*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Kiara, lekker een weekje weg, en fijn dat je geen klachten had.

Ik ben gisteren voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest en had vorige keer 'beter bevallen' gedaan en ze hebben wel 1 ding gemeen: veel praten over de zwangerschap. Dat vind ik zoiezo leuk, dus misschien is het ook zoiets?

Alejandra, balen van je echo. Ik kan me voorstellen dat je alsnog een pretecho wilt.

Carry_Im, ik heb ook yoga gedaan en vond de oefeningen ook niet zo heel nuttig. Wij hadden meiden die varieerden van 21 tot 35 weken zwanger zijn. Groot verschil dus.

Belle, hoe was de bruiloft??

Bij ons is de kamer die babykamer wordt nog steeds niet leeg. M'n vriend zou het doen, maar hij heeft niet zo'n haast. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, is niet goed voor m'n bloeddruk..

Ik ben vandaag naar de vk geweest en alles was weer goed. Bloeddruk 130/72, goed dus. Ik weet nu ook dat hij met z'n billen omhoog ligt (dat is dus wat ik voel tegen de bovenkant van m'n buik), dat maakt het weer wat leuker.

Morgen nog een dagje werken en dan weekend. We vieren zaterdag onze verjaardagen, maar houden het klein. Alleen voor de familie, dus niet al te veel drukte. Gelukkig maar, ik ben nu al helemaal gesloopt. Nu even lekker met de beentjes omhoog,

fijne avond nog!
Kiara, lekker dat je ervan genoten hebt!! Oh spannend dat je naar zw. begeleiding gaat. Ik ben net wezen zwemmen, en ik zag dus toevallig het zw. zwemmen en ik heb even gekeken. Maar t trekt me toch niet, t was een echt een soort klasje waar je dan met zon bordje rondjes moet zwemmen en met zon foamen slag op je rug kan drijven enzo..maar ik vond het er zo kinderachtig uitzien hahaha.....

Belle, hoe was jullie dag vandaag?? Zijn jullie nog aan t genieten zeker, hoop dat t prachtige dag is geweest..

Hondje, ja voel je de schopjes boven in je buik?? Boven je navel dus?? Ik niet hoor ik voel t echt nog in mn onderbuik, grappig gevoel vind ik nog steeds.

Erg he als je man niet zoveel haast heeft als jij haha hier moet ik t ook altijd tactisch brengen als ik wat van hem wil hihihihi....Of ik ga stug zelf beginnen en dan komt hij vanzelf hoofdschuddend helpen hahaha....

Fijne avond nog meiden xxx morgen lekker weekend, fijne verjaardag hondje!!!
Hai meiden!

Owww wat leuk Belle! Heb je genoten? Zal vast wel.

Lekker idee ook dat alles nu geregeld is he.

Alejandra das ook balen, niet netjs ook van ze. Logisch dat je pretecho wilt inderdaad.

Ben gisteravond voor t eerst naar zwangerschapsgym geweest, leuk hoor! Was nu alleen een introductieronde en wat oefeningen om je bekken een beetje te trainen tijdens de zwangerschap.

Gister ook bij de arbo geweest, ga per direct halve dagen werken, ben er echt blij mee!

Al 3 dagen is bij ons de riolering kapot, we zijn met de buren keihard bezig om het te repaeren, we hebben een loodgieter als buurman, maar tis pittig hoor! Vanavond hopen we klaar te zijn. Kan ik eindelijk weer in mn eigen huissie douchen....

Alvast veel plezier morgen Hondje, met de verjaardagen.
Kiara, fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad in Spanje. En hoe was je pretecho?

Hondje, alvast gefeliciteerd!

Ik ben hier ook degene die meer haast heeft met de babykamer, voor mijn man is het allemaal nog ver weg. Ik ben gewoon beetje bij beetje mijn plannen aan het uitvoeren.

Missworld, ik vind zo`n gym in het water met van die schuimdingen er ook altijd kinderachtig uitzien. En ook echt iets voor oudere vrouwen, maar ik heb een vriendin die iets doet van aguarabics en die vind het geweldig. Ach ja, ieder zijn ding.

Ik voel de bewegingen van de baby ook door mijn hele onderbuik. Soms schopt `ie ook tegen mijn blaas aan, auw.
Hoi, ben vandaag weer naar de VK geweest en alles was in orde. Ben nu in totaal 6 kg aangekomen en ben nu 28 weken, dat valt wel mee dus gelukkig. Vorige keer hoefde ik niet te wegen. Nu 11 juli weer. Eigenlijk moet ik vanaf nu om de 3 weken maar dan zijn we nog op vakantie. Wel leuk om het hartje weer te horen. Man en zoontje waren ook mee dit keer.

Groetjes

Carry
Hoi Hoi,

Ik ben ook ongeveer 5 tot 6 kilo aangekomen maar volgens mij gaat het vanaf nu extra hard, vooral met de kilo's! Ook nu om de 3 weken naar de verloskundige.

Gisteren hebben we de pretecho gehad, was zo leuk om te zien! Vooral het gezichtje. Was wel jammer dat ie met z'n gezichtje plat tegen de placenta aan lag zodat je elke keer maar de helft van z'n gezichtje zag. En hij lag ook nog eens te slapen met zijn armpjes precies voor zijn hoofd! Tis een lastige. Haha! Maar toch nog een paar mooie fotootjes. Ik zal kijken of ik er binnenkort een paar op hyves kan zetten.

Fijn weekend allemaal!
Zo dat is niet veel aangekomen meiden, netjes hoor. Ik ben nu ook 5 kilo aangekomen maar jullie zijn 4 wkn verder dus je...ik mag dan wel een beetje gaan minderen denk ik met al die lekkernijen haha...Bij mijn vk word niet gewogen, misschien later ofzo...

Wij hebben maandag de pretecho, ben ook beniuwd hoe die van ons eruitziet. Of misschien ook wel ligt te slapen haha net als jouw kindje kiara haha...

Heb je ook een dvd of alleen fotootjes??

Fijn weekend meiden...
hallo meiden,

Belle: hoe was je bruiloft? mooie dag gehad? en er lekker van genoten?

Alejandra: wat jammer dat je 20 wkn echo zo tegenviel, inderdaad maar kijken of je een pretecho kan krijgen...

carry: leuke foto's op hyves, ziet er gezellig uit!

kiara: grappig gezicht he, die echo foto's... gek idee dat je zo een helder beeld kan hebben van iets wat binnenin zit.

MW: veel plezier maandag bij de echo!

wij hebben komende week ook partneravond bij de yoga, ben benieuwd hoe de papa-to-be het zal vinden. Vind het zelf wel erg prettig en een lekker momentje voor mij en de kleine.

ik mag dinsdag weer naar de vk, ga er vanuit dat alles goed is, want voel me al een tijdje beter dan de vorige keer.

allemaal nog een fijn weekend!
Goedemorgen!

Ik had een heel stuk getypt maar dochter heeft het gewist..

Hier korte samenvatting:

Missworld, ik voel de schopjes tegen m'n ribben aan, ik denk dat ik best een grote buik heb. Dochter deed dat ook altijd.

Bassiste, fijn dat je halve dagen kan gaan werken. Ook fijn dat de riolering het weer doet.

Ik ben volgens mij al 10 kg aangekomen, straks eens wegen..

Ik ga eens wat doen,

fijne dag nog!
Bij mij beginnen de kilos ook te komen. En nu kunnen mensen toch echt niet meer om mijn buik heen. Ik heb nu echt zo`n puntig buikje, ik vind het zelf erg schattig om te zien.

Ik heb afgelopen weekend eindelijk eens wat leuke truitjes gekocht. Of eigenlijk maar 2, maar dat scheelt al wat. Die ongelofelijke sexy (NOT) zwangerschapsbroeken met elastiek bovenin vragen om wat langere truitjes/bloezen, en die had ik eigenlijk niet. Wel wat lekkere mooie truien (het wordt hier winter), maar ik wilde nog wat leuke truitjes met lange mouwen.

Gelukkig werkt te mode hier wel mee en heb ik nu 2 echt leuke dingen om aan te doen, voor op mijn werk, of voor een avondje uit. Geen speciale positietruitjes overigens, die zijn hier echt afschuwelijk ouderwets. Ik zie hier ook altijd ontzettend veel zwangeren rondlopen in een tuinbroek, no way dat ik zoiets ga aandoen.
Hey meiden,

Vandaag de pretecho gehad, ik vond het zelf erg veel lijken op de 20 wkn echo, ze liet ook wat dingetjes zien en gaf uitleg erbij, wervels, hartje ed. Alleen nu kreeg je ook een uitleg over de hartslag en liet ze het horen van beide hartkamers/kleppen, dat was erg leuk want het was heel hard te horen haha...

Hartslag gemeten was exact 140....en is dat een jongen of een meisje haha...

We weten t niet hoor wat t word en ze heeft t zelf ook niet gezien want ze is niet daar in de buurt geweesst zeg maar. Maar we hebben een dvd en een hele stapel met fotos erg leuk.

Weer was t zeer beweeglijk en keerde ons wederom de rug toe hihi met de armen voor t gezicht maar ja das vaak zo volgens mij. Nog t mondje open zien gaan voor een slokje vruchtwater haha...

Alejandra, tuinbroeken NEE dat zal je mij ook echt niet zien dragen vreselijk....Fijn dat je geslaagd bent, je wilt er toch vrouwelijk uit blijven zien toch??
Haaai meiden!

Leuk he, een pretecho Missworld! Tis zo bijzonder iedere keer om t te zien. En spannend dat je nog niet weet wat het is!

Meiden, ff een echo berichtje, ik voel me al dagen niet lekker, ben echt misselijk (ben ik nog geen 1 keer geweest in mn zwangerschap) heb hoofpijn, voel me heel duizelig alsof ik heel dronken ben, zie niet helemaal scherp kan me niet concentreren.... bah!

Vandaag naar Cardioloog geweest voor mn benauwdheid, mn bloeddruk is wel aan de hoge kant, vooral de onderdruk. Moet vrijdag naar mn gyneacoloog. Maak me een beetje zorgen, ben bang dat t iets met t Hellp-syndroom te maken heeft ofzo.

Iemand die dit herkent?

owja, ben 8 kilo aangekomen, netjes vind ik, met bijna 27 weken!

Liefs!
Hey bassiste,

Wat naar dat je je zo voelt, ik ben zelf niet bekend met het hellp sundroom, zal t zo eens opzoeken.

Maar wat ik wel herken is dat ik ook een paar keer, vanuit t niets duizelig werd, maar dan niet zwart voor mn ogen maar alsof mn evenwicht verstoord werd, gek he..

Idd beetje dronken gevoel, hhmm wat zou dat kunnen zijn toch??

Maar waarom moet je vrijdag naar de gynaecoloog dan??

En het is idd heel netjes hoor maar 8 kilo aangekomen, ik ben nu wel 6 kilo aangekomen met 24 wkn al...bbrrr mag wel een beetje op gaan passen ben ik bang...alleen mn buik is niet groot dus ben bang dat t allemaal op de heupjes zit....

Fijne avond meiden
Hehoi,

Bassiste, jeetje, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ikzelf heb HELLP gehad bij m'n dochter. Ze is met 35 weken zwangerschap geboren en alles is goed gegaan. Ik zit nu onder iets strengere controle hiervoor, maar wel bij de vk. Wat ze vertelden is dat het voor de 30 weken zwangerschap bijna niet voorkomt. Bij mij begon het met hoge bloeddruk, vocht vasthouden en eiwit in urine. Toen ben ik in het ziekenhuis doorgelicht (bloed prikken en urine bijhouden gedurende 24 uur) en bleek ik het te hebben. 2 Dagen later had ik m'n dochter in m'n armen..

Ik wil je er best meer over vertellen, laat maar even weten!

Missworld, gaaf dat de echo zo leuk was! Fijn hoor, en nog echt een verassing, ik ben heel benieuwd. Heb je zelf een voorgevoel?

Ik heb al 2 keer een opmerking gehad dat ik toch wel veel aangekomen ben, snik. Ach, nou mag het, maar daarna moet het er wel weer af!

Fijne avond nog!
Hondje dat valt toch wel mee hoeveel ja aangekomen bent...tja je bent toch ook 28 wkn zwanger nu?? Nu dan is het toch normaal dat je aankomt..als je niks aankomt is het helemaal niet goed...!!! Maak je niet druk meid!!

Nou ik heb zelf het gevoel datt een jongen is, maar het kan heel goed zijn dat ik het verwar met willen/hopen hahaha...Maar t is wel leuk om er nog lekker over te fantaseren..
Hey meiden,

thanks voor jullie reacties!

Gek he, dat je je zo beroerd kan voelen.... :(

Missworld: ik loop bij de gyneacoloog, al vanaf t begin van mn zwangerschap ivm aangeboren hartafwijking. Heb dus mijn controles bij hem.

Ik wacht even af wat hij te zeggen heeft vrijdag.

Mn moeder heeft net mn bloeddruk gemeten, ze is verpleegkundige, hij is wel wat gezakt, maar nog steeds aan de hoge kant. Je gevoel kan wel goed zijn hoor Missworld!! Ik had ook al een voorgevoel wat t zou zijn, en bij mij klopte het!!

Laat je niks aanpraten over gewicht ofzo hoor Hondje, t valt hartstikke mee, en je kan er toch weinig aan doen!!

Ik ga lekker in bad en dan zo slapen.

xxx
Hè, hè, helemaal geen tijd gehad om te schrijven. Allereerst mijn trouwdag, ik zal wat foto's op de Hyves zetten. Het was helemaal lekker verlopen. We zijn getrouwd in een hele kleine zaal op het stadhuis, een mooie zaal. We zaten allemaal rond één tafel en de sfeer was heel intiem en informeel. Daarna zijn we heerlijk gaan eten in een heel goed restaurant dat gevestigd is in een kasteel. We hebben daar ook wat foto's laten maken. 's Avonds zijn wij daar in de buurt blijven slapen, in een klein hotelletje. De volgende dag zijn we nog even gaan winkelen met mijn zus en mijn moeder, die wonen tenslotte ook niet in de buurt, dus dat was gezellig om ze nog even te zien.

Met mijn buik gaat het prima, die groeit echt enorm. Gisteren was ik op de zwangerschapsyoga en de mevrouw naast me was even lang zwanger als ik, maar die had een veel kleinere buik . Ik draag echt naar voren. Maandag was ik bij de verloskundige en die vond mijn buik toch niet zo groot. De baby beweegt in ieder geval vrolijk. Maandag konden we het hoofdje zelfs voelen, echt schattig. Ik ben trouwens nog niet zoveel aangekomen, ik denk ongeveer 7 kilo inmiddels.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hé Bassiste, balen dat je je zo slecht voelt, maar misschien is er wel iets onschuldigers aan de hand zoals een klein griepje ofzo..? Ik zal voor je duimen dat alles goed is!

Ik ben inmiddels zo'n 10 kilo aangekomen met 26 weken.. wel veel meer dan jullie allemaal haha. Ik weet ook echt niet waar het aan ligt, het was de vorige keer ook zo, maar ik troost mezelf maar met de gedachte dat het er de vorige keer ook binnen no-time af was en dat het vooral mijn buik is, die de kilo's veroorzaakt.

Vandaag ook bij de VK geweest, alles was gelukkig helemaal goed.

MissWorld: leuk dat de pretecho een succes was! Wij hebben er eind juni ook eentje. Ben benieuwd!
@ Belle: gefeliciteerd, fijn dat het zo leuk was!
Winterlelie: 10 kilo valt toch best mee? En mijn verloskundige zei dat het echt verschilde van vrouw tot vrouw.

Mijn 'geluk' is dat ik niet zo verschrikkelijk veel honger heb, dus dat ik geen eetbuien heb ofzo. En ik was al niet echt super slank toen ik zwanger raakte, dus de baby kan mooi een beetje interen op mijn vet ;). Ach, ik maak me niet zo druk meer over mijn gewicht. Ik weet wat ik per dag kan eten (zie www.voedingscentrum.nl voor een lijstje met aanbevolen voedingsmiddelen) en ik probeer voldoende te bewegen. Nu hoef ik in ieder geval geen buikje meer te verbergen :-). Al zijn mensen nog steeds wel eens verbaasd dat ik zwanger ben, maar ik zit, achter een tafel ofzo, zie je het ook niet echt.
Hallo allemaal!

Wat veel weer bij te lezen, zeg. Helaas lukt het mij niet meer om zo trouw te lezen en te schrijven, maar hier ben ik dan weer even.

Movamoba: wij hebben 6 augustus de partneravond van de yoga. Doen sinds paar weekjes wel aan de cursus 'Samen Bevallen'. Vriend wilde graag iets meer betrokken zijn en dan vind ik alleen maar fijn natuurlijk.

Hondje: ik krijg ook veel opmerkingen als "dacht dat je al veel verder was", maar ben dan ook al 10 kg aangekomen en heb een aardig flinke buik, geloof ik. Heeft ook met de zwangerschapsdiabetis te maken natuurlijk, daardoor kom je te veel aan, maar ook veel vruchtwater.

Bassiste: wat naar dat je je niet happy voelt. Laat je maar geruststellen hoor door gynaecoloog. Hoop dat het allemaal meevalt.

Belle: van harte gefeliciteerd met de status van getrouwde vrouw hihi.

Hier volgende week donderdag weer naar vk, ben erg benieuwd of de kleine het groeischema beetje volgt, omdat de baby mijn te hoge suikergehalte in mijn bloed gaat opslaan in vet en te hard kan groeien. Vorige week bloed laten prikken en was goed, nu vrijdag weer, dus duimen maar.

Groetjes, Paulien
Belle, gefeliciteerd met de status van getrouwde vrouw. Kan je tenminste met een gerust hart baren en bevallen van een niet-bastaard

Bassiste, jij geen goed nieuws. Wel goed dat je zo snel al gecontroleerd wordt. Hoop dat het vanzelf wegzakt.

Hier alles prima, vorige week genoten van mijn cursus. Wel lange dagen, van 9 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds, donderdagavond weer thuis en vrijdag op schoolreisje met de klas van mijn zoon. Meennnnn, dat was pas vermoeiend, 27 kleuters.....maar ja, wel erg leuk!

Gisteren bij de verloskundige geweest, alles heel goed. Wat alleen wel grappig is is dat ik de zwangerschapskaarten van de vorige twee kinderen ook nog heb en nu dus lekker kan vergelijken. En wat blijkt: mijn buik nu met 26 weken zit nu al zo hoog als hij bij de vorige zwangerschap bij 31 weken zat. Verloskundige is daar erg relaxed over 'dan heeft ie lekker de ruimte om te bewegen'. Maar het klopt dus wel dat ik mijn buik zelf al zo groot vind. Wat wel bizar is is dat ik met die toeter nog steeds op mijn buik slaap. Qua kilo's zit ik nu ergens tussen de 6 en de 7; hoop het binnen de 12 te houden.

Prettige avond allemaal!
Bassiste, dat klinkt niet goed. Hopelijk kan de gyneacoloog je geruststellen. Maak je vooral niet al te druk, voorlopig weet je nog niet zeker of het Hellp is.

Fijn dat je moeder verpleegster is en je bloeddruk kan meten.

Belle, wat fijn dat jullie zo`n mooie dag hebben gehad. Gefeliciteerd!!

Ik heb me trouwens echt een eetbuien, zoet, zout, alles gaat erin. En mijn man is er deze week niet om me een beetje voor in te houden, daar profiteer ik dan maar van, hihi.

Paulien, wat rot dat je zwangerschapsdiabetit hebt. Maar of zich hoeft het toch geen probleem te zijn, toch? Inderdaad iets meer kans op een grote baby.

Ik heb nog niet echt een voorgevoel wat het zal worden. En in mijn dromen verandert het ook telkens. Eerst wilde ik altijd een meisje, nu vind ik een jongen ook leuk. Heel cliche, als het maar gezond is. En ik ben wel erg nieuwsgierig, maar ik wil het toch niet weten, hoewel ik me kan voorstellen dat sommigen van jullie het wel wilden weten. Het lijkt me geweldig, die verrassing tijdens de bevalling.
Pfff, ik heb het wel even gehad hoor. Ik heb behoorlijk last van mijn bekkenbodem, wat voelt alsof alles van onder uit elkaar valt. Soms voelt het ook nog branderig of als een soort spierpijn. Ik ben er nog niet precies achter wat nou een goede mix is van inspanning en ontspanning. De hele dag stil zitten doet het geen goed, maar teveel lopen ook niet. Vannacht ook niet zo goed geslapen omdat ik niet echt een houding kon vinden om lekker te liggen. Uiteindelijk heeft mijn man maar een kussen gepakt en dat heb ik tussen mijn knieën gelegd. Dat ging wel. Gelukkig heb ik morgen vrij.

Gisteren zijn we voor het eerst naar de partner les yoga geweest. Dat was gezellig, we waren maar met vier stellen en de juf heeft wat uitgelegd over de bevalling en hoe je partner je daarbij kan ondersteunen. We hadden ook gewone yoga oefeningen gedaan. Na de les ben ik meteeen gaan slapen, want ik was toch wel moe. Morgen ga ik weer zwemmen, daar heb ik wel zin in. Mijn zwempartner zou wat eerder weggaan i.v.m. voetbal, daar kijk ik nou echt nooit naar.
Hallo meiden,

weer terug van weggeweest. Gistermiddag om 14.00 uur thuisgekomen na wat vertraging en erg lang moeten wachten op de koffertjes. Maar goed, we hebben het heerlijk gehad zo met zn drietjes en echt genoten van de rust. Het weer was prima, beetje bewolkt, beetje zon en niet te warm...

Ze hebben trouwens niet op schiphol , niet op Mahon naar mijn zwangerschap gevraagd!!! ik via vk briefje meegekregen en mijn dokter nog even gebeld...niet eens nodig gehad. Er wordt niet eens naar gekeken...apart.

ik ga mijn meisje van de psz ophalen en als ik even wat meer tijd heb, probeer ik even bij te lezen. ik heb echt super veel WAS!! :-)

TOT GAUW

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven