Gezondheid alle pijlers

Altijd koorts

18-09-2013 20:12 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is alweer het vierde jaar oprij.

Het begint in het najaar en ik heb dan letterlijk elke dag koorts.

Het vermindert naarmate het warmer wordt in het voorjaar.

In de zomer heb ik er bijna geen last van.

Ik heb het meestal in de middag en vroege avond.

Ik voel dan dat mijn gezicht langzaam warmer wordt totdat het echt helemaal gloeit (wangen en voorhoofd).

Ook zie je het altijd aan mijn gezicht dat hij dan rood aangelopen is.

Meestal duurt het een aantal uur voordat het weer langzaam verdwijnt.

Andere symptomen die er bij kopen zijn: zware vermoeidheid, het bijna altijd koud hebben (rillerig), hoofdpijn, altijd opgezwollen lymfeklieren en nog een aantal dingen. Het is een half jaar later begonnen nadat ik voor het eerst seksueel contact gehad heb met een ex. Ik heb er toen eigenlijk niet bij nagedacht. Maar toen het na 2 jaar uit was dacht ik dat ik misschien hiv had (hij is meerdere malen vreemd gegaan bleek naderhand). Ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb een soa + hiv test laten doen.Ze waren allebei negatief. Voor de rest heb ik heel veel andere testen gekregen waarbij nergens wat uitkwam. Ondertussen heeft de huisarts me min of meer weg gestuurd omdat hij niks kan vinden. Hij kwam met een excuus waarop het neerkwam dat ik het me allemaal maar inbeeld. Nog steeds bang dat ik hiv had (omdat ik letterlijk alle symptomen heb) heb ik nog 2 testen gedaan bij de ggd. Allebei negatief. Ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik krijg er met het jaar meer last van en ik wordt steeds wanhopiger.
quote:Girl1978 schreef op 18 september 2013 @ 20:29:

Het zou iets neurologisch kunnen zijn (warmteregulatiesysteem in je hersenen), maar dat zou niet moeten wisselen met het seizoen denk ik. Vraag een second opinion als je huisarts je niet (meer) serieus neemt!Zou het ook niet gewoon erger kunnen worden omdat het dan kouder wordt en mijn lichaam meer moeite moet doen om me warm te houden?
quote:Briljant schreef op 18 september 2013 @ 20:30:

Klinkt mij heel bekend in de oren allemaal, precies dezelfde symptomen gehad. Dokter dacht aan HIV, ik aan allergieën, had ik namelijk al jaren.

Wist waar ik allergisch voor was, maar een heleboel zat "verstopt" in dingen die ik elke dag at. Bijvoorbeeld in de bakboter die ik gebruikte, dit omdat niet alle ingrediënten vermeld stonden en soms onder 1 noemer geplaatst waren. Dus heel onduidelijk.

Enige wat voor mij hielp en nog steeds helpt, puur eten. Dus geen pakjes, zakjes, etc.

En veel water drinken, beginnen met water, tussendoor en voordat je naar bed gaat.

Een tekort aan water zorgt ervoor dat je lichaam histamine vrijmaakt, om het water wat in je lichaam zit, vast te houden.Ik ben voor best wel wat dingen allergisch. En ik probeer het dan ook niet te eten. Maar ik heb niet dat als ik net gegeten heb dat ik er dan juist last van heb. Het is ook echt vaak zo dat ik gewoon niks gegeten heb en ik er nog last van heb.
Ben je al getest op Lyme?
quote:zwanenmeer schreef op 18 september 2013 @ 20:35:

Hebben je klachten misschien te maken met de overgang?Ik ben 22, dus het lijkt me niet
quote:Diztel schreef op 18 september 2013 @ 21:43:

Ben je al getest op Lyme?De doctor vond dat ik er niet de symptomen van had
Bij mij is al drie jaar een bepaald deel van de witte bloedcellen verhoogd. Iets wat ze maar slecht verklaard krijgen.
Ik heb het vorige winter gehad, drie maanden lang elke dag koorts. Doodvermoeiend. Nooit een oorzaak gevonden, maar ik heb het nog steeds als ik moe ben, gaat alleen over met rust. Het hoort blijkbaar bij mij.
Heb het vorige winter ook gehad, al had ik niet daadwerkelijk verhoging. Wel een hogere temperatuur dan normaal voor mijn doen. Elke keer als ik thuis kwam van school had ik het superkoud en kon niet meer warm worden. Meestal stond ik om 19:00 al onder de douche en kroop daarna mijn bed in met tv en laptop om warm te blijven om vervolgens te gaan gloeien en 's nachts af en toe zweten.

Het gekke was dat als ik helemaal niet buiten was geweest, ik er amper last van had. Alsof ik niet tegen de temperatuurschommelingen kon/kan?

Uiteindelijk naar de dokter geweest en er bleek ferritine (=ijzer) tekort (en flink ook) en B12 tekort.
@roodpaars:

Gestraft? Wat betekend dat? Ben niet heel bekend op het forum:-)

Maar het lijkt alsof TO het begin stuk heeft aangepast, net las ik namelijk heel wat anders en stond er dat het maar 1x was getest?(???)

De symptomen komen(kwamen) net overeen met wat lijkt op HIV, To heeft zelf al te kennen gegeven een test te hebben gedaan, zoals je misschien weet kan je HIV pas laten testen na 6 maanden na de laatste keer seks. Maar ik geef mijn mening/gevoel/raad net zoals alle anderen hier:)

Dus graag je motivatie voor straffen en wat het betekend! Bedankt!
@lady-volmort!

Leuk dat je me quote maar dan wel de hele tekst..!

STERKTE had je er gewoon bij kunnen laten staan
quote:yolo8 schreef op 18 september 2013 @ 23:48:

Heb het vorige winter ook gehad, al had ik niet daadwerkelijk verhoging. Wel een hogere temperatuur dan normaal voor mijn doen. Elke keer als ik thuis kwam van school had ik het superkoud en kon niet meer warm worden. Meestal stond ik om 19:00 al onder de douche en kroop daarna mijn bed in met tv en laptop om warm te blijven om vervolgens te gaan gloeien en 's nachts af en toe zweten.

Het gekke was dat als ik helemaal niet buiten was geweest, ik er amper last van had. Alsof ik niet tegen de temperatuurschommelingen kon/kan?

Uiteindelijk naar de dokter geweest en er bleek ferritine (=ijzer) tekort (en flink ook) en B12 tekort.Ja dat heb ik dus ook. Als ik niet buiten ben geweest heb ik er (bijna) geen last van. Maar volgens mij is er bij mij op ijzer terkort getest
quote:mirt023 schreef op 19 september 2013 @ 00:46:

@roodpaars:

Gestraft? Wat betekend dat? Ben niet heel bekend op het forum:-)

Maar het lijkt alsof TO het begin stuk heeft aangepast, net las ik namelijk heel wat anders en stond er dat het maar 1x was getest?(???)

De symptomen komen(kwamen) net overeen met wat lijkt op HIV, To heeft zelf al te kennen gegeven een test te hebben gedaan, zoals je misschien weet kan je HIV pas laten testen na 6 maanden na de laatste keer seks. Maar ik geef mijn mening/gevoel/raad net zoals alle anderen hier:)

Dus graag je motivatie voor straffen en wat het betekend! Bedankt!Er stond al vanaf het begin dat ik het 3 keer heb laten testen :p. En ik heb ze ongeveer een 1 of 2 jaar na het laatste contact gehad. Bij de eerste 2 zat er een maand tussen en de 3e was 4 maanden later.
Het zou misschien een autoinflammatoire aandoening kunnen zijn...? Bij FMF (Familial Mediterranean fever) is bijvoorbeeld sprake van periodieke koorts.
Je schrijft dat het is als je buiten bent geweest.

Ik weet van mezelf dat ik ook altijd een rood en gloeiend gezicht heb als ik buiten ben geweest (als het kouder wordt). Helemaal als ik dan langer buiten ben geweest dan normaal. Ik heb nog nooit m'n temperatuur opgenomen omdat het voor mij gewoon hoort bij buiten zijn. Niks geks aan.

Ik ben dan trouwens ook moe e.d. en wijdt dit aan het feit dat kou gewoon meer energie kost (omdat je lichaam zichzelf warm moet houden).

Is het niet gewoon zoiets? Of denk ik nu te simpel?
Wijd (zonder t) natuurlijk

Ik zag het pas na het plaatsen
quote:alanabanana schreef op 19 september 2013 @ 08:03:

Wijd (zonder t) natuurlijk

Ik zag het pas na het plaatsenIk denk wijt, dus zonder D
quote:Ketricken schreef op 19 september 2013 @ 08:07:

[...]

Ik denk wijt, dus zonder D Pff een bericht plaatsen terwijl je nog half slaapt is duidelijk niet handig. Schaam me rot!
Heb je ook koorts als je sochtends wakker wordt? Mijn HA zegt dat als je écht koorts hebt, je dat sochtends vroeg al moet kunnen meten en dat als het aan het eind vd middag komt het ook met je 'eigen temperatuur' te maken kan hebben? Verder geen malaria plekken etc bezocht?
quote:alanabanana schreef op 19 september 2013 @ 08:24:

[...]

Pff een bericht plaatsen terwijl je nog half slaapt is duidelijk niet handig. Schaam me rot! Maakt niet uit hoor, maar ik moest er wel ff om lachen
Oke nou mijn excuus, heb ik het niet goed gelezen! Sterkte iig!quote:1990anoniem schreef op 19 september 2013 @ 07:44:

[...]

Er stond al vanaf het begin dat ik het 3 keer heb laten testen :p. En ik heb ze ongeveer een 1 of 2 jaar na het laatste contact gehad. Bij de eerste 2 zat er een maand tussen en de 3e was 4 maanden later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven