Gezondheid alle pijlers

Om 4 uur weer wakker..................oorzaak

10-09-2013 04:35 70 berichten
Hallo ladies,

Het is me duidelijk en hoop voor jullie nu ook, als je de pech hebt om wakker te zijn tenminste.

Vanaf het 40ste levensjaar kan het gebeuren dat je een pauze inlast in je slaap, vanwege nakende ouderdom. Jazeker.

Een arts vertelde mij dat vandaag.

Het rotte is dat ik uitzicht heb op een 55+ flat en daar is alles donker, die liggen allemaal heerlijk te maffen.

De arts vertelde me ook dat in melk een bepaalde stof zit die de slaap bevorderd en dat dat beter is dan pillen, voor zo lang het werkt natuurlijk, want ik ga nu echt voor de pillen. Krijg er een kunstkop van.

In ieder geval, dan weten jullie dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 10 september 2013 @ 08:01:

Hier dus inmiddels tabletjes. Hele mini-kleine melatonine pilletjes, waarvan je er vijf mag nemen. Maar dat is teveel, dan slaap ik zo lekker dat ik ´s ochtends niet wakker wordt. Dus toen heb ik dat even getest en ik heb genoeg aan twee. Heerlijk. En gewoon te koop bij de drogist.Wow met 2 slaap je al? Ik kan bij wijze van spreke wel 20 van die dingen nemen en ik merk er nog niks van. Idem voor Valdispert en andere natuurlijke slaapmiddelen van de drogist.
Ik geloof dat ik ook een beetje de weg begin kwijt te raken.

Ik heb twee belangrijke afspraken staan ten behoeve van de huisbaas, klussen in huis, allebei op een dinsdag, eentje vandaag en eentje over twee weken. Ik lig gisteravond net 5 minuten in bed en herinner me een afspraak, waarvoor de CVkast leeggehaald moet worden. Diepe zucht, ik mijn bed uit en haal die kast leeg. Kastje, verzamelbakken, fiets, de hele rataplan, alles staat in de gang.

Kijk ik net in die brieven, omdat ik vind dat ze wel erg laat zijn, is die afspraak pas over twee weken, dus moet ik de CVkast weer inruimen.

Wie lacht is mijn dinnetje niet meer.
Wat een herkenning (helaas).

Bij mij begon het maanden geleden na een periode met veel stress, met elke nacht rond 4 uur wakker worden, kotsmisselijk en wel. Dat werd allengs niet meer in slaap kunnen komen, terwijl ik doodmoe ben.

Inmiddels is er de afgelopen periode flink op los geëxperimenteerd met medicijnen waarvan je in een lage dosering zou gaan slapen.

Werkte allemaal niet. Er werd toen ook aan een depressie gedacht, maar nu is wel duidelijk dat alles staat of valt met het niet slapen.

Oxazepam slaap ik ook niet op; melatonine, zelfs de 5 mg. doet niks voor me.

Het enige dat enigszins werkte is Zopiclon.

Ben zo vreselijk uitgeput dat ik allerlei andere klachten erbij krijg.

Ben nu doorverwezen naar een psychiater; ben alleen heel bang dat het dan weer experimenteren wordt met allerlei pillen.

Wat een ellende!
Dat is erg heftig Pauline. Dat experimenteren heb je zelf in de hand hè.

Ik wens je een snelle oplossing toe.
quote:Pauline65 schreef op 10 september 2013 @ 09:00:

Wat een herkenning (helaas).

Bij mij begon het maanden geleden na een periode met veel stress, met elke nacht rond 4 uur wakker worden, kotsmisselijk en wel. Dat werd allengs niet meer in slaap kunnen komen, terwijl ik doodmoe ben.

Inmiddels is er de afgelopen periode flink op los geëxperimenteerd met medicijnen waarvan je in een lage dosering zou gaan slapen.

Werkte allemaal niet. Er werd toen ook aan een depressie gedacht, maar nu is wel duidelijk dat alles staat of valt met het niet slapen.

Oxazepam slaap ik ook niet op; melatonine, zelfs de 5 mg. doet niks voor me.

Het enige dat enigszins werkte is Zopiclon.

Ben zo vreselijk uitgeput dat ik allerlei andere klachten erbij krijg.

Ben nu doorverwezen naar een psychiater; ben alleen heel bang dat het dan weer experimenteren wordt met allerlei pillen.

Wat een ellende!Ben je al bij een slaapkliniek geweest? Voor een uitgebreid onderzoek?
quote:Cateautje schreef op 10 september 2013 @ 09:02:

Dat is erg heftig Pauline. Dat experimenteren heb je zelf in de hand hè.

Ik wens je een snelle oplossing toe.

Dank je. Ja, dat weet ik; maar ik was zo radeloos dat ik alles wel wilde proberen. Toen ik van al die medicijnen alleen maar meer klachten kreeg, heb ik zelf gezegd ermee te stoppen en heb dat ook gedaan.

@juliaana: toevallig net mijn huisarts gebeld en gevraagd of ik niet veel beter af ben in een slaapcentrum dan bij een psychiater omdat daar alle expertise in huis is.

Overigens ben ik daar een aantal jaren geleden ook al eens geweest; terwijl ik toen veel minder klachten had.

Word straks teruggebeld.
quote:Cateautje schreef op 10 september 2013 @ 04:55:

Goedemorgen,

Helaas, ik heb geen antwoord voor je. Als het al weken duurt, dan kan het niet aan de weersverandering liggen. De barometer in mijn enkel is pas van de week aangeslagen.

Misschien toch eens naar de huisarts om iets te vragen. Ik ga voor oxazepam, daar slaap ik heel goed op. Slaappillen zijn allemaal inslapers en daar heb ik geen moeite mee, het is het doorslapen.Je kan ook een keertje lorazepam nemen, dat is een doorslapertje. Oxazepam is meer een kalmeringsmiddel geloof ik.
Dank Dolly, ik zal het er met mijn huisarts over hebben.
Ik heb er ook last van, heb wel slaaptabletten. Bij mij weet ik wat de oorzaak is. Blijft hoe dan ook frustrerend .

Succes dames!!
Ik kreeg oxazepam idd om te kalmeren/rustig te blijven.
Wat een herkenning! Hier ook al een paar maanden stipt op 3 uur wakker en dan minimaal anderhalf uur wakker liggen. Of ik het nou druk heb gehad of niet, iedere nacht hetzelfde. Ik zou er een moord voor doen weer eens goed door te slapen!!! Paracetamol is voor mij geen optie, slik er al 6 per dag vanwege een versleten ruggenwervel. En als ik dan s nachts wakker word, voel ik de pijn ook nog erger dan wanneer ik slaap. Ik ben bijna zover om een slaappil te vragen, maar ik wil dat niet. Pfffffffff!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:Exces schreef op 10 september 2013 @ 08:14:

Op het moment dat de wallen groot genoeg worden om een hoer jaloers te maken, wordt het gewoon tijd om te slapen, om het even hoe.Briljante opmerking echt
Ik ben trouwens ook een zeer matige slaper.

Sinds een paar jaar gaat het beter doordat ik steeds meer bedreven raak in ontspanningsoefeningen. Klinkt misschien wat zweverig, maar helpt écht!

En elke avond neem ik één zo'n melatoninetabletje in. Schijnt veel te weinig te zijn om echt iets te doen, maar ik zweer dat ik er baat bij heb. Zit vast tussen m'n oren, maar daar zit wel meer niet helemaal jofel
Hee Felice, jij ook? Wat stom Ik ook, iedere nacht om 4u. Vannacht gelukkig weer in slaap gevallen om 6u, dus toch nog een uurtje gehad. Gisteren niet en dan is 4u wel vroeg.

Maar goed, ik slaap al jaren ruk (sinds Taxje werd geboren), het went inmiddels wel. Huisarts wilde alleen wat voorschrijven toen ik huilend aan de balie stond na een week zo'n anderhalf uur per nacht geslapen te hebben en bereid was de assistente daar ter plekke te vermoorden (het bedreigen van hulpverleners helpt wèl! ). Het werd Temazepam, werkte voor geen meter. Inmiddels doe ik dus maar niks. Heb ook de energie niet om er achteraan te gaan. Zolang ik minimaal vier uur maak, kan ik nog wel overleven.
Ha Pantax! Zullen we anders gewoon 's nachts gaan facebooken

Maar hier ook vooral sinds ik moeder ben, terwijl feliciaatje altijd doorslaapt. Ik denk soms met heimwee terug aan de tijd dat ik nog alleen woonde, nauwelijks verantwoordelijkheden had en gewoon 's morgens van de wekker wakker werd, zucht!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Oh, is het de leeftijd? Zucht... Ik vroeg me al een tijd af waarom ik elke nacht een uur of langer wakker lig, maar het is dus de ouderdom Ik ben nu 34, maar het einde is dus al nabij. Ik lig vaak 's nachts te Facebooken, Pinteresten, Teleteksten en Instagrammen, doe ik toch nog wat met mijn tijd. Maar overdag voel ik het wel ja, vandaag lijk ik ook wel een zombie.
Tax slaapt ook al bijna twee jaar door. Vreselijk toch? Het is vast ons enorm sterke verantwoordelijkheidsgevoel

Voordat Tax naar school ging kon ik nog zombieen tot 9u, nu moet ik om 7u op om brood te smeren en bekers drinken te vullen. School is niet echt mijn kopje thee, dat kdv was véél relaxter. Gaap. Wanneer gaat Feliciaatje de stap wagen?
Ik doe in bed geen schermen meer, dat helpt wel een beetje. Ik lig in ieder geval geen hele nachten meer wakker en P. en ik kunnen zelfs weer in één bed slapen (zonder dat ik hem voor zijn hoofd sla omdat hij het gewaagd heeft me wakker te maken met z'n gedraai, gesnurk of geplas).
quote:Pantax schreef op 10 september 2013 @ 11:23:

Tax slaapt ook al bijna twee jaar door. Vreselijk toch? Het is vast ons enorm sterke verantwoordelijkheidsgevoel

Voordat Tax naar school ging kon ik nog zombieen tot 9u, nu moet ik om 7u op om brood te smeren en bekers drinken te vullen. School is niet echt mijn kopje thee, dat kdv was véél relaxter. Gaap. Wanneer gaat Feliciaatje de stap wagen?Over een jaar pas
Mazzelpier. Zomerkindje natuurlijk, wat heerlijk die paar maanden extra!
Hier zelfde probleem, inslapen heb ik geen moeite mee, maar steeds weer wakker worden en niet in kunnen slapen. Zo irritant!

Ik dacht eraan om melatomine te gaan gebruiken, hopelijk blijf ik daarmee doorslapen.
quote:yoshe schreef op 10 september 2013 @ 08:47:

[...]

Wow met 2 slaap je al? Ik kan bij wijze van spreke wel 20 van die dingen nemen en ik merk er nog niks van. Idem voor Valdispert en andere natuurlijke slaapmiddelen van de drogist.

Ik ook niet hoor, neem dr wel wat meer en soms val ik wel in slaap en soms niet.

Ben maar na 20 jaar met 3/4 uur per nacht slaap en meestal niet inslapen, niet doorslapen en vroeg waker meerdere maanden per jaar toch aan de slaapmidddelen.

2 a 3x per week om toch wat slaapuren te krijgen.

En soms kan ik ineens wel een tijdje beter slapen maar 5 uur aan elkaar slapen gebeurt bijna nooit meer.

Maar die tabletjes helpen soms nog wel maar inderdaad alleen als ik een heleboel inneem. Zit ook bijna niks in toch?
quote:momodoe schreef op 10 september 2013 @ 13:07:

Hier zelfde probleem, inslapen heb ik geen moeite mee, maar steeds weer wakker worden en niet in kunnen slapen. Zo irritant!

Ik dacht eraan om melatomine te gaan gebruiken, hopelijk blijf ik daarmee doorslapen.Neem dan de variant met time release, de gewone is om in te slapen en daar slaap je vaak niet mee door.
Wow, tijd voor een zombie-topic!

Die melatoninetabletjes lijken me goed om eerst eens te proberen, wellicht dat die al een verschil maken.
Zo, uitgewerkt voor vandaag!

Een collega vertelde dat ze sinds de overgang ook slechter slaapt en dan idd melatonine slikt. Ga ik toch eens proberen want ik ben zo moe. Ook door mijn drukke werk, maar dan heb ik juist mijn nachtrust nodig.

Merk ook dat ik als ik te weinig slaap krijg erg snel uit mijn doen ben.

Maar ik weet nu dat ik hier ook midden in de nacht nog terecht kan samen met alle andere slapeloze gevallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven