Probleem met mezelf, iemand tips ?
zondag 29 september 2013 om 07:52
Ik heb al een lange tijd geen relatie meer gehad. Ik heb veel dingen meegemaakt. En als iemand te dichtbij komt dan wordt het moeilijk voor me. Waardoor ik in een soort paniek terecht kom.
Ik heb al therapiën en ben nog bezig met therapiën die het voor mij hopelijk gemakkelijker gaan maken.
Nou is het probleem eigenlijk op dit moment. Ik heb sinds kort telefonisch en via app contact met iemand. Binnenkort gaan we mekaar ook zien. Het is alleen dat als ik contact heb met iemand, ik het moeilijk vindt om nog andere dagelijkse contacten te onderhouden en mn dingen op een gewone manier te kunnen doen.
Ik was gisteren met een vriendinnetje naar de bios geweest en heb de film eigenlijk niet eens kunnen volgen. Dat is zo vervelend! Lijk wel op zo'n wanhopige puber.
Zo wil ik helemaal niet zijn, maar weet niet hoe ik daar mee moet stoppen. Of een manier te vinden om mezelf te blijven in zo'n situaties.
( want dat kan ik ook niet )
Hoop dat jullie mij hierover tips kunnen geven of advies.
Alle vragen zijn welkom.
Thanks alvast!
Ik heb al therapiën en ben nog bezig met therapiën die het voor mij hopelijk gemakkelijker gaan maken.
Nou is het probleem eigenlijk op dit moment. Ik heb sinds kort telefonisch en via app contact met iemand. Binnenkort gaan we mekaar ook zien. Het is alleen dat als ik contact heb met iemand, ik het moeilijk vindt om nog andere dagelijkse contacten te onderhouden en mn dingen op een gewone manier te kunnen doen.
Ik was gisteren met een vriendinnetje naar de bios geweest en heb de film eigenlijk niet eens kunnen volgen. Dat is zo vervelend! Lijk wel op zo'n wanhopige puber.
Zo wil ik helemaal niet zijn, maar weet niet hoe ik daar mee moet stoppen. Of een manier te vinden om mezelf te blijven in zo'n situaties.
( want dat kan ik ook niet )
Hoop dat jullie mij hierover tips kunnen geven of advies.
Alle vragen zijn welkom.
Thanks alvast!
"If you put you mind to it you can accomplish everything"
zondag 29 september 2013 om 09:37
Het klinkt alsof je het allemaal heel spannend vindt. Niet zo gek als je het lastig vindt om iemand dichtbij te laten komen.
Erkennen voor jezelf dat je het spannend vindt of erkennen van andere gevoelens zijn heel belangrijk, dan wordt het minder beladen.
Heb geduld met jezelf. Hoe meer oordelen je over jezelf hebt, hoe lastiger/spannender het wordt.
Sterkte (en ook veel plezier met je nieuwe contact!)
Erkennen voor jezelf dat je het spannend vindt of erkennen van andere gevoelens zijn heel belangrijk, dan wordt het minder beladen.
Heb geduld met jezelf. Hoe meer oordelen je over jezelf hebt, hoe lastiger/spannender het wordt.
Sterkte (en ook veel plezier met je nieuwe contact!)
zondag 29 september 2013 om 22:52
En daarbij: laat het presteren los. Je hoeft niet alle contact perfect te laten lopen. Daarvoor zijn 2 mensen nodig. Hij mag jou ook op je gemak stellen.
En verder hoeft niet alle contact uit te monden in een relatie. Je mag ook onderzoeken of hij werkelijk zo leuk is als jij dat denkt.
Daarbij kun je 100 scenario's bedenken, maar natuurlijk pikt hij net scenario 101 uit om uit te voeren Neem dus 1 stap tegelijk en speel niet nu al 'wat als' spelletjes met jezelf. Succes op je date!
En verder hoeft niet alle contact uit te monden in een relatie. Je mag ook onderzoeken of hij werkelijk zo leuk is als jij dat denkt.
Daarbij kun je 100 scenario's bedenken, maar natuurlijk pikt hij net scenario 101 uit om uit te voeren Neem dus 1 stap tegelijk en speel niet nu al 'wat als' spelletjes met jezelf. Succes op je date!
dinsdag 1 oktober 2013 om 21:03
Toevallig lees ik jou topic en ik herken mezelf hier erg in.. Vreselijk als je alleen maar ' wat als' kunt denken. Ik probeer negatieve gedachtes weg te duwen maar dat maakt het alleen erger omdat je alleen daar aan denkt.
Gedachtes accepteren werkt een stuk beter maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb er ook problemen mee
Gedachtes accepteren werkt een stuk beter maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb er ook problemen mee
woensdag 2 oktober 2013 om 10:04
Jij bent wie jij bent, en daar is niets fouts aan. Je hoeft niet nerveus te zijn, want er is niets mis met je. Je hoeft alleen maar jezelf te zijn. Als dat bij die persoon past, dan kan het iets worden, en zo niet, dan niet, maar dat geeft dan ook niet. Wees gewoon wie je bent en maak je niet zo druk.