Zwanger worden vanaf oktober 2013 !

26-09-2013 12:59 1188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen de dames van oktober lekker verder kletsen!

Er kunnen geen meiden meer bij in de tabel, dit om het overzichtelijk te houden, sorry!

NaamLftdhoeveelste kindjeNOD/ Bijz.h.(Verwachte) UDJ of M ?missblond02221e30 dec intake, na 4 jan eerste echo????miss10291ePilloos sinds februari15 juli meisje!! sunny-flower291e 18 meina een korte pauze gaan we er weer voor!????dana75383e2e kindje overleden10-08-2014jongen!!vogeltje89251e 13 augustusMeisje!!amsterdammertjexxx271eMK op 14-12 4 januari 2015??Denkertje1331e ronde 11 eindelijk een positieve test!12-03-'15blijft voor ons ook een verrassing

En voor Kyraflynn en Amsterdammertje.

Op naar een vruchtbaar voorjaar en heel veel gezonde baby's!
Hey dames!

Hebben jullie een leuk weekend?

Het blijft leuk om te lezen dat we allemaal met hetzelfde bezig zijn!

Helaas is ronde 1voor mij ook niet raak. Vanochtend ben ik ongesteld geworden... Niet erg, nieuwe ronde nieuwe kansen :-)

De mbk app is idd een fijne. Heb m ook geïnstalleerd. Alle extra tips en info vind ik ook leuk. Ben gek op zoveel mogelijk info en weetjes haha.
@sunny, jammer! Maar goed, idd op naar de volgende ronde!

Ik moest wel ff bijlezen hoor, vrijdag en zaterdag zo druk gehad dat ik helemaal niet meer op het forum geweest ben!

Wat grappig om te lezen hoe iedereen er mee bezig is. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn om de druk er niet zo op te zetten, maar je kunt de tijd wel vooruit kijken naar je vruchtbare dagen

Ik ga toch die MKB app eens bekijken (is het heel raar als ik hier toch eerst denk aan Midden-en Klein Bedrijf? ) maar zo te lezen werkt hij wel goed. Ik gebruik nu zelf Womanlog, die heb ik bij mijn jongste dochter ook gebruikt en toen was het binnen drie maanden raak (daarvoor dus ruim 1,5 jaar niks....). Dus op zich helpt zo'n app wel om een beetje je ovulatie te bepalen, alhoewel je lichaam nog de beste graadmeter is d.m.v. het bekijken van je baarmoederslijm.....

Morgen alweer maandag, de tijd vliegt voorbij. Volgende week is het alweer 9 maanden geleden dat mijn dochter overleed......

En mijn oudste is jarig, dus een beetje dubbel allemaal.

Even kijken, hebben we komende week nog mensen die eventueel zouden kunnen testen?

Ja, miss10, op dierendag! Spannend! En ik gun het iedereen van harte, al duim ik het hardst voor mezelf, sorry!
Hey dames.

Hier is het bijna een week geleden dat mijn koperspiraal er uit ging. Vandaag de eerste dag van de menstruatie. Klein beetje teleurgesteld dat we de spiraal er niet eerder uit hebben laten halen, maar nu kunnen we gerichter aan de slag gaan.

Voorheen dacht ik altijd dat ik het volledig 'natuurlijk' wilde laten gaan, Maar we gaan toch de ovulatie in de gaten houden.

Ben er stiekem toch erg veel mee bezig. Dus dat herken ik wel.

@sunny-flower, volgens mij gaan we nu gelijk op. We gaan gewoon naar de volgende ronde!

Ik kan die MKB of MBK app niet vinden, hoe ziet deze er uit?
Afgelopen vrijdag dan toch echt ongesteld geworden, griep en menstruatiekrampen ik geen pretje. Vandaar mijn berichtje pas op maandagmiddag..!

Doordat ik 3 dagen overtijd was weet ik dus niet precies hoe het met mn cyclus zit maar ik reken maar vanaf afgelopen vrijdag +4 weken(28dagen).

@toendra: misschien als je zoekt op 'Mijn Biologische Klok'. Pictogram is lichtroze met een zwarte klok.

Hopelijk is morgen mn menstruatie weer afgelopen en kunnen we aan de slag! Mijn app geeft aan dat ik 10 oktober (mogelijk) een eisprong heb. Dus stiekem ben ik aan het aftellen terwijl ik me niet te druk wil maken maar onbewust doe ik het toch!

Door de griep en pijn in mn keel heb ik sinds woensdag geen sigaret meer aangeraakt, dat is dus een mooie stap 1!

Ik vergeet alleen wel erg vaak het foliumzuur, daar moet dus nog even aan gewerkt worden!
Hi meiden,

Hebben jullie een fijn weekend gehad?

Vervelend dat je zo ziek bent missblond, beterschap!! Wel goed dat je deze situatie gelijk aangrijpt om te stoppen met roken.

Ik heb het potje foliumzuur naast mijn bed staan (ook omdat vrienden daar nooit komen en ik zo dus vragen erover wil vermijden), dus zodra ik wakker wordt neem ik er eentje.

Ik ben afgelopen weekend met vriendinnen tot twee keer toe in een gesprek terecht gekomen waarin werd gespeculeerd wie (van al onze gemeenschappelijke vriendinnen) er het eerst een kind zal krijgen.

Deze vriendinnen zijn vrijgezel en laten duidelijk blijken er zelf nog niet aan toe te zijn. Ze hebben ook een vrij sterke mening over mensen die wij kennen die nu zwanger zijn. (Iemand van 27 wordt bijvoorbeeld "nog wel erg jong" gevonden). Maar het onderwerp houdt ze blijkbaar wel bezig, want het mag duidelijk zijn dat ik echt niet aanstuur op dit soort gesprekken, omdat ik onze plannen juist nog geheim wil houden.

Dat was wel even lastig, ik knik en glimlach maar een beetje tijdens zo'n gesprek.

Eén keer werd ik zelfs overvallen door de nogal directe vraag of vriend en ik al bedacht hebben wanneer we een kind zouden willen. Ik heb toen maar een beetje gemompeld dat we het er wel eens over hebben, maar het niet precies weten en dat zij de eerste zijn die het horen als het zover is. Haha, ze moesten eens weten

Oja, ik was trouwens geen kanshebber om de eerste te zijn volgens hun speculaties. Dus ik heb niet het idee dat ze iets vermoeden. (Wat nu wel fijn is, maar het zal dan misschien wel des te meer een shock voor ze zijn als ik ze (hopelijk snel!!! ) ga vertellen dat ik zwanger ben)

Gebeurt dit jullie ook? En hoe gaan jullie hiermee om?

Dit weekend ook nog op kraambezoek geweest. Dat was natuurlijk heel erg schattig. Mijn vriend vond het ook heel erg leuk en dat vond ik dan weer geweldig om te zien

Het wordt nu spannend voor Miss10! Nog maar 4 dagen voor je NOD. Heb je zelf het gevoel dat het gelukt zou kunnen zijn? Ik duim voor je! En voor jullie allemaal natuurlijk!
Oh nog even: Ik zag een aantal mensen vragen hoe ze in konden loggen op het algemene account. Het wachtwoord staat onderaan het vorige topic en uit mijn hoofd is het oktober2013

Succes ermee!
@vogeltje gelukkig heb ik nog niet dat soort situaties gehad met vriendinnen. Ik denk ook niet dat dat snel zal gebeuren want niemand in mijn omgeving (bijna alleen maar studenten) is hiermee bezig (voor zover ik weet). Ik ben wel heeel benieuwd hoe mensen gaan reageren als ik zwanger ben.

@missblond, goed bezig met de sigaretten! En beterschap.

@toendra, waarom ben je teleurgesteld dat de spiraal er niet eerder uit is gegaan?

Ik merk bij mij en mijn vriend dat de nesteldrang er wel is, we gaan opeens van alles in huis aanpakken en zijn de afgelopen weken bezig geweest met verschillende klussen. Ik zelf vind het leuk om kleding te maken op de naaimachine, en kan niet wachten tot ik met babykleding kan gaan maken. Ik kan het nu al niet laten om af en toe wat kleins te maken, zoals slabbetjes, spuugdoekjes, dekentje etc. Eigenlijk vind ik dat ik moet wachten tot ik echt zwanger ben, maar soms kan ik mezelf niet inhouden :P
Ja, spannend bijna 4 oktober, wanneer ik zaterdag of zondag niet ongesteld ben geworden ga ik testen. Ik ga vrijdag op vakantie dus neem maar een test en tampons mee! Ik voel van alles maar ook weer niets. Afwachten dus!

Vorige week kwam ik ook in een gesprek terecht met vriendinnen. Allemaal zonder kinderen. OK heb 1 vriendin verteld dat we in de vakantie gaan beginnen. Maar die hield zich gelukkig stil. Wanneer het lang duurt ga ik ze het misschien wel vertellen, maar zie wel hoe het loopt.
Hoi dames,

Heerlijk om hier even mijn ei kwijt te kunnen. Vind het soms wel moeilijk om tegen niemand te vertellen dat we bezig zijn.

@ Misslond: Dank je wel voor de app, ik heb het gevonden. Heerlijk! Het foliumzuur vergeet ik hier ook wel eens. Ik heb de pillen van de kruidvat en die smaken niet zo lekker, dus kijk er ook niet elke ochtend naar uit ;)

@ Vogeltje: Jou verhaal is heel erg herkenbaar, opeens lijkt het wel of mensen kunnen ruiken dat we bezig zijn. Als we ergens op korte termijn op bezoek komen, krijgen we al snel te horen, "oh, ik dacht dat jullie leuk nieuws kwamen brengen."

En opeens beginnen de ouders ook over het wel willen worden van opa en oma. Terwijl dit voorheen nooit aan de orde was, erg vreemd.

Hebben jullie dit ook?

@ Dromer: Ik had de spiraal liever iets eerder willen verwijderen, omdat deze nét na de vruchtbare periode weg is gehaald. Extra lang wachten voor ons dus.

@ Miss: Spannend! Ik duim voor je. Alvast een heeeeeele fijne vakantie.
Laten we met ze alle oktober een warm, vruchtbaar welkom heten!
Hey ladies!

@Vogeltje; in mijn omgeving zou volgens mij niemand raar opkijken als we zouden vertellen dat we een kindje krijgen haha.

Het lijkt me wel leuk om, net als jou, mensen echt te kunnen verrassen met het nieuwtje als het eenmaal zover is.

@missblond; goed bezig!! hopelijk lukt het je om het niet roken vol te houden.

@miss10; Spannend!! Gek is dat he, dat je van alles voelt of denkt te voelen... En je zult zien....ben je straks zwanger terwijl je niets gevoeld hebt haha.

Fijne vakantie alvast!!

Ik zal heel hard duimen voor de dames die bijna hun nod hebben!!
quote:missblond02 schreef op 01 oktober 2013 @ 10:11:

Laten we met ze alle oktober een warm, vruchtbaar welkom heten!

Ik heb foliumzuur van de Etos, is maar een heeeel klein flinterdun pilletje.. Smaakt nergens naar, dus geen probleem met innemen. Ik vergeet het gelukkig niet meer. T staat op t aanrecht, mocht er iemand langskomen, dan verhuist het gewoon even naar het keukenkastje.

@missblond: Beterschap! Ik hoop voor je dat je het stoppen met roken nu door kunt zetten, scheelt weer stress als het eenmaal echt zo ver is.

Als ik deze mnd een cyclus heb van 28 dagen, dan zou mijn vruchtbare periode nu beginnen. Mijn vriend pleit er toch voor om ons aan onze in eerste instantie gemaakte afspraak te houden ‘eerst een keer uit mijzelf ongesteld worden’, dus we nemen nog even voorzorgsmaatregelen. Zou wat zijn zeg, dat ik de 19e niet ongesteld word, door die ene keer vorige week

Maar Toendra, als je een spiraal hebt, heb je toch geen eisprong? Dus officieel begint je cyclus pas wanneer je ongesteld wordt na het eruit halen van je spiraal.. kan dus best zijn dat je vruchtbare periode nog komt?

Spannend Miss10!!! Ik heb rond die tijd mijn eisprong (als ik een cyclus krijg van 28 dagen)

Ik denk dat onze omgeving wel verbaasd zal zijn, omdat we nog niet zo heel lang met elkaar gaan, maar gezien mijn leeftijd zullen de meesten het niet heel vreemd vinden. Met name mijn vriendinnen en mn moeder zullen het alleen maar toejuichen
Ow ja.. ik heb iets minder eetlust. Is dat een symptoom vh stoppen met de pil? Of misschien ivm ovulatie?

Herkent iemand dit?
Sorrry, dat ik al een hele tijd niks heb laten horen van mezelf, maar ik heb wel mee gelezen hoor! Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen, 8 oktober is mijn NOD! Nog 1 week, ik heb net alvast een test gekocht, misschien loop ik wat op de zaken vooruit, maar ik voel de hele tijd van alles, hebben jullie dat ook?

Ons valt het ook in ene op dat veel mensen in omgeving over zwanger worden beginnen, soms wel lastig hoe je dan moet reageren, tot nu toe zeg ik vaak iets van: nee joh daar zijn wij niet aan toe, maar misschien is het dan wel een beetje raar als je dan in ene op eens wel zwanger blijkt te zijn, wat zeggen jullie op dat soort momenten?

Verminderde eetlust heb ik niet, juist andersom...
Spannend miss10! Ik hoop zo voor je dat het raak is. Duimen!!

@vogeltje: bij ons gaat het de laatste tijd alleen nog maar over kinderen. Iedereen vraagt er naar.... Om gek van te worden We zijn net getrouwd en dan vinden veel mensen het krijgen van een kindje een logische volgende stap. Op het werk, bij vrienden en ook bij familie komt het vaak ter sprake. Ik heb af en toe het idee dat iedereen het aan me ziet. Ik houd wijselijk mijn mond... Mijn beste vriendin weet het. Is heel fijn om dat met haar te delen.

@missblond: goed dat je niet meer gerookt hebt! Nu volhouden. Je weet waarvoor je het doet:)

@dana: ik denk dat wij ook allemaal heel hard voor jou duimen. Hoop het zo voor je.

Ik denk trouwens dat mijn volgende nod op 25 oktober valt. Zal straks even inloggen en aanpassen.

Ik vind het zo spannend...wie o wie komt als eerste met geweldig nieuws??
dames!

Wat veel berichten om bij te lezen na een lang weekend offline te zijn geweest!!

@misslian & sunnyflower wat jammer dat het deze maand niet gelukt is. Nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ik heb een heerlijk lang weekend weg gehad. Gelukkig met vrienden die weten dat we graag een kindje willen, dus we hoefden nergens geheimzinnig over te doen. Ik had dus afgelopen donderdag m'n nod en nu nog steeds niet ongesteld, maar vanochtend wel weer een negatieve test... Ik snap er niks meer van?! Houdt m'n lijf me voor de gek?! Ik ben al maanden super regelmatig ongesteld en het lijkt wel of het nu helemaal van slag is.... Afwachten maar weer denk ik.....

Kan iemand mij trouwens misschien de inlog gegevens in een privé bericht sturen ofzo? Ik kan ze niet terug vinden....
Ook spannend voor jou dus cookie! En nee hoor, is toch niet raar.. Ik denk dat iedereen het heel logisch vindt dat je het pas vertelt wanneer het zo ver is.

@ missliann jij hebt t dus wel gedeeld met een vriendin. Ik twijfel daar heel erg over. Tis nu nog echt iets van mijn vriend en mij. Een goede vriendin van me moest een jaar wachten op een zwangerschap en die zei daarna dat ze het niet weer zou vertellen als ze zou stoppen met de pil. Zij vond het te confronterend om iedere keer weer ‘nee nog niet..’ te moeten zeggen.

Ik moet bekennen dat ik wel moeite heb om mn mond te houden, vooral tegen mn collega, want ik zie haar bijna iedere dag en zij weet dat ik graag moeder wil worden. Ik denk ook dat ik het tegenover haar niet voor mezelf kan houden als een test positief blijkt te zijn, zeker niet wanneer ik me ’s morgens toch wat misselijk voel.

@ Sunny ik zie jouw berichtje nu pas.. jammer dat het hem niet is geworden de 1e ronde, op naar ronde 2.

Fijne avond allemaal!
quote:mevrrouwtjemups schreef op 01 oktober 2013 @ 19:54:

Ik had dus afgelopen donderdag m'n nod en nu nog steeds niet ongesteld, maar vanochtend wel weer een negatieve test... Ik snap er niks meer van?! Houdt m'n lijf me voor de gek?! Ik ben al maanden super regelmatig ongesteld en het lijkt wel of het nu helemaal van slag is.... Afwachten maar weer denk ik.....

och jee.. wat irritant.. Een meisje waar ik vroeger mee omging, had ook steeds negatieve testen, kreeg zelfs een middeltje van de huisarts om haar menstruatie op gang te krijgen. Na 17 weken bleek ze toch echt (ongepland) zwanger.. Het kan zijn dat jouw lichaam niet voldoende van dat stofje aanmaakt. Als je echt twijfelt, zou ik gewoon de huisarts bellen.

quote:mevrrouwtjemups schreef op 01 oktober 2013 @ 19:54:

Kan iemand mij trouwens misschien de inlog gegevens in een privé bericht sturen ofzo? Ik kan ze niet terug vinden....ik heb je een pb gestuurd.
Even een vraagje.. ik heb al 3 dagen last van echt pijnlijke steekjes in me onderbuik links, iemand ooit ook wel eens last van gehad? Wat zou het kunnen zijn?

Liefs!
Goedemorgen allemaal!

inderdaad Misslian; wie o wie zal de eerste zijn.... Spannend hoor! Het lijkt me zo onwerkelijk om daadwerkelijk zwanger te zijn!

@Cookie; ik heb dat sinds een paar maanden ook, met wat steekjes in mn borsten af en toe... meestal een kleine week na mn eisprong (volgens de app) en het houdt dan zo'n beetje aan tot ik ongesteld wordt.. Ik hoopte uiteraard op een zwangerschap, maar ik heb de conclusie getrokken dat dit mn eisprong haast wel moet zijn.. Maar ik weet het niet zeker hoor. Eerder had ik dit overigens nooit.
Goedemorgen!!

Na het stoppen met de pil had ik inderdaad ook minder eetlust. Ook voel ik nu precies wanneer mijn lichaam aan het werk is voor een eisprong. (Krampjes hier, prikkels daar..) maar waarschijnlijk voelen we die dingen ook omdat we hopen dat het ergens anders van is.. Een je lichaam heeft ook tijd nodig om de hormonen van de pil eruit te sturen.

Hier is de griep weer weg en is dat stoppen met roken toch ontzettend moeilijk! Ik lees dingen over foliumzuur, kleine dunne en soms vieze pilletjes. Nemen jullie ze niet met water in?

Mijn MKB app geeft aan dat 10 oktober mijn eisprong is. Ik was natuurlijk overtijd (wat ik anders nooit heb) dus ik heb de app ingesteld op de eerste dag van mijn laatste menstruatie en dan +28dagen. Weet niet of het goed is maar dat zien we dan wel weer. Zoals ik al eerder aangaf voel ik het als met lichaam aan het werk ik en zie ik het ook aan helder slijm. We wachten maar rustig af!

Liefs en een fijne woensdag!
Hey dames,

Het Oktober forum neemt nu echt grote sprongen! Echt heel spannend allemaal. Mijn eisprong sinds 14e volgens de MBK app.

@denkertje: Ik had een koperspiraal, dus ik kreeg wel gewoon een eisprong en elke maand mijn menstruatie.

Mag ik vragen hoe lang jullie bij elkaar zijn? Wij zijn op een paar dagen na, een jaar bij elkaar.

@Cookie, nog een kleine week! Het zou geweldig zijn als we weer een zwangere hebben! Ik duim voor je.

Ik vind het soms ook moeilijk als er over zwangerschap wordt gepraat en soms lijkt het wel of mensen dicht bij ons het kunnen ruiken dat we bezig zijn.

De vader van mijn vriend kwam laatst met de opmerking: "ik ben er toch wel aan toe om opa te worden."

Mijn ouders laten ook duidelijk merken dat ze het wel leuk zouden vinden, hoewel ze ons niet willen pushen.

Hebben jullie ouders iets door? Of krijgen jullie opmerkingen?
Haha leuke woordspeling Toendra! (eisprong en sprongen in het forum)

Wij zijn nu zo'n anderhalf jaar samen en wonen een jaar samen. Bij ons gaat het dus relatief snel allemaal. Al gaat dat het voor ons gevoel niet hoor het klopt gewoon.

@missblond; ik neem de pilletjes gewoon in met het drinken dat op dat moment in mn glas zit haha. Dat is meestal sap of water.

Fijn dat je weer beter bent. Ik hoop dat het je lukt om het niet roken vol te houden!!

@Toendra; Bij ons zal waarschijnlijk niemand raar opkijken als we de komst van een kindje aan zouden kondigen.

Een vriendin van mij weet dat we er mee bezig zijn. Zij is zelf net bevallen.

Op mijn werk hebben we het met regelmaat over kinderen en dan roep ik steeds maar dat dat ooit wel eens komt... Het lijkt me niet zo heel slim om er open over te zijn dat we er mee bezig zijn enzo. Niet dat ik er vanuit ga dat mijn contract dan niet verlengd zou worden ofzo hoor.. maar toch.

Zijn jullie van plan minder te gaan werken op het moment dat jullie een kindje krijgen?
Bij mij zullen mensen misschien wel raar opkijken omdat ik nog best jong heb maar bijna niemand weet waarom we willen beginnen (uitslag ziekenhuis). Mijn ouders, schoonouders en mijn bazen(mannen) weten van de uitslag van het ziekenhuis. Ik moest regelmatig naar het ziekenhuis voor controle en alles en aangezien ik 5 dagen werk merkte ze het wel dus heb ik het eerlijk verteld. Ik heb alleen niet gezegd dat we vanaf dat moment zijn begonnen om zwanger te raken maar aangezien ze zelf ook vrouwen en kinderen hebben vermoeden ze het wel.

De bedoeling is dat mijn moeder en schoonmoeder een dag gaan oppassen mijn partner en ik gaan een dag minder werken (misschien 4 x 9 uur) en de andere dag willen we ons kindje naar de kinderdagverblijf brengen. Ik vind het ook wel belangrijk dat ze al direct leren met andere kinderen om te gaan. En uiteindelijk is het financieel beter om een dag kinderdagverblijf te doen dan dat ikzelf in totaal 2 dagen minder ga werken.

Financieel hebben we alles al uitgestippeld!
Ik ben niet van plan veel minder dan fulltime te gaan werken. Ik wil graag hetzelfde aantal uren als mijn vriend werken zodat we alles makkelijk kunnen delen. Als het ouderschapsverlof blijft bestaan willen we allebei 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen en daarnaast allebei 1 dag thuiswerken. De 5e dag is dan voor opa en oma of voor het KDV (dat laatste heeft eerlijk gezegd mijn voorkeur). Qua financiën moet het lukken, we redden het nu al op driekwart salaris, als ik straks ga werken houden we dus enorm veel geld over (ondanks dat we allebei onder modaal zitten )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven