Gezondheid alle pijlers

Navelpiercing (tips?)

23-09-2013 21:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje aan alle dames met een navelpiercing. Ik heb er eentje sinds mei, dus zo'n 4 maanden. Aan het begin zag hij er mooi schoon uit, geen problemen. Maar vanaf zo'n zes weken na plaatsing ziet hij er niet uit. Vooral na het douchen komt er groenige troep uit en doet dan ook wel zeer. De pijn trekt weg maar de troep droogt op. Ook is het af en toe rood tot donkerrood om de piercing heen. Als het een ontsteking zou zijn, zou ik veel meer pijn hebben lijkt me. Schoonmaken probeer ik maar is flink lastig, één keer in de 2 dagen spoel ik er wat zeep doorheen. De piercing droogt ook vaak scheef op, geen gezicht!! Ik weet dat de genezing wel zo'n 9 maanden kan duren maar hoort dat spul wat eruit komt er ook bij? Of zou de piercing misschien uitgroeien? (afgestoot worden) Ik vind hem prachtig maar raak er zo zat van :(

Wat zijn jullie ervaringen? Of tips?

Bedank!!
Ik weet dat je de vraag niet aan mij stelt, maar dit is dan ook o.a. een van de redenen dat je zo'n ding toch niet wilt?

Mijn oorbelletjes gingen destijds ontsteken, ben er direct weer mee gestopt. De gaatjes bleven... ben dus na verloop van tijd toch maar oorbellen gaan dragen. Ik zou met een navelpiercing (als ik het überhaupt eerst mooi zou vinden) hetzelfde doen. Bij een ontsteking: weg ermee. Kun je later altijd nog kijken of je een nieuwe poging wilt wagen.
Hier ook eerste zes weken niets aan de hand. Daarna kwam er dagelijks vocht uit (niet groen, gewoon 'kleurloos'). Heeft minstens een jaar geduurd.

Ik zou elke dag met de douchekop de piercing schoonspoelen. Daarna droogdeppen met een schoon doekje.

Maar groen spul en een rode wond klinkt niet goed. Ik zou terug gaan naar de shop.
Ontstoken
Dat heb ik toen ook gehad. Bij mij heeft het echt 9 maand geduurd voor ik van alle ellende af was. Maar verder bevalt ie me wel goed.
Nooit met zeep, twee keer per dag een theelepel zeezout oplossen in goed warm water en schoonmaken.
Tip: uithalen en dicht laten groeien.

Zo 1990 zo'n ding.
Ontzettend goedkoop en ordinair.
Nee juist niet er uit halen. Dan sluit het gaatje en kan de troep nergens heen. Borrel klaasje vullen met lauw water. Daar zeezout in oplossen. Glaasje op je navel drukken en gaan liggen. Dit elke dag doen tot de ontsteking weg is. Dit kreeg mijn man als tip toen zijn tepelpiercing ging ontsteken. Dit is wat de piercer hem toen zei. Maar zeker niet er uit halen.
En zeep is ook een heel slecht idee
Geen zeezout, wordt allom geadviseerd op internet maar zeer slecht plan. Droogt alleen maar uit en verergert de irritatie. (Je kunt de verhouding niet goed krijgen namelijk.)Callendulan wondspray er na het douchen opsprayen (nadat je de wond goed hebt afgedroogd) mocht je na een week geen verbetering zien flesje teatree oil kopen en wederom na het douchen en schoonmaken 1 drupje op boven en onderkant smeren en zachtjes inmasseren met schone handen.. Vuil blijven verwijderen en de piercing zachtjes masseren tijdens het douchen. Mocht het dan nog steeds ontstoken zijn, terug naar je piercer. Succes!
Je moet geen hemelen beloven als je zelf de weg niet weet
Bedankt voor de tips, eruit halen leek mij ook al geen goed idee! Laat ik maar niet ingaan op de kinderachtige reacties. Het is mijn lichaam gelukkig
quote:stamaar78 schreef op 23 september 2013 @ 22:18:

En zeep is ook een heel slecht ideeHmm ik moest van de piercer wassen met zeep..
quote:threestar123 schreef op 23 september 2013 @ 22:22:

[...]

Hmm ik moest van de piercer wassen met zeep..Zelfs die zeggen allemaal wat anders toen mijn industrial de omvang had van een bloemkool ben ik teruggegaan naar m'n piercer en die adviseerde mij teatree-oil. Werkte echt super en binnen 2 weken was de hele infectie over en had ik weer een mooi schoon oor. :-) gaat goedkomen met je navel piercing, alleen niet eruit halen en geen zeep of zout. Shot glaasje met lauw water is ook een goeie.
Je moet geen hemelen beloven als je zelf de weg niet weet
Toen ik in 1998 er een had moest ik hem dagelijks spoelen met zout en lauw water in een borrelglaasje. Voorover buigen glaasje op je navel en tien minuten op de bank zitten. Ook alle ochtend en avond schoonmaken met een wattenstaafje en betadine scrub. Nergens last meer van gehad!!
Een glaasje warm water is een heel slecht idee! In glas kunnen bacteriën achterblijven na het schoonmaken en warm water kan ook bacteriën bevatten. (Als je al water gebruikt, kook dat dan eerst, en het glas waar je het in wilt doen ook).

Rode huid en groene afscheiding zijn klassieke symptomen van een ontsteking. En bij een ontsteking is het zaak om de bacteriën weg te krijgen zonder er nieuwe aan toe te voegen. Dat doe je door de wond schoon te spoelen met ontsmettingspul (betadine, sterilon, eventueel alcohol van de drogist) en het daarna te drogen met een steriel gaasje. Doe dat minstens twee keer per dag.

Mocht het niet heel snel beter worden, dan alsnog naar de dokter, want dan is er wellicht antibiotica nodig. Ook zou je de dokter nu al kunnen vragen naar onstekingsremmende medicijnen, zoals bijv Brufen.
Bij mij was hij binnen 3 maanden genezen, ik moest 2 x per dag met unicura vloeibare zeep schoonmaken. Nat maken onder de douche zeep er opsmeren, piercing heen en weer halen, een aantal keer en weer afspoelen met de douchekop. Daarna droog deppen, navel vrij houden. Ik heb 3 maanden met mijn broek open rondgelopen. Maar nooit problemen gehad, mooi genezen.
Help iedereen een handje
Het klinkt inderdaad alsof het gewoon flink ontstoken is. Als je twijfelt, gewoon even een piercingzaak binnen lopen, die hebben er het meeste verstand van en weten ook wat je moet doen;) Ontsmetten is t beste met antibacteriële zeep, dat droogt de huid niet uit. Sterilon e.d. niet gebruiken, dat droogt het verschrikkelijk uit. (kreeg ik als tip van de piercingshop)
Het is flink ontstoken. Zeep gebruiken in een open wond is nooit een goed idee.

Onder de douche goed schoonspoelen door hem heen en weer te halen. Daarna desinfectiemiddel gebruiken. Bijv. betadine.

Bij mij begint mijn navelpiercing na 8(!) jaar nog steeds te ontsteken als ik een piercing in doe die niet van chirurgisch staal is. Waarschijnlijk ben ik allergisch, maar met oorbellen kan ik in doen wat ik wil.
Ik heb de eerste drie weken denk het spul gebruikt van de piercer volgens mij moet dat elke dag maar ik vergat het eigenlijk het schoot er gewoon bij in omdat ik nergens last van had.. ik moet zeggen ik heb hem pas sinds juli
quote:threestar123 schreef op 23 september 2013 @ 21:03:

Schoonmaken probeer ik maar is flink lastig, één keer in de 2 dagen spoel ik er wat zeep doorheen. De piercing droogt ook vaak scheef op, geen gezicht!! Ik weet dat de genezing wel zo'n 9 maanden kan duren maar hoort dat spul wat eruit komt er ook bij? Of zou de piercing misschien uitgroeien? (afgestoot worden) Ik vind hem prachtig maar raak er zo zat van :(

Wat zijn jullie ervaringen? Of tips?

Bedank!!Niet met zeep schoonmaken!! Ik heb ook een navelpiercing en heb hier int t begin ook wat probleempjes mee gehad. Sterilon vermengen met water en hier dagelijks mee schoonmaken totdat het over gaat. je kunt ook op een nat watje een beetje sterilon doen. En als je echt wil weten wat het is, kun je altijd terug naar de piercer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven