Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Verdorie Houston wat jammer.

Ik wil zo graag beginnen met zwanger worden! Maar misschien is eerst een baan wel handig. En die homo man, en anders wachten op Arnhem.

Liefdesverdriet gaat hier op en neer, al lijken er meer neers, dan ops te zijn. Canada was een heel goede afleiding dat wel (en idd NYC erg tof ik was in Toronto!)

knuffels voor iedereen die ze nodig heeft of ze fijn vindt
Houston, balen meid... Gelukkig wordt er nu actie ondernomen met HSG!

Hier ook al wat uitverkoopjes in kast en vandaag ook weer gezwicht voor iets. Erg toch??
e123, wat jammer dat de band met je moeder niet zo goed is op het moment. Ik kan me voorstellen dat je dat nu erg mist. Knuffel van mij

Ik heb de 20-wekenecho gehad, alles was goed gelukkig! Meteen maar plannen gemaakt om het kamertje aan te pakken.
Dat is fijn nieuws, emma! Heb je ook weer een mooi echofotootje gekregen? En weet je al wat je wil mbt aankleding van het kamertje, welke stijl en kleuren?
Emma wat super, geniet ervan! Heb je je ook al opgegeven voor een zwangerschapscursus?
Ik heb wel 5 foto's meegekregen. Die echoscopist was heel aardig. Vandaag heb ik besloten dat ik de muren van het kamertje wit laat (wel opnieuw sauzen), de meubeltjes zijn ook wit, grijze gordijnen en verder alles aankleden met wat leuke roze accessoires (dekentjes, knuffels, mandjes) en dan denk ik achter de commode 1 strook behang, maar ik kan nog geen keuze maken.

Ik zal deze week eens bellen voor de zwangerschapsyoga. Geen idee wanneer je daarmee begint... (wanneer zijn jullie begonnen?).
*breekt even in*

Houston, balen

*breekt uit*
NYC, hoe gaat het bij jullie? Zal niet lang meer duren toch?

Houston, hoe gaat het met je?

Emma, wat klinkt het allemaal mooi! Gefeliciteerd meid!

Ik heb vandaag voor het eerst het hartje gehoord!

@Mila, eens met Emma, als het niet minder wordt, de misselijkheid, vraag om medicijnen! Ik ben zo blij dat ik ze nu heb!
Tessado: zitten blijven!!

E123 jammer dat de relatie met je moeder nu niet zo is. Juist nu... Hoop dat dit nog kan veranderen? Wel superfijn dat je vriend je wil helpen met de eerste nachten! Is dat alvast opgelost..

Emma wat fijn dat de echo goed was! Ja, nu mag je aan het kamertje beginnen.. Leuk!

Jullie hebben gelijk hoor van die emesafene. Maar ik ben eigenwijs..en het lijkt de laatste dagen savonds beter te gaan...ik wacht nog even af.

Yoga wil ik ook gaan doen. Niet té lang wachten lijkt me, is wel prettig als je nog wat mobiel bent, je moet toch op zo'n matje kunnen ploffen enzo? Nou ja, ploffen.. Je bent natuurlijk ook afhankelijk van het aanbod, wanneer zo'n cursus start, zal ook niet iedere maand zijn....

Gavia gaaf hè om het hartje te horen! Ik mocht eind vorige week ook luisteren, geweldig! En bizar zo snel als het gaat! Kreeg na afloop de tip dat mensen het ook wel eens opnemen, dus dat wil ik de volgende keer ook zeker doen! Kan ik terug luisteren...

Ga jij een pretecho doen om het geslacht te weten te komen? Ik wel, veelste nieuwsgierig... En wil sowieso graag nog wat mooie plaatjes hebben!

NYC houdt je vriendin het nog vol?

Heb m'n eerste zwangerschapsbroek inmiddels ook in huis. Dat gedoe met knoopje open is het ook niet helemaal en met dit weer op de fiets zijn jurkjes ook wat minder handig :( dus het moet maar. Nu nog aantrekken...

Zag trouwens dat ik in de tabel sta met uitgerekend in april, wil iemand dit veranderen in maart? Gavia? Sorry ik heb de code's niet en ben daar ook niet zo handig in. Bedankt!
O ja, ik vroeg me nog wat af: ik las dat als je placenta aan de voorkant ligt dat je dan waarschijnlijk pas later je kindje gaat voelen bewegen. Maar hoe weet je of je placenta aan de voorkant ligt? Kan dat al bij de termijnecho gezien worden? Of hoor je dat pas bij een latere pretecho? Niet bij de 20-weken neem ik aan want tegen die tijd voel je als het goed is je kindje wel...
hallo dames,

ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest. Ik merk dat ik er geen behoefte aan heb, omdat het niet meer zo bij me aansluit als het zo'n 2 jaar geleden deed.

Zou een van jullie mij alsjeblieft uit de lijst willen halen?

Ik hoop dat al jullie wensen (snel) vervuld mogen worden!
Mila en andere dames die gebruik hebben gemaakt/gaan maken van een doula; hoe vind je een goeie? Misschien aanbevelingen in regio Den Haag?

Ik vind het zo leuk om ieders verhalen hier te lezen, in welk stadium ze ook zitten! Geeft me een beetje het idee dat ik niet alleen in deze situatie zit en dat voelt goed

Zag ook al hele leuke geboorte kaartjes voorbij komen haha

Helaas voor mij nog niet de volledige 'ja' van het MCK. Ze willen toch dat ik eerst hun psycholoog bezoek. Ik blijf gelukkig wel op de startlijst voor april '14 staan, tenzij ze mij uiteindelijk toch niet willen...
Oceana, niet schrikken hoor, dat je eerst naar de psycholoog moet. Klinkt zwaar maar is standaard. Enerzijds krom hè, als je bedenkt dat iedere gek in een relatie gewoon zichzelf zo vaak als ze wil kan laten bezwangeren, maar dat wij, omdat we afhankelijk zijn van een donor, eerst naar een psycholoog moeten. Begrijp het wel hoor, maar snap ook dat het voelt of je op een soort sollicitatie bent.
NYC, dank je voor de geruststelling. Ik weet ook wel dat het bij sommige klinieken standaard is, maar bij het MCK is het niet standaard. Alleen als ze twijfels hebben. Nu heb ik wel lichte psychische bagage (wie niet tegenwoordig?) en ben daar redelijk eerlijk over geweest. Zelf zie ik het niet als een obstakel om een kind te krijgen, maar zij denken daar anders over. Ik weet wel dat ik niet meer zo heel eerlijk ga zijn. Zoals je al zegt; iedere gek kan een kind krijgen, dus zij gaan mij dit niet afnemen op basis van iets minimaals.

Ik ga gewoon proberen om zo zelfverzekerd mogelijk over te komen en proberen het niet als een sollicitatiegesprek te zien, want zo voelt het inderdaad wel :(

Gesprek is pas over 3 weken, en dan dus weer zo'n overleg afwachten. Jammer is het wel!
Ik heb gister een leuk koppel ontmoet! Allebei leuke mannen, goede klik. We gaan verder praten Spannend!
Oceana, ik wist niet dat het bij MCK niet standaard was, dat maakt het inderdaad misschien wel dat het nog moeilijker voelt...

Rosings, wat fijn dat je een leuk koppel hebt ontmoet! Spannend!

Morgen precies 37 weken, het komt nu echt dichtbij! Mijn vrouw slaapt niet echt goed maar verder gaat het met haar en de zwangerschap goed. Ook de baby doet 't goed, ligt op schema en wordt net ietsje beneden gemiddeld gewicht geschat, maar keurig in de marges.
Oh kan me voorstellen dat dat een tegenvaller is Oceana. Succes!!

Rosings, Canada, supergaaf! En nu ook een leuk koppel ontmoet. Spannend, ik hoop dat het verloopt zoals je hoopt!!

NYC, ik denk aan jullie hoor! Ben zo benieuwd!

Mila, bij mij konden ze dat (de placenta) al bij de eerste echo een beetje zien, toen was ik ruim 8 weken. Het zag er toen goed uit en de VK's hebben het er daarna niet over gehad, dus ga er vanuit dat het nog steeds goed is.

Emma, nog even over de twintig weken echo. Ik moet van te voren aangeven of ik foto- of video-opnamen wil en daar dan ook voor betalen. Dat vind ik een beetje onnodig, maar is er ene kans dat ik wel de "gewone" foto's meekrijg, zoals bij eerdere echo's? Want dan doe ik het al helemaal niet.

Hoe is het met iedereen? Wachtbankers, (zowel op lijsten als op de "echte" bankjes,) zwangeren en mama's? Ik denk aan jullie hoor!

Ik ben vandaag 16 weken! En ik ben helemaal verliefd aan het worden op mijn baby sorry
NYC, succes met de laatste loodjes voor je vrouw (en voor jezelf).

Gavia, tot mijn verbazing kreeg ik 5 echo-foto's mee. Maar de baby is nu zo groot, dat ze niet meer helemaal op de foto kan. Dus 2 foto's van het gezicht, eentje van het geslacht en 2 van de ruggengraad.

Mila, bij mij werd er ook al heel snel gezegd dat de placenta voor ligt. Uiteindelijk voelde ik haar pas rond 19 weken.

Vandaag zat ik rustig te werken toen de baby ineens wat harder schopte, ik schrok ervan, haha! Mijn buik is echt behoorlijk dik al. Maandag weer naar de verloskundige. Ik ben benieuwd of ze er wat over zegt.
Zag dat ik in het lijstje was blijven staan, maar heb al een hele lange tijd niets meer van mezelf laten horen. Het werd mij allemaal even te veel om dagelijks bezig te zijn met het uitzoeken en kijken op internet.. ik wilde wat rust in mijn hoofd. Er schreven er hier steeds meer waarbij het al gelukt was, super natuurlijk, maar voor mij was het zwaar. Iedere maand alle inzet en steeds weer een negatief resultaat. Ik ben nu al dik 2 jaar bezig en stel mezelf steeds meer de vraag, wat is er nou toch... waarom lukt het bij mij niet. In het ziekenhuis hebben ze niets bijzonders gevonden, mijn cyclus loopt super gelijk en heb eigenlijk iedere maand op dag 13/14 de eisprong. Ook nu ik met ICSI ben begonnen en er geen verandering in mijn cyclus gekomen. De eerste ICSI rond liep qua spuiten van hormomen perfect. Heb nergens last van gehad en had uiteindelijk bij de punctie (die me enorm meeviel) 20 eiblaasjes. Er werden helaas maar 7 eitjes in gevonden en uiteindelijk had ik 2 bevruchtigingen. Dus in juni mocht ik voor mijn eerste verse terugplaatsing komen. Een heel mooi embryootje, dat al was gegroeid tot een klompje. Het zag er allemaal heel mooi uit en wat heb je dan een goede hoop. Maar het mocht niet zo zijn, ik werd ongesteld. Dan heb je een rustmaand en mag je terug voor een ingevroren embryo. Ook deze is helaas niet ingenesteld. De hoop zakt dan weer enorm naar beneden. Je hebt er inmiddels 1 volle ICSI poging opzitten en je hebt er in totaal maar 3 die vergoedt worden. In Rijnstate hebben ze niet echt een verklaring, kan aan zoveel liggen. Ook mijn leeftijd (37) speelt volgens hen een rol. Maar vervolgens laten ze mij maanden wachten voor ik weer verder kan met ICSI 2. Heel tegenstrijdig vind ik dat. Inmiddels zit ik in het nieuwe traject, ben aan de pil om zo de volgende punctie te plannen, die verwacht ik begin november. Daarvoor eerst weer hormonen spuiten om hopelijk zoveel mogelijk eitjes en bevruchtingen te krijgen, hoe meer kansen ik nog heb.

Wil voor mijn pogingen heel graag extra utrogestan.. maar daar is nog niet zo makkelijk aan te komen. Ik hoorde dat sommige dit via de huisarts bestelde, maar mijn huisarts ging hier niet in mee. Nu merkte ik al vaker dat hij niet achter mijn besluit staat. Ze zijn daar erg gelovig en dus kan niet alles. Ik heb mijn besluit genomen en zit sinds een paar dagen bij een andere huisarts. Ik heb iemand nodig die achter mijn staat en mij kan helpen om te bereiken wat ik graag wil. Volgende week een afspraak en hoop dat hij mij begrijpt en meer voor mij kan doen dan de vorige. Bij de gynaecoloog in Arnhem moet ik het gesprek nog aangaan, mogelijk kunnen zij daar iets met de utrogestan... al is het volgens hen voldoende om 2x2 per dag te nemen.

Houston, ik hoor jou over een HSG, ik dat een tweede HSG die je krijgt? Ik heb er namelijk ook al een gehad en heb toen meegedaan aan een onderzoek. Je werd geloot of je op waterbasis of oliebasis kreeg. Ik heb toen op waterbasis gehad, terwijl ik heel graag de oliebasis wilde. Nu zit jij ook bij Rijnstate, dus vraag mij af of dit jouw tweede HSG is en of je dat makkelijk hebt geregeld daar? En weet je of je water of olie krijgt? Je hebt mooi gescoord met je kleertjes die je gekocht hebt! 5 euro, dat is echt geen geld. Ik hoorde dat er vandaag een kledingbeurs is met tweedehands merkkleding, dus wilde meteen gaan. Mijn moeder heeft het mij afgeraden.. mijn neefje en nichtje hebben nu niets nodig en ik weet dat ik zelf de boel opkoop, want heb hier ook al dozen vol. Mensen om mijn heen denken dat het heel zwaar voor mij wordt als ik alles straks weer weg moet doen als het bij mij niet mag slagen.

Lizzylizz, gefeliciteerd met je zoontje! Geniet er maar lekker van!

Tammy, wat moet jij toch ook veel doen om jouw wens uit te laten komen. Ik duim met je mee. Mensen om mij heen roepen, ooit word je beloond voor alles wat je hebt gedaan. Hoop dat voor jou ook zo erg!!

Excuses voor het lange verhaal, maar merk dat het soms toch fijn is even je verhaal te delen en te horen hoe een ander in het traject staat. Elkaars tips zijn erg handig!!
Hey Wondertje, wat fijn dta je de tijd neemt om je verhaal hier te delen. Want ook voor die verhalen moet er hier ruimte te zijn!

Het lastige aan dit topic is idd dat er gezamenlijke onderwerp een 'kind in je uppie is' en dat daarbij dus heel veel verschillende emotionele gemoedstoestanden horen.

Ik heb het steeds heel jammer gevonden dat de zwangere en bevallen vrouwen minder schreven, dus ik wil hier graag door blijven schrijven en vind het soms ook lastig om te kunnen bepalen wat ik wel of niet kan schrijven, omdat ik een ander niet wil kwetsen of teleurstellen.

Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik mijn positieve berichten hier wel post.

Heel veel sterkte en ik hoop ontzettend dat het je gegund is! Het lijkt me een verdomd moeilijk proces, zeker als er geen duidelijke reden is. Nogmaals:
Gavia, zo heb ik het niet bedoeld hoor. Had gewoon even rust nodig en niet teveel dingen er om heen. Maar je moet zeker je positieve verhalen hier blijven posten, want het is super voor jullie dat het al gelukt is. En dat geeft mij ook weer positieve energie om door te gaan en ik hoop ooit net zo gelukkig te zijn als jullie! We geven niet op hoor, zolang ik nog kan ga ik door!
Ook niet zo opgevat
Wondertje, wat jammer dat het nog steeds niet is gelukt. Jouw geduld wordt ook op de proef gesteld zeg. Jammer dat je huisarts niet meewerkt en er niet achter lijkt te staan, dan zou ik ook overstappen naar een andere huisarts hoor.

Ik begrijp wel dat je even afstand wilde nemen. Hopelijk kom je snel met heel positief nieuws!!

Gavia, ik vind het soms ook wel lastig wat ik hier wel en niet moet zeggen. Ik wil ook weer niet teveel zeggen of te enthousiast doen, dat lijkt me niet leuk voor de dames die nog niet zwanger zijn.
Het idee is misschien al eens geopperd, maar wellicht is het dan een idee om het topic te splitsen in: zwanger worden in je uppie, waar iedereen kan meeschrijven over de zoektocht naar een donor, welk ziekenhuis, hoe reageert je omgeving, wanneer nam je zelf de beslissing etc en een topic over het reilen en zeilen van een kind in je uppie (van zwangerschap tot en met puberteit van je kind etc). En ik heb er natuurlijk helemaal niks over te zeggen aangezien ik geen uppie ben, maar ook wel meegelezen heb ivm andere ervaringen over Geertgen.
De zwangeren moeten vooral schrijven wat ze willen schrijven. Vind ik dan.

Heel plat gezegd en niet onaardig bedoeld: pijn doet het bij vlagen toch wel. Dat anderen zwanger zijn en ik niet. Die wetenschap zelf is al voldoende om zelf wat sippig te worden. Dan maakt het dus niet uit dat een ander blij is.

En waarom zou je dat niet uiten. Als ik eindelijk zwanger ben, ga ik ook stuiteren van blijheid.

Er is maar een uitspraak waar ik ontzettende allergie van krijg. Zwangere vrouwen die er moeite mee hebben dat ze niet meer in hun maatje 38 passen en met 20 weken zwangerschap lopen te klagen dat ze al 5 kilo zijn aangekomen.

@wondertje: het is mijn eerste hsg en ik weet niet of het op water of op oliebasis is. Enige dat ik weet is dat er contrastvloeistof word ingebracht.

Ik moet vrijdag. Zaterdag of zondag is mijn eisprong. Volgens de secretaresse kon ik gewoon zondag voor een inseminatie. Zaterdag lijkt me wel heel snel, dus ik hoop voor een eisprong op zondag.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven