Teveel rijst gekookt

26-09-2013 19:24 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus te veel rijst gekookt. Wat ik te veel had, heb ik in een bakje gedaan. Maar kan ik het volgende dag gewoon opnieuw koken of is het beter om in de vriezer te doen en dan later nasi ervan maken?
Niet opnieuw koken, het is toch al gekookt? Maak er nasi van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
je kunt het opwarmen in de magnetron, of gewoon invriezen en daarna opwarmen, maakt niets uit.
Af laten koelen, morgen opbakken om nasi van te maken.

Nasi van 'oude' rijst is veel lekkerder dan van vers gekookte rijst!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En afmeten volgende keer: 75 gram ongekookte rijst is ruim voldoende voor een persoon.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dan doe de bak rijst in vriezer en maak ik er later nasi van.

Bedankt voor jullie adviezen
Ik kook altijd het hele pak. De rest gaat in porties in de vriezer. Even opwarmen in de magnetron en klaar. Iedere keer rijst koken duurt mij te lang
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:EvyBlissy schreef op 26 september 2013 @ 19:26:

En afmeten volgende keer: 75 gram ongekookte rijst is ruim voldoende voor een persoon.

Ligt eraan wat je eet! Vandaag roerbakschotel met rijst. 500 gram rijst voor vijf personen. (Kind van 10, twee pubers, twee volwassenen) Roerbakschotel was van 300 gram kip en bijna kilo groenten. Ging schoon op! Werd dys niet veel rijst gegeten omdat de roerbakschotel te krap was.

Nasi eten we zeker 600 gram rijst!
Rijst uit de vriezer is veel lekkerder dan net gekookte rijst. Ik kook ook altijd het hele pak en de rest doe ik in plastic zakjes in de vriezer. Kun je lekker kneden naar de vorm die je wilt en het neemt veel minder plek in dan in bakjes.
Opbakken als knoflookrijst. Zooo lekker!

Beetje olie in de pan, flink knoflook erin fruiten, en vervolgens de rijst er in roerbakken.
Suiker en kaneel erdoor, mmmmmmmmm
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 26 september 2013 @ 21:12:

Suiker en kaneel erdoor, mmmmmmmmm

En een klontje roomboter!

mijn moeder maakte vroeger rijst met boter en (zelfgemaakte) bessensap
Als ik te veel rijst kook dan geef ik het aan de hond. Maar vaak is het hier wel op. Het word hier gewoon gegeten zonder ook maar iets erbij Alleen een beetje maggie.
Morgen opbakken met wat tomatensaus en kaas.
Ik gooi het altijd in de diepvries voor nasi of andere wok gerechten .
Als toetje, hete rijst, klontje boter en bruine basterdsuiker.
quote:gelderka schreef op 26 september 2013 @ 21:31:

Gebeurt ons ook regelmatig, en wij bellen dan de gemeentelijke reinigingsdienst om het af te laten voeren.

Echt hartstikke makkelijk, je moet 4 uur je huis uit terwijl zij in beschermende kleding de rijst localiseren en afvoeren, en daarna het huis veilig stellen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:gelderka schreef op 26 september 2013 @ 21:31:

Gebeurt ons ook regelmatig, en wij bellen dan de gemeentelijke reinigingsdienst om het af te laten voeren.

Echt hartstikke makkelijk, je moet 4 uur je huis uit terwijl zij in beschermende kleding de rijst localiseren en afvoeren, en daarna het huis veilig stellen.

Serieus? Maak er nasi van of microgolf het.

Die hebben er een dagtaak aan zeg.

quote:patchouli_ schreef op 26 september 2013 @ 21:26:

[...]

En een klontje roomboter!

mijn moeder maakte vroeger rijst met boter en (zelfgemaakte) bessensap ik geef toe, jeugdtraumaatje. Bij ons thuis waren de centjes aan het eind van de week op en dan kregen wij (pap-)rijst met bessensap of een broodschoteltje... getver getver
Ik kook altijd expres te veel rijst omdat mijn zoon het eet bij wijze van snack .
Nasi goreng

Hamlappen in ministukjes snijden, bakken met ui, knoflook, ketkap, sambal en ketoembar, prei in ministukjes erbij en dan de rijst er doorheen bakken...

Mmmmm
Gewoon de volgende dag opstomen in de stoompan. Als je het in de koelkast bewaart kan er ook een dag tussen zitten, anders in de vriezer. In een Indisch huishouden is er eigenlijk altijd rijst over, dan kook je de volgende dag wat bij en eet eerst de oude op.
Met boter, suiker en kaneel
Rijstkoekjes! , mijn kinderen zijn er gek op.

BEREIDEN

Wel de rozijnen 2-3 minuten in heet water en dep ze daarna droog. Meng de rijst met de melk, de eieren, rozijnen, bloem, suiker en kaneel tot een smeuïg geheel. Verwarm een kwart van de olie in een koekenpan met antiaanbaklaag en schep hierin drie bergjes van het rijstmengsel. Bak de rijstkoekjes in 5-7 minuten goudbruin en gaar, keer ze halverwege.

Lekker met stroop of appelstroop
quote:Very__Cherry schreef op 26 september 2013 @ 21:12:

Suiker en kaneel erdoor, mmmmmmmmm En een klontje boter voor de liefhebber
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven