Soort "expeditie Robinson" met mijn gezin

02-10-2013 10:11 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje een rare reisvraag. Ik wil over een jaar of twee met mijn man en zoons een soort "expeditie Robinson" houden op een onbewoond eiland, een week of drie, vier. Dat lijkt me vooral voor mijn zoons heel leerzaam; zonder elektriciteit en dus computers, iPads etc overleven, zelf voedsel zoeken, kampje bouwen etc.

Maar ja, hoe 'echt' het ook moet zijn, ik wil wel hulp in kunnen roepen als dat noodzakelijk is en ook binnen een dag van het eiland weg kunnen indien nodig.

Overigens lijkt me dit een gat in de markt voor groepen reizigers. Dat de boel wel een kléin beetje georganiseerd is en de veiligheid redelijk gegarandeerd en zo, maar dat je wel echt aan de bak moet en zelf overleven in de natuur kunt ervaren.

Iemand een idee waar ik kan beginnen? Is er misschien al een reisbureau dat zulke dingen organiseert? Andere tips?

xYella.
Heet dat niet kamperen?
Leuk idee!
Woehahaha, kamperen 'overleven in de natuur'??? Laat me niet lachen. Op een vijfsterrencamping zeker.
Super leuk! Geen idee of dat bestaat. Niks kunnen vinden via Google?
Klinkt erg leuk!

Geen idee alleen hoe je dat evt hulp kunt inschakelen in noodgevallen.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de camping die je kiest. Als je naar Zweden gaat kun je gewoon een tentje in de vrije natuur opzetten. Je vangt er een konijntje bij, maakt een kampvuur et voilà, uw overlevingsvakantie is begonnen.
Ga gewoon met de auto op kampeer reis richting de Balkan, Oost Europa, Noord Scandinavië, Turkije, Marokko, etc. Ik heb zelf ooit een jaar dwars door Afrika gereisd, dat was niet veel anders dan Expeditie Robinson, behalve dat er geen wedstrijdelement in zat.

Je kan ook naar Ghana vliegen en daar een auto huren en de binnenlanden in gaan, of Oost of zuidelijk Afrika. Of anders; mobieltjes inleveren en kamperen bij de boer
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Kramperen? en waarom in godesnaam?
Nee, ik wil het op een tropisch eiland, dat staat voor mij vast. Ik moet zelf ook mee, haha! Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan, maar ik heb altijd geroepen dat ik mijn jongens op een dag afzink op een onbewoond eiland voor een paar weken, dat zal hen leren. Maar hoe langer ik daarover nadenk, hoe meer ik ook wel zeker weet dat ik er zelf bij moet zijn en mijn man ook. Het lijkt me als gezin gewoon ook een goeie ervaring. En ik weet eigenlijk wel zeker dat er meer mensen zijn die zoiets zouden willen doen. Zoals ik eerder al zei; gat in de markt! Maar ik heb zelf geen zin dat soort reizen te gaan organiseren, dat laat ik liever over aan mensen die thuis zijn in een daarvoor geschikte omgeving, zoals misschien dus Maleisië. En ik hoop dus dat zoiets bestaat of op korte termijn wordt gestart. Ik weet niet of ik het aandurf het zelf allemaal te regelen. Maar ik begin me nog maar net echt te oriënteren, daarom ook mijn vraag hier.

xYella.
Zelf voedsel zoeken en dat dan een week of 3, 4.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jazeker!
Eh... met een basisvoorraadje rijst en meel hoor... :-)
Wel heel goed voor de lijn.
Niet op een tropisch eiland maar in Eindhoven bij het Eindhoven museum ( voorheen prehistorisch dorp) hebben ze wel eens zulke dingen gedaan.

Geloof afgelopen herfst nog. Weet niet hoe lang maar ook voor kinderen. Leven zoals in de prehistorie..
Geinig idee. Vrees dat je zoiets echt helemaal zelf moet regelen, te beginnen een geschikt eiland zoeken en daarbij mogelijke hulptroepen inhuren die 24 uur per dag beschikbaar zijn (inclusief helikopter). Zal wel dure grap worden, maar wel gaaf.
Zag deze mogelijkheid, maar dan staat er wel een hut klaar. Misschien kan je er ook een extremere optie regelen.

linkje
Begin eens met zoiets:

http://www.buroscanbrit.n ... vakantie/houtvlotavontuur
quote:MilaDila schreef op 02 oktober 2013 @ 10:52:

Zag deze mogelijkheid, maar dan staat er wel een hut klaar. Misschien kan je er ook een extremere optie regelen.

linkjeNee joh, dan krijg je eten. Zelf zoeken en zelf bouwen!
quote:Yella41 schreef op 02 oktober 2013 @ 10:25:

Nee, ik wil het op een tropisch eiland, dat staat voor mij vast. Ik moet zelf ook mee, haha! Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan, maar ik heb altijd geroepen dat ik mijn jongens op een dag afzink op een onbewoond eiland voor een paar weken, dat zal hen leren. Maar hoe langer ik daarover nadenk, hoe meer ik ook wel zeker weet dat ik er zelf bij moet zijn en mijn man ook. Het lijkt me als gezin gewoon ook een goeie ervaring. En ik weet eigenlijk wel zeker dat er meer mensen zijn die zoiets zouden willen doen. Zoals ik eerder al zei; gat in de markt! Maar ik heb zelf geen zin dat soort reizen te gaan organiseren, dat laat ik liever over aan mensen die thuis zijn in een daarvoor geschikte omgeving, zoals misschien dus Maleisië. En ik hoop dus dat zoiets bestaat of op korte termijn wordt gestart. Ik weet niet of ik het aandurf het zelf allemaal te regelen. Maar ik begin me nog maar net echt te oriënteren, daarom ook mijn vraag hier.

xYella.

Het idee snap ik, maar heb je ooit al eens een vis gevangen en die zelf schoongemaakt? En heb je ooit al eens een kip geslacht, en die zelf panklaar gemaakt? Heb je enig idee welke planten je wel kunt eten en welke niet?........en welke er giftig zijn? Weet jij welke slangen dodelijk zijn?

Begin eerst maar eens met het kopen van een kip, en slacht die maar eens achter het huis, met als enige hulpmiddel een bijltje en een scherp mes. Praten we daarna verder......
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:Fame schreef op 02 oktober 2013 @ 10:56:

[...]

Nee joh, dan krijg je eten. Zelf zoeken en zelf bouwen!Is ook te luxe, maar mogelijk kan TO dus een meer basic vakantie regelen. De eilandjes en hulptroepen zijn er in elk geval.
Ik zou je kinderen trouwens dan eerst eens op survivalkamp sturen in de Ardennen of zo. Dat ze alvast wat zaken leren. Anders zijn dalijk jij en je man vooral bezig om de boel draaiende te houden en te regelen, net als thuis
Dan moet er ook maar eten zijn op zo'n eiland. Kippen lopen meestal niet in de vrije natuur.

Ik zou wat meer voorraad meenemen dan meel en rijst. Zelf je onderkomen bouwen heeft wel wat. Doe je dat met palmtakken en bananenbladeren? Muskieten netje mee? EHBO spullen? Hoe kom je aan schoon drinkwater?
Vraag me ook af hoe survival-minded kinderen eigenlijk zijn. Of ze niet vooral lekker gaan spelen en zwemmen. Niet echt nadenkend over de avond of de volgende dag.

Terwijl je je als ouder zorgen maakt of ze wel genoeg voedingstoffen binnen krijgen, of ze wel droog slapen, of ze niet uit de hoge boom flikkeren of op een kwal gaan staan. Het lijkt me voor ouders behoorlijk veel stress opleveren.
Gewoon een retourtje La Pineda boeken; dan bij Salou rechtsaf richting Serres de Cardó-el bois, zakmes en punaises in je handtas en gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven