Com-Mu-Ni-Catie

27-09-2013 12:00 113 berichten
Voor sommige bedrijven en mensen een heel moeilijk iets.. Ik kan me er zo aan ergeren.

Vooral als er heel veel anderen bij betrokken zijn.

Hoe moeilijk kan zoiets zijn? Communiceren met anderen?
Alle reacties Link kopieren
Communiceren is best lastig, dat moet je niet onderschatten.
Is ook niet makkelijk, communiceren.

Maar als je niet communiceert, loop je als organisatie wel het risico dat je achterban zich van je afkeert.
Is "tie" geen aparte lettergreep?
quote:Jibba schreef op 27 september 2013 @ 12:02:

Is ook niet makkelijk, communiceren.

Maar als je niet communiceert, loop je als organisatie wel het risico dat je achterban zich van je afkeert.Hetzelfde risicio loop je als je verkeerd communiceert.
Communiceren kun je leren. Het is net als een gesprek voeren: als iemand iets tegen je zegt, dan geef je toch ook antwoord?
Maar met een toestroom aan communicatiepersoneel (want die opleiding is populair!), logisch nadenken en een beetje aandacht voor je bedrijf kun j me toch al veel? Of denk ik nu zo simpel?
communicatie is helemaal niet moeilijk, iedereen doet het, de hele dag door. Maar blijkbaar stel jij eisen aan het soort communicatie dat jij prettig vindt. Kijk en ik vind dat jij daar in je OP heel slecht over communiceert
ja peacy je denkt erg simpel

Sommige mensen willen nu eenmaal alleen hun eigen verhaal horen en niet dat van anderen. Snap je dat niet?
quote:Mevrouw75 schreef op 27 september 2013 @ 12:04:

[...]

Hetzelfde risicio loop je als je verkeerd communiceert.

Inderdaad.

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom Viva vanochtend met geen woord repte over de forumstoring van vannacht.

Een tijdje geleden gebeurde dit ook en toen duurde het 2 (!) dagen.

Dit kun je dus niet maken.
Begrijpend lezen is ook een heel lastig iets. Of antwoorden op vragen die je niet gesteld hebt en het niet beantwoorden van vragen die wel gesteld zijn.
Ik kom ook wel eens op andere fora. En een van die fora valt me in positive zin op, omdat daar zo open gecommuniceerd wordt. Die openheid en vooral ook de snelle reacties van de mods daar voelt erg prettig.
quote:Peacy schreef op 27 september 2013 @ 12:04:

Maar met een toestroom aan communicatiepersoneel (want die opleiding is populair!), logisch nadenken en een beetje aandacht voor je bedrijf kun j me toch al veel? Of denk ik nu zo simpel?

ja. Want de communicatie van jouw probleem (je op bijvoorbeeld) is ook niet heel erg duidelijk. Ergens vaag denk ik dat je een slechte ervaring hebt met een bedrijf. Maar welke bedrijf? Waar dat precies aan lag enzo, welk aspect van de communicatie je moeite mee hebt, dat weet ik niet, omdat je het niet gecommuniceerd hebt.

De opleiding is populair, maar betekent dat ook dat er meer communicatiemedewerkers ergens werken? Mijn 'bedrijf' bijvoorbeeld heeft echt geen afdeling communicatie of een 'medewerker communicatie'.
Overal worden fouten gemaakt, maar daarover geen enkele verklaring willen geven, komt op mij nogal arrogant over.
Sabbaticalmeds: wat moet erbij om te zorgen dat het wel beter is?

Saartje: Is dat het? Een eenrichtingscommunicatie? Ik snap dat inderdaad niet, omdat ik dat stom vind . Eenrichting. Je luistert toch naar je achterban? In mijn ogen dan he?
quote:Emmm schreef op 27 september 2013 @ 12:04:

Communiceren kun je leren. Het is net als een gesprek voeren: als iemand iets tegen je zegt, dan geef je toch ook antwoord?communiceren kun je zeker leren, maar het is in sommige gevallen toch nét iets anders dan een gesprek voeren. Gesprekken verlopen ook niet altijd optimaal. Het antwoord dat je wil horen wordt niet gegeven, of er komt helemaal geen antwoord, maar wel woorden, of de vraag wordt zo gesteld dat de antwoordende partij daar vrij weinig mee kan.
Ik denk dat het bij communicatie vooral heel belangrijk is om open te blijven staan voor anderen. Het is immers geen één-, maar tweerichtingsverkeer. Met goede communicatie kun je problemen of negatieve reacties voorkomen. Mensen willen gehoord worden en belangrijker nog: ze willen het gevoel krijgen dat er wat gedaan wordt met wat ze zeggen. Als dat niet gebeurt, dan kun je veel schade veroorzaken.
quote:Jibba schreef op 27 september 2013 @ 12:08:

Overal worden fouten gemaakt, maar daarover geen enkele verklaring willen geven, komt op mij nogal arrogant over.Arrogant, maar vooral bijna dictatorisch
het gaat niet om communicatie, het gaat over de manier van communiceren. Ik weet niet wat jij belangrijk vindt
Mevrouw75: ik heb het niet specifiek genoemd ivm reclame (negatief).

Voornamelijk bij het forum heb ik het, geen duidelijkheid. Een storing kan gebeuren, daar heb ik begrip voor. Maar ook als daar later dan op teruggekomen wordt. En niet, zoals nu, het er bij gelaten wordt.
Peacy, waar heb je het eigenlijk over?

Ik kan wel theoretisch in de ruimte zwammen, maar misschien geef ik dan helemaal geen antwoord op je vraag. Of communiceer ik nét het verkeerde. En daar ga je al, krijg ík het op mijn boterham omdat ik het verkeerde heb gecommuniceerd,
Beide zijn belangrijk, Meds.

Hier op Viva zou het al heel fijn zijn als we gewoon ingelicht worden over wat er speelt.

Een dialoog met de Mods heb ik hier al lang opgegeven.

De toon (manier van communiceren) die men hier doorgaans aanslaat tegen de gebruikers als ze iets doen wat niet mag (en dat is heel veel), is tenenkrommend.
Mijn non-verbale communicatie wint het in RL altijd van mijn verbale communicatie.

Daarom vind ik fora zo leuk. Vooral als ik geen smileys gebruik en mensen zelf moeten bedenken hoe ik iets bedoel.
Ik vind "communicatie" een prachtig woord!
Overigens ben ik heel even in de les!

Ik vind openheid en duidelijkheid heel belangrijk. Dat men weet waar men mee bezig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven