Mode & Beauty alle pijlers

Ombre haar!

30-09-2013 20:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik heb mijn haar met henna rood geverft .. nu wil ik eigenlijk een beetje een ombre effect erin doen door het onder wat blonder te maken een beetje zoals dit: [img]http://rachelkromdijk.blogspot.nl/2013/ ... ights.html[/img] heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? (mocht de onderkant erg dood worden kan ik het altijd nog afknippen aangezien mijn haar erg lang is) Hoop op wat nuttige tips
In dit geval echt naar de kapper. Wil je dat echt niet met kans op een enorme rap: YouTube tutorials kijken, staan er zat. Succes
Ramp dus

Helaas durf ik het niet aan...
Het is wel erg vorig jaar he..
Waarom durf jij het niet aan Matroesjka? Die Loreal pakjes heb ik idd zien staan, ik denk dat ik die maar eens ga proberen eerst test plukje. Hopen dat het beetje wil pakken op henna. Anders zal het idd kappertje worden
Vind het helemaal niet vorig jaar.. wil eigenlijk geheel terug naar blond maar ik denk dat ik dat wel kan schudden
Omdat ik niet graag loop te kutten met mijn haar. You never know what happens he...
Ik heb ombre haar. Wel bij de kapper laten doen omdat ik het niet aandurfde om zelf te doen. De overgang van donker naar licht moet wel mooi zijn vind ik. Dus sorry eigenlijk geen tips om het zelf te doen. Gewoon naar de kapper!
Lijkt mij heel lastig om het aan de achterkant ook zelf goed te krijgen..
Hulp is handig!

Bij de drogist (of Action) blondeerspul halen.

Kijken naar de inwerktijd.

Delen door 4. Laten we zeggen; inwerktijd 30 minuten, dan is dat dus 7,5 minuten.

Kam je haar goed en smeer dan de onderste 5 cm in. 7,5 minuten laten zitten.

Daarna de tweede 5 cm insmeren. In totaal is er nu dus 10 cm ingesmeerd. Weer 7,5 minuut laten inwerken.

Dan noggus en dan noggus en dan de hele boel uitspoelen!

Hier is het hartstikke mooi geworden!

De hele zomer was het blond, denk dat ik in het najaar voor de donkere variant ga! ?
Dus je spoelt dan eerst de onderste 5 cm uit en dan ga je daarboven werken en dan weer uitspoelen, vervolgens alles herhalen? Of begrijp ik je nu verkeerd. Welk blondeerspul heb jij gebruikt?
Met Henna gekleurd haar met gewone verf kleuren is meestal geen goed idee. Ik (een rotsvaste thuiskleurder) zou het dan ook bij de kapper laten doen. En dan wel zeggen dat je je haar eerder met Henna hebt gekleurd!
Ja ik ben ervan op de hoogte dat gewone verf over henna nogal tricky is. Maar omdat ik echt alleen de onderste puntjes wil kan ik die altijd af laten knippen als het echt mislukt. Heb al vaker naar kapper gebeld voor advies of een afspraak maken maar die willen er niet aan beginnen
Als je kapster er niet eens aan wilt beginnen, waarom zou jij het dan wel doen?
Some flies are too awesome for the wall
quote:wasabigirl schreef op maandag 30 september 2013 20:48 Dus je spoelt dan eerst de onderste 5 cm uit en dan ga je daarboven werken en dan weer uitspoelen, vervolgens alles herhalen? Of begrijp ik je nu verkeerd. Welk blondeerspul heb jij gebruikt?

Neen, pas aan het eind spoel je, de onderste laag is dan echt goed blond, want 30 minuten ingetrokken, die vijf cm erboven iets minder, want 22,5 minuten ingetrokken.

De volgende strook nog iets minder blond, want maar 15 minuten en de laatste 5 cm heeft dan blondeerspul maar 7,5 minuten gehad.

Als het goed is loopt het dan redelijk over.
Mijn haar was overigens niet eerder gekleurd.
Iedereen die haar haar verft probeert de uitgroei weg te werken, ombre ziet eruit alsof die uitgroei in geen eeuwigheid is bijgewerkt.
verba volant, scripta manent.
Nee, henna maakt geen goede combi met verf of bleek. Ik verwacht een onregelmatig vlekkerig resultaat. Dus je haar is rood en je wil roze punten?

Op de ene plaats van een haar zal de bleek door kunnen dringen maar op andere plekken moeilijker. Zelfs een proeflok kan misleidend zijn. Je kan beter een paar maanden wachten tot het wat meer weggesleten is.
De henna zit er ook al een paar maanden in.. werk alleen de uitgroei bij dus onderkant is al flinke tijd deze kleur alleen de henna vervaagt gewoon niet zo snel. Verwacht niet dat het roze word lijkt me eerder oranje dan... nu begin ik toch weer te twijfelen haha.
zozozebra nu snap ik m! dat is om de overloop vd kleuren een beetje natuurlijk te laten lijken.. goede tip.
http://raponsje.forumup.be/post-219269-raponsje.html
Nou, eh, succes.

Plaats je even een foto van het resultaat?
Lees nu ook iets over Color Oops .. haar de kleur grotedeels uit je haar (ook dit zal ik eerst op een plukje moeten testen) zodar het makkelijker over te verven is. Iemand hier ervaring mee?
quote:Tomatensoep schreef op 30 september 2013 @ 20:30:

Het is wel erg vorig jaar he..

Echt??

Ik hoorde het vanochtend voor het eerst op tv..

en ik maar denken dat ik een hippe veertiger ben...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven