Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
quote:uk_kie schreef op 03 september 2013 @ 13:06:

Ik heb nog een vraagje. We komen op vrijdagochtend heel vroeg aan in Bangkok en ik wil er het liefst maar 2 nachten blijven.

Dat betekend dat we op zondag verder moeten. We twijfelen nog of we eerst naar Kanchanaburi willen of gelijk door naar Chang Mai.

Maar hoe is het met de treinen op een zondag? Rijden ze minder of is het prima te doen? Of kunnen we beter een extra nachtje in Bangkok blijven?Naar Chiang Mai neem je bij voorkeur de nachttrein en daar heb je niet heel veel keuze in. Google even op 'seat61' dan vind je een handige site.
Ah OK, dan heb ik me vergist over Ayutthaya en Sukothai. Nou ja, ik denk dat ik me in Chiang Mai ook wel vermaak. En misschien gooi ik er nog wel een tweedaagse trekking tegenaan.

@mayou, Oasis zag er inderdaad erg oké uit en volgens de meeste recensies is het ver genoeg weg van de nachtelijke feesten enzo. Dat is nog mijn enige twijfel: dat Lonely Beach inderdaad veranderd is in een mini-versie van Haad Rin. Nou ja, ik merk het wel. Anders zijn er altijd nog oordopjes.
Haad Rin is ook alleen maar druk tijdens de moonparties.

Oasis zat ongeveer een minuut of 5 omhoog lopen. Kan me niet herinneren dat het lawaaiig was.
Ik vond Kanchanaburi ook leuk, zeker als je geïnteresseerd bent in WOII. Heb daar lekker een fietsje gehuurd, beetje over het platteland gefietst, toen naar de Bridge on the river Kwai geweest (net zoals alle andere toeristen haha, druuuuuk) en toen naar het Thailand-Birma Railway Museum. Volgende dag Erawan NP bezocht en de dag daarna Hellfire Pass. Dát vond ik echt indrukwekkend, was de enige persoon op dat moment die daar was en was echt ontdaan door de verhalen via de audioguide en tegelijkertijd de prachtige natuur :-)

Verder alleen in Ayutthaya geweest, 2 nachten. 1 nacht zou prima geweest zijn, heb overdag hele historical site over gefietst en 's avonds een keer in het donker langs de verlichte tempels gefietst en naar een marktje geweest. Het is toeristisch, maar niet overdreven. Heb weinig last gehad van teveel toeristen omdat je je toch constant verplaatst per fiets.
quote:mayou schreef op 25 april 2013 @ 02:03:

Die mogen vrijwel nergens in tempels, net als flipflops en (tank)tops.Even een oudje hoor... flipflops bij tempels doen er toch niet toe, omdat je sowieso je schoenen uit moet?
Ik heb inderdaad nog nooit problemen met mijn flipflops gehad bij tempels, die moeten inderdaad uit. Net als al het andere schoeisel!
Ik meen me te herinneren dat je bij de golden palace op het terrein wel schoeisel maar geen flipflops aan mocht hebben en in de tempels uit ja.
Let op als je naar Dusit / Vimanmek wil. Het kledingvoorschrift daar zegt dichte schoenen, mouwen en bedekte benen (en letterlijk 'geen fishermanpants').

Om buiten in het park te lopen dus, binnen uiteraard schoenen uit.
Eind oktober ga ik voor het eerst naar thailand. Ik ga daar rondtrekken voor ruim 3 weken. Dus ik ga dit topic eens even goed lezen.

Hebben jullie tips? Waarvan je zegt dat moet je echt zien of weten?
Eerst lezen en dan vragen....
Je hebt gelijk Spectral. Ben ondertussen al 2 dagen aan het lezen. En schrijf van alles op in een boekje. Maar het duizeld me behoorlijk moet ik zeggen.

Ticket is binnen. 28 Oktober ga ik voor 26 dagen. Zoveel zin in. Maar zie bijna door de bomen het bos niet meer. Vandaag bij de huisarts het formulier gehaald om de vactinaties te regelen.

Ik wil graag een aantal tempels bezichtigen, budha's zien, olifantentocht maken, slapen in een boomhut, een bounty eiland bezoeken en slapen in een strand huisje. En verder heel veel zien!
@suziequatro, ik wil het niet nog ingewikkelder maken hoor, maar weet je dat olifanten er helemaal niet op gebouwd zijn om veel gewicht op hun rug te dragen? Bij zo'n olifantentocht zit je meestal met 1 of 2 personen in een stoel. Alleen die stoel weegt al zo'n 50 kilo, terwijl een olifantenrug eigenlijk maar 100 kilo kan hebben. De nek van een olifant is veel sterker, die kan wel 600 kilo dragen. Daarom kun je veel beter daar zitten, maar ja, daar past geen stoel. Bovendien moet je er heel erg alert op zijn dat olifanten in de toeristenindustrie goed behandeld worden. Vaak kun je dat zelf slecht beoordelen.

Wil je echt een leuke olifantenervaring? Er zijn verschillende opvangkampen voor mishandelde en afgedankte olifanten. Die bieden meestal een dagtrip aan waarbij je ze mag voeren, veel over ze leert en vaak ook nog met ze mag zwemmen. Lees tripadvisor er maar op na. Twee tips:

www.elephantsworld.org (bij Kanchanaburi)

www.elephantnaturepark.org (bij Chiang Mai)
Op 11 oktober vliegen wij (met 2 kids van 4jr en 2jr) naar Thailand voor een vakantie van 2 weken. We blijven 3 nachten in Bangkok, nachttrein en dan 4 nachten Chiang Mai.

Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat de nachttrein niet rijdt ivm onderhoud aan het spoor. We willen nu met het vliegtuig, maar weten nog niet waar we de extra nacht willen verblijven.

Wat raden jullie aan? Een extra nacht Bangkok of extra nacht Chiang Mai?
Thanks Rasa, bedankt voor je info. Dat wist ik namelijk helemaal niet
@ rmr, ik denk dat Chiang Mai wat leuker is dan Bangkok, al ben ik zelf alleen in Bangkok geweest. Bangkok is gigantisch (je kunt er uren en uren rijden met alleen maar de hele tijd stad om je heen, het moet wel vele kilometers groot zijn), en heel druk en met stinkend verkeer en veel smog. En ja ook een hoop te zien en beleven. Maar na een paar dagen ben ik daar wel klaar mee. Chiang Mai ben ik dus niet geweest maar klinkt wel wat rustiger en groener van wat ik erover gelezen heb.

Ik dacht dat anderen wel zouden antwoorden maar dat blijft uit dus daarom reageer ik toch maar even.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Tot wanneer rijd de nachttrein niet? Wij gaan eind Oktober. En zaten daar wel aan te denken.
Ik zou een nacht langer in Chiang Mai blijven. Leuke stad en erg mooie omgeving.

Wees blij dat de nachttrein niet gaat. Nog geen uur vliegen ipv 12 uur in een koude trein.
Bedankt voor de reacties. Mijn gevoel was ook een extra nacht Chiang Mai, dus dat gaan we nu doen. Wij hadden voor de nachttrein gekozen omdat de kids treinen erg leuk vinden, maar heel dramatisch vind ik het niet dat we nu 'moeten' vliegen

@suzie: de trein rijdt van half september tot november niet
Ow wat jammer dat de nachttrein niet rijdt. Leek mij een leuke ervaring. Hoe kom je aan de info dat de trein niet rijft rmr?
Meiden stiekem ben ik benieuwd wat jullie "route" is geweest in Thailand.

Wij beginnen in Bangkok en daarna weten we het nog niet helemaal. Of eerst naar zuiden of eerst naar Noorden.
quote:wittelelie143 schreef op 11 september 2013 @ 00:11:

Ow wat jammer dat de nachttrein niet rijdt. Leek mij een leuke ervaring. Hoe kom je aan de info dat de trein niet rijft rmr?Seat61
Dankjewel Ericito. Vind nog steeds jammer, net in de periode dat ik er ben. Maar goed, ben nu wel sneller in Chiang Mai:-).
quote:wittelelie143 schreef op 11 september 2013 @ 00:11:

Ow wat jammer dat de nachttrein niet rijdt. Leek mij een leuke ervaring. Hoe kom je aan de info dat de trein niet rijft rmr?Ik ben geïnformeerd door de organisatie waar ik de treintickets had geboekt. We hebben nog goedkope vliegtickets kunnen vinden :-) Nog een maandje wachten maar het begint nu wel te kriebelen
Vraagje aan Mayou (of anderen): Als je een retourticket hebt en de terugdatum is langer dan 30 dagen ben je dan verplicht om een visum te overleggen? Ook als je van plan bent om een uitstapje naar Laos te maken? Een vriendin gaat voor het eerst en ik wist deze vraag ook niet te beantwoorden en de ambassade neemt niet op.
Ja, dan kan ze beter een visum voor 2 maanden aanvragen.

Ik geloof ook dat het mogelijk is om een re-entry stamp te krijgen wanneer je een visum hebt gehaald bij de ambassade:' If you intend spending more time in Thailand, then you should apply for a tourist visa at a Royal Thai Embassy before you go to Thailand. This may be valid for 30 or 60 days. If you want to visit a neighbouring country during this time, you can purchase a re-entry stamp from Immigration before you leave.'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven