heel ander mens. Pfft wat een ellende die bacterie
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 21:23:

Ik ben na het eten vandaag begonnen met de ranitidine, toch raar dat mijn arts die dan voorschrijft de vorige keer toen ik last had van mijn maag als het alleen maar de klachten onderdrukt?

Dan had hij toen toch ook al de oorzaak moeten achterhalen omdat het niet de 1e keer is dat ik met die klachten kwam of ligt dat aan mij?

Ik geef het nog tot na het weekend, dan zit ik er al ruim 2.5 week mee, stress speelt natuurlijk ook een grote rol en kan je lichaam ook onderste boven zetten dus ik probeer maar ff de komende dagen te onstpannen...wat ook niet even makkelijk gaat met heel die berg studiewerk die achter komt te liggen :(Deed mijn huisarts ook eerst die maagzuurremmers voor schrijven. Doet men vaak ook om te kijken of dat helpt en om te ontdekken of het wel de maag is. Het uitzoeken van dit soort zaken gaat vaak in stappen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Diztel schreef op 04 september 2013 @ 21:33:

[...]

Bij mij met een bloedonderzoek en het was raak, zeven dagen lang een zware antibioticakuur moeten slikken maar daarna voelde ik me een heel ander mens. Pfft wat een ellende die bacterie Ja ik weet het, ik heb mij ook goed ziek gevoeld en het duurde best lang voor ik mij beter voelde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oké, nou dan rest mij dus eigenlijk eerst even de taak om die medicijnen dan ook echt uit te proberen voordat ik aanklop daar. Toch?

Harstikke bedankt voor alle info!!!
heb niet alle reacties gelezen. Maar een vriendin van mij was ook continue misselijk en bleek uiteindelijk een cyste te hebben in haar buik.weet niet of je daar iets aan hebt..

sterkte in ieder geval!
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 21:20:

[...]

Ja, misschien wellicht een goed plan. Maar mocht ik zwanger zijn ben ik goed de sjaak :( Ben namelijk nog maar een jonge meid.

Acht de kans onwijs klein hoor want elke maand zo ongeveer netjes optijd ongesteld + anticonceptie + laatste x seks 4 maanden geleden, dan had ik denk ik al wel wat meer moeten merken niet?Ja, dat lijkt me wel ja.
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 22:00:

Oké, nou dan rest mij dus eigenlijk eerst even de taak om die medicijnen dan ook echt uit te proberen voordat ik aanklop daar. Toch?

Zou ik wel doen. Grote kans namelijk dat hij/zij gaat vragen hoe die pillen bevielen. Sterkte en beterschap!
Jongemama20 hoe was het bij de huisarts??
Oh sorry ja ik zou het nog laten weten.

Eigenlijk hebben we het alleen over de paniekaanvallen gehad en daarvoor ben ik doorgestuurd naar de praktijkondersteuner, waar ik vanaf nu wekelijks een gesprek hierover heb.

Verder moet ik aankomende week weer terug naar de huisarts om verder te kijken waar de misselijkheid vandaan komt. Ik heb het idee dat de Mirena spiraal die ik heb er iets mee te maken heeft. De huisarts zei dat ze dit erg onwaarschijnlijk vond.

Aankomende week zullen we het hier verder over hebben.

Oftewel, ik ben nog steeds niks wijzer. Aankomende week maar weer even afwachten dus...
Komt wel goed, schatje!
quote:bayrayx schreef op 04 september 2013 @ 17:35:

[...]

Ja, deze heb ik gekregen omdat ik de dag erna op vakantie ging en op vakantie niet met hetzelfde probleem zou willen zitten. Maar op vakantie geen last gehad, en terug in Nederland ook niet meer dus vandaar dat ik er niet aan ben begonnen.

Overigens zijn het 2 pillen per dag 2 weken lang, en kun je er niet 'zomaar' ff mee stoppen dus het is niet zo van ik kijk ff 2 dagen wat zo'n pilletje doet..Het is maar rantidine hoor, kun je ook gewoon bij het Kruidvat kopen.
quote:jongemama20 schreef op 07 september 2013 @ 17:04:

Oh sorry ja ik zou het nog laten weten.

Eigenlijk hebben we het alleen over de paniekaanvallen gehad en daarvoor ben ik doorgestuurd naar de praktijkondersteuner, waar ik vanaf nu wekelijks een gesprek hierover heb.

Verder moet ik aankomende week weer terug naar de huisarts om verder te kijken waar de misselijkheid vandaan komt. Ik heb het idee dat de Mirena spiraal die ik heb er iets mee te maken heeft. De huisarts zei dat ze dit erg onwaarschijnlijk vond.

Aankomende week zullen we het hier verder over hebben.

Oftewel, ik ben nog steeds niks wijzer. Aankomende week maar weer even afwachten dus...Een vage bekende van mij liep maanden met allerlei vage klachten, waren nergens onder te brengen. Misselijk, zweverig, slap, moe, somber, nergens zin in, uiteindelijk bijna depressief te noemen. Meerdere keren naar de huisarts, zelfs bezoeken gebracht aan een psycholoog maar niets dat het opleverde. Haar moeder googlede zich suf en kwam op een gegeven moment op de boosdoener uit. Ze had sinds anderhalf jaar een spiraaltje.. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen en die spiraal laten verwijderen. Het werd een totaal ander mens! Niks geen klachten meer.. Dus het kan! Ook artsen weten niet altijd alles.
Nouja inderdaad, die depressieve gevoelens ervaar ik dus ook. Heb de spiraal nu bijna 3 jaar. En het lijkt alsof ik sindsdien inderdaad veel minder kan hebben. Bijna altijd ziek/zwak en/of misselijk. Vaak down inderdaad en herken mezelf bijna niet meer. Ik was altijd iemand van: schouders eronder en gaan met die banaan. Ging gewoon werken met een flinke griep, want of je nou in bed ligt of aan het werk bent, ziek voel ik me toch wel.

Ik ben op mijn 17e moeder geworden en heb dit nooit als extreem zwaar ervaren. Terwijl die baby-tijd toch eigenlijk best heel zwaar is. Ik kon altijd alles goed relativeren, maar de laatste tijd zie ik de toekomst somber in en, zoals ik al zei, herken ik mezelf nauwelijks terug. Het constant beroerd zijn houdt me tegen om de leuke jonge moeder te zijn, die ik wíl zijn...
Komt wel goed, schatje!
Hallo,

Ik heb nu last van exact dezelfde klachten .

Ik vroeg mij af of er misschien al een oorzaak is gevonden?
hallo,

het is misschien iets te laat maar je reactie zou mij heel goed helpen.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven