Werk & Studie alle pijlers

Echoscopiste worden

13-09-2013 20:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heei allemaal,

Ik wil heel graag echoscopiste worden en eventueel ook zwangerschapscontroles willen doen, maar welke opleiding of cursus heb je daar voor nodig? Waar zou dat kunnen en hoelang zou dat duren? Ik zou geen verloskundige willen worden trouwens.

Ik moet dit jaar een profiel gaan kiezen op HAVO, maar welke vakken zou ik dan bij natuur & gezondheid moeten kiezen?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,

alvast bedankt.

Groetjes.
Google zegt; http://www.echoscopisten.nl/Opleidingen_echoscopie.html
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Maar voor zwangerschapscontroles zal je toch verloskundige moeten worden lijkt me.
In het vierde jaar van de opleiding Verloskunde kun je de Minor Echografie kiezen.

Echo's maken zonder achtergrond lijkt me niet mogelijk
Alvast heel erg bedankt voor deze antwoorden, hopelijk komen er nog meer
Bij in holland kun je de opleiding volgen. Je moet dan wel een instap curcus doen van a 900 euro en dan krijg je pas de gewone cursus van a 3500 euro (als het niet meer is). Dit is de enige school die de opleiding/cursus geeft zonder verloskundige te zijn.

Andere scholen (zoals fontys) geeft deze cursus ook maar dan moet je minstens een hbo opleiding hebben.

Je hoeft dus niet perse verloskundige te zijn. Maar er gaat best wat aan vooraf.
Goed om dan alvast het profiel N&G te kiezen, maar over de keuzevakken in de vrije ruimte zou ik me verder geen zorgen maken met betrekking tot deze vervolgopleiding.
Ik ben echoscopiste.

Ik heb eerst de opleiding tot röntgenlaborant gedaan en daarna de post-HBO echoscopie gynaecologie/obstetrie.

Je kunt kiezen voor de MBRT-opleiding http://www.mbrt.nl/ waarbij je breder wordt opgeleid, voor alle beeldvormende technieken. Daar kun je later meer mee.

Profiel Natuur en Gezondheid met natuurkunde, dan kom je een heel eind.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Vraag je ook af welke opleiding de beste kans op een baan geeft.

M.i. is dat als je naast echoscopiste dus ook verloskundige of zoals Solomio röntgenlaborant bent.
.
Mbrt hbo opleiding. Havo NG profiel met wiskunde b en natuurkunde . Is lotingsstudie.. Kan ook duaal.
Maar je kunt dus ook echoscopie doen via/na de verloskundige opleiding? Weet iemand welke vakken je dan het beste bij het profiel natuur gezondheid kan kiezen?
Heb geen decaan op school? Die weet dit soort dingen of kan ze voor je uitzoeken.
Het is goed om je te realiseren dat de regels voor echoscopie (mbt het uitgeven van echo-vergunningen) gaan veranderen. Mensen die geen arts/verloskundige zijn mogen binnenkort geen vaginale echo's meer maken. Dit kun je wel omzeilen door in een soort verlengde arm constructie te gaan werken. (bijv bij een artsenlab), maar je kan dan niet meer zomaar een bord in de tuin zetten. Dit geldt niet voor pretecho's. Overigens kun je wel een minor echoscopie doen tijdens de verloskundige opleiding maar daarmee mag je je niet inschrijven in het echoregister. Kortom, het handigst is de route die solomio voorstelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven