Hoofdluis verdrinken

zaterdag 14 september 2013 om 20:28
Bij ons op school is er een luizenuitbraak. Gelukkig hebben mijn kinderen het nog niet. Ik zat net even op luizenbestrijding te googelen en las dat luizen heel goed kunnen tegen haren wassen en zelfs tot 30 minuten onder water kunnen overleven. Dus denk ik dan, als je 40 minuten in bad gaat dobberen met je hoofd continue onder water dan zijn ze verdronken. Gek genoeg lees ik dit nergens als optie voor luizenbestrijding. Voor kinderen zal dat lastig zijn, maar ik zou dat best zo 40 minuten in bad vol kunnen houden.

zaterdag 14 september 2013 om 20:53
quote:sehnsucht schreef op 14 september 2013 @ 20:45:
Grootmoeders advies:
Dik insmeren met appelstroop dan kunnen ze zich niet aan de haarwortels hechten. En de eitjes verschrompelen door het appelzuur.Goh zeg, die had ik nog nooit gehoord, maar die is wel heel logisch. Ik weet dat je met azijn de kit van neten op kunt lossen. Appelzuur zal denk ik dezelfde werking hebben zonder de stank van azijn.
Grootmoeders advies:
Dik insmeren met appelstroop dan kunnen ze zich niet aan de haarwortels hechten. En de eitjes verschrompelen door het appelzuur.Goh zeg, die had ik nog nooit gehoord, maar die is wel heel logisch. Ik weet dat je met azijn de kit van neten op kunt lossen. Appelzuur zal denk ik dezelfde werking hebben zonder de stank van azijn.

zaterdag 14 september 2013 om 20:56

zaterdag 14 september 2013 om 21:04
zaterdag 14 september 2013 om 21:06

zaterdag 14 september 2013 om 21:12

zaterdag 14 september 2013 om 21:14
quote:Sterre75 schreef op 14 september 2013 @ 21:11:
Misschien een domme vraag, mijn kinderen hebben nog geen luizen gehad, dus ik weet alleen nog iets van vroeger. Maar er zijn toch gewoon allerlei spullen voor te koop. Werken die niet dan, dat appelstroop of verdrinken nodig zijn?http://www.landelijksteun ... is.nl/default.asp?pid=104
Misschien een domme vraag, mijn kinderen hebben nog geen luizen gehad, dus ik weet alleen nog iets van vroeger. Maar er zijn toch gewoon allerlei spullen voor te koop. Werken die niet dan, dat appelstroop of verdrinken nodig zijn?http://www.landelijksteun ... is.nl/default.asp?pid=104
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!