Speltbrood: jouw ervaringen?
zondag 29 september 2013 om 21:28
Ik heb het een poosje gegeten, omdat het a) verzadigender zou zijn en b) bij mij aan de overkant vers warm uit de oven kwam vlak voor de lunch.
Verzadigender vond ik het niet, lekker omdat het vers was wel, maar daardoor at ik makkelijk nog een extra boterham (of 2), dus qua evt minder eten had het een averechts effect.
En dan is het gewoon duur brood, dus nu eet ik weer gewoon volkoren brood van de supermarkt.
Verzadigender vond ik het niet, lekker omdat het vers was wel, maar daardoor at ik makkelijk nog een extra boterham (of 2), dus qua evt minder eten had het een averechts effect.
En dan is het gewoon duur brood, dus nu eet ik weer gewoon volkoren brood van de supermarkt.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 29 september 2013 om 21:28
Ik eet alleen nog maar speltbrood. Ook vanwege mijn prikkelbaar darmsyndroom. Het brood vind ik heerlijk, en ik merk dat het beter verteerbaar is. Ik heb geen last meer van pijn in mijn buik, mijn stoelgang is ook weer regelmatig.
Maar ondanks dat ik speltbrood eet, koop ik ook andere producten van spelt. Crackers, meel, koek en wat andere producten. Ik eet het nu al een paar weken, en merk het meteen als ik gewoon brood heb gegeten.
Dit is natuurlijk bij mij zo, ik weet niet of het bij andere mensen ook zo werkt.
Maar ondanks dat ik speltbrood eet, koop ik ook andere producten van spelt. Crackers, meel, koek en wat andere producten. Ik eet het nu al een paar weken, en merk het meteen als ik gewoon brood heb gegeten.
Dit is natuurlijk bij mij zo, ik weet niet of het bij andere mensen ook zo werkt.
zondag 29 september 2013 om 21:33
Lekker. Het werkte beter op mijn darmen (PDS), en vult goed, maar het is wel erg aan de prijzige kant voor brood. Meestal dus gewoon een normale volkoren boterham, 's ochtends ontbijt ik meestal helemaal niet meer met brood.
En wat Meds zegt. Hier ligt dus ook vaak gewoon ander brood dan volkoren. Ik vind alles lekker, mais, spelt, volkoren, bruin, stevig brood van de AH, enz.
En wat Meds zegt. Hier ligt dus ook vaak gewoon ander brood dan volkoren. Ik vind alles lekker, mais, spelt, volkoren, bruin, stevig brood van de AH, enz.
zondag 29 september 2013 om 21:38
quote:JustMyLuck schreef op 29 september 2013 @ 21:36:
Wat zou er dan 'beter' aan zijn? Of gezonder? Het blijft toch een soort tarwe/graan?http://www.speltwinkel.nl/Waarom%20spel ... spelt.html
En Google levert nog tig hits op.
Wat zou er dan 'beter' aan zijn? Of gezonder? Het blijft toch een soort tarwe/graan?http://www.speltwinkel.nl/Waarom%20spel ... spelt.html
En Google levert nog tig hits op.
The best things in life are the ones you can't afford.
zondag 29 september 2013 om 21:52
zondag 29 september 2013 om 22:06
Ik vind speltbrood erg lekker, en heb er minder van nodig voor een verzadigd gevoel dan met gewoon brood. Ik eet nu sinds enkele maanden, na het lezen van de voedselzandloper helemaal geen brood meer, en dat bevalt nog beter. Krijg er meer energie van, heb geen middagdips meer en val langzaam maar zeker af.
anoniem_6890 wijzigde dit bericht op 29-09-2013 22:06
Reden: spelfout
Reden: spelfout
% gewijzigd