Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Bedankt Wapiti en Coral voor de info. Ik heb nog geen idee waar ik geopereerd zal worden. Ik weet nog niet eens of dat überhaupt gaat gebeuren, maar wel fijn te weten dat er meerdere opties in de buurt zijn voor mij.
Hoe lang duurde het bij jullie vanaf de aanmelding tot je daadwerkelijk geopereerd werd?
@blauwviolet: ik heb mijn hele leven gesport. Toen ik slank was maar ook toen ik dikker werd en dik was. Eerst een groepssport die later toen ik dikker werd geen optie meer was. (Mede ook vanwege mijn bindweefselaandoening hoor.) Later heb ik een tijdje gefitnesst en daarna ben ik overgestapt naar aquajoggen. De laatste maanden voordat ik me aanmeldde en ook voor mijn operatie heb ik niet kunnen sporten. Toen had ik (vermoedelijk) een hernia en aas sporten geen optie en dit is doorslaggevend geweest om te kiezen voor een operatie.

Wij hoefden overigens niet per se voor de operatie te starten met sporten. Maar ik kan me voorstellen dat het wel een voordeel heeft om voor de operatie al een betere conditie te hebben (en mss al wat kilootjes kwijt te raken hiermee).

Vier weken na de operatie ben ik gestart in de sportschool en inmiddels ga ik daar 2-3 keer in de week heen en 2 keer in de week weer aquajoggen maar binnen onze lotgenoten groep zit ik qua frequentie boven het gemiddelde. Sommigen doen nog steeds niet aan sporten en anderen twee of drie keer per week. (Kanttekening hierbij is dat ik momenteel heul veel tijd heb omdat ik geen werk heb. Maar als ik werk heb denk ik dit toch nog te kunnen volhouden.)

Bluebird: ik heb me eind febr aangemeld, half maart had ik screening , half april de uitslag (go/no go) en ik ben half mei geopereerd. Normaal zit er tussen de screening en de uitslag twee maanden dus ik had geluk!
Wapiti, wat knap dat je zoveel sport! quote:Wapiti schreef op 18 september 2013 @ 23:06:

Bluebird: ik heb me eind febr aangemeld, half maart had ik screening , half april de uitslag (go/no go) en ik ben half mei geopereerd. Normaal zit er tussen de screening en de uitslag twee maanden dus ik had geluk!Dat klinkt goed, ik was al bang dat ik eindeloos moest wachten. Ik heb namelijk al een heel medisch traject achter de rug met veeeeeel wachten en dat ben ik beu.
Bluebird het is geen garantie hoor dat het bij iedereen zo snel gaat. Maar doorgaans wel.
quote:blauwviolet schreef op 18 september 2013 @ 12:45:

hoe bedoel je zover komen tanja? je zit niet in een traject of weet het nog niet? sorry ik weet verder niks van je geschiedenis af.

Ik heb me aangemeld in Nieuwegein, nu wacht ik op de oproep voor een eerste gesprek (dat zal waarschijnlijk eind oktober zijn).

Het is dus mogelijk dat ze me afwijzen, na dat eerste gesprek of na de screening. vandaar: als ik zo ver kom.
Hè waarom moet ik toch altijd zo'n eind naar beneden scrollen om een bericht te kunnen typen??. Wapiti NOK zit door heel nederland. Ook in Eindhoven en in mijn geval Arnhem. Ik heb nog nooit contact gehad met mijn zorgverzekeraar. Maar ik neen aan dat ze toch accoord gaan! Heb tenminste al die tijd nog iets gehoord. Anders hadden ze allang aan de bel getrokken. In Arnhem is het best wel gezellig. Is een soort scool lijkt het wel met allemaal klassen. Ik moest er 's maandagsmiddags naar toe. Van half 2 tot tien over 5. En dan zat je met je groep. Te kletsen met een o.a. Arts, later een b.v. Psycholoog. Een voedingsdeskundige. En/of een bewegingsdeskundige. Allemaal leuke meiden hoor. Wij hebben 2, mannen in de groep. En ik kan er misschien weer in terug komen. Oja bij mij duurde de wachttijd wel heel lang. Ben doorverwijzing. Naar operatie datum duurde zeker een jaar. Ben in februari bij een cardioloog in RijnState geweest. Ging wel veel langs elkaar. In februari/maart ben ik gescreend. En in april ben ik in de groep begonnen. En ik zou op 12 augustus geopereerd worden. Maar dat ging niet door. Door het lange wachten ben ik in de stress geschoten, en konden ze mij niet helpen. Hart ritmestoornis, suiker was te hoog(?) bloeddruk onmeetbaar!! Natrium niet okè en weet ik wat allemaal nog meer?? Maar nu sta ik weer op de rit. Laat het een beetje langs me heen gaan. En maak me niet meer zo druk erom. Maar over een week is het dan (weer) zo ver. En hoop ik natuurlijk dat het door kan gaan. Ga aub allemaal een potje zitten duimen voor mij!!!

Lieve groetjes van: Coral.
quote:coral schreef op 19 september 2013 @ 14:30:

Oja bij mij duurde de wachttijd wel heel lang. Ben doorverwijzing. Naar operatie datum duurde zeker een jaar.

Wat lang! Of is dat normaal?

En ik zou op 12 augustus geopereerd worden. Maar dat ging niet door. Door het lange wachten ben ik in de stress geschoten, en konden ze mij niet helpen.

Getver, wat vervelend. Nu rustig blijven! Ik duim mee.

Nee dat lange wachten is niet normaal. Vandaar dat het bij mij allemaal zo uit de hand is gelopen. geloof ik. Maar er zit een vrouwtje in mijn groep, zij is in Mei doorverwezen.. Of i.i.g. Bij de NOK gekomen, en is al in Augustus geholpen. Dus dat gaat dan weer snel. Maar ja ik ben ook weer een appart " geval" dan hè!! Ik denk dat het door mijn ritmestoornissen komt. En dat er in het begin van het jaar een en ander langs elkaar heen is gegaan. Vanuit Arnhem, zowel van uit mijn woonplaats. En de cardioloog van mij kreeg nog eens een hernia erbij.
Ik zit in bergen op zoom. Bij het overgewicht en obesitas kliniek lievensberg.

Super begeleiding en ook super chirurgen. Mensen komen hier ook echt soms van ver (vorige keer iemand uit den haag).

Heb hier ook een screeningn gehad en wordt nu nog steeds goed begeleid.

Ik heb eind april een maagbandje gekregen en ben nu ruim 20kg kwijt. Het gaat nog steeds goed alleen wel iets langzamer en het gaat niet zo hard als bij een bypass. Over 3 kg zit ik alweer onder 90kg, ben er zo blij mee!
Coral, vervelend dat het allemaal zo is uitgelopen.

Monique, fijn dat je zoveel bent afgevallen.
Maar volgensde week ben ik dan EINDELIJK aan de beurt!
Coral, succes met wachten. Zoek vooral veel afleiding.

quote:Wapiti schreef op 17 september 2013 @ 12:53:

En brendah ben je blij ket het gewicht dat je nu hebt? Is het ook het gewicht wat je verwacht had of had je vooraf geen echte verwachtingen?

Ben heel blij

Had iets minder verwacht (5 kg) maar goed het is niet anders. Wat ik bereikt heb daar ben ik trots op!
quote:coral schreef op 17 september 2013 @ 08:28:

Geweldig Brendah! mag ik vragen hoeveel er af is??Ja hoor natuurlijk; 57,5 kg
Blauwviolet

Nee dat zou ik ook niet willen een pc die bepaald welke operatie het best bij je past

Sint Fransicus is een goed ziekenhuis.

Bluebird

Bij mij duurde het 5,5 maand. Moet ik bij vermelden dat ik al maagband had en dat ik niet weer traject hoefde te doen.

coral

Eindelijk van de week aan de beurt

Met "oude rot" bedoel ik dat ik voor GBP maagband gehad heb en als enige over ben gebleven van groep waar we ooit mee zijn begonnen
Bedankt voor het mede leven van jullie. En ook aub duimen voor mij! Kan ik goed gebruiken!
quote:brendah schreef op 21 september 2013 @ 19:17:

[...]

Ja hoor natuurlijk; 57,5 kg

[...]

Ik heb hier helemaal over heen gekeken!..

Bren geweldig wat een kilo's bijna 60, waaaaauw.

[...]

Duimduim coral, tegen de zenuwen nu, en voor succes straks!
Ik meld me na de operatie weer okè? Even rust nu. En geen stress.

Tot later, en lieve groetjes van Coral.
Lag een brief van het Antonius in de bus, ik helemaal aan het stuiteren.

Is het 'alleen' een intakeformulier om in te vullen, geen briefje erbij, en dus ook nog geen datum intake.

Nou ja, ingevuld, zo terug sturen en maar weer verder wachten.

Coral, hopelijk is de operatie goed verlopen.
Tanja, balen zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven