ongesteld na seks

25-09-2013 11:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vraagje. Mijn vriendin en ik proberen al een tijdje zwanger te raken. Nu is het al een aantal x voorgekomen dat ze ongesteld is geraakt nadat we seks hebben gehad. Dit gebeurt nadat ze al een aantal dagen overtijd is. Enig idee wat dit kan betekenen? Alvast bedankt.
Een orgasme kan de menstruatie opwekken maar weet je zeker dat dat het is en ze niet gewoon "bloedt"
Ten eerste jullie worden niet zwanger, zij wordt zwanger.

Jullie proberen samen een kindje te krijgen/maken.

Hoe lang is zij al gestopt met de anticonceptie? Het kan namelijk zijn dat haar cyclus nog niet geheel op gang is en dat ze daardoor later ongesteld wordt dan in eerste instantie de bedoeling is. Sex heeft er in principe niets mee te maken.
volgens haar is het geen bloeding maar raakt ze eht ongesteld. Weer een momentje dat we teleurgesteld zijn dus :(

En ze is sind een half jaar van de anticonceptie af. Volgens mij is de cyclus aardig op gang en ook redelijk regelmatig.
quote:vraagtekenz schreef op 25 september 2013 @ 11:28:

volgens haar is het geen bloeding maar raakt ze eht ongesteld. Weer een momentje dat we teleurgesteld zijn dus :(

En ze is sind een half jaar van de anticonceptie af. Volgens mij is de cyclus aardig op gang en ook redelijk regelmatig.

Ik snap jullie teleurstelling hoor, als de wens groot is dan is het balen als het niet gelukt is.

Maar het kan van meerdere factoren afhangen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan.

Er kan ongeveer een jaar voor "ontpillen" staan, het kan ook zo zijn dat haar cyclus eerst regelmatig was en daarna ineens niet meer.

Het kan afhangen van hoe lang zij de pil heeft geslikt, iemand die 15 jaar de pil heeft geslikt kan er langer over doen dan iemand die 3 jaar de pil heeft geslikt.

En het kan afhangen van haar leeftijd.

Ik zeg niet dat het bij jullie zo is, maar het kan wel een factor zijn. Dus hou met deze dingen rekening.

Jullie hebben de grootste kans als jullie het om de dag doen.
Veel verloskundigen hebben een 'kinderwens spreekuur' , misschien kunnen jullie hier eens een afspraak maken. Is wat laagdrempeliger dan direct naar een arts, en hier kun je dit soort vragen stellen en misschien tips krijgen om je kansen wat te vergroten. Succes
ja dat zou ook kunnen. Maar dat juist telkens de seks de menstruatie veroorzaakt snapte ik niet... maar goed als dit iets is waar ik me geen zorgen over hoef te maken dan blijven we vrolijk verder proberen dank voor jullie reacties.
quote:vraagtekenz schreef op 25 september 2013 @ 11:28:

En ze is sind een half jaar van de anticonceptie af. Volgens mij is de cyclus aardig op gang en ook redelijk regelmatig.Dat lijkt me niet,als ze na de sex ongesteld wordt,of het moet zijn dat je maar 1 x per maand sex hebt?
mijn vriendin en ik willen zwanger worden. waar zijn de echte mannen gebleven?:-)
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
quote:vraagtekenz schreef op 25 september 2013 @ 11:19:

Nu is het al een aantal x voorgekomen dat ze ongesteld is geraakt nadat we seks hebben gehad. Dit gebeurt nadat ze al een aantal dagen overtijd is. Enig idee wat dit kan betekenen?

ten eerste: toeval.

ten tweede; aan eind van haar cyclus is de kans dat ze ongesteld wordt wel groot natuurlijk
quote:grenada schreef op 25 september 2013 @ 12:12:

mijn vriendin en ik willen zwanger worden. waar zijn de echte mannen gebleven?:-)

ach je begrijpt wat ik bedoel toch...? Vind het al erg genoeg dat ik op een viva forum zit Maar na wat google zoek acties kwam ik hier steeds uit en er waren echt goede reacties op een aantal vragen.

Anyway... ik maakte me een beetje zorgen vandaar de vraag. Als het toeval is is het wel vaak toeval. Telkens als je een sprankje hoop hebt lijkt seks weer roet in het eten te gooien (nooit gedacht dat ik ooit zou klagen over seks :p )
Als je op het punt van ongesteld worden staat dan kan seks hebben en met name een of meerdere orgasmes de ongesteldheid laten starten. Dat was anders een paar uur later gebeurd, zonder seks.

Als het al een paar keer gebeurd is dat ze enige dagen over tijd was dan is ze dus of minder regelmatig in haar cyclus dan jullie denken of ze heeft hele vroege miskramen gehad. Dat laatste is alleen aantoonbaar als ze wel positief getest heeft en er dan alsnog een menstruatie volgt. Die miskraam wordt dan niet veroorzaakt door de seks, maar kan natuurlijk net als menstruatie wel door orgasmes sneller doorbreken dan zonder seks. Dat het vroege miskramen zijn geweest lijkt me overigens niet, als er verder geen aanwijzingen voor zijn.
Als je zwanger bent kun je rustig seks hebben zonder dat het fout gaat. De seks wekt de menstruatie niet op, je vriendin is gewoon niet zo regelmatig als ze dacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven