*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
MOVAMOBA:

Ik ben zelf met een zwangerschap van 21 weken naar de sauna geweest. Het is wel belangrijk dat je voor je zwangerschap ook al regelmatig ging, zodat je lichaam eraan gewend is.

Dit is wat er op internet staat bij mama en zo:

De sauna is een uitstekende manier om te ontspannen. Je zweet - letterlijk - alle zorgen en onrust uit je lijf. Maar nu je zwanger bent zul je je waarschijnlijk afvragen of die hitte in de sauna wel geschikt is voor je ongeboren kindje. Wees gerust: ook als je zwanger bent, is saunabezoek geen probleem. Er zijn echter wel een paar kleine aandachtspuntjes.

Het belangrijkste bij saunabezoek tijdens de zwangerschap is eigenlijk: niet doen als je vóór je zwangerschap ook niet ging. De saunagang is in principe geen probleem, als je lichaam al gewend is aan de plotselinge temperatuurswisselingen en de grote hitte. Ben je nog nooit naar de sauna geweest, of in ieder geval niet regelmatig, dan is het niet zo handig om tijdens je zwangerschap uit te proberen of je het lekker vindt. Je eigen lichaam is immers niet gewend aan de temperatuursschommelingen, dus van je ongeboren kindje is het dan zeker teveel gevraagd. Ging je vóór je zwangerschap al regelmatig, dan kun je dit gewoon blijven doen. Na de eerste 14 weken tenminste...

De eerste 14 weken

Er is nog nooit onderzoek gedaan naar de invloed van de sauna bij vrouwen in de eerste drie maanden van een zwangerschap. Uit dierproeven is echter gebleken dat het misschien verstandiger is de eerste 14 weken de saunaronde maar over te slaan. Bij dieren, die tijdens de beginperiode van de dracht aan hoge temperaturen werden blootgesteld, zijn hogere percentages miskramen en aangeboren afwijkingen geconstateerd. Het is niet bewezen dat dit bij mensen ook het geval is, maar om mogelijke afwijkingen en miskramen te voorkomen, wordt geadviseerd om de eerste 14 weken het risico niet te nemen.

Daarna geen probleem

Na die eerste 14 weken kun je zonder bezwaren de sauna in. Saunabezoek is goed voor hart en bloedvaten en helpt je een teveel aan vocht uit te zweten. Alleen maar lekker dus! Natuurlijk is het niet goed te overdrijven. Zorg dat je niet te lang in de hitte blijft zitten en houd je eigen lichaam in de gaten. Voel je je minder lekker, duizelig of benauwd ga dan de sauna uit. Het zou kunnen dat jouw hartslag - en die vanje baby - iets versnelt door de warmte. Dit is in principe geen probleem. Luisteren naar je lijf zijn de sleutelwoorden voor saunabezoek tijdens je zwangerschap.

Dompel- en bubbelbad

Je kunt het saunabezoek tot het einde van je zwangerschap volhouden. De laatste vier à zes weken is het wel aan te raden niet meer in het bubbelbad te gaan en ook het dompelbad over te slaan. Dit heeft te maken met het feit dat je in die laatste weken al enige ontsluiting zou kunnen hebben en de kans op infectie hierdoor toeneemt. Neem dus liever een koude douche.

Tip

Meld bij sauna of kuuroord altijd even dat je in verwachting bent, zeker wanneer je naast de saunaronde ook andere behandelingen wilt ondergaan. Een algenpakking is bijvoorbeeld af te raden tijdens de zwangerschap en ook floaten is dan geen optie. Maar er zijn voldoende lekkere, ontspannende behandelingen die je wél kunt ondergaan. Sommige sauna’s en kuuroorden bieden zelfs complete zwangerschapsarrangementen aan.

Misschien heb je hier iets aan.

En gewoon naar je eigen lichaam luisteren.

Groetjes,

twisje
Allemaal bedankt voor de tips en info!

Wij zijn nu nog bezig met het boeken van de vakantie, ben wel blij dat de vakantie er straks aankomt...

Vandaag wezen winkelen en sinds een paar dagen de eerste harde buiken, heel raar gevoel, viel me wel tegen, het is toch nog vermoeiend om de hele dag op pad te zijn.

Alejandra: wat langer verlof lijkt me geen overbodige luxe, 3 maanden is inderdaad wel kort, hopen dat je directeur dat ook inziet.

zo, het is mooi geweest voor vandaag, ik ga lekker mijn bedje in!
Missworld: ons dochtertje is nu ook een aantal weken zindelijk. Toen ik merkte dat ze interesse kreeg ben ik samen met haar een heel schattig tasje gaan kopen met leuke stickervellen. De stickertjes in stukjes verdeeld en ingepakt, zodat het net kleine kadootjes lijken en gezegd dat als ze op de wc gaat plassen of poepen dat dat zo knap is, dat ze een kadootje uit de tas zou mogen.

Dit werkte supergoed en binnen een week was ze echt goed zindelijk. Ze heeft ongeveer 2 weken interesse gehad in de tas, maar nu al niet meer.
Winterlelie, wat fijn dat je dochtertje zindelijk is nu, scheelt wel he met al die luiers enzo haha....

Wij doen idd ook op t werk, een tekening ophangen in de wc van een wctje/potje en daar mogen ze dan telkens een sticker opplakken als ze geweest zijn, dat zien ze dan telkens hangen.

Leuk bedacht met die stickers, zo zie je maar weer dat t allemaal niet overdreven en groot/duurhoeft te zijn.

Een ouder vertelde van de week op t werk dat ze haar dochter iedere keer maar een lolly geeft als ze op de wc heeft gezeten....ja zei ze : dan maar onpedagogisch als ze t maar op de wc doet....Tja dan denk ik: dan sla je de plank toch echt mis maar ja....

Gaan jullie vandaag nog wat leuks doen?? Ik ga naar de stad (rdam) shopen, naar de film Dunya & Desie met mn vriendin en daarna hapje eten..en dan zal ik wel weer gebroken zijn als ik thuiskom hahaha....

Hier is t weer een beetje bewolkt, hoop dat t droog blijft.

Heerlijk movamoba een vakantie boeken, waar gaan jullie heen en hoe lang??

Hoe is t verder met jullie kwaaltjes?? Loopneuzen enzo??

Wel rustig aan doen he meiden...
haaai allemaal!

Alles goed met iedereen?

jeetje, doorwerken tot 1 week voor de uitgerekende datum? Das pittig, haha! Wij hebben hier ook niet veel zwangerschapsverlof hoor, maar net iets meer dan 3 maanden. 16 weken lijkt 4 maanden, maar dat is het niet.

Ik ga 6 weken voor de uitgerekende datum stoppen en dan begin ik 8 december weer, heb er zelf nog 2 weekjes vakantie aangeplakt.

Wat een goeie tip, die voor de sauna! Ik wil ook heel graag, ga t binnenkort ook ff plannen denk ik.

@Missworld: was de film leuk? Hij schijnt super te zijn hoorde ik.

Wij hebben lekker relax dagje hierzo, gisteren verjaardag gehad van mn vriend dus nu lekker bijkomen!

Groetjes!
Hallo!

Allemaal lekker weekend gehad?

Al druk met de voorbereidingen van vakantie...schiet nu aardig op, nog 2 daagjes.

morgenavond eerste 'pufles' en dan dinsdagochtend nog een controle aan de vk...op zich wel fijn idee zo vlak voor de vakantie.

Zit me overigens toch niet helemaal lekker mbt doktersverklaring tijdens zwangerschap. Ik lees steeds dat je bij deze maatschappij (arkefly) vanaf 28 weken een doktersverklaring nodig hebt (ik ben op de terugweg 28+1). maar de VK zegt dat de dokter zo'n verklaring niet afgeeft zeg maar..omdat er geen garantie is dat er tijdens de vlucht iets gebeurd...maar ja, iemand ervaring mee? Ik zal anders morgen sowieso even mn huisarts bellen om het even na te vragen...

Alejandra, kan me wel voorstellen dat je wat langer door wilt werken, maar het is toch wel erg fijn hoor, om zeker 4 weken van te voren te stoppen, omdat je geestelijk en lichamelijk naar de bevalling gaat toeleven en je ook dan wel behoefte hebt aan de rust zeg maar. maar iedereen is anders, je ziet zelf wel hoe je er tegen die tijd 'aan toe bent' zeg maar.

Ik ben trouwens helemaal geen 'saunamens' . ben ik denk wat te 'preuts' voor...

bedankt miss world voor de tips mbt zindelijkheid. We gaan deze vakantie toch wel even bekijken of we haar er een beetje voor kunnen prikkelen zeg maar. (heb ook van die pull up luierbroekjes gekocht, is idd wat makkelijker en kan je nog een keer even gauw aandoen)

Maar ja uiteindelijke zullen ze het toch pas doen, wanneer ze er zelf aan toe zijn...

doei
Hoihoi,

Bassiste, gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend!

Wij zijn weer terug van vakantie en het was leuk. We zijn wel een dagje eerder teruggekomen ivm het weer. We zaten in Luxemburg en het was erg regenachtig. Wel heel leuk om met vriend en dochter weg te gaan, het was de eerste keer voor haar maar dochter heeft het super goed gedaan gelukkig.

Hier is al weer lekker veel bijgeschreven, leuk hoor.

Ik krijg helemaal zin in sauna als ik het verhaal hierboven zo lees trouwens.

Hier ook wel last van m'n buik als ik 'veel' doe. Met name als ik m'n dochter moet ronddragen voel ik het. Ze kan wel sinds een week gaan staan, dus dat scheelt.

Morgen ook naar het consultatieburo voor de 14 mnd prik, hoop dat alles goed gaat.

Ik ga even verder bijlezen, fijne avond nog
Ik ben vrijdag naar de sauna geweest, was heerlijk. Ik had eerst gedacht dat de sauna zelf te warm zou zijn, omdat ik tegenwoordig iets minder makkelijk afkoel dan vroeger, maar dat ging ook prima. Ik heb de steunkousen binnen en aangetrokken en dat voelt eigenlijk wel erg prettig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Goed dat de sauna zo goed is bevallen. Ik ging zelf regelmatig, maar vanwege mijn relatief lage bloeddruk ga ik het nu niet doen. Die paar maanden zonder is wel te overleven.

Ja, 3 maanden zwangerschapsverlof is kort, maar ik heb geluk, want dat is hier al een hele luxe. Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar veel vrouwen werken hier echt tot een week van te voren door, en zijn binnen een week ook weer echt fulltime aan het werk. Denk bijvoorbeeld aan marktvrouwen, apothekers, kantoormedewerkers. Dat is helaas het nadeel van wonen in Bolivia.
@ MissWorld: iedere keer een lolly pfff, dat zal me een tandartsrekening worden.. als ik kijk hoe vaak mijn dochter naar de wc gaat op een dag haha.

@ Alejandra: ik kan met dat eenvoudigweg niet voorstellen dat je na een week alweer aan het werk bent, wat een geluk hebben we hier dan hè.

@ Hondje: leuk dat je het gezellig gehad hebt.

Hier gelukkig nog geen harde buiken, maar wel moe... die energieboost die je 'behoort' te krijgen, die heb ik niet hoor. De eerste keer wel, maar nu ben ik eigenlijk constant best wel heel erg moe.
Alejandra: ik heb ook een lage bloeddruk (110/60, geloof ik), maar daar had ik dan weer helemaal geen last van in de sauna.

Ik stond me gisteren na het douchen af te drogen, komt er opeens een witte vloeistof uit m'n borsten! Ik slaakte een verschrikte kreet, kennelijk klonk het zo ernstig dat mijn vriend meteen vroeg wat er nou was. Ik weet dat mijn borsten daar o.a. voor gemaakt zijn, maar ik vond het toch een hele rare gewaarwording.

Verder loop ik sinds gisteren met mijn steunkousen en dat voelt echt fijn. Geen dikke enkels meer aan het eind van de dag en niet meer zo'n moe gevoel in mijn benen. Vanavond ga ik weer naar yoga, ben benieuwd.
Hallo meiden,

Nou nog een laatste 'post' voordat we vannacht met vakantie gaan! spannend hoor, ook wel spannend hoe ons meisje het gaat doen vannacht, maar ja dat weet je toch niet van te voren.

gister eerste gymles gehad en was erg leuk. Het was grotendeels introductie, voorstellen etc. de laatste 15 minuten hebben we 'gegymd' en MW ik denk dat ik al wel bruikbare oefeningen heb voor lage rugpijn. misschien kan ik die naar je emailen ofzo? is nl heel verhaal om op te schrijven en denk dat de anderen daar niet zo op zitten te wachten :-)

Vanmorgen nog even VK geweest..toch wel lekker zo voor de vakantie. in iedergeval goede bloeddruk, 130/70. Is super voor mij, aangezien ik begon met 130/85. was wel bang dat ie misschien weer wat hoog zou zijn ivm vakantiestress haha dus ik kan lekker en veilig met vakantie. super! De VK heeft voor de zekerheid toch een briefje geschreven met zoiets erop als...dat de zwangerschap tot op heden prima verloopt en dat het medisch gezien geen probleem moet opleveren om tot week 34 te vliegen, iets in die trand :-)

Nou ik ga mn meisje nog even in bad doen, en de laatste dingetjes inpakken en dat is het bijna zover.

Allemaal succes en tot over een weekje!

Doei
@ Lino: veel plezier

wij willen morgen boeken, wilden eigenlijk een midweekje berlijn, niet te warm en toch even eruit, maar met de trein wordt t duur en ik wil niet te ver vliegen, dus gaan kijken voor een vliegreisje binnen europa.

@ belle: bij mij komt er af en toe doorzichtig vocht uit, maar vind t nog steeds een raar idee dat ze ineens een functie hebben is even wennen, maar ik neem aan dat dat vanzelf verandert, toch?

Hier nog geen dikke enkels, gelukkig, gisteren wel iets heel moois meegemaakt: ik lag op bed, en kon mijn buik zien bewegen... was heel gek om te zien, het was na 2 harde schoppen ook meteen weer over, maar vond het zo apart!

verder een redelijk energiepeil, zolang ik maar rustiger aandoe.. vandaag zelfs weer een hele dag gewerkt, maar ben nu ook wel erg gaar, hoor

straks lekker in bad en dan vroeg naar bed

fijne avond allemaal!
Heerlijk lino lekker op vakantie, geniet er maar lekker van...Ohw ik zou heel graag die oefeningen willen horen/lezen van je..fijn dat de gymles bevallen is.

Uhh ik zal even de viva angels vragen om jou ijn emailadres toe te sturen oke??Kijk maar wanneer je t me toestuurt hoor...hoeft niet gelijk hoor meid..

Fijne vakantie en geniet ervan!!!

Movamoba, berlijn is wel een erg leuke en mooie stad hoor, echt de moeite waard!

Jeetje, witte vloeistof uit je borsten......Trouwens ik denk dat dat kwam door die warme douche...dat kan stimuleren zeg maar, toevallig pas ergens gelezen. Ik heb dat (nog) niet, zal t eens in de gaten houden..

Leuk he als je je buik ziet bewegen. Ik heb ook al een enkele keer gezien, ik zie dan echt een schopje naar buiten zeg maar....Idd een keer of 2 achter elkaar en dan is t weer over...ech heel grappig vind ik dat.

Nou meiden ik ga naar mn mandje want mijn rug is weer oververmoeid na een dag werken...tot morgen

Fijne vakantie lino...xxx
Nou gelukkig houden mijn borsten zich op dit moment rustig. Ik ben gisteren weer naar yoga geweest, het ging wel goed. Ik heb alleen nog al last van mijn bekkenbodem en die gingen we gisteren net oefenen. Dus dat voelt vandaag ook niet echt lekker. Woensdag over een week hebben we partner les, dus ik heb mijn vriend alvast ingelicht over deze heugdelijke gebeurtenis. Verder zijn we nog steeds druk met het plannen van onze mini bruiloft, morgen dus. We hebben de ringen in huis, het restaurant en het hotel zijn in orde, toch nog meer planning dan ik had gedacht.

Ik ben trouwens inmiddels een paar keer in Berlijn geweest, echt een super leuke stad. Als je van Mexicaans eten houdt, moet je Joe Pena's eens proberen in Kreuzberg, echt heerlijk en enorme portie's. Ik vond zelf het Joodse museum ook erg interessant. Je schijnt ook fietsen te kunnen huren, misschien is dat wel fijn met je zwangere buik. En als je iets meer tijd heeft, is Sans Souci in Potsdam ook een aanrader. Wij kwamen er trouwens in Berlijn achter dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, het zal voor mij altijd een speciale stad blijven.
BELLE:

Heel veel plezier morgen met je `mini` bruiloft. Ga er lekker van genieten.

Afgelopen maandag heeft mijn neef de baby kamer geschilderd en gisteren heb ik hem opnieuw ingericht. Hij ziet er weer super uit al zeg ik het zelf. We hebben de zelfde meubels als bij de eerste alleen we hebben het nu met groen gecombineerd.

Ik heb echt zin in die kleine als ik dat kamertje zo weer zie.

Groetjes,

twisje
Belle wat leuk zeg dat je morgen je mini bruiloft heb...hoe gaat de dag er uit zien??? Ik ben zelf onlangs getrouwd dus ik kan helemaal begrijpen hoe je je voelt, echt leuk hoor...

Twisje, leuk he als je zo bezig bent met t kamertje, wij gaan van de week de kledingkast halen en dan heb ik alle meubeltjes en dan is t afmaken met de accesoires...Ik vind t alleen zo lastig om te bepalen waar ik wat wilt hebben haha...

Het kamertje heeft even stil gestaan, maar ik nu merk dat t lichamelijk zwaarder gaat worden, zeker na t werken enzo..Wil ik er niet te lang meer mee wachten om t een beetje af te maken...Stel dat de zomer dadelijk doorbreekt heb je ook geen zin om te shoppen met je dikke toeter haha...

Was de yoga leuk belle??? Ik ga maar zwemmen haha met manlief, die vind dat gelukkig ook leuk. 2 avonden in de week maar een half uurtje ofzo...

Iedereen aan t werk vandaag?? Ik mag morgen weer aan de bak..xxx MW
Zo hallo, hoe is het hier met iedereen? Alles goed? Hier wel, heb alleen de laatste paar weken erglast van mn banden. Wist niet dat dat het was, maar de vk zei het. Het lijkt wel of ik uren op de fiets heb gezeten...

En ik moet van de week even op suiker laten prikken. Mn buik is groter dan normaal ( mn baarmoeder is 2 cm groter) dus ze wilde toch wel even dat ik bloed ging prikken.

Zo even bijlezen hoor.

Movamoba, hier ook al mn buik zien bewegen. Leuk hè? Eigenlijk heb ik het al een week of 4. Terwijl mn placenta aan de voorkant ligt, maar ik zie het toch elke keer wel heel goed!

Lino fijne vakantie!

Zo Alejandra, dat is heftig. Een week voor de bevalling stoppen en dan een week daarna weer aan het werk. Pff..

Hondje, is de prik bij je dochter meegevallen? Zielig is dat hè?

Missworld, klink leuk, naar de film en eten. Was het ook leuk, en trok je het nog een beetje?

Winterlelie, fijn dat je dochter nu zindelijk is, hoe oud is ze? Mijn zoontje is 2 jaar ( en 4 maanden) maar hij wil er echt nog niks van weten!

Freddy heb je een leuke vakantie gehad?

Zo fijne dag allemaal!
Ik doe zwangerschapsyoga en dat bevalt goed. We doen meestal eerst een paar gewone yoga houdingen en dan nog een paar bevallingshoudingen of houdingen om weeen op te vangen. Ik probeer ook nog 1x per week te gaan zwemmen met een zwangere vriendin, dat voelt ook erg prettig.

Onze 'bruiloft' wordt heel mini hoor. We trouwen op het stadhuis met alleen maar directe familie en dan gaan we lekker eten. Wij slapen in een hotel en de rest logeert in de buurt, aangezien niemand van onze families in de buurt woont.
Belle ook al houd je t klein, toch blijft t bijzonder en speciaal hoor!! Ook al is t maar een papiertje, ik voelde me toch anders na t trouwen haha....Gewoon leuk..

Ik wens jullie een fantastische onvergetelijke dag toe!!!
Lino: veel plezier gewenst!

Belle: jij ook een heel fijne dag gewenst!

Naatie: mijn dochter is 2.3 jaar, maar het is toch zo dat jongetjes vaak wat langzamer zijn met de zindelijkheid?

Twisje: wat leuk dat de kamer af is, klinkt erg gezellig.
Belle, een hele fijne dag toegewenst!!! Ik heb zo'n minibruiloft een keer bij een vriendin meegemaakt (in totaal 8 gasten) en dat was toch heel bijzonder hoor.

Naatie, winterlelie: ik ben benieuwd wanneer het zindelijkheid bij mij zoontje gaat spelen (wordt over 2 weken 2). Een aantal weken terug wilde meneer opeens op de wc (ok ook weer snel eraf want het was toch wel eng). Wij hebben toen maar een potje gekocht en daar gaat hij nu wel zo nu en dan opzitten. Maar echt stimuleren doen we nog niet. Hij is nog jong genoeg.

Vandaag tweede les yoga gehad. Ik vind het een leuke aanvulling op de samen bevallen van de 1e. Nu vooral oefeningen, waarvan ik het nut nog niet weet, maar wel goed voelt op zich. Weinig informatie nog, maar dat komt misschien meer met de partneravonden. Maar ik vind het zo wel prettig. Lekker veel oefenen. Ik vind trouwens wel dat de lessen laat beginnen. Ik ben degene die het laatst is uitgerekend. Er zijn er zelfs al over 4 weken uitgerekend terwijl de cursus nog 6 weken duurt. vreemde planning. Bij mijn zoontje was ik (en de rest) ruim op tijd klaar.

Verder gisteren heel veel geklusd in M. zijn kamer. Twee kasten die wegmoeten leeggehaald en schoongemaakt. Troep uitgezocht en daardoor 2 kasten in woonkamer ook schoongemaakt en heringedeeld. Beetje vroeg voor nesteldrang he... ik maak me zorgen. Nu volgende week de Ikea leegkopen, wat oude spullen verven en dan kan mijn zoontje naar zijn peuterbed.

Aan de babykamer gaan we niet zoveel doen. Wellicht ga ik nog iets maken voor aan de muur, nieuw aankleedkussen en dat is het wel. Wellicht een leuk idee om wat foto's van de kamertjes op hyves te zetten?

Groetjes

Carry
Belle, gek hè, van die borsten die opeens gaan werken. En alvast van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik hoop dat jullie een hele mooie dag hebben.

Lino, fijne vakantie!!

Naatie, ik hoop voor je dat je suiker in orde is. Zou vervelend zijn als je zwangerschapsdiabetis hebt.

Nou, de echo van mij vanmiddag was een beetje een teleurstelling. Als eerste, het zou zijn om 14:00 in het ziekenhuis. Fijn, dacht ik, dan kom ik toch nog op tijd op mijn werk. Komen we daar, "nee, het is om 15:00, de verpleegster heeft zich de vorige keer vergist". Grr, maar ok, niets aan te doen. Komt die dokter eens om 15:30 aankakken op zijn dooie gemak....

Alle zwangere vrouwen worden bij elkaar geroepen en een voor een worden de echos gemaakt, nou ik geloof dat ik 1 minuut binnen was. Volgens de dokter was alles goed en normaal, maar ik kon zelf nauwelijks iets gezien, omdat de monitor zo stom stond en mijn man zag een beetje. Wat bewegende beelden, maar hij legde niets uit, zo van `dit is het armpje, dit is een been´.

En toen stonden we dus allebei weer buiten, een beetje teleurgesteld, want we hadden ons erop verheugd en we hadden juist gehoopt om een gezichtje te kunnen zien, en gewoon wat meer uitleg.

Ik heb wel een fotootje meegekregen, maar je ziet er helemaal niets op, naar mijn mening, vandaar dat ik hem ook niet ga inscannen voor mijn familie in Nederland.

Dus misschien gaan we nu toch maar een pretecho maken. Niet om het geslacht te weten, ik vind het leuk als het een verrassing blijft, maar gewoon om iets meer te kunnen zien. Gewoon voor de leuk.

Maar ja, we moeten dus maar even kijken wanneer, want mijn man zit volgende week in Brazilie voor zijn werk. Maar misschien de week erna.

Met mijn werk krijg ik trouwens ook een verzekering, dat duurt allemaal behoorlijk wat tijd, want ze zijn aan het overstappen van de ene naar de andere verzekering. Maar als het goed is, kan ik daar ook controles krijgen en bevallen, vergoed.

Als dat in orde is, ga ik daar ook eens naar een controle. Helaas heb je geen vrijheid om zelf je arts uit te zoeken, dat wordt er dan eentje van de verzekering.

Mijn juf van de zwangerschapsgym heeft me nog een goede gyneacologe aangeraden. Als het nou niet bevalt bij de verzekering van mijn werk, ga ik die gyn eens bezoeken. Privé bevallen en controle is wel duurder, maar als het goed bevalt (letterlijk ) is het de moeite waard.
Ha alejandra, wat vind ik dat vervelend voor je zeg, zon echo is iets waar je naar uitkijkt en je op verheugd en dan word je zo afgehandeld...ik vind dat echt niet kunnen.

Ik hoop dat je snel een pretecho kan doen en dat je kan overstappen zodat je naar een andere kan, want dit blijft dan toch knagen aan je...

Sterkte meid xxx
Hoihoi,

Ik ben weer terug van een weekje Spanje en het was heerlijk . Goed weer gehad en geen klachten. Morgen gaan we een pretecho laten maken en mijn ouders gaan beiden mee. Ik heb er echt zin in.

Er lag vanmorgen toen ik thuis kwam een brief klaar van de thuiszorg dat ik 16 juni voor het eerst naar cursus zwangerschapsbegeleiding kan. Daar had ik me inderdaad voor ingeschreven maar weet eigenlijk niet precies wat het inhoud? Iemand ervaring? Wel leuke dingen allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven