Gezondheid alle pijlers

Altijd koorts

18-09-2013 20:12 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is alweer het vierde jaar oprij.

Het begint in het najaar en ik heb dan letterlijk elke dag koorts.

Het vermindert naarmate het warmer wordt in het voorjaar.

In de zomer heb ik er bijna geen last van.

Ik heb het meestal in de middag en vroege avond.

Ik voel dan dat mijn gezicht langzaam warmer wordt totdat het echt helemaal gloeit (wangen en voorhoofd).

Ook zie je het altijd aan mijn gezicht dat hij dan rood aangelopen is.

Meestal duurt het een aantal uur voordat het weer langzaam verdwijnt.

Andere symptomen die er bij kopen zijn: zware vermoeidheid, het bijna altijd koud hebben (rillerig), hoofdpijn, altijd opgezwollen lymfeklieren en nog een aantal dingen. Het is een half jaar later begonnen nadat ik voor het eerst seksueel contact gehad heb met een ex. Ik heb er toen eigenlijk niet bij nagedacht. Maar toen het na 2 jaar uit was dacht ik dat ik misschien hiv had (hij is meerdere malen vreemd gegaan bleek naderhand). Ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb een soa + hiv test laten doen.Ze waren allebei negatief. Voor de rest heb ik heel veel andere testen gekregen waarbij nergens wat uitkwam. Ondertussen heeft de huisarts me min of meer weg gestuurd omdat hij niks kan vinden. Hij kwam met een excuus waarop het neerkwam dat ik het me allemaal maar inbeeld. Nog steeds bang dat ik hiv had (omdat ik letterlijk alle symptomen heb) heb ik nog 2 testen gedaan bij de ggd. Allebei negatief. Ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik krijg er met het jaar meer last van en ik wordt steeds wanhopiger.
Je zegt dat je koorts hebt, hoe hoog is je temperatuur dan? En hoe meet je (rectaal, oksel, onder de tong)?
Maar hoe hoog is je temperatuur dan?

En iets anders, iIn het najaar zet je de kachel misschien weer aan. Wat voor kachel heb je in huis? Is het binnenklimaat wel goed? Vochtig, te droog, genoeg ventilatie?
Maar hoe hoog is je temperatuur dan? Ik heb ook regelmatig een gloeiende kop en last van rillerigheid. Maar ik heb dan toch geen verhoging!
Ik heb nog nooit van een soa gehoord die alleen in het najaar de kop opsteekt. En als je maar lang genoeg googelt heb je ongeveer alle ziekten die er maar uitgevonden zijn.

Voor de rest sluit ik me aan bij sassefras: hoe hoog? En hoe meet je?
tussen de 38 en 39. En ik doe eigenlijk niks anders. Kachel en verwarming staan nu ook nog niet aan.
Meestal oor, soms rectaal.
Ik zou toch nog een keer de HIV test doen..!

Sterkte!
En hoe vaak meet je?
quote:mirt023 schreef op 18 september 2013 @ 20:21:

Hoezo?
Paar keer per dag. Als ik voel dat het weer omhoog gaat.
Heb je een nieuwbouw huis met zo'n intern luchtsysteem? Je zit in de winter meer binnen, luchtklimaat niet goed. Is volgens mij wel eens op het nieuws geweest.
Oor temperaturen moet je mee opouden, dat is heel lastig om bij jezelf goed te doen. Meet je echt weken achtereen rectaal tussen de 38 en 39? Dat is wel echt koorts, ja.

Als je huisarts niets kan vinden, lijkt het me tijd voor een doorverwijzing naar een internist.

Laat de gedachte los dat het iets met SOA's te maken heeft, dat lijkt me toeval.
De omgeving / gebouw maakt niet uit. Ik krijg het overal. Heb er vooral last van als ik iets langer buiten ben geweest.

Sterkte!Onzin! Als drie testen dat met tussenpoos uitgesloten hebben, is dat echt kul.
Waarom zegt je huisarts dat je het je inbeeld? Koorts is toch objectief vast te stellen? Ben je al eens tijdens zo'n koortspiek in de praktijk geweest bij je HA zodat die zelf de koorts kan vast stellen?
Het zou iets neurologisch kunnen zijn (warmteregulatiesysteem in je hersenen), maar dat zou niet moeten wisselen met het seizoen denk ik. Vraag een second opinion als je huisarts je niet (meer) serieus neemt!

Sterkte!Nou ja zeg! Zoiets kwak je toch niet zomaar op een forum en dan nog je avatar erbij...Ik ga je staffen, ik vind dat dit echt niet kan.
Klinkt mij heel bekend in de oren allemaal, precies dezelfde symptomen gehad. Dokter dacht aan HIV, ik aan allergieën, had ik namelijk al jaren.

Wist waar ik allergisch voor was, maar een heleboel zat "verstopt" in dingen die ik elke dag at. Bijvoorbeeld in de bakboter die ik gebruikte, dit omdat niet alle ingrediënten vermeld stonden en soms onder 1 noemer geplaatst waren. Dus heel onduidelijk.

Enige wat voor mij hielp en nog steeds helpt, puur eten. Dus geen pakjes, zakjes, etc.

En veel water drinken, beginnen met water, tussendoor en voordat je naar bed gaat.

Een tekort aan water zorgt ervoor dat je lichaam histamine vrijmaakt, om het water wat in je lichaam zit, vast te houden.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
...
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Hebben je klachten misschien te maken met de overgang?
Hoi, klinkt mij heel bekend in de oren heb er nu zo'n 4 jaar last van. temp 's avonds tussen de 38 en de 39.4 . Dodelijk vermoeid, veel buikpijn en opgezette buikkliere en nachtzweten. Ben nu met een second opinion bezig waar ze alles.doorlichten.
Klopt je thermometer wel dan?. Ik heb ook een oor thermometer en als ik mezelf temperatuur heb ik ook iedere dag koorts. Want hij geeft bij mij ook altijd tussen de 38 en 39 graden aan. En toch heb ik geen koorts De thermometer geeft het gewoon niet goed aan. En geloof het of niet maar ik heb ook dezelfde klachten als jou. Rillerig en nachtelijk zweten, opvliegers noem maar op. Ik verdenk mezelf er van dat ik zo langzamerhand ondanks het feit dat ik nog maar 31 ben toch in de overgang begin te komen. Ik ben er nog niet mee naar de dokter geweest maar waarschijnlijk ga ik dat nog wel oen want ik begin ook hoe langer hoe meer last te krijgen van oorsuizingen.
Een oorthermometer is niet betrouwbaar. Ik zou eerst eens een week lang meten op dezelfde tijden, rectaal. En dan opnieuw naar de huisarts en een verwijzing vragen voor de internist.

Het feit dat je het warm hebt en een rood gezicht hebt, zegt niks over het wel of niet hebben van koorts.

Ik ben in de overgang en heb een jaar lang opvliegers gehad. Vuurrood gezicht en vreselijk warm en dan is toch de lichaamstemperatuur absoluut niet verhoogd.

Als ik erg moe ben in de winter heb ik ook last van gloeiende wangen en oren, toch heeft dat niks te maken met koorts.

Je bent heel erg zenuwachtig over HIV en daarom neemt je huisarts je niet serieus, de uitslag is negatief. Dus niet meer zelf een diagnose proberen te stellen maar juist wel precies gaan opmeten, rectaal, elke dag op een aantal tijden, een week lang en dan met het lijstje naar de huisarts.

Meten is weten.
quote:sassafras schreef op 18 september 2013 @ 20:27:

Waarom zegt je huisarts dat je het je inbeeld? Koorts is toch objectief vast te stellen? Ben je al eens tijdens zo'n koortspiek in de praktijk geweest bij je HA zodat die zelf de koorts kan vast stellen?Nee helaas heb ik het nooit op dat moment gehad. Erg vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven