Gezondheid alle pijlers

Veel afscheiding

28-09-2013 17:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo af en toe heb ik opeens last van erg veel afscheiding. Het loopt er soms echt uit. Het meest vervelende is dat het ook niet fris ruikt.

Het is geen schimmel, door de ha vastgesteld en ik draag alleen katoenen ondergoed en gebruik geen zeep of inlegkruisjes.

Mijn afscheiding ruikt sowieso Erg sterk.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips om dit te verminderen?
Heb ik ook last van. Zelfs zo erg dat ik dagelijks een tampon in had. Ben ik nu mee gestopt. Lastig, steeds zo'n smurrie in je onderbroek. Helaas geen idee wat er tegen te doen is.
Smorgens en savonds wassen. Misschien dat het voor jezelf dan wat minder ruikt.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Weet de ha niet wat je er mee kan?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Hier hetzelfde probleem, ik doe mezelf maar gewoon extra schoonhouden en gebruik tussendoor lactacyd intiem doekjes, (zijn verfrissende natte doekjes) verder weet ik het ook niet, ook ik heb geen schimmel of andere vervelende dingen daar beneden, ben overal al op getest.
Vervelend, maar bij sommige vrouwen hoort bv rondom de ovulatieperiode iets meer afscheiding.

Wat misschien helpt is je 's ochtends en 's avonds wassen met enkel water, en dan met de douchekop goed uitspoelen. Ga met een vinger naar binnen (met de douchekop erbij) zodat je vinger de meeste afscheiding verwijderd samen met de douchestraal.
Heb je spiraal?

Ik was mijn vagina ook elke dag met unicura zeep, is bacteriedodend.

Werkt bij mij goed.
vaak wordt t meer als je t overdreven gaat schoonmaken.

gewoon met water in de ochtend en avond. dan komt t wat tot rust.

verder heeft de ene vrouw gewoon wat meer dan de andere...

das iig wat ik ervan weet.
Vind het soms zo irritant. Er zijn dagen dat het zo erg is dat zelfs mijn broek vochtig wordt.

Alle standaard dingen doe ik al zoals katoen en geen inlegkruisjes.

Vindt het alleen irritant dat het me ook belemmert op seksueel gebied door de geur. Spontaan lukt bijna niet omdat ik eerst even wil wassen.
Rond de eisprong is dat heel normaal. Als ik iets bijzonders heb dan spoel ik vooraf met zo'n vaginaaldouche met enkel water erin. Spoelt mooi schoon en dan heb ik die dag geen last meer van 'doorlekken'.
quote:miedo schreef op 28 september 2013 @ 18:25:

Heb je spiraal?

Werkt bij mij goed.

Echt?! Met zeep wassen is uit den boze, heb ik altijd geleerd. Water is het enige dat nodig is.

TO, weet je zeker dat je geen schimmel of SOA hebt?
Dit ook uitgesloten?

http://www.huidziekten.nl ... soabacterielevaginose.htm
Heel herkenbaar (helaas). Ik heb er vooral last van nadat ik sex heb gehad. Gelukkig heb ik een vaste partner en is de schaamte daardoor misschien iets minder groot. Overigens bedoel ik dan vooral de schaamte voor de vervelende geur.. Heel vaak onderzoekjes gehad, maar de ha kon ook bij mij geen oorzaak vinden
Als het geen schimmelinfectie is, kan het een bacteriele vaginose zijn. Kan de HA dat niet vaststellen? Daar kun je een antibiotica voor krijgen.

Heb je spiraal?

Werkt bij mij goed.

Dit is echt niet verstandig. Je hebt een bepaalde bacterie (L. Lactis) nodig om je vagina gezond te houden! Anders krijgt een eventuele candida schimmel de overhand en dát wil je echt niet.

Overigens zijn PH neutrale zepen ook niet goed. Je vagina heeft geloof ik een zuurtegraad van 5 . De neutrale zeep zit op 7. Dan kom je dus uit op 6. En dat is niet zuur genoeg om de bacterie gezond te houden en de candida de kop in te drukken.

http://www.gezondheidsnet ... /170/was-je-vagina-gezond

Heb je spiraal?

Werkt bij mij goed.
Misschien een stomme vraag maar ruikt het naar een visgeur?
Als de zuurgraad van je vagina verstoord is, kan je dagelijks spoelen met een vaginaaldouche met daarin 8 delen water en 1 deel natuurazijn. Tip van mijn huisarts (een vrouw) en het werkt geweldig.
Ik heb hier ook last van gehad. Alles geprobeerd om er vanaf te komen, maar niets hielp. De huisarts wist het ook niet en ik ben naar de gynaecoloog gegaan. Die vond het probleem. Ik had bij mijn baarmoederwand een myoom van anderhalve cm. Deze is weggehaald en nooit meer last gehad van afscheiding.

Heb je toevallig ook last van een veranderde menstruatie? Bloed met slijm bedoel ik. Lekker praatje op za.. avond. Zo ja, dan zou ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog aanvragen bij de dokter.

Volgens de gynaecoloog produceerde mijn baarmoeder het slijm, omdat er "iets" in/bij mijn baarmoeder zat wat er niet thuis hoorde. Mijn lichaam probeerde het als het ware op te ruimen door overmatig slijm te produceren.
Is normaal. (Bio) katoenen wattenschijfje tussen je schaamlippen aan de uitgang. Blijft goed zitten, heeft geen rommel erin zoals inlegkruisjes en je slipje blijft schoon.
Dank jullie voor de reacties. Bacteriële vaginose ga ik zo eens over lezen.

Ben de wattenschijfjes nu aan het uittesten en dit lijkt op zich een goede oplossing. Voelt niet broeierig heb alleen mijn twijfels of dit wel goed is voor se flora ook al zijn ze 100 procent katoen. Wat denken jullie?
Ik gebruik de wattenschijfjes al sinds ik afscheiding begon te krijgen (geleerd van m'n moeder). Ik ben nu 34 en ik heb er werkelijk nooit problemen mee gehad. En zonder voel ik me niet op m'n gemak. Er zit geen plastic in. Is gewoon bio katoen en je steekt het er niet in. :-)
Krijgt je geen last van pluisjes? Lijkt me zo onromantisch, als je vriend tijdens werkzaamheden down-under witte pluisjes aantreft.
Is het niet gewoon een 'eeuwige witte vloed'?
Pluisjes zijn niet echt een probleem, neen. Die wattenschijfjes zijn tamelijk glad aan de oppervlakte en ze absorberen goed, dus er blijft niets achter nadat je plast en je je goed schoonmaakt. Bovendien was ik me altijd met een beetje water daarbeneden na elk toiletbezoek, maar dat is persoonlijk. En 's avonds als het tijd is voor bed, gebruik ik het niet natuurlijk. Het is echt iets voor overdag, en vooral tijdens de dagen van de cyclus wanneer er meer afscheiding is, is het echt een goede oplossing. Echt geen zin om meerdere keren per dag mijn slipje te verversen, vooral als ik niet thuis ben. En inlegkruisjes vind ik smerig.

Nou ja, ik vind het geen probleem. Voor mij werkt het heel goed. Ik wilde het hier gewoon vermelden omdat dit misschien een oplossing kan zijn voor sommige vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven