Ombre haar!
maandag 30 september 2013 om 20:16
Hallo! Ik heb mijn haar met henna rood geverft .. nu wil ik eigenlijk een beetje een ombre effect erin doen door het onder wat blonder te maken een beetje zoals dit: [img]http://rachelkromdijk.blogspot.nl/2013/ ... ights.html[/img] heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? (mocht de onderkant erg dood worden kan ik het altijd nog afknippen aangezien mijn haar erg lang is) Hoop op wat nuttige tips
maandag 30 september 2013 om 20:39
Hulp is handig!
Bij de drogist (of Action) blondeerspul halen.
Kijken naar de inwerktijd.
Delen door 4. Laten we zeggen; inwerktijd 30 minuten, dan is dat dus 7,5 minuten.
Kam je haar goed en smeer dan de onderste 5 cm in. 7,5 minuten laten zitten.
Daarna de tweede 5 cm insmeren. In totaal is er nu dus 10 cm ingesmeerd. Weer 7,5 minuut laten inwerken.
Dan noggus en dan noggus en dan de hele boel uitspoelen!
Hier is het hartstikke mooi geworden!
De hele zomer was het blond, denk dat ik in het najaar voor de donkere variant ga! ?
Bij de drogist (of Action) blondeerspul halen.
Kijken naar de inwerktijd.
Delen door 4. Laten we zeggen; inwerktijd 30 minuten, dan is dat dus 7,5 minuten.
Kam je haar goed en smeer dan de onderste 5 cm in. 7,5 minuten laten zitten.
Daarna de tweede 5 cm insmeren. In totaal is er nu dus 10 cm ingesmeerd. Weer 7,5 minuut laten inwerken.
Dan noggus en dan noggus en dan de hele boel uitspoelen!
Hier is het hartstikke mooi geworden!
De hele zomer was het blond, denk dat ik in het najaar voor de donkere variant ga! ?
maandag 30 september 2013 om 20:54
maandag 30 september 2013 om 20:56
quote:wasabigirl schreef op maandag 30 september 2013 20:48 Dus je spoelt dan eerst de onderste 5 cm uit en dan ga je daarboven werken en dan weer uitspoelen, vervolgens alles herhalen? Of begrijp ik je nu verkeerd. Welk blondeerspul heb jij gebruikt?
Neen, pas aan het eind spoel je, de onderste laag is dan echt goed blond, want 30 minuten ingetrokken, die vijf cm erboven iets minder, want 22,5 minuten ingetrokken.
De volgende strook nog iets minder blond, want maar 15 minuten en de laatste 5 cm heeft dan blondeerspul maar 7,5 minuten gehad.
Als het goed is loopt het dan redelijk over.
Neen, pas aan het eind spoel je, de onderste laag is dan echt goed blond, want 30 minuten ingetrokken, die vijf cm erboven iets minder, want 22,5 minuten ingetrokken.
De volgende strook nog iets minder blond, want maar 15 minuten en de laatste 5 cm heeft dan blondeerspul maar 7,5 minuten gehad.
Als het goed is loopt het dan redelijk over.
maandag 30 september 2013 om 21:16
Nee, henna maakt geen goede combi met verf of bleek. Ik verwacht een onregelmatig vlekkerig resultaat. Dus je haar is rood en je wil roze punten?
Op de ene plaats van een haar zal de bleek door kunnen dringen maar op andere plekken moeilijker. Zelfs een proeflok kan misleidend zijn. Je kan beter een paar maanden wachten tot het wat meer weggesleten is.
Op de ene plaats van een haar zal de bleek door kunnen dringen maar op andere plekken moeilijker. Zelfs een proeflok kan misleidend zijn. Je kan beter een paar maanden wachten tot het wat meer weggesleten is.
maandag 30 september 2013 om 21:19