Werk & Studie alle pijlers

Verzorgende IG

10-09-2013 20:40 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

als je als verzorgende IG in een verzorgingstehuis gaat werken, moet je dan ook nachtdiensten draaien?

en wie weet of het bespreekbaar is dat je geen nachtdiensten kan draaien en alleen overdag kan werken?
Ja, nachtdiensten horen er ook bij.

Op veel plekken (de meeste?) wordt je alleen aangenomen als je ook de nachten werkt.
Ja, ik ben toe aangenomen voor de nachtdiensten. Dag diensten waren extra.. Bij ons was er wen vast team, maar dat verschilt per huis.
Als je gelijk geen nachtdienst wil kom je denk ik niet aan werk... Tenzij je heel vacature gericht solliciteert zoals ik dus: bewust nachtdiensten.
quote:ranny1989 schreef op 10 september 2013 @ 20:45:

Als je gelijk geen nachtdienst wil kom je denk ik niet aan werk... Tenzij je heel vacature gericht solliciteert zoals ik dus: bewust nachtdiensten.Maar bewust op nachtdiensten solliciteren is heel makkelijk, daar is altijd weinig animo voor Overdag wordt een heel ander verhaal ....
quote:ranny1989 schreef op 10 september 2013 @ 20:44:

Ja, ik ben toe aangenomen voor de nachtdiensten. Dag diensten waren extra.. Bij ons was er wen vast team, maar dat verschilt per huis.maar als jij specifiek hebt gesolliciteerd op nachtdiensten, dan betekent het toch dat er een vast team is die nachtdiensten doet en een vast team die dagdiensten doet of niet
mijn vraag is zijn er medewerkers die alleen dagdiensten doen? of werkt elke verzorgende medewerker sowieso ook een nacht
Ik denk wel dat je kunt zeggen dat je het jezelf vreselijk moeilijk maakt als je dat niet wilt.

Er is soms best wat te regelen binnen een team (niet altijd), maar dat zwart op wit vastleggen in een contract is gewoon niet aantrekkelijk voor werkgevers. Dus nemen ze je liever niet aan als je dat niet wilt.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 september 2013 @ 20:51:

Ik denk wel dat je kunt zeggen dat je het jezelf vreselijk moeilijk maakt als je dat niet wilt.

Er is soms best wat te regelen binnen een team (niet altijd), maar dat zwart op wit vastleggen in een contract is gewoon niet aantrekkelijk voor werkgevers. Dus nemen ze je liever niet aan als je dat niet wilt.maar ik vroeg me af of nachtdiensten wel gedraaid worden door verzorgenden, want meestal werken die vanaf 's ochtends, dan moeten de ouderen uit bed en gewassen worden, medicijnen innemen en noem maar op, werken verzorgenden wel 's nachts? is dat niet weer een ander team die alles in de gaten houdt of er niks gebeurt
en het heeft niet te maken met dat ik het niet wil, het is niet mogelijk voor mij om 's nachts te werken, ook al zou ik dat wel willen, 's avonds en overdag is wel mogelijk bij mij
Klopt daar is weinig animo voor, maar heb ook in huizen gewerkt waar je soms wel een dienst moest draaien. Ik heb nog maar weinig vaste teams voor de nachten gezien, haha! Maar ik weet ook dat huizen vaak gewoon een lijst afwerken. Dus om de zoveel tijd, toch?
Verzorgenden werken zeker wel 's nachts. Maar soms tref je een instelling met een speciaal nachtteam.

Ikzelf heb met niv.3 IG gewerkt in de verstandelijk beperkte zorg, daar was ook een vast nachtteam.
Je kunt misschien ook aan de slag als invaller en dan nachtdiensten afwijzen. Maar of dat haalbaar is in jouw situatie?
Juist in de ouderenzorg werken er vooral veel VIGgers, ook 's nachts. Er zijn in veel organisaties wel mbo-verpleegkundigen op afroep beschikbaar.
De nachten is wel anders, maar je hebt genoeg taken die overeenkomen met de dag diensten. Adl, medicatie uitzetten, verschonen etc. Vaak heb je als achterwacht een verpleegkundige, die je kan bellen als je er echt niet uit komt.
quote:ranny1989 schreef op 10 september 2013 @ 20:58:

Klopt daar is weinig animo voor, maar heb ook in huizen gewerkt waar je soms wel een dienst moest draaien. Ik heb nog maar weinig vaste teams voor de nachten gezien, haha! Maar ik weet ook dat huizen vaak gewoon een lijst afwerken. Dus om de zoveel tijd, toch?Meestal wel ja. Tenzij er mensen zijn die graag in de nacht werken.
Ik zeg het niet om te pesten hoor TO, maar ik probeer even realistisch te zijn. Want als jij je diploma haalt en je kunt om die reden geen baan vinden, zal de bijstand (of later ww) niet akkoord gaan daarmee.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 september 2013 @ 21:03:

Ik zeg het niet om te pesten hoor TO, maar ik probeer even realistisch te zijn. Want als jij je diploma haalt en je kunt om die reden geen baan vinden, zal de bijstand (of later ww) niet akkoord gaan daarmee.dat weet jij niet, want jij weet ook niet mijn reden waarom ik 's nachts niet kan werken
quote:oyeoye2 schreef op 10 september 2013 @ 21:06:

[...]

dat weet jij niet, want jij weet ook niet mijn reden waarom ik 's nachts niet kan werken

Als jij nu al weet dat je nooit kunt gaan werken in de nacht dan moet je misschien nu al kiezen voor een andere opleiding/richting.

Banen zonder nachtdiensten zijn er gewoon weinig, veel en veel minder dan met nachtdiensten.
Bij ons zijn er b.v. Echt bijna geen nachtdiensten, zijn opgevuld door team.

Thuiszorg heeft b.v. Geen nacht diensten, misschien is dat wat voor je..
Thuiszorg zou inderdaad een optie zijn, veel thuiszorg is inderdaad overdag.

Maar dan moet je wel bereid zijn om te switchen van verzorgingshuis naar thuiszorg, niet iedereen vindt thuiszorg natuurlijk leuk.
quote:oyeoye2 schreef op 10 september 2013 @ 21:06:

[...]

dat weet jij niet, want jij weet ook niet mijn reden waarom ik 's nachts niet kan werkenJe zult kleine kinderen hebben denk ik.
Nou ik ben ook ig-er maar draai geen nachtdiensten hoor, aangegeven bij mijn sollicitatie.

(voor mij zijn kinderen absoluut niet de reden om geen nachtdiensten te draaien......)
Als je al met zo'n insteek erover denkt kom je niet ver. Tenzij je echt een gegronde reden hebt maar vaak nemen ze je dan al niet aan, je kost te-veel moeite en in de zorg zoeken ze vaak wel mensen die daarin flexibel zijn. Nachtdiensten zitten ook nachtdiensten tussen, maar dat komt inderdaad wel minder voor. Wat je wel kan doen is naar bedrijven bellen of ze het ook voor de nachtdiensten willen, voordat je op sollicitatie gaat. Dat geeft ook wat meer duidelijkheid. Maar kinderen is tegenwoordig geen excuus meer, been threre.
Ben je al een verzorgende ig dan of is dit gewoon een willekeurige vraag..,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven