Seks met therapeut

26-09-2013 22:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald ivm herkenning
anoniem_67312 wijzigde dit bericht op 11-10-2014 12:52
Reden: Weggehaald ivm herkenning
% gewijzigd
Die therapeut heeft je gewoon misbruikt. Jij was jong, en je was je er niet van bewust dat je therapeut gewoon zijn eigen behoeftes najoeg.

Ik zou woest op hem zijn!!!

Ik zou aangifte tegen hem doen, want hij maakt zeker weten nog meer slachtoffers....

Ik kan me zoo kwaad maken om deze "therapeuten"
Je bent volkomen terecht boos op hem. Hij is zwaar over de schreef gegaan, en zal dat weer doen bij andere clienten. Hoe moeilijk en onterecht dat ook voelt naar de therapeut, ik zou er wel melding van maken, om andere clienten te beschermen.
weggehaald ivm herkenning
quote:christiane schreef op 27 september 2013 @ 16:39:

Jouw woord is altijd sterker dan het zijne Dat is (bijna) altijd in dit soort situaties.

Zelfs zonder bewijs.Dit lijkt me sterk. Ook in dit soort situatie geldt volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is!
Ik zou in jouw geval sowieso vragen om vrouwelijke therapeuten. Misschien kan dat en je hebt in ieder geval voldoende reden om die vraag te kunnen stellen lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lieve to,

Bij deze wil ik ook even reageren. Zoals de meesten anderen hebben aangegeven zat jij in een positie waarin verhoudingen niet gelkwaarig earen. Je therapeut had dit mooit mogen toestaan en had ook jouw grenzen moeten bewaken.

Zeker nu je aangeeft met veel boosheid te zitten, het je nieuwe therapie blokkeert omdat je miet open durft te zijn is zeer ernstig!

Het lijkt me goed dit met een andere therapeut te bespreken. Het is wel zo dat idd een therapeut zich bij bepaalde gevaarssituaties voor lienten etc het beroepsgeheim mogen schenden, maar ze zullen wellicht wel met jou bespreken wat ze van plan zijn, mits ze merken dat het onderwerp voor jou ook bespreekbaar is.

Als therapeut is het namelijk belangrijk om te zorgen dat clienten zich bij therapeuten veilig voelen en dat is in jou geval dus miet zo geweest.

Mocht je zelf overwegen om een klacht in te dienen is het misschien ook fijn om eea wat daaruit voortvloeit met iemand te bespreken. Dat kan een andere therapeut zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Het kan inderdaad zijn dat hij eea gaat ontkennen, maar je hebt welenig bewijs...en ok al bewijst dat wellicht nog niet dat er tussen jullie seksuele handelingen geweest zijn, het zal wel voldoende zijn Denk ik om aan te tonen dat jouw theraprut zijn professionele grenzen ver overschreden heeft!

Kijk of hij is aangesloten bij het Nip.

Kijk of hij geregistreerd staat in het Big-register waar veel therapeuten geregistreerd staan. Doorgaans zijn deze nummers terug te vinden op de website van praktijk etc.

Overigens dat hij je nu die klacht uit het hoofd wil praten is nogal wiedes, want hij zit hartstikke fout!

En als je dit ok meeneemt in je bewijsvoering sta je nog sterker. Probeer evt ng eea zwart op wit gezegd te krijgen van hem als dat nog kan of lukt...

Hopelijk heb e hier wat aan en lukt ht je wel je therapie nu verder op te pakken ....

Echt heel erg want pv hij je verder op weg zou moeten helpen, zal therapie je nu nog meer moeite kstn ws...hopelijk kun je doorzetten .

Ik wens je herl veel sterkte!
Aangifte doen bij de politie en het NIP. Hij heeft misbruik gemaakt van je mentale instabiliteit en daar mag 'ie best de verantwoording voor dragen.
Absoluut wel echt eerlijk vermelden in je nieuwe therapie hoor! Als je dat niet doet saboteer je je eigen therapie en zal die ook geen of onvoldoende effect gaan hebben. Dat is toch ook niet wat je wilt?

Zij kunnen dan samen met jou kijken of ze er iets mee doen en wat dan.

Al durf je het niet goed te melden voor jezelf, doe het dan voor de andere slachtoffers die hij ongetwijfeld ook maakt! Jij kunt daar een stokje voor gaan steken!

Sterkte!
Beginnend met een 'onschuldige' knuffel.

Toen is hij al gigantisch een grens over gegaan. Nooit een therapeut je aan laten raken...is niet nodig, onzin en vervaagd de grens

Jij bent niet fout. Hij is gigantisch fout. Het gaat inderdaad om overdracht en tegenoverdracht. Door de afhankelijkheid die je van hem voelt en de hulp en aandacht die hij je geeft denk jij dat je verliefd op hem bent. Maar dit is niet zo. Dat merk je zelf ook zeg je; ik ben nu niet meer verliefd maar boos. Komt omdat je hem nu ook niet meer ziet en dus minder afhankelijk bent.

Vertel het je therapeut!!! Echt doe het voor jezelf!! Succes!
weggehaald ivm herkenning!
Hee Tessa,

Wat goed dat je het wilt bespreken met je huidige therapeut! Mocht je van tevoren weer gaan twijfelen, lees de reacties op dit forum dan nog eens door! Heel veel sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven