Religie... zoekende

24-09-2013 21:24 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind ben ik atheistisch opgevoed. Mijn ouders geloofden strikt in de wetenschap en het idee van een God was voor hen onzin. Echter heeft het idee van een God mij tijdens mijn leven hoop blijven geven. Bij elke nare ervaring die ik opdeed bleef ik hoop houden dat dit allemaal een onderdeel was van God's plan, en dat het uiteindelijk goed zou komen. Hoe meer ik verdiep in religie, hoe meer dit iets is waar ik graag een deel van uit zou willen maken. Echter heb ik geen echte vrienden die gelovig zijn. Een kennis van mij is moslima en een andere kennis is christen, maar aangezien diegene in een afkickkliniek zit kan ik niet bepaald stellen dat hij een toonbeeld is van vroomheid.

Als ik zo kijk naar wat ik geloof, dan is het dit:

1. Er is een God. Deze God is niet perse een man met een baard zoals wordt voorgesteld, maar een oerkracht die de wetten van het universum heeft gecreeerd. Er is dus een Oerknal geweest, evolutie is een feit, maar het is allemaal Zijn plan. Of Haar, want God is in mijn visie niet menselijk en dus geslachtloos.

2. Er is goed en kwaad. Ik geloof in een duivelse kracht, maar die zit binnenin een mens. Sommige mensen zijn er meer vatbaar voor en leven dan hun leven in zonde. Ik noem een Robbert M., een Dutroux. Ik geloof in psychische ziekten, en mensen die psychisch ziek zijn, zijn in mijn ogen vatbaarder voor het kwaad. Het is daarom aan ons om deze mensen op het rechte pad te houden.

3. Er is een afterlife. Ik geloof dat iedereen die een goed leven lijdt daarin terechtkomt. Dat betekent dus niet moorden, verkrachten, mensen uitbuiten, enz enz. Uiteindelijk is de soms van je daden bepalend, waarbij sommige daden (moord) zwaarder wegen. Ongelovig zijn betekent niet een slecht leven. Het betekent dat je gewoon zoekende bent naar de waarheid.

4.Ik geloof ook dat alle gelovigen eigenlijk in dezelfde god geloven, maar dat het cultureel is bepaald welke God dit is. Moslims en Christenen willen hetzelfde in mijn ogen. Toch voel ik me meer aangetrokken tot het Christendom omdat dit onderdeel is van mijn eigen cultuur.

5. Homoseksualiteit., transgenders, enz. leven in mijn ogen in zonde. Ik vind echter dat we ze niet moeten straffen, enz. Uiteindelijk bepaalt de persoon achter de keuze of diegene gestraft wordt in het hiernamaals. Dus een transgender die verder een goed mens is komt in de hemel, maar een hetero die baby's verkracht, moordt en liegt niet. Een transgender heeft wel een achterstand in mijn ogen.

6. Ik ben tegen drugs, overmatig drinken, en seks met wildvreemden. Ik heb zelf one night stands gehad maar ik werd er niet gelukkig van. Het voelde niet goed. Nu woon ik samen en dat vind ik een goed iets. Het liefst zou ik willen trouwen. Daarom zoek ik ook jonge mensen die hetzelfde vinden, en wiens idee van een leuke avond gezellig samenzijn is.

7. Familie is erg belangrijk voor me. Het is de hoeksteen van een samenleving en ik vind het belangrijk dat men tijd maakt voor elkaar en de kinderen. Ik ben wel voor scheidingen, want iedereen verdient een gelukkig huwelijk. Als je vent vreemdgaat hoor je niet in zonde te leven door bij hem te blijven, want dan sta je het toe. Zelfde als een man je slaat. Iedereen verdient respect.

8. Ik ben voor abortus maar alleen als het medische noodzaak is, of na een verkrachting. Anders vind ik dat een kind beter ter adoptie kan worden afgestaan.

Ik weet niet zo goed bij welk geloof ik mijn visie kwijt kan. Ik weet dat Christenen niet alles geloven wat ik geloof, maar toch voel ik me het meest verbonden met het Christendom. Zijn er hier gelovigen die mij meer kunnen vertellen over hun (visie op) geloof?
Ja, gezellig he. En we mogen ook zomaar vinden dat TO gestoord is en transgenders vies en eng, homo's zijn allemaal perverts en die mag je gezellig in het Vondelpark neersteken terwijl geen hond wat doet.

Wat een fijne wereld toch. Zo heeft God het vast bedoeld. Vrede zij met u.
quote:tyche schreef op 25 september 2013 @ 07:06:

[...]

Daarmee bedoelde ik niet contact hebben (is wat mij betreft geen probleem, heb ik al gezegd), maar bekeren tot dat geloof. MrsStanleyWalker gaf terecht aan dat zij heel geïsoleerd zijn; dus het lijkt mij heel lastig om dat geloof te hebben en samen te leven met iemand die dat niet heeft (en dus volgens jou niet tot de uitverkorenen behoort).

Ik krijg je niet helemaal duidelijk, maar het is absoluut geen probleem om als JG om te gaan met onbekeerden en als jij weg van ze wil is dat ook geen probleem.

Wat MrsWalker schrijft neem ik ook niet allemaal serieus, want dat is merendeels het er tegen in gaan om haar tijd te verdrijven.

En dat geisoleerd zijn is ook onzin. In die zin dat ik dat nog nooit gezien bij de mensen die ik persoonlijk ken.

Overal heb je uitersten in, dus vast ook wel bij JG, maar daar gaat het bij mij niet over.
quote:Lughnasadh schreef op 25 september 2013 @ 16:46:

Ja, gezellig he. En we mogen ook zomaar vinden dat TO gestoord is en transgenders vies en eng, homo's zijn allemaal perverts en die mag je gezellig in het Vondelpark neersteken terwijl geen hond wat doet.

Wat jij wil, geen probleem voor mij. Hoe minder mensen, hoe beter.

Je hebt er toch alleen maar last van.
Dat klopt, in de Jehovahemel is maar beperkt plaats. Dus als al die mensen nu snel de pijp uit gaan voordat ze bekeerd kunnen worden, heb jij meer kans op je plekkie daar.
quote:Debora schreef op 25 september 2013 @ 11:27:

Ombouwen is een denigrerende term die door transgenders als zeer kwetsend ervaren wordt.

Jij hebt de Gay Parade uberhaupt nooit gezien, 9/10 boten zitten mensen met gekleurde shirtjes aan, boa's om, alleen de armen en een enkele onderbeen bloot. Er is één commerciele boot van een man die leer verkoopt, met mensen die ook een voorkeur voor leer hebben. Dat is het beeld wat jij in je hoofd hebt, maar dat is er dus maar één. Daar wordt ook geen ongepast bloot getoond, want dat is wettelijk nog altijd verboden. En dan zijn er nog boten met mensen in bikini als ware het carnaval. Carnaval is niet bedoeld om te shockeren, maar om feest te vieren...

Ombouwen, verbouwen, aanpassen, als je maar begrijpt wat ik bedoel toch.

En als er hier een TG meeleest en er een probleem meeheeft, ik bedoel het niet slecht hoor!!

W.B. die Gay Parade, het is een parade van homosexualiteit. Wat ze tonen op tv en internet is wat ik zie. Dus de media is die het verkeerd naar voren brengt.

Heb het met homosexuelen over die parade gehad en die waren het zowaar met me eens, maar dat zijn dan vast van die bekrompen homo's. Ja he?
Uhhhh Lughna, wat moet ik in de Jehovahhemel?

Ik leef hier op aarde hoor en ga ik dood dan ben ik dood en zweef nergens anders meer heen. dat je dat wel even weet.
Da's bummer voor de Jehovadames waar je zo graag mee praat. Al dat veldwerk voor niets. Zullen de ouderlingen niet blij mee zijn, al die input waar niets meer uit komt. Straks staat hun plekkie op de tocht.
Fijn voor jou dan Christiane dat jij geen verstoten Jehova's kent maar ik ken er verschillende en ook enkele waarvan er hele families Jehova zijn en waarvan er uit willen treden maar niet doen omdat ze dan niemand meer mogen zien.

Pas jij een beetje op dat jij tijdens de jehovabijbelles niet beïnvloed wordt.

Teveel meegemaakt met JG en in verschillende provincies dus niet één maar meerdere gemeenten.
Haha zo werkt dat toch helemaal niet ;)

(dit was tegen Lughna)
quote:christiane schreef op 25 september 2013 @ 17:05:

Haha zo werkt dat toch helemaal niet ;)

(dit was tegen Lughna)

Oh, jawel.

Maar dat gaan ze jou niet aan je neus hangen. Daar win je namelijk geen zieltjes mee.
AsoTut, ja het is als bij zoveel geloven het ene en het andere uiterste en daar vanalles tussenin.

Ik praat graag met ze (hen die ik ken) en we hebben het over meer dan alleen het geloof.

Beinvloeden laat ik me niet zomaar, dat zit wel goed.
quote:Lughnasadh schreef op 25 september 2013 @ 17:08:

[...]

Oh, jawel.

Maar dat gaan ze jou niet aan je neus hangen. Daar win je namelijk geen zieltjes mee.Dat is mooi kut voor ze dan zeg.
Ik zeg nergens dat het oke is om mensen neer te steken, maar soit.
Wat stel je dan voor om van die vieze enge perverts af te komen die volgens jou hier niet op deze aardkloot horen?
Dat hoop ik voor je Christiane want je bent niet zomaar van ze af als jij het niet meer wilt.
quote:christiane, 45 minuten geleden

Wat MrsWalker schrijft neem ik ook niet allemaal serieus, want dat is merendeels het er tegen in gaan om haar tijd te verdrijven.Aren't we all...
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 september 2013 @ 17:34:

[...]

Aren't we all...And she does it very well
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
ik geloof in het volgende, Jezus Christus heeft op deze aarde rondgelopen om de zonden van iedereen op zich te nemen, van iedereen, dus ook de godsdienstwaanzinnigen die zichzelf schriftgeleerden noemden, en dus ook van mensen zoals TO, want nogmaals, niemand is zonder zonden, je bereikt de hemel niet als je niet gelooft in Jezus, en vergeving vraagt voor je zonden, maar dit is dus heel persoonlijk, het is zoals zovelen hier opmerken, geen zin om elkaar te veroordelen, als christen moet je aleen informatie doorspelen over waarom Christus heeft geleefd, wat een ander daar mee doet, is zijn / haar zaak, en de rest van de religieuze prietpraat kan de open haard in
Het (neo)paganisme is mijn ding. Niks monotheisme, niks Bijbel.
quote:Lughnasadh schreef op 25 september 2013 @ 17:25:

Wat stel je dan voor om van die vieze enge perverts af te komen die volgens jou hier niet op deze aardkloot horen?Therapie. En anders TBS
quote:christiane schreef op 25 september 2013 @ 16:56:

[...]

Ombouwen, verbouwen, aanpassen, als je maar begrijpt wat ik bedoel toch.

Nee dat is niet hetzelfde, vuile slet! (Als in: vuile slet, schatje, poppetje, lieverd, meid. Voor mij persoonlijk zit daar geen verschil in qua betekenis)

quote:En als er hier een TG meeleest en er een probleem meeheeft, ik bedoel het niet slecht hoor!!

Ik bedoel het ook niet slecht hoor als je er soms een probleem mee hebt dat ik je vuile slet noem.

quote:

W.B. die Gay Parade, het is een parade van homosexualiteit. Wat ze tonen op tv en internet is wat ik zie. Dus de media is die het verkeerd naar voren brengt.

Heb het met homosexuelen over die parade gehad en die waren het zowaar met me eens, maar dat zijn dan vast van die bekrompen homo's. Ja he?Ik heb nooit het woord bekrompen in de mond genomen. Maar andere homoseksuelen gaan niet over wat de individuele homo zou moeten doen of hoe deze zich zou moeten gedragen. Netzomin als dat jij erover gaat hoe andere mensen zich zouden moeten kleden. En je liegt dat je blauw ziet, want nogmaals: er is altijd één boot met in leer geklede mannen en die laten niet hun blote pielemuis zien. En ik hoor je ook niet over de carnavalsboten of carnaval in het algemeen. Het kan heus zijn dat dat niks voor je is, maar om die mensen nu als minderwaardig te gaan bestempelen omdat ze minder huid dan jou bedenken, dan ben je veel te druk bezig met anderen. De Gay Parade is een vrolijke manier om aandacht te trekken voor de rechten van LGBT's en veel bootjes varen dan ook mee waar leuzen op staan op welke manier deze rechten verbeterd kunnen worden. Er was afgelopen keer weer een uitgebreide reportage op het nieuws van Afrikaanse homo's die meevaarden en uitlegden dat in hun land de doodstraf erop stond en hoe blij ze waren dat in dit land mensen zich mochten uiten zoals zij waren, zonder dat ze hoefden te vrezen voor hun leven. Dat er zelfs mensen aan de kant stonden, heteroseksuelen notabene, die hun gevoelens niet openlijk afkeurden, maar juist toejuichten. Dáár gaat de Gay Parade over, maar blijkbaar heb jij een zeer selectief tv-toestel dat alleen maar met hun billen schuddende mannen laat zien. Misschien moet je eens overwegen om een nieuwe aan te schaffen, die van mij laat veel leukere dingen zien!
Occam's razor
quote:honeycomb schreef op 25 september 2013 @ 18:39:

[...]

Therapie. En anders TBSMust be trolling. Topic kan gesloten worden...
Occam's razor
Nou ja, ze bestaan echt hoor. Ggggristelijke therapiegroepen die propageren dat ze je genezen van je tegennatuurlijkheid en je een brave hetero of echte vent of echte vrouw wordt.

Helaas voor TO is homo zijn of transgender geen TBS-je waard, dus daar kunnen ze niet "genezen" worden, hoe graag ze dat ook zou willen.

Maar gezien haar andere debiele topic zou een goblin heel wel mogelijk zijn
Nou nou Debora, volgens mij heb ik je tegen je kop geslagen zonder er erg in gehad te hebben.
quote:honeycomb schreef op 25 september 2013 @ 18:39:

[...]

Therapie. En anders TBS

Therapie lijkt me voor jou ook gezien je andere topic ook een hele goede..

Je hebt het hard nodig om van je wereldvreemde en jaloerse gedachtes af te komen.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven