Gezellig samen afvallen mét tabel
zaterdag 16 maart 2013 om 14:06
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
vrijdag 13 september 2013 om 08:02
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik ga ineens als een speer. Vet apart, na weken stilstaan gaat het nu ineens heel snel. Dit weekend wel twee verjaardagen en uit eten, dus dan eet ik weer iets minder goed.
Gewicht: 68,7 kilo
Deze week afgevallen: 1,2 kilo
Totaal afgevallen: 16 kilo
@ HVM: haha, was dat die aflevering over poep in het vlees? Vorige week had ik ook nog totaal geen zin in pepernoten, maar afgelopen week met die regen krijg je er toch meer zin in. Ik heb me voorgenomen om geen sinterklaasvoedsel te eten voordat de SInt weer in het land is.
Gewicht: 68,7 kilo
Deze week afgevallen: 1,2 kilo
Totaal afgevallen: 16 kilo
@ HVM: haha, was dat die aflevering over poep in het vlees? Vorige week had ik ook nog totaal geen zin in pepernoten, maar afgelopen week met die regen krijg je er toch meer zin in. Ik heb me voorgenomen om geen sinterklaasvoedsel te eten voordat de SInt weer in het land is.
vrijdag 13 september 2013 om 20:32
Ik durfde me vanochtend nog niet te wegen, maar volgende week vrijdag geef ik het door! Hopelijk heb ik dan de schade weer een beetje ingehaald!
Welkom aan de nieuwkomers!
Ik ga morgen mijn allereerste hardloopwedstrijd lopen! Ben giga zenuwachtig! Haha stom hè! Ben heel benieuwd hoe het daar eraan toe gaat! En of ik als laatste over de streep kom!
Fijn weekend allemaal!
Welkom aan de nieuwkomers!
Ik ga morgen mijn allereerste hardloopwedstrijd lopen! Ben giga zenuwachtig! Haha stom hè! Ben heel benieuwd hoe het daar eraan toe gaat! En of ik als laatste over de streep kom!
Fijn weekend allemaal!
vrijdag 13 september 2013 om 20:51
@ Mariss: ik had toevallig afgelopen week de tabel een beetje opgeruimd, omdat het zo rustig was. Wil je jouw gegevens doorgeven dan zet ik je er weer in!
@ Melody: wat super leuk je eerste wedstrijd. Ik was de eerste keer (en alle keren daarna ) ook nerveus hoor, gezonde wedstrijdspanning. Alvast heel veel succes én plezier.
@ HVM: nou dan weet ik niet of ik dat wel wil zien, haha (struisvogelpolitiek )
@ Cattura: mijn streefgewicht was 70 kilo en daar zit ik sinds vorige week onder. Wat lief van je vriend dat hij gezonde snacks heeft meegenomen. Maar ondanks dat hij kan eten wat hij wil, zonder aan te komen is het natuurlijk ook voor hem gezonder om chips ed. vaker te laten staan. Ook bij slanke mensen gaat het cholesterol enzo gewoon omhoog door slechter eten.
Veel plezier morgen bij Primark!
Ik heb een verjaardagen-weekend, dus een heel vol weekend. Ik hoop dat er zondagochtend nog even tijd is om een rondje hard te lopen.
@ Melody: wat super leuk je eerste wedstrijd. Ik was de eerste keer (en alle keren daarna ) ook nerveus hoor, gezonde wedstrijdspanning. Alvast heel veel succes én plezier.
@ HVM: nou dan weet ik niet of ik dat wel wil zien, haha (struisvogelpolitiek )
@ Cattura: mijn streefgewicht was 70 kilo en daar zit ik sinds vorige week onder. Wat lief van je vriend dat hij gezonde snacks heeft meegenomen. Maar ondanks dat hij kan eten wat hij wil, zonder aan te komen is het natuurlijk ook voor hem gezonder om chips ed. vaker te laten staan. Ook bij slanke mensen gaat het cholesterol enzo gewoon omhoog door slechter eten.
Veel plezier morgen bij Primark!
Ik heb een verjaardagen-weekend, dus een heel vol weekend. Ik hoop dat er zondagochtend nog even tijd is om een rondje hard te lopen.
vrijdag 13 september 2013 om 20:59
Ha dames,
Allemaal nieuwe afvallers erbij, Sneeuwwitje onder de 70 en nog heel veel om bij te lezen. Felice is terug van vakantie en het was zalig! Lekker genoten en ook lekker gegeten, met mijn verstand, maar zeker niet karig, ook franse kaasjes, af en toe pizza, wijn en borrelhapjes. Ik ben al een paar dagen terug en durfde niet op de weegschaal maar na 2 dagen toch gedaan. Niks eraf maar ook helemaal niks erbij!!! En dan heb ik het nog niet gehad over af en toe ijs, een glas pastis en snoepen op de heen en terugreis. Maar bijna geen wit stokbrood, maar lekker pain cereales en gewoon 3 keer per dag eten
Ik probeer dit weekend bij te lezen, ga nu lekker The Voice kijken.
Goed weekend!
Allemaal nieuwe afvallers erbij, Sneeuwwitje onder de 70 en nog heel veel om bij te lezen. Felice is terug van vakantie en het was zalig! Lekker genoten en ook lekker gegeten, met mijn verstand, maar zeker niet karig, ook franse kaasjes, af en toe pizza, wijn en borrelhapjes. Ik ben al een paar dagen terug en durfde niet op de weegschaal maar na 2 dagen toch gedaan. Niks eraf maar ook helemaal niks erbij!!! En dan heb ik het nog niet gehad over af en toe ijs, een glas pastis en snoepen op de heen en terugreis. Maar bijna geen wit stokbrood, maar lekker pain cereales en gewoon 3 keer per dag eten
Ik probeer dit weekend bij te lezen, ga nu lekker The Voice kijken.
Goed weekend!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zaterdag 14 september 2013 om 08:39
Goedemorgen dames! Vanochtend op de weegschaal gestaan. Ik heb thuis geen weegschaal. Dit weekend ben ik bij mijn ouders en die hebben gelukkig wel 1.
Ik woog vanochtend 68,1 kilo. Jippie! Ik heb de 70 kilo achter mij gelaten. Het heeft bij mij vooral te maken dat ik het snoep en chips en dat soort dingen laat staan.
Vanmiddag als het droog is even hardhardlopen.
Fijne dag allemaal.
Ik woog vanochtend 68,1 kilo. Jippie! Ik heb de 70 kilo achter mij gelaten. Het heeft bij mij vooral te maken dat ik het snoep en chips en dat soort dingen laat staan.
Vanmiddag als het droog is even hardhardlopen.
Fijne dag allemaal.
maandag 16 september 2013 om 14:18
Dit weekend echt slecht gegeten, maar wel heeeeel lekker Zag het direct terug op de weegschaal, dus vandaag weer streng en vanavond lekker hardlopen bij mijn clubje. Ben wel heel blij dat ik daar nu bij zit, aangezien het weer echt slecht begint te worden en ik in mijn eentje nu niet zo snel zou gaan lopen.
@ Felice: welkom terug van vakantie. Netjes hoor niets er aan.
@ Chipper: heb je nog hardgelopen?
@ Cattura: was het niet heel druk bij Primark, ik ben een keer gillend weggelopen, zo druk was het Na het avondeten had ik ook altijd moeite om niets te eten, want behoefte aan zoet. Maar je moet echt volhouden om niets te eten, na een paar dagen wordt je behoefte echt minder!
@ Felice: welkom terug van vakantie. Netjes hoor niets er aan.
@ Chipper: heb je nog hardgelopen?
@ Cattura: was het niet heel druk bij Primark, ik ben een keer gillend weggelopen, zo druk was het Na het avondeten had ik ook altijd moeite om niets te eten, want behoefte aan zoet. Maar je moet echt volhouden om niets te eten, na een paar dagen wordt je behoefte echt minder!
maandag 16 september 2013 om 22:07
Vanavond heerlijk gelopen bij de hardloopvereniging. Wel aan het begin van de training een dikke bui, maar de training ging lekker. Hebben veel oefeningen gedaan en een interval training. Wel even wennen buiten nu het wat kouder is. Toen ik thuis kwam dus lekker onder de warme douche geweest
Ik moet wel zeggen dat ik na zo'n weekend met lekker eten het erg moeilijk vind om goed te blijven eten. Helemaal nu het weer donker en koud wordt buiten. Dan heb je toch eerder zin in iets...
Ik moet wel zeggen dat ik na zo'n weekend met lekker eten het erg moeilijk vind om goed te blijven eten. Helemaal nu het weer donker en koud wordt buiten. Dan heb je toch eerder zin in iets...
maandag 16 september 2013 om 23:34
Wat lief dat jullie nog aan me gedacht hebben. Heb een injectie gehad, wat een soort laatste redmiddel was. Dat heeft niet geholpen. Ze weten t nu ook niet meer. Mag de komende maanden nog niet sporten en moet er rekening mee houden dat ik nooit meer kan hardlopen. En dat is echt kut.
Dat samen met een hoop gezeik met 'vriendinnen'. Meiden waarvan ik dacht dat het goede vriendinnen waren maar die me laten zakken als een baksteen. Heb het gevoel enorm misbaar te zijn en dat het mensen niet zoveel uit maakt hoe het gaat met me en of ik er wel of niet bij ben. Voel me daardoor behoorlijk waardeloos. En waarom zou ik dan nog gezond eten...
Zit er gewoon ff flink doorheen, weet ff niet waar ik het zoeken moet. Komt wel weer goed, maar dat heeft tijd nodig om te wennen.
Daarom extra fijn om te lezen dat ik hier niet ben vergeten.
Heb even geen puf om echt terug te lezen en te reageren. Wie weet later wel.
Dat samen met een hoop gezeik met 'vriendinnen'. Meiden waarvan ik dacht dat het goede vriendinnen waren maar die me laten zakken als een baksteen. Heb het gevoel enorm misbaar te zijn en dat het mensen niet zoveel uit maakt hoe het gaat met me en of ik er wel of niet bij ben. Voel me daardoor behoorlijk waardeloos. En waarom zou ik dan nog gezond eten...
Zit er gewoon ff flink doorheen, weet ff niet waar ik het zoeken moet. Komt wel weer goed, maar dat heeft tijd nodig om te wennen.
Daarom extra fijn om te lezen dat ik hier niet ben vergeten.
Heb even geen puf om echt terug te lezen en te reageren. Wie weet later wel.
maandag 16 september 2013 om 23:36
woensdag 18 september 2013 om 19:17
Ik heb de afgelopen dagen echt te slecht gegeten, zie het meteen op de weegschaal... Balen... Met dit weer is het zo lekker op de bankt met een kleedje, kopje thee en iets lekkers. Maar ik moet hier echt voor oppassen, want anders komt dat niet goed deze herfst/winter.
Zou vanuit mijn werk naar de sportschool, maar het liep allemaal uit en het moest af. Dus helaas niet meer kunnen gaan...
Morgen ga ik in ieder geval weer hardlopen
@ Spectraflair: welkom. Ik zal je vrijdag in de tabel zetten.
@ Runrunrun: wat erg dat ze het nu ook niet meer weten. En dan, moet je maar gewoon met pijn rondlopen en helemaal niets doen
Kan me voorstellen dat je er door heen zit, helemaal ook nog met gedoe met andere meiden. Misschien moet je uit ons oude Juli topic jouw stukken gaan teruglezen, zo vindt je misschien je spirit weer terug om in ieder geval je eten in de gaten te houden!
Zou vanuit mijn werk naar de sportschool, maar het liep allemaal uit en het moest af. Dus helaas niet meer kunnen gaan...
Morgen ga ik in ieder geval weer hardlopen
@ Spectraflair: welkom. Ik zal je vrijdag in de tabel zetten.
@ Runrunrun: wat erg dat ze het nu ook niet meer weten. En dan, moet je maar gewoon met pijn rondlopen en helemaal niets doen

woensdag 18 september 2013 om 21:00
Ik kom ook weer eens om het hoekje kijken.
@Runrunrun; wat naar!! Snap dat je er doorheen zit als je zoiets hoort. Ik snap dat je je afvraagt waarom je nog gezond zou eten, maar JIJ bent het waard. Doe het voor jezelf.
Hier van de week een beetje een baalweek. Heb last van spierpijn in mijn nek en schouder. Man had ook een baaldag. Ik ben niet wezen sporten, en we hebben heeeeel slecht eten besteld. Maar het was lekker. Dan sla ik vrijdag maar over.
Hvm
@Runrunrun; wat naar!! Snap dat je er doorheen zit als je zoiets hoort. Ik snap dat je je afvraagt waarom je nog gezond zou eten, maar JIJ bent het waard. Doe het voor jezelf.
Hier van de week een beetje een baalweek. Heb last van spierpijn in mijn nek en schouder. Man had ook een baaldag. Ik ben niet wezen sporten, en we hebben heeeeel slecht eten besteld. Maar het was lekker. Dan sla ik vrijdag maar over.
Hvm
donderdag 19 september 2013 om 15:36
@Cattura,
Het ging me niet om het wegen hoor. Daar ben ik trouw in. Goede uitslag of niet. Maar het ging om het bestellen van eten. Als ik op vrijdag tussen de 66 en 67 kilo weeg, mag ik van mezelf eten bestellen. (Ik ben degene die hier voor het eten zorgt.). En eigenlijk bedoelde ik dat toen ik schreef dat ik vrijdag dan maar oversloeg. Had er even geen rekening mee gehouden dat het een beetje vage omschrijving was.
Hvm
Het ging me niet om het wegen hoor. Daar ben ik trouw in. Goede uitslag of niet. Maar het ging om het bestellen van eten. Als ik op vrijdag tussen de 66 en 67 kilo weeg, mag ik van mezelf eten bestellen. (Ik ben degene die hier voor het eten zorgt.). En eigenlijk bedoelde ik dat toen ik schreef dat ik vrijdag dan maar oversloeg. Had er even geen rekening mee gehouden dat het een beetje vage omschrijving was.
Hvm
donderdag 19 september 2013 om 21:08
Toen ik vanmiddag thuis kwam wilde ik heel enthousiast mijn hardloopkleding aantrekken, maar toen regende het ineens
Dus op tijd gegeten en net een rondje gelopen. Het regende nog steeds een beetje, maar gelukkig niet zo hard. Had een intervalles (les 18) en het is de eerste intervalles die zo lekker ging. De andere vond ik super zwaar, maar nu heb ik alle intervallen goed uitgelopen. Was ook tevreden over mijn tijd en heb 5,5 km gelopen. Zondag ga ik het 4 mijl pad lopen om te trainen, ben benieuwd naar mijn tijd!
@ HVM: haha, dat eten bestellen is wel een ding he bij jou Maar wel goed dat je een balans er in hebt gevonden, genieten van het eten maar weten wanneer je even moet overslaan. Gaat het al beter met je spierpijn?
@ Cattura: dat buikspierprogramma lijkt mij ook wel zwaar, zo lang je buik trainen! Wat betreft wat lekkers nemen bij de thee, ik moet eigenlijk niets in huis hebben. Maar er was nog wat over van de verjaardag, tja en dan gaat dat op
Komende week is mijn vriend op vakantie en volgend weekend ga ik een weekendje weg met vriendinnen. Dus het zal wel iets minder verantwoord worden qua eten, hoop dat ik me in kan houden en ga genoeg sporten

@ HVM: haha, dat eten bestellen is wel een ding he bij jou Maar wel goed dat je een balans er in hebt gevonden, genieten van het eten maar weten wanneer je even moet overslaan. Gaat het al beter met je spierpijn?
@ Cattura: dat buikspierprogramma lijkt mij ook wel zwaar, zo lang je buik trainen! Wat betreft wat lekkers nemen bij de thee, ik moet eigenlijk niets in huis hebben. Maar er was nog wat over van de verjaardag, tja en dan gaat dat op
Komende week is mijn vriend op vakantie en volgend weekend ga ik een weekendje weg met vriendinnen. Dus het zal wel iets minder verantwoord worden qua eten, hoop dat ik me in kan houden en ga genoeg sporten
vrijdag 20 september 2013 om 07:12
@Sneeuwwitje, wat fijn dat het goed ging. Ik vind die intervaltrainingen ook altijd zwaar. Maar dan hou ik me altijd vast aan de gedachte dat het na een paar minuten weer voorbij is
En ja, ik vind het een heerlijke verwennerij als ik niet zelf eten hoef te koken. Ook al heb ik geen hekel aan koken hoor. Het is alleen dat ik het iedere dag doe. En een dagje vrij van koken is dan zo lekker. Het maakt me dan ook niks uit wat we eten.
Maar de weegschaal was weer vriendelijk vandaag; 66,5
Maar omdat we eerder van de week al eten hebben gehaald, doe ik het vandaag niet. Vandaag staat pasta met spinazie op het menu. Ook heel erg lekker.
Hvm
En ja, ik vind het een heerlijke verwennerij als ik niet zelf eten hoef te koken. Ook al heb ik geen hekel aan koken hoor. Het is alleen dat ik het iedere dag doe. En een dagje vrij van koken is dan zo lekker. Het maakt me dan ook niks uit wat we eten.
Maar de weegschaal was weer vriendelijk vandaag; 66,5
Maar omdat we eerder van de week al eten hebben gehaald, doe ik het vandaag niet. Vandaag staat pasta met spinazie op het menu. Ook heel erg lekker.
Hvm
vrijdag 20 september 2013 om 09:25
Ik had er vanmorgen op gemoeten, maar ergens durf ik niet, mijn spijkerbroek zit zo strak (misschien had ik 'm niet in de droger moeten doen) en ik heb deze week gratis appeltaart van de Jumbo gegeten, had er zo'n trek in. Misschien wacht ik tot maandag met wegen, zondagmiddag bootcamp, dat moet toch wel wat grammen schelen. Mooie getallen hvm en sneeuwwitje, ik zou toch ook wel graag onder de willen
Goed weekend allemaal!
Goed weekend allemaal!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zaterdag 21 september 2013 om 10:47
@cattura, je hebt gelijk, dus heb ik me net toch maar gewogen.
Ja dames, het is gebeurd, ik heb mijn totnutoe streefgewicht bereikt, 72,0 kilo !!!
En dat terwijl we gisteravond nog van de griek hadden besteld, ongelooflijk!
Maar, nu gaan we door hè. Sneeuwwitje, wil je mijn streefgewicht aanpassen naar 71 kilo ?
Ben blij!!!
Ja dames, het is gebeurd, ik heb mijn totnutoe streefgewicht bereikt, 72,0 kilo !!!
En dat terwijl we gisteravond nog van de griek hadden besteld, ongelooflijk!
Maar, nu gaan we door hè. Sneeuwwitje, wil je mijn streefgewicht aanpassen naar 71 kilo ?
Ben blij!!!