Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Jaaaaa sporten was leuk

We hadden les van een invaller. Een zeer aantrekkelijk gespierde mannelijke invaller in een kleine zwembroek. Echt heeel erg leuk om naar te kijken,...hahahahahaa..

Hij vroeg na de les nog of ik degene was die eerder bij hem volwassenzwemles had gehad. Omdat ik zo veranderd was. Jaaaaaa, dat klopte....

Ik heb niks in mijn hoofd hoor, maar kijken mag toch??

Hvm
Haha, een leuke instructeur en ook nog een compliment. Jouw dag was vast helemaal goed!

Ik heb spierpijn van gisteren, teken dat ik weer vaker naar de sportschool moet

Vandaag rustdag en morgen denk ik weer even naar de sportschool.
Ja, mijn dag was zeker goed! Het is ook altijd een gezellig clubje om te sporten. Dus ook al voel ik me rot/ heb geen zin, dan ga ik desnoods voor de gezelligheid. En voor je het weet heb je toch het hele programma weer afgedraaid. En gisteravond, nou dat was even een verrassinkje..hahahaha...

Zijn er bij jouw op de sportschool ook leuke mensen om naar te kijken?

Hvm
.
Hallo allemaal.

@cattura

Het gaat goed. Tot mijn grote verbazing heb ik sinds het weekend geen zoetigheid gehad. Normaal wil ik elke dag ijs of cake maar ik heb het tot nu toe laten staan zonder heel veel moeite moet ik zeggen. Soms zie ik wat lekkers staan en twijfel ik even, maar ik draai me gewoon om en loop weer verder.

Ook groente eet ik nu veel meer. Zojuist heb ik raviolli gevuld met parmessan gekocht bij de albert hein, ze staan in de aanbieding 1+1 gratis. Die heb ik net op met spruiten en zalm.

Als ik trek krijg in zoetigheid pak ik een waterijsje. Die zijn laag in caloriën en ook erg lekker.
There is only one way to avoid criticism: do nothing, say nothing, and be nothing.
.
Hallo allemaal!

Vandaag een bijzondere morgen. Want ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben! Nou wil ik vragen of ik hier dan nog steeds mag komen schrijven. Want er zal bij mij de komende tijd geen gewichtsafname zijn, ook geen balans, maar een gewichtstoename. Ik ben zelf namelijk heel bang om net als tijdens mijn eerste zwangerschap qua gewicht uit de bocht te vliegen en veel te veel aan te komen. Ik zou het heerlijk vinden om dit topic als stok achter de deur te hebben om te zorgen dat ik gezond eet en niet te veel aankom. Ik ben van plan om zolang mogelijk te blijven sporten ook. Dat heb ik de vorige keren niet gedaan.

Vanmorgen vertelde de weegschaal het volgende;

Gewicht nu; 67,2

Streefgewicht juni 2014; Niet meer dan 83 kilo

Ik hoop dat ik gewoon mee kan blijven schrijven.

Iedereen een heel fijn weekend gewenst! Die van mij is al geweldig!

Hvm
Wat bijzonder HVM, gefeliciteerd! !! Natuurlijk mag je mee blijven schrijven, gezond eten blijft nu ook belangrijk!

Hier vanochtend weer 69,0 Daar ben ik wel tevreden over, maar de komende weken moet er echt weer iets van af.

Vanmiddag lekker hardlopen :-)
Gisteren les 20 gelopen, 55 minuten. Het was zwaar, maar wel te doen. Wilde eerst halverwege stoppen, maar toch doorgegaan. Uiteindelijk 8,8 kilometer gelopen, gemiddeld 6;29 min/km (9 km/h). Was super blij met deze afstand, want heb nog nooit zo ver gelopen. Had wel wat last van de binnenkant van mijn voet, daar had ik eerder vaak blaren maar zat nu eelt Maar door de langere afstand en warmte had ik nu twee mega blaren Na het douchen voelde ik me niet echt lekker, dus maar even in bed gaan liggen. De vorige keer toen ik voor het eerst zo ver ging lopen had ik dat ook. Nu gaat het beter, voel mijn benen nog wel maar ik kan gewoon lopen

@ HVM: hoe gaat het met je, al een beetje gewend aan het idee? Wat betreft leuke mensen op de sportschool; er zijn wel een aantal trainers, maar dat zijn dan weer van die perfecte mannen. Misschien wel een beetje te perfect Ik vind het altijd wel leuk om om me heen te kijken en te vergelijken met mezelf. Merk dat ik dat op straat nu ook heel erg doe. Als ik dan dikkere mensen zie dan denk ik elke keer dat ik blij ben dat ik het roer om heb gegooid en gezonder leef en er gezonder uit zie. Zit ook veel fijner in mijn vel, maar ben natuurlijk soms nog steeds ontevreden. Dat zal er wel in blijven zitten als vrouw zijnde

@ Cattura: balen dat je geen tijd hebt om te sporten, maar je bent wel lekker aan het bewegen met klussen!

@ Marisely: wat goed dat je lekkere dingen kunt afslaan!
Vanmiddag weer getraind voor de 4 mijl. Het ging lekker, maar voelde nog wel dat ik vrijdag een behoorlijke afstand had gelopen. Maar ik zit nog steeds ruim onder mijn streeftijd en heb het nu weer gelopen in iets meer dan 38 minuten. Stiekem hoop ik natuurlijk volgende week bij de wedstrijd onder de 38 minuten te duiken
@ Sneeuwwitje; Kennelijk ben je de enige geweest die hier het weekend actief is geweest. Goed van je hoor! Bijna 9 kilometer. Respect hoor!

Hier hebben we het weekend gebruikt om familie in te lichten. En natuurlijk is daarna ongezond gegeten helaas. Heb ook last van mijn darmen inmiddels. Die stomme hormonen leggen het een beetje stil. Da's vervelend want nu heb ik zo'n opgeblazen gevoel en ik mag natuurlijk niks gebruiken aan laxeermiddelen. Logisch ook, maar ik voel me er niet zo fijn onder. Heb zaterdag dus maar even lijnzaad bij de supermarkt gehaald. Dat heb ik de vorige keren ook gebruikt. Maar bleagh wat is dat vies. Heb het eerst door de havermout geprobeerd, maar dat is echt niet in te nemen

Vanmorgen maar even na de havermout nog een beetje optimel genomen om het daarmee in te nemen. Ging al ietsje beter. Nou maar hopen dat de schade vrijdag een beetje meevalt. Ga in ieder geval van de week gezond eten en dinsdag weer sporten..

Groetjes Hvm
HVM!!!!! Gefeliciteerd!! Wat een onwijs leuk nieuws!

Wat ga jij goed ook zeg sneeuwwitje! Proficiat!

Groetjes!
Gisteravond lekker gelopen bij de hardloopvereniging. Gelukkig was het veel techniek en niet zo veel langere afstanden. Voelde mijn benen namelijk nog wel na zondag (en die 8,8 km van vrijdag zat ook nog in mijn benen). Nu een aantal rustdagen, zodat mijn benen even bij kunnen komen.

Nu ik wat stabieler ben qua gewicht vind ik het wel moeilijk om streng te blijven. Denk dan; ach dat kan wel, want ik sport ook. Maar goed, ik moet het natuurlijk niet te gek maken met allemaal lekker eten...

@ Melody: leuk dat je even komt kijken

@ HVM: leuk lijkt me dat om het goede nieuws aan familie te vertellen! Wel balen dat je last hebt van de darmen. Is er niet iets anders dan lijnzaad, wat wel beter smaakt?
@Sneeuwwitje, het is natuurlijk ook wennen voor je lijf om net iets verder te gaan dan de comfort-zone. Maar wel vervelend dat je dan nog last hebt van je benen.

En ja, ik ken ook het gevoel, dat als je gaat stabiliseren, dat je dan gemakkelijker wordt qua eten. Ik probeer mezelf dan ook regels op te leggen. Dus niet vaker dan 1x in de week eten bestellen/bbq/verjaardag.

Heb nu ook weer van die vergallende hormonale gedachten; Van, ja je bent nu zwanger. Dus je hebt een excuus. Dik wordt je toch.

NEEEEEEEEE , zegt het andere stemmetje dan in mijn hoofd. Ik wil niet hetzelfde als een paar jaar geleden. Ik wil niet meer dik zijn. Ik wil niet weer 40 kilo af moeten vallen. Je kunt het wel. Je kunt wel gezond eten en zwanger zijn...

Ik geloof dat het nog moeilijke maanden gaan worden...hmmm

Tja, over die darmen. Die hormonen doen rare dingen met je. En nee, je mag eigenlijk niet zoveel dingen innemen. Het enige wat ik kan bedenken is veel vezels en heel veel drinken. Tja, de vezels en de olie die zit dus in de lijnzaad. En verder drink ik nu veel thee en water. Maar ik doe het nu zo; Eerst een lekker bakje havermout, en daarna een bakje met een paar lepels lijnzaad en wat optimelyoghurt, dan gaat het een stuk makkelijker. Ohja, vergeet ik de vitamine-D druppels nog die ik nu ook moet innemen. Had geen zin om tabletten te kopen. Had immers nog de druppels voor de jongens. Kan ik net zo goed nemen. Dus ik doe lekker met ze mee

Hvm
Gisteren weer lekker gesport. Moch alleen nu al sommige oefeningen niet meer doen. Stond daar wel echt even raar van te kijken. Heb daarvoor in plaats vervangende oefeningen gekregen. Wel lekker hoor, om weer even te sporten. Heb alleen nog wel dat opgeblazen gevoel, dat is weer minder.

We zullen wel zien hoe het vrijdag is..

Hvm
.
Ok, dan ga je even naar Parijs... kom je terug en hoppa, HVM zwanger Wat leuk meid, gefeliciteerd!!!! Ik kan me je angst voorstellen, maar als je gewoon blijft doen wat je nu doet, met af en toe een extraatje dan komt het echt wel goed. Kijk wel uit dat je juist niet gaat lijnen als de weegschaal gaat stijgen. Misschien is het verstandig om het hier met de verloskundige over te hebben, zodat zij meewaakt dat je binnen de marges blijft. Ik vind het echt superleuk voor je!!

Ik heb me even niet gewogen, ik denk dat ik iets ben aangekomen maar heb geen zin om er nu mee bezig te zijn. Heerlijk in Parijs geweest en vorige week ook appeltaart gebakken. Nu let ik even op en weeg me volgende week weer. Misschien moet ik gewoon die 72 als richtlijn blijven houden.

Overigens wel veel gelopen in Parijs, voor de kenners: vanaf Boulogne Blericourt via de Seine naar de Eiffeltoren, hotel des invalides, daarna metro naar blv saint Michel en toen nog een 2 uur durende wandeling door het Quartier Latin. Denk dat er een centimeter van mijn voeten is afgesleten, wat een zere voeten. Maar wel erg leuk!

Dag allemaal, succes vandaag en de rest van de week!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
@Felice; Dank voor je felicitaties. En wat leuk dat je het naar je zin hebt gehad in Parijs. Snap wel dat je zeer vermoeide voeten hebt nu. Met die stedentrips loop je jezelf altijd ongans. Maar dat is dan ook wel weer goed voor het verbranden van de calorieën, hahaha.

Ik ben hier al de hele dag in gevecht met die stomme hormonen. Voel me echt als de Monstars uit Space Jam. 'We have now taken over your radiooooooooo.....'

Afschuwelijk. Heb geen geduld meer, lontje is een stuk korter. Moet echt ik weet niet hoeveel vaker tot 100 tellen. Want de jongens kunnen er natuurlijk ook niks aan doen. Maar voel me soms als de mevrouw in een spotje van tig jaar geleden. Dat ze heel vriendelijk haar collega's gedag zegt en in de auto ontploft. Nou vanbinnen sta ik dan op ontploffen, en van buiten probeer ik zo lief mogelijk te zijn.

Moest vanmorgen bij de action zijn, en naast wat ik nodig heb, heb ik ook een baal snoep gekocht. Loop ik over de markt, sta ik bij de bakker met croissantjes in mijn handen. Heb ik snel teruggelegd en zonnepitten/zaden broodjes gekocht. Is toch iets gezonder lijkt me. Thuis als de bliksem het snoep achter in de kast gegooid en vervolgens heel braaf een bak havermout gemaakt.

Werd mijn man net door een tussenpersoon van de verzekering gebeld, en wist niet wat hij er mee aan moest. Belt mij dan weer. En ik, ik heb zo'n moeite om zijn kop er niet af te bijten. Niet omdat ik boos ben op hem, maar op de flauwekul waar die tussenpersoon mee aankwam...aaahhh'

Ik vind mezelf zo niet leuk meer! En ik moet nog heel lang...

Groetjes Hvm
Gisteren toch weer chocolade gekocht en voor een deel opgegeten, o en ook nog een toetje gehad na het avondeten. Ik vind het zo suf dat ik dit weken niet gedaan heb en nu ineens voor de bijl ga. Waarom is het nu ineens zo moeilijk. Vanmiddag een heerlijke lunch gehad en zit nu gewoon nog vol ervan. Wie kan me de inpiratie geven om mezelf meer in te houden...

@ HVM: pfff, lastig hoor die hormonen. Ik ben ak erg als ik ongesteld moet worden, dus ik vrees dat het heel erg wordt als ik ooit nog eens zwanger mag worden. Wat betreft eten: het is voor je kindje ook heel belangrijk dat je gezond blijft eten!!!

@ Felice: leuk dat je naar Parijs bent geweest. Mooie stad, maar van al dat lopen word je wel erg moe

@ Cattura: wat een drukte zeg met de verhuizing en je verjaardag. Hopelijk dus snel weer tijd om te sporten!!
Mag ik meeschrijven?

Ik heb al vaker geprobeerd af te vallen, maar telkens geef ik het weer op.. Nu wil ik echt een aantal kilo's kwijt, want ik ben bezig om zwanger te raken (wat dus nog niet is gelukt) en mijn vriend en ik hebben het steeds vaker over trouwen.. En dan wil ik er natuurlijk wel goed uitzien in mijn trouwjurk!

Ik ben 23, 1.75m. en 88,3 kilo.. Mijn streefgewicht is op dit moment 80 kilo, daarna zien we wel weer verder.
@Sneeuwwitje; Zit je in de week voor je ongesteldheid? Dat is bij mij altijd de reden dat ik wil snoepen.Kan (kon) er de klok op gelijk zetten. En als je jezelf niet alles ontzegt, maar 1x in de week zegt; ik mag een klein beetje? Zou dat helpen om de druk iets minder te maken?

Tja, over dat gewicht aankomen, dat vind ik idd lastig. Het hoort erbij, maar ik was juist zo blij dat ik zo lekker stabiel bleef. Nu zie ik het gewicht groeien en denk ik; Oke, mijn darmen zijn van slag. Dat helpt niet. Ik moet aankomen voor het kind.

Dat snap ik heus wel, en ik eet ook gezond. Heb gisteren dus ipv croissantjes de noten/zadenbroodjes gekocht. En 's ochtends vroeg zet ik al een bak met fruit en yoghurt in de koelkast voor als ik 's middags wil snoepen. Dan hoef ik het niet meer klaar te maken, Maar dat gewicht op de weegschaal blijft lastig. Je weet dat je moet aankomen, niet te weinig.,maar je wil ook zeker niet teveel aankomen...zoals de vorige keer

@Lola; Welkom!

Hvm
Ik kom je vergezellen HVM....... Ik ben zwanger!!! Man en ik hebben een maandje geleden besloten dat een tweede kindje zeer welkom zou zijn, en nu na 4 dagen overtijd een test gedaan en die was gewoon al positief!!!!

Ondanks we op de lijf en lijn pijler staan een vruchtbaar topic!

Ik zit denk wel te denken om de hulp van Eem diëtist in te schakelen, ik wil ook niet weer 20/25 kilo aankomen, en met mijn gewicht van 82 kg ben ik nog steeds 7 kilo zwaarder dan toen ik van de eerste zwanger raakte... Dus qua eten bewegen ben ik onzeker! We beginnen nu maar met een gezond ontbijt!

Fijne dag allemaal, die van mij kan niet meer stuk!
Gefeliciteerd Melody! Wat leuk!

Blijf je hier schrijven? Misschien kunnen we elkaar steunen in het gezond eten. Want dat is echt belangrijk. We begrijpen elkaars onzekerheden!

Groetjes Hvm
.
Nou vandaag vol spanning op de weegschaal gestaan. Vind het toch best moeilijk moet ik eerlijk bekennen.

Het resultaat vandaag; 68,2

Ik denk dat dit voornamelijk het resultaat is van mijn darmen die een nieuw ritme ontdekt hebben. Hopelijk blijf ik de komende weken een klein beetje stabiel, want als dit in dit tempo doorgaat heb ik straks wel een probleem. Maar goed. Ik bekijk het week bij week..

Hvm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven