Geld & Recht alle pijlers

Telefoonrekening & vakantie

22-08-2013 20:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames (en heren),

Ik moet even mijn frustratie kwijt.

ik ben 25-7 tot 8-8 in Griekenland geweest en heb tot 2 keer toe een HI Maandbundel EU aangeschaft, dit houdt in dat je voor 10 euro 100 mb kunt verbruiken.

Ik bekijk mijn rekening net en ik val nog net niet van mijn stoel! Ongelofelijk! Een rekening van 800 euro! Terwijl ik tot twee keer toe een bevestiging heb gehad van de HI Maandbundel en ik dus denk dat ik veilig kan internetten daar in Griekenland. Kreeg nog netjes een sms dat ik tegen mijn tegoed aanzat en of ik nog een keer mijn bundel wilde verlengen, dit moest ik doen door 'JA' te smsen naar een nummer. Heb ik gedaan en ik kreeg dus nogmaals een bevestiging.

Maargoed, of ik dus 800 euro wil dokken. Ik net de HI service gebeld, vrouwtje keek het na en vond het ook wat raar (dacht ik aan haar stem en verbazing te horen), ze heeft het één en ander genoteerd en gaat het doorsturen voor verder onderzoek(?).

Vraag, hebben jullie dit ook weleens gehad? En zo ja, wat hebben jullie gedaan?

AAARGH!
quote:jo12345 schreef op 22 augustus 2013 @ 22:42:

Daarom zet ik hem lekker op alleen wifi op vakantie.

Wat een oplichterij is dat hele gsm gebeuren toch.

Nou inderdaad ik gebruik ook alleen wifi.

Heb wel vaker zulke verhalen gehoord nl.

En in geval van geen wifi,heerlijk rustig zo zonder FB etc.

Maar geloof goed dat je geschrokken bent,hopelijk wordt het goed opgelost.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er van (zou schrikken) schrikt!

Ik hoop ook dat het een fout is. Mijn vriend heeft zonder bundel een rekening van 100 euro, we hebben ongeveer evenveel op internet gezeten..

Is toch wel vreemd.

Ik betaal voorlopig niks totdat ik precies weet hoe en wat..
quote:dolfje schreef op 23 augustus 2013 @ 08:31:

[...]

En in geval van geen wifi,heerlijk rustig zo zonder FB etc.

Inderdaad zeg, op vakantie heb ik echt geen zin om te internetten. Misschien af en toe in het hotel/hostel/internetcafe mijn mail en bankrekening checken, maar dat is het ook wel.

Maar wel zuur, zo'n hoge rekening. Ik hoop voor je dat het een fout was.
Heb je die bevestigingen van verlenging nog? Dan heb je bewijs dat je die bundel aangezet en verlengd hebt.
quote:Stukje_Cake schreef op 23 augustus 2013 @ 09:45:

Heb je die bevestigingen van verlenging nog? Dan heb je bewijs dat je die bundel aangezet en verlengd hebt.Heb ik inderdaad beiden nog! Dus heb bewijs zeg maar.
Oei hoge telefoonrekening, weet er alles van.

Laaaang geleden was ik ook in griekenland, ik was 16 en had net verkering. 1 maand lang met mijn vriendje thuis lopen smsen en bellen,internetten. Kreeg ik op vakantie een smsje met de melding 'let op u heeft een extreem hoge rekening' ook echt het woord 'extreem'. Ik raakte volledig in paniek want was 16 dus de rekening ging van mijn moeders rekening af. Thuiskomst.. Blijkt de tel rekening 1600 euro. Moeders was uiteraard not amused. Ook super onnozel natuurlijk.

Maar in jouw geval, hoop ik dat het goedkomt en dat ze het gaan uitzoeken!
.
Update:

Na een aangetekende brief en meerdere telefoontjes gisteren te horen gekregen dat het bedrag gecrediteerd wordt tot 55 euro. 55 euro is mijn abonnement en de gemaakte kosten op de dag dat ik wél in Turkije was. Ik heb dit voorstel dus geaccepteerd.
Jeej!!! Super!
quote:ninika schreef op 23 augustus 2013 @ 09:35:

[...]

Inderdaad zeg, op vakantie heb ik echt geen zin om te internetten. Misschien af en toe in het hotel/hostel/internetcafe mijn mail en bankrekening checken, maar dat is het ook wel.

Maar wel zuur, zo'n hoge rekening. Ik hoop voor je dat het een fout was.

Tja ik MOEST internetten op vakantie. En als ik geen wifi had gehad dan had ik ook een bundeltje moeten nemen of daar iets moeten regelen.

Blij dat ik wel wifi had.

Schrikken TO, heb je al contact gehad met HI?
Oh mosterd

Fijn TO!!
Fijn zeg.... Wat een opluchting zal dat geven.
Pfieuw, gelukkig TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven