Met de boot naar Engeland
maandag 30 september 2013 om 09:48
Hallo allemaal, over een paar maanden ga ik voor het eerst met de auto naar Engeland.
Ik wil de Ferry nemen vanaf Duinkerken naar Dover, want dat is goedkoper dan de trein en ik moet vlakbij Dover zijn dus het komt allemaal best wel goed uit.
Als ik om 10:00 de boot in Duinkerken moet nemen, hoelaat moet ik daar aanwezig zijn?
Ik kan voor 12 euro per vaart nog first class lounge bij boeken, is dat de moeite waard? (Ik reis alleen)
Iemand nog meer tips voor het rijden in Engeland waar ik aan moet denken?
Ik wil de Ferry nemen vanaf Duinkerken naar Dover, want dat is goedkoper dan de trein en ik moet vlakbij Dover zijn dus het komt allemaal best wel goed uit.
Als ik om 10:00 de boot in Duinkerken moet nemen, hoelaat moet ik daar aanwezig zijn?
Ik kan voor 12 euro per vaart nog first class lounge bij boeken, is dat de moeite waard? (Ik reis alleen)
maandag 30 september 2013 om 09:52
Over de bootreis weet ik niets (ik vlieg er altijd heen)
Rij je in je eigen auto of huur je daar een auto met je stuur rechts?
Heb je vaker links gereden? Mij helpt het heel erg om in de ochtend voor ik op pad ga tegen mezelf te zeggen, "korte bocht naar links en ruime bocht naar rechts". Om zo mezelf even te resetten Veel plezier!
Rij je in je eigen auto of huur je daar een auto met je stuur rechts?
Heb je vaker links gereden? Mij helpt het heel erg om in de ochtend voor ik op pad ga tegen mezelf te zeggen, "korte bocht naar links en ruime bocht naar rechts". Om zo mezelf even te resetten Veel plezier!
maandag 30 september 2013 om 09:55
maandag 30 september 2013 om 10:53
Halli ikje,
Wij zijn in juni vanaf Duinkerke naar Dover gevaren en voor het eerst daar gereden met eigen auto.
Als tip wil ik je meegeven dat ruim een half uur voor afvaart je wel nodig hebt en dat je op de boot bij de vrachtwagenbestuurderslounge in de buurt wifi hebt.
Je bent zo over gevaren even een bakkie doen tijdschrift en de tijd is zo voorbij en sneller in en uitrijden is niet nodig het gaat snel genoeg.
In Engeland eerst even je voorganger volgen totdat je de eerste rotonde hebt gehad en dan gaat het wel.
We hebben in onze vakantie ruim 3000 km gereden met op het dashbord een blaadje met groot een pijl naar links en dat werkte heel goed.
Veel plezier is een geweldig vakantieland.
Wij zijn in juni vanaf Duinkerke naar Dover gevaren en voor het eerst daar gereden met eigen auto.
Als tip wil ik je meegeven dat ruim een half uur voor afvaart je wel nodig hebt en dat je op de boot bij de vrachtwagenbestuurderslounge in de buurt wifi hebt.
Je bent zo over gevaren even een bakkie doen tijdschrift en de tijd is zo voorbij en sneller in en uitrijden is niet nodig het gaat snel genoeg.
In Engeland eerst even je voorganger volgen totdat je de eerste rotonde hebt gehad en dan gaat het wel.
We hebben in onze vakantie ruim 3000 km gereden met op het dashbord een blaadje met groot een pijl naar links en dat werkte heel goed.
Veel plezier is een geweldig vakantieland.
maandag 30 september 2013 om 11:35
maandag 30 september 2013 om 11:40
De bus moet altijd een half uur tevoren zeker aanwezig zijn. Dit geldt ook voor auto's denk ik. (wij hebben een keer last minute de laatste boot gehaald vanuit engeland... daarna volgde 3 dagen staking van de boten...)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 30 september 2013 om 11:44
Alles wijst zichzelf, maarre kijk ff met welke rederij je vaart. De schepen van P&O zijn beduidend prettiger dan van DFDS en Norfolkline. Doordat ze groter zijn heeft eventuele wind er minder vat op, wij zijn al verschillende keren ovgevaren met slecht weer en de laatste keer bij DFDS was echt werkelijk alles ondergekots. Nou wordt ik zelf nooit zeeziek, maar zelfs ik hield het bijna niet meer,omdat zo ongeveer iedereen ziek was.
Het links rijden in Engeland is heel simpel, als je de boot afkomt bij Dover kun je het eerste stuk niets anders dan met de stroom mee, dan ben je al gewend.
Het links rijden in Engeland is heel simpel, als je de boot afkomt bij Dover kun je het eerste stuk niets anders dan met de stroom mee, dan ben je al gewend.
maandag 30 september 2013 om 12:03
Ik ben afgelopen zomer van Calais naar Dover gegaan met de boot. Vooraf was ik wel wat nerveus maar het ging perfect. Je moet een uur voor afvaart bij de haven zijn, maar op de heenweg had ik ruim gepland dus waren we bijna 2 uur van tevoren daar. Voordeel is dat je dan vooraan in je 'lane' staat om op de boot te rijden. Ook dat gaat heel makkelijk, er staat een mannetje dat zegt wanneer je mag rijden en in de boot krijg je aanwijzingen zodat iedereen vlak achter elkaar staat. De overtocht Calais-Dover duurt 1,5 uur en er was voldoende ruimte bij het café om rustig te kunnen zitten. Links rijden ging ook prima en ik zou het een volgende keer zo weer doen.
maandag 30 september 2013 om 12:42
Wij gaan ieder jaar wel één keer naar engeland. Tot nu toe met de boot van duinkerken naar dover en retour. Dit bevalt ons prima.
Inderdaad ruim een half uur van te voren aanwezig voor we de boot op gaan.
1 maal "VIP" gegaan.. het is daar lekker rustig zeker als je op de dag de boot boekt.
Wij pakken normaal om 06:00 uur de boot, lekker vroeg en ook niet zo druk en scheelt in de kosten.
Inderdaad ruim een half uur van te voren aanwezig voor we de boot op gaan.
1 maal "VIP" gegaan.. het is daar lekker rustig zeker als je op de dag de boot boekt.
Wij pakken normaal om 06:00 uur de boot, lekker vroeg en ook niet zo druk en scheelt in de kosten.
maandag 30 september 2013 om 13:12
Wij gaan al jaren zeer regelmatig met de ferry naar engeland. Firstclass boeken lijkt me zwaar overbodig. Hou er wel rekening mee dat het vanaf Duinkerken ruim 45 minuten langer varen is dan vanaf Calais. Maar Calais is iets verder rijden en dan is je reistijd weer gecompenseerd.
Aan de andere kant rijden wen je heel snel aan, zorg wel dat je de koplampen goed hebt afgesteld cq stickers erop hebt, de dagen worden korter en je verblindt je tegenliggers.
Aan de andere kant rijden wen je heel snel aan, zorg wel dat je de koplampen goed hebt afgesteld cq stickers erop hebt, de dagen worden korter en je verblindt je tegenliggers.
maandag 30 september 2013 om 13:59
Ja, die koplampstickers, volgens mij heb ik daar een topic over gehad Dat was nog een heel gedoe want er zit een gebruiksaanwijzing bij met letterlijk 200 plaatjes. Probeer dan maar eens uit te vinden hoe ze moeten. Bij het verlaten van de boot wilde niemand me helpen (want haast, die boot moest leeg), en sowieso stonden er alléén maar Engelse auto's om me heen. Uiteindelijk ben ik naar een benzinestation gereden, waar de bediende ze maar gewoon heeft opgeplakt, zo van 'dan zitten ze er tenminste op en krijg je geen bekeuring'.
maandag 30 september 2013 om 14:22
Oei haha dan zal dat zo bij mij ook vast wel gaan. Gelukkig rij ik overdag maar als het regent/sneeuwt moet ik toch mn lampen aan.
Ik kan ook mijn lichten vanuit mn auto bewegen, dan heb ik die stickers toch helemaal niet nodig? Nou ja ik koop denk ik maar gewoon en ik kijk wel effe hoe die bij andere auto's zit.
Ik kan ook mijn lichten vanuit mn auto bewegen, dan heb ik die stickers toch helemaal niet nodig? Nou ja ik koop denk ik maar gewoon en ik kijk wel effe hoe die bij andere auto's zit.
maandag 30 september 2013 om 14:35
quote:Ikje86 schreef op 30 september 2013 @ 09:48:
Vooral als er geen ander verkeer is, vergeet je soms om links te rijden! Bijvoorbeeld als je wegrijdt bij een wegrestaurantje, of als je in je eentje op een rotonde af rijdt. (Ik ben wel eens bijna tegen de klok in een rotonde gaan rijden terwijl het daar natuurlijk met de klok mee is.)
Zo lang er ander verkeer is, is het veel makkelijker en rijd je vanzelf wel achter de rest aan.
Ook moet je natuurlijk de andere kant(en) op kijken of er verkeer aan komt voordat je de weg op draait.
Zelf heb ik alleen links gereden met auto's met het stuur ook aan de andere (Engelse / Australische) kant. Daardoor is het ook al logischer om links te rijden. Het lijkt mij moeilijker met een Nederlandse auto, maar misschien valt het wel mee.
Wat wel handig is in Engeland is dat de stoplichten eerst op oranje gaan en dan pas op groen. Dan kun je alvast je koppeling laten vieren en meteen wegrijden als het groen is.
Mocht je niet gewend zijn in heuvels en bergen te rijden: lees deze ANWB-tips. http://www.anwb.nl/auto/t ... o/autorijden-in-de-bergen
Veel Nederlanders rijden in te hoge versnelling een berg af waardoor je de controle kunt verliezen en het is ook slecht voor je remmen.
Vooral als er geen ander verkeer is, vergeet je soms om links te rijden! Bijvoorbeeld als je wegrijdt bij een wegrestaurantje, of als je in je eentje op een rotonde af rijdt. (Ik ben wel eens bijna tegen de klok in een rotonde gaan rijden terwijl het daar natuurlijk met de klok mee is.)
Zo lang er ander verkeer is, is het veel makkelijker en rijd je vanzelf wel achter de rest aan.
Ook moet je natuurlijk de andere kant(en) op kijken of er verkeer aan komt voordat je de weg op draait.
Zelf heb ik alleen links gereden met auto's met het stuur ook aan de andere (Engelse / Australische) kant. Daardoor is het ook al logischer om links te rijden. Het lijkt mij moeilijker met een Nederlandse auto, maar misschien valt het wel mee.
Wat wel handig is in Engeland is dat de stoplichten eerst op oranje gaan en dan pas op groen. Dan kun je alvast je koppeling laten vieren en meteen wegrijden als het groen is.
Mocht je niet gewend zijn in heuvels en bergen te rijden: lees deze ANWB-tips. http://www.anwb.nl/auto/t ... o/autorijden-in-de-bergen
Veel Nederlanders rijden in te hoge versnelling een berg af waardoor je de controle kunt verliezen en het is ook slecht voor je remmen.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
maandag 30 september 2013 om 15:04
quote:cecilia74 schreef op 30 september 2013 @ 14:35:
[...]
Dat heb ik nou nog nooit gehad. Ook de eerste keren UK niet. Ondertussen ben ik er natuurlijk heel vaak.
Enige wat opletten is, is het uitdraaien van een parkeerplaats. Als je uit een parkeervak draait, dat doen je net andersom dan gewend.
[...]
Dat heb ik nou nog nooit gehad. Ook de eerste keren UK niet. Ondertussen ben ik er natuurlijk heel vaak.
Enige wat opletten is, is het uitdraaien van een parkeerplaats. Als je uit een parkeervak draait, dat doen je net andersom dan gewend.
maandag 30 september 2013 om 15:11
quote:lilalinda schreef op 30 september 2013 @ 15:04:
[...]
Nou bij een wegrestaurantje in Schotland stonden borden in alle talen: LINKS RIJDEN!
Dus heel veel mensen vergeten het kennelijk na een lunchstop.
[...]
Nou bij een wegrestaurantje in Schotland stonden borden in alle talen: LINKS RIJDEN!
Dus heel veel mensen vergeten het kennelijk na een lunchstop.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
maandag 30 september 2013 om 15:14