Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind jij te bloot?

04-10-2013 22:27 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer was er een enorme hotpants trend aan de gang onder jongere meiden en studentes. Ik zelf vond dat te ver gaan, maar goed, wie ben ik om er wat van te zeggen. Ik vind het wel vervelend om midden op straat geconfronteerd te worden met andermans seksualiteit. Sommige vrouwen (en mannen) proberen zichzelf 24/7 te laten zien lijkt het wel. "Hier ben ik, neuk mij". Ik vind dit storend. Het liefst zou ik mensen gewoon bedekt willen zien. Niet teveel billen, benen en borsten. Natuurlijk wil ik geen burqa's in laten voeren, maar ik voel me niet op mijn gemak met al dat vlees. Waarom kleden sommige mensen zich toch zo bloot terwijl ze niet naar de club gaan of een intiem avondje hebben met hun vriend/scharrel? Ik snap het niet. Ik vind bloot iets dat alleen bij aangewezen gelegenheden hoort: het strand, de club en thuis. Daar buiten niet. Het is voor mij bijna net als iemand te zien poepen op straat, iets prive's waar ik niet mee geconfronteerd wil worden. Maar men lijkt me niet te begrijpen lijkt het wel. Ze vinden me preuts en raar. En ik vind hen te bloot en te makkelijk.

Zelf draag ik nooit jurkjes die te strak om de billen zitten, bewaar ik decollete alleen voor het uitgaan of op vakantie, en laat ik niet te veel been zien. Ik merk zo vaak verschil: als ik een kort rokje aandoe word ik constant nageroepen door mannen die denken dat ik makkelijk ben. Het zou niet moeten, maar zo is het gewoon. Zodra ik me normaal bedek krijg ik opeens hele respectvolle complimenten (je hebt een mooie lach). Als je laat zien dat je zelfrespect hebt, krijg je het ook van een ander. Hoe moet een man een vrouw zien als meer dan een neukertje als ze het uniform aanheeft van een hoer (vrij naar Dave Chappele)

Wat vinden jullie?
McLovin does NOT like the bathtub. http://www.youtube.com/watch?v=kvxCU_lQwKM
quote:mlum schreef op vrijdag 04 oktober 2013 23:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="SillySill in "Wat vind jij te bloot?"" class="messagelink">SillySill schreef op 04 oktober 2013 @ 22:59</a>:</b>

Heerlijk juist al die verschillende mensen en verschillende kleding, ik hou ervan!

Ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt door andermans kleding of voorkomen? Dat dat iets met jou doet. Ik denk hooguit leuk of niet leuk, maar voel daar verder niks bij. Hoe komt het dat jij dat wel hebt?</div></blockquote>Omdat het wel een reactie bij me oproept. Misschien omdat ik dus ook op vrouwen val en het ervaar zoals mannen dat ook doen. Een soort cockteasing.

Ik val ook op mannen en vrouwen. Dus laten we dat alsjeblieft niet de verklaring maken.

Maar ik ben echt oprecht nieuwsgierig naar dit soort dingen. Waarom voelt iemand zich nou aangesproken of wat dan ook door iemand anders zijn uiterlijk. Als dat al iets met je doet dan ga je toch bij jezelf te rade? Dan ga je toch niet denken dat de wereld zich aan jou aan zou moeten passen? Of is het dan zo dat je er opgewonden van wordt en dat wil je eigenlijk niet, zoiets?

Die nieuwsgierigheid geldt trouwens net zo goed voor te bloot als voor te bedekt zoals bij hoofddoekjes ofzo. Waarom stoort iets je wat zo weinig invloed op jou heeft.
quote:loveneverfails schreef op 04 oktober 2013 @ 23:38:

hebben wij nog wat te lachen bij sommige verschijningen.Sneu.
quote:SillySill schreef op 04 oktober 2013 @ 23:46:

[...]

Ik val ook op mannen en vrouwen. Dus laten we dat alsjeblieft niet de verklaring maken.

Maar ik ben echt oprecht nieuwsgierig naar dit soort dingen. Waarom voelt iemand zich nou aangesproken of wat dan ook door iemand anders zijn uiterlijk. Als dat al iets met je doet dan ga je toch bij jezelf te rade? Dan ga je toch niet denken dat de wereld zich aan jou aan zou moeten passen? Of is het dan zo dat je er opgewonden van wordt en dat wil je eigenlijk niet, zoiets?

Die nieuwsgierigheid geldt trouwens net zo goed voor te bloot als voor te bedekt zoals bij hoofddoekjes ofzo. Waarom stoort iets je wat zo weinig invloed op jou heeft.Omdat ik bij zo'n halfnaakte vrouw als ze lelijk is afkeer voel en bij zon sletje (dat ik dan wel knap vind) een soort ongewilde aantrekkingskracht.
McLovin does NOT like the bathtub. http://www.youtube.com/watch?v=kvxCU_lQwKM
quote:mlum schreef op 04 oktober 2013 @ 23:59:

[...]

Omdat ik bij zo'n halfnaakte vrouw als ze lelijk is afkeer voel en bij zon sletje (dat ik dan wel knap vind) een soort ongewilde aantrekkingskracht.

Dus je stoort je aan lelijkerds én aan lekkere wijven ?

Koop een pak bubbeltjesplastic of bel een psychiater.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dat spoort echt niet Mlum.
Dat bewijst maar weer mijn stelling dat er meer los rondlopen dan er opgesloten zitten.
Als je zó vaak afkeer en ongewilde aantrekkingskracht voelt op straat, moet je misschien eens gaan praten met iemand.. want ja als jij dat kennelijk zo beleeft, dat lijkt mij ook erg onprettig en dat klinkt nogal ziekelijk.
Is dat niet enkel jouw persoonlijke smaak?

Omdat jij bij zo'n halfnaakte vrouw als ze lelijk is afkeer voel en bij zo'n sletje (dat jij dan wel knap vind) een soort ongewilde aantrekkingskracht, de lelijke halfnaakte vrouw waarvoor jij zo'n afkeer voel, is voor anderen waarschijnlijk helemaal niet lelijk.

[...]

Omdat ik bij zo'n halfnaakte vrouw als ze lelijk is afkeer voel en bij zon sletje (dat ik dan wel knap vind) een soort ongewilde aantrekkingskracht.

Dus er mag geen bloot zijn want als ze lelijk zijn, vind jij ze niet aantrekkelijk, en als ze niet lelijk zijn vind jij ze wel aantrekkelijk en dat wil je eigenlijk niet, en daarom zijn het sletjes. Het gaat er dus gewoon om dat jij, vooral voor jezelf wilt bekendstaan als iemand die een hoge moraal heeft (in eigen ogen) van bloot = vies, maar er intussen bij de juiste personen wel van geniet.

En dat vind je eng, want je hebt ooit gehoord dat dat eigenlijk niet mag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat ik vind? Dat jij je eigen problemen op anderen projecteert. En heel onaardig over mensen praat, ook in andere topics.

Ik denk dat je je beter kan bezig houden met zelfreflectie dan met opletten wat anderen aan hebben en ze veroordelen.
wat vind ik te bloot?

Of het nou een string is of een boxershort, zodra je dat ziet uitpuilen boven een broek vind ik het te bloot.

Dat met die strings heb ik gelukkig al een tijd niet meer gezien, maar toen je het volop zag werd ik er onpasselijk van.

En ondanks die boxershorts alles bedekken komt het in mijn ogen bloot over, omdat de bovenbroeken half van hun reet hangt.

Loop ik buiten in een jurkje heb ik zelf het idee bloot te lopen, heb graag iets om mijn benen. Geeft me het gevoel dat ik in mn nachthemd over straat ga.

Staat iemand in de hete zon met alleen een spijkerbroek zijn huis te renoveren heb ik daar geen moeite mee, maar gaat diezelfde gast zo met zijn hond wandelen vind ik het raar.

Loopt iemand in een superkortrokje (de welbekende brede riem) dan vind ik dat hoerig.

Volgens mij scheld ik in mijn hoofd wel erg vaak op ze, maar daar hebben zij geen last van.
Ik vind het alleen vervelend als iemand overgewicht heeft en dat soort kleren aandoet. Voor de rest stoort het me helemaal niet.
Komttt
Ik vind eigenlijk niet zoveel van wat anderen aanhebben. Sommige kleding vind ik wel/niet mooi en sommige mensen vind ik wel/niet mooi. Maar ik heb verder geen mening over wie wat zou moeten dragen. Moeten mensen lekker zelf weten.

Ik vind het wel heel zorgwekkend dat jij meteen iets seksueels verbindt aan hoe iemand eruit ziet, en er van uit gaat dat mensen een seksuele boodschap proberen uit te stralen. Dat is echt geen gezonde gedachtegang, en daar zou ik zeker aan werken als ik jou was. Het zegt in ieder geval meer over jouw seksuele (oppervlakkige) moraal, dan over de mensen die jij bestempelt als 'sletjes', puur en alleen gebaseerd op hun uiterlijk.

Ben je in de rest van je leven ook zo gericht op uiterlijk?
quote:maut schreef op 05 oktober 2013 @ 01:56:

Ik vind het alleen vervelend als iemand overgewicht heeft en dat soort kleren aandoet. Voor de rest stoort het me helemaal niet.

Waarom vindt jij dat vervelend dan? Mag iemand die overgewicht heeft niet de kleding dragen die hij/zij leuk vindt dan?

Je kan gewoon de andere kant op kijken toch.
quote:MocyMoos schreef op 05 oktober 2013 @ 02:48:

[...]

Waarom vindt jij dat vervelend dan? Mag iemand die overgewicht heeft niet de kleding dragen die hij/zij leuk vindt dan?

Je kan gewoon de andere kant op kijken toch.Iedereen mag doen wat die wil, ik mag het ook vervelend vinden. Iemand in een hotpants met maat 46 valt gewoon op op een vervelende manier.
Komttt
Dat wordt dan nog wat als jij voor de klas wil gaan staan!
Ik draag geen hotpants, maar draag rustig af en toe een strak, kort jurkje (en dan zie je vooral benen en de vorm van mijn kont, maar weet dat daar niets mis mee is ), wat is daar mis mee? Ik kan het hebben, ben daar zelfs trots op. Voel me goed met mijn lijf? Ik ben atletisch gebouwd, maar denk dat er blijkbaar mensen zijn die daar jaloers op zijn? Je kunt ook kort en strak met stijl dragen, hoor. En er is niets mis met een paar benen, een goeie kont of een mooi lijf. Dat hoef ik niet te verbergen en was ik ook niet van plan. Ik vind het wat anders als je kleding draagt, wat niet je figuur op een positieve manier benadrukt. En helaas lopen er daar ook veel van rond in NL. Je hoeft geen perfect figuur te hebben, maar kijk altijd goed wat je benadrukt aan je figuur en of dat in positieve zin voor je uitvalt. Daar kan ik wel over discussieren, want dat vind ik niet mooi, terwijl je nu zoveel kunt met diverse kleding, hoe je er ook uitziet. Maar goed, dat mag ik vast weer niet zeggen, want dan gaan die mensen weer zeuren. Heel eerlijk, iedereen moet het maar lekker zelf weten.
Op een gegeven moment waren er van die hele korte jurkjes zonder echt model erin in de mode, eigenlijk waren het gewoon t-shits en truien tot net over de kont zeg maar, en dan vroeg ik me weleens oprecht af of zo'n meisje niet gewoon vergeten was haar broek aan de trekken die ochtend (bij iemand die een niet zo heel lange jas aanheeft waar ook alleen maar blote benen onder vandaan komen heb ik dat idee ook weleens)

Vaak vind ik het niet zo mooi, maar goed, smaken verschillen.

Veel meer dan een lichte verbazing af en toe voel ik er niet bij.

Dik aangeklede mensen zien er ook niet allemaal even charmant uit, maar de wereld is nou eenmaal geen catwalk.
Ben je je ei nu kwijt?

[...]

Als seks zo privé is waarom ben jij er dan in het openbaar met onbekenden de hele dag zo mee bezig?

"She made me do it!"

Je kan dan wel zedelijkheid preken, maar echt in je hoofd zit dat niet hè?
Ik vind het leuk als vrouwen zich mooi kleden, hun vrouwlijke vormen durven te laten zien. Een decolleté, de ronding van een bil in een jurkje, een stukje van een mooie buik? Niets mee aan de hand. Wel zie ik soms jonge meiden die er nog niet uit zijn of iets nou sexy of ordinair is. Soms zie je inderdaad minder mooie mensen met blote delen, maar waarom mogen die niet wat van hun lichaam laten zien? Soms kijk je met plezier, soms liever niet. Als ik een trend te bloot vind doe ik niet mee. wat een ander doet, moeten ze zelf weten.
Niet het hele topic gelezen, bij "sletjes" ben ik afgehaakt.

Maar TO, jij seksualiseert bloot. Dat zit tussen jouw oren.

Bloot of huid zien is niet seksueel.

In jouw hoofd is dat seksueel.

En dat idee projecteer jij dan weer op mensen die in een korte broek of rok over straat gaan.

Als jij geen korte kleren wil dragen, dan doe je dat niet.

Laat de rest van de mensheid met rust en in hun waarde.
quote:Frizzy schreef op 05 oktober 2013 @ 03:32:

Dat wordt dan nog wat als jij voor de klas wil gaan staan! (huiswerkinstituut was het toch?)
Zelf denk ik dat ' te bloot' meer per persoon verschillend kan zijn.

Meer in de zin van: het is te bloot wanneer je er bij ongemakkelijk voelt.

En aangezien dat dus per persoon verschilt en plaats, is dit vrij moeilijk

Langs een muslima die volledig bedekt erbij loopt, kan ik mij voorstellen dat zij zich erg ongemakkelijk zal voelen langs een meisje in lijn 6 met een hotpants waarbij de onderkant van de billen eronder uit komen.

Daarintegen, zou ik mezelf ook niet op mn gemak langs de 'hotpantser' voelen :-)

İn de stad vind ik een bikini ook veel te bloot, op het strand daarintegen weer niet?Maar een stringslip op het strand?tja, dat zou ik dan weer niet doen?maar goed, ieder zn heug en meug...
quote:mlum schreef op 04 oktober 2013 @ 22:41:

Ik vind het vervelend als mensen lopen te pronken met hun seksualiteit. Zeker als ik ze onaantrekkelijk vind, voel ik me ongemakkelijk.Wat hypocriet zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven