Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Een ansichtkaart in een envelop weegt toch niet meer dan 20 gram? Waarom verstuur je de kaarten in een envelop, op verzoek?

Wachten duurt lang he

Vandaag gaat Dribbel naar Finland, de Nieuwkoopse plassen naar Amsterdam en cupcakes naar Tunesië. Een nieuw land voor mij en ook mijn eerste Afrikaanse land.
Ik ben enkele weken geleden ook begonnen met postcrossing, zoals zovelen omdat het me wel eens leuk lijkt iets anders op de deurmat te vinden dan zakelijke post. Ik heb eerst hier en op andere plaatsen al wat ingelezen dus ik ken ook de mogelijke teleurstellingen zoals lege hurrays, lege profielen of juist enorm veeleisende profielen. :D

Ik heb nu 7 kaarten verstuurd waarvan 2 aangekomen (met ook 2x een hele leuke hurray). Ook al één kaart ontvangen, die ook leuk was en aan mijn profiel gelinkt. Tot nu toe allemaal positief dus!

@mriek: vreemd van die berichten over je postzegels. Geduld is inderdaad een schone zaak, dat ervaar ik ook. Ik ben een week langer lid en heb ongeveer dezelfde 'stand' met als verschil die ontvangen kaart. Deze was echter slechts 5 dagen onderweg geweest uit Amerika, dus dat is mazzel. Als iemand uit een traag land mijn adres had gekregen zou ik waarschijnlijk nog steeds niks hebben gekregen (vermoedelijk komt kaart nr 2 uit een lastiger land, want die is al langer onderweg dan de ontvangen kaart denk ik). Het duurt volgens mij even in het begin tot alles een beetje gaat lopen, maar zodra je meer kaarten mag sturen gaat het sneller.

Ik vind het nu vooral jammer dat ik al 10 dagen geen kaarten mag sturen omdat niks aankomt, allemaal lastige landen. Belarus, Rusland en China nu 19 dagen onderweg, Oekraine 12 en Taiwan 10. Ze komen wel allemaal regelmatig online dus het zal wel goedkomen, maar toch jammer als je zo graag kaartjes wilt schrijven. ;)
Geen idee eigenlijk waarom ik envelopprn gebruik. Gewoonte denk ik Ga ik maar niet altijd meer doen dus!

Ik heb nu twee kaarten die zijn ontvangen (VS en Duitsland) en er zijn er nog 5 onderweg naar China, WitRusland, Rusland, Tilburg en Oekraine..
Wow, ik had wel 5 kaarten in mijn brievenbus. De meeste niet de allermooiste, maar allemaal wel met hartverwarmende teksten erop. Eén schreef zelfs dat ze mijn profiel zo warm vond en mij daarom een kaartje stuurde met dieren onder een dekentje. Lief hè? Van alle 5 straalt echt de beste intenties uit. Dan is postcrossing weer erg leuk.

Zelf zit ik nog steeds tegen die twee inhoudsloze profielen aan te hikken. Ik bewaar mijn leuke kaarten inderdaad ook liever voor mensen waarvan ik vrijwel zeker ben dat ze er blij mee zijn, zoals iemand hier al eerder schreef.
@Noora: Welkom en veel plezier.

@Steph: Leuk dat je ook weer eens komt kijken.

@Mriek: Iemand krijgt pas jouw adres als er van jou een kaart is geregistreerd. Er kunnen dus op dit moment maximaal 2 kaarten naar jou onderweg zijn. Is dat toevallig uit China en Rusland, dan duurt het nog wel even voor je iets krijgt.

Wat raar trouwens van dat te weinig frankeren. Ik heb mijn oude pmk-zegels opgemaakt zonder bij te plakken (dus te weinig porto), maar aangezien ik geen afzender vermeld waar postnl iets mee kan, hoor ik daar niets meer van. De kaarten zijn wel, op Rusland na, aangekomen.

@Dreamer: Heb jij de Artis-giraffen al?
Deerne, een postkaart in envelope is het normale tarief.

zojuist twee officiele adressen. Rusland jochie van 7 die oa van Disney houd (makkie) en Duitsland die o.a. van Lord of the rings (gisteren binnen) houd. Leuke profielen.

Gisteren 17 forumkaarten op de bus gedaan.
Leuke reactie van het pc-forum:

I got a card of three mice swimming in cheese from Stephany. Thanks ------- I know this card. I have sent it to someone else, but this one was the card on which I decided I like to have micecards and put it on the profile, but now I have the same one written. He is certainly welcome. Thanks.
Dag allemaal! Ik zit ook al dagen voor mijn brievenbus te wachten tot er een leuke kaart ingegooid wordt! De postbode is mij niet goedgezind! Dat zou dan namelijk de eerste zijn, en ik ben daar helemaal klaar voor. Ook de laatste dagen geen nieuwe hurray's gehad, helaas. Mijn laatste kaart heb ik zaterdag verstuurd naar iemand in Polen!

Ik geloof dat ik nu ook nog maar even een blik ga werpen in mijn brievenbus! Wie weet ligt er 1 in
It ain't me
@India: Inhoudsloze profielen zijn jammer (zelf nog niet gehad gelukkig). Ik zou daar inderdaad gewoon een 'minder' kaartje naar sturen (als je tenminste geen mailbox hebt voor dat 1e profiel). En voor dat tweede profiel: misschien een kaart met een cadeautje erop? Surprise! ;)

@cocomo: Spannend, dat wachten op je eerste kaartje. Bij mij kwam het eerste kaartje zo snel na de eerste hurray dat ik het nog helemaal niet verwacht had, maar sindsdien houd ik daardoor de brievenbus wel extra goed in de gaten voor nr 2/3..

Inmiddels is gelukkig mijn kaartje naar Oekraine aangekomen (weer een hele blije hurray, leuk!), dus ik mag na 12 dagen wachten weer wat op de post gooien!
quote:el_spark schreef op 01 oktober 2013 @ 13:26:

[...]

Haha, ja, dan wil je ze ook het liefst meteen gebruiken! Heb ik ook. Ik heb laatst kaarten van "waar is Wally" besteld, maar nog geen geschikt profiel erbij gehad. Ik vind ze zelf zoo leuk dat ik ze alleen naar iemand wil sturen waarvan ik weet dat ze er blij mee zullen zijn

Gezien mijn verhuizing dit weekend heb ik mijn adres twee weken geleden al veranderd op PC (ik ga bij mijn vriend wonen, dus ook daar komen de kaartjes wel over). Toch krijg ik deze week opeens weer heel veel kaartjes in de bus. Ik hoop maar dat ik er niet te veel mis die nog onderweg zijn nu...

xxIK wil wel een 'Waar is Wally' kaart! Maar ik doe niet aan swaps. De kinderen waren vroeger zó lang blij met die boeken. Geweldig!
Later is nu
Haha, terwijl ik hier zit te lezen, is de kaart van Australie geregistreerd. Zo stom, die had ik nog niet geüpload, dus nu staat ie er niet bij

Maar ik vond dat deze persoon zo'n Nederlandse naam had, krijg ik een Hurray in het Nederlands

Ik mag inmiddels weer 3 adressen aanvragen. Die van van de week heb ik nog niet verstuurd Druk en niet lekker. Ga ik vanavond doen. Moet ik wel eerst weer postzegels kopen.
Later is nu
.
Ik zette mij vanavond neder om kaartjes te zoeken voor de 2 al aangevraagde adressen, zodat die nog voor het weekend weg konden. En ach.. daar kon nog wel een kaartje bij, en nog één. En ik wilde op tijd naar bed. Dat is mislukt dus..

Maar er gaan 5 kaartjes, alleen naar Europa

Nederlandse landkaart naar Slovenië (hij wilde bruggen op normaal formaat kaart, ivm opbergen, ik had ongeveer een brug op een ander formaat.. )

Fiets met allemaal dozen naar Oekraïne, die om fietsen vroeg. (oa)

Poes in ligstoel naar iemand, die gek op katten is en iets 'cute' vroeg. Overigens een Oekraïnse in Frankrijk

Noorderhaven naar United Kingdom, hij komt overigens van Hawaiï en is Japans ofzo

En een giraffe ( ) naar Finland. Iemand die al heeeel veel kaartjes gehad heeft en gék is op wilde dieren. Deze zag ik er niet bij staan.

Nu niet vergeten te posten morgen

Wel leuk als mensen in hun profiel zetten wat ze van je willen lezen
Later is nu
Jaaaaa!!!! Mijn eerste kaart is binnen! Eentje uit Australië. Er staat een pelikaan op en de achterkant een verhaaltje over de pelikaan. Ik ben helemaal blij (en mijn kat ook trouwens die de kaart al helemaal afgelikt heeft). Ik heb hem gelijk geregistreerd. De kaart is maar 4 dagen onderweg geweest. Ik hoop dat mensen snel mijn verstuurde kaarten gaan ontvangen. Dan kan ik nog meer gaan ontvangen!
It ain't me
Leuk Cocomo! En gelijk Australië, extra leuk

(en dus geen Duitsland of Finland, zeg maar)
Later is nu
Aaarrgghhh ik ben jaloers Cocomo! Ik heb me 5 dagen geleden ingeschreven en meteen 5 kaartjes verstuurd (wilde met 1 beginnen, maar vond het zo leuk....): 2 naar Duitsland, 3 naar Rusland. Zit nu vol ongeduld te wachten totdat iemand een van mijn kaartjes registreert... Las hier al dat het af en toe best lang kan duren. Snap dat de kaart naar Moskou best lang onderweg zou zijn, maar het Ruhrgebied?? Daar gaan toch geen weken overheen?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Op basis van wat ik hier las, heb ik meteen mijn profiel maar een beetje aangevuld. Zodat kaartenschrijvers een idee hebben wat ze me kunnen sturen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
@cocomo: leuk, wachten eindelijk beloond!

@mamavanf: ik denk dat het ook het beste is om in het begin steeds het maximaal aantal kaarten traveling te hebben totdat het een beetje begint te lopen. Een beetje kansenspreiding. Hier zijn van mijn 5 eerste kaartjes na 3 weken er 3 nog niet aangekomen, en als je dan kaartje voor kaartje gaat doen kan het wel heel lang gaan duren allemaal. Mijn 1e Duitse kaartje was er na 8 dagen, dus hopelijk krijg je snel je eerste registratie(s). Daarna kun je zelf je brievenbus in de gaten gaan houden!

Kies je er trouwens bewust voor om naar dezelfde landen kaarten onderweg te hebben? Bij de 'grote' landen (veel users, dus daar zul je vaak een kaartje naartoe sturen) zitten er een paar die lang duren (bv Rusland/China) en als je die optie aan hebt staan en je trekt allemaal kaartjes naar die landen kun je volgens mij soms lang wachten. Je kunt dit veranderen bij Edit > Profile en dan helemaal onderaan de pagina de bovenste optie uitvinken.
Jahaa!! Er is een kaartje aangekomen in Duitsland!! Met een heel leuk bedankje erbij. Dit is leuk zeg!
Dank je wel voor de tip noorah! Meteen uitgezet en een nieuw aangevraagd. Ik mag nu versturen naar amerika.
Ik had dat juist aan gezet. Maar misschien moet ik het ook weer uit gaan zetten. De kleinere landen met minder users zijn natuurlijk een stuk leuker!

Maar mijn eerst kaart naar Duitsland was er binnen 3 dagen!
It ain't me
Het is niet zo dat je met die optie 'uit' extra vaak een land met minder users krijgt, zeker in het begin niet. Dan zullen de 5 kaarten die je onderweg hebt vaak onderweg zijn naar de veel voorkomende landen. Maar als daar dan bv Duitsland en USA tussen zitten, heb je in ieder geval wel landen die redelijk snel gaan. Ik heb ergens op een forum een keer gelezen van iemand met die optie 'aan' die vervolgens 5x Rusland mocht sturen. Dan kun je lekker gaan zitten wachten ;) Uiteraard kan het ook andersom, dat je 5x naar Duitsland mag sturen, maar de kans op Rusland is het grootst omdat dat land de meeste users heeft.

Als je straks meer kunt sturen (maar zover ben ik zelf ook nog niet dus) wordt de kans op minder vaak voorkomende landen op deze manier wel groter.
Ik kreeg gisteren een schattig kaartje uit Japan, van 2 uiltjes. Bleek dat ik deze ooit had aangevinkt als 'favoriet' omdat ik 'm zo leuk vond, dus speciaal voor mij uitgezocht, dat kaartje. Wat voelt dát leuk!

Wat is je kaartje al snel binnen Mamavanf! Lekker. Duitsland kan heel snel gaan. Ik zie 2, 3 en 4 dagen staan bij mijn overzicht. Maar goed, ook 23 dagen. Leuk dat je meedoet

Ik kreeg gisteren ook nog een enthousiaste hurray uit Rusland. Wenste gelijk m'n familie ook een goed weekend. Nou, het is in elk geval een leuk begin
Later is nu
De laatste tijd best wel druk met allemaal leuke dingen, maar toch nog even mijn best gedaan. Een haring naar China, een leeuw naar Frankrijk, een Inez-kaart naar Taiwan en de bijna inhoudsloze profielen krijgen bloemen en een Kermit.

@Noora: Ik heb wel een brievenbuskaart, maar deze wordt heel veel verstuurd. En aangezien de Amerikaanse familie hun ontvangen kaarten nauwelijks uploadt kan ik niet zien of ze deze al hebben. Maar daar ga ik wel van uit, omdat ze al anderhalf jaar mee doen. Ik bewaar 'm dan liever voor iemand die 'm nog niet heeft. Ik heb nog wel geopperd dat ze een familie-brainstormsessie gaan houden voor meer onderwerpen.

@Dreamer: Nu maar hopen dat Australië zelf de kaart nog gaat plaatsen.

Je hebt er misschien overheen gelezen, maar heb jij de Artis-giraffen al?
Ik dacht dat ik dat beantwoord had Indie.. Ik denk niet dat ik die heb, die giraffen. Geen idee ook hoe die kaart eruit ziet

Haha, een familiebrainstormsessie.. Ja, als je al 1,5 jaar meedoet wordt de kans op dubbelen groter, natuurlijk.

Ik denk niet dat Australie nog gaat uploaden, dan had ie het al gedaan, toch?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven