teveel ad ingenomen
zaterdag 5 oktober 2013 om 09:33
Vandaag ben ik gestart met antidepressiva, in de trein op weg naar mijn werk heb ik net medicijnen ingenomen, ik slik meerdere medicijnen dus heb meerdere stripje in mijn tas. Ik slik ook maagbeschermers, en ipv 2 maagbeschermers, en 1 ad heb ik nu 3 ad ingenomen. Stom stom. Ik moest 15 mg, en heb nu 45 mg. Kan dit nu erg veel kwaad? Ik heb gegoogled en zag dat er ook 45 mg wordt voorgeschreven, maar dit zijn mijn eerste ad's.

zaterdag 5 oktober 2013 om 09:41
Maar wat verwacht je dan van hier? Dat er toevallig een arts is die reageert op jouw bericht? Ik vind dat je jezelf echt niet serieus neemt door zo met je gezondheid om te gaan en er vanuit te gaan dat je op dit forum een zuiver antwoord gaat krijgen.
Ga je best doen om een andere arts te bereiken?!
Ga je best doen om een andere arts te bereiken?!

zaterdag 5 oktober 2013 om 09:44
quote:Ikhierhuh schreef op 05 oktober 2013 @ 09:41:
Jij gaat waarschijnlijk ziek worden zo meteen, je lichaam moet nog aan de AD wennen. Ik zou de huisartsenpost bellen voor informatie want sommige AD's kunnen behoorlijk gevaarlijk zijn.
Heel stom van je TO. Sterkte
Lekker hè, om iemand nog een schop na te geven. Blijkbaar maak jij nooit fouten.
Bel de huisartenpost en leg het voor.
Jij gaat waarschijnlijk ziek worden zo meteen, je lichaam moet nog aan de AD wennen. Ik zou de huisartsenpost bellen voor informatie want sommige AD's kunnen behoorlijk gevaarlijk zijn.
Heel stom van je TO. Sterkte
Lekker hè, om iemand nog een schop na te geven. Blijkbaar maak jij nooit fouten.
Bel de huisartenpost en leg het voor.
zaterdag 5 oktober 2013 om 09:50
zaterdag 5 oktober 2013 om 10:02
Ojee, heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Ik nam twee seroquel in, in plaats van mijn AD. En dat is niet één keer gebeurd maar meerdere keren. Ik werd ongelooflijk suf, gebruik de seroquel om in slaap te komen, dus dan weet je het wel. Ik was ook telkens onderweg toen ik me dat realiseerde.
Met AD is het heel waarschijnlijk dat als je net begonnen bent, dat je ziek gaat worden. Werken zal er echt niet meer inzitten, ben ik bang. Bel je werk dat je niet meer komt en ga naar huis en bel daar de arts/HAP.
Ik neem voortaan de AD boven in, net na het opstaan en voortaan de rest beneden. Ik heb ze express niet meer in dezelfde ruimte staan om het in het vervolg te voorkomen.
Met AD is het heel waarschijnlijk dat als je net begonnen bent, dat je ziek gaat worden. Werken zal er echt niet meer inzitten, ben ik bang. Bel je werk dat je niet meer komt en ga naar huis en bel daar de arts/HAP.
Ik neem voortaan de AD boven in, net na het opstaan en voortaan de rest beneden. Ik heb ze express niet meer in dezelfde ruimte staan om het in het vervolg te voorkomen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 5 oktober 2013 om 10:04
Huisarts bellen, telefoonnummer noteren van de HAP die hoogstwaarschijnlijk op het antwoordapparaat is ingesproken, en daar advies vragen. Niets anders.
En nog een tip: neem medicijnen nooit op een haastig moment in, dus niet terwijl je aan het reizen bent. Dat doe je thuis, zodat je goed kunt nadenken.
En nog een tip: neem medicijnen nooit op een haastig moment in, dus niet terwijl je aan het reizen bent. Dat doe je thuis, zodat je goed kunt nadenken.
Ik spreek toch geen Chinees?!

zaterdag 5 oktober 2013 om 10:39
Ik wilde afgelopen week van 10 naar 15 mg gaan. Dus in plaats van een halve, een halve + een kwart. Zonder na te denken heb ik per ongeluk 1,5 genomen waardoor ik dus 30 mg ingenomen heb.
Ik kon er niet van slapen, super wazig, trillende kaken en een zombie gevoel, een beetje zoals de bijwerkingen in het begin. Hele dag last van gehad, maar na een nacht goed slapen is het gelukkig over gegaan.
Ik kon er niet van slapen, super wazig, trillende kaken en een zombie gevoel, een beetje zoals de bijwerkingen in het begin. Hele dag last van gehad, maar na een nacht goed slapen is het gelukkig over gegaan.
zaterdag 5 oktober 2013 om 10:39
Oh, shit! Dat was niet zo handig, maar vergissen is menselijk!
Bel de HAP, vraag om advies.
Om het in het vervolg te voorkomen zijn er al tips gegeven, en je kan ook een medicijnendoosje kopen waar je je pillen instopt en ze per dag inneemt. Zo'n doosje waar de dagen van de week op staan.
Ik werd in het begin een beetje 'high' van mijn AD, dat zou zeker niet goed gegaan zijn in combinatie met werk, vraag ook daarover advies bij je HAP.
Bel de HAP, vraag om advies.
Om het in het vervolg te voorkomen zijn er al tips gegeven, en je kan ook een medicijnendoosje kopen waar je je pillen instopt en ze per dag inneemt. Zo'n doosje waar de dagen van de week op staan.
Ik werd in het begin een beetje 'high' van mijn AD, dat zou zeker niet goed gegaan zijn in combinatie met werk, vraag ook daarover advies bij je HAP.
zaterdag 5 oktober 2013 om 11:27
Niet zo handig van je, maar inderdaad HA post bellen.
Je gaat sowieso ziek worden, dus ook gelijk maar je werk bellen en de trein terug nemen.
Ik slik ook AD en ik begon met 10 mg ( nu 20), maar na 2 AD's te hebben gehad (verdeeld over 2 dagen) werd ik ziek niet normaal. En dat van nog maar 10 mg.
Dus ik wens je veel beterschap vandaag en morgen.
Je gaat sowieso ziek worden, dus ook gelijk maar je werk bellen en de trein terug nemen.
Ik slik ook AD en ik begon met 10 mg ( nu 20), maar na 2 AD's te hebben gehad (verdeeld over 2 dagen) werd ik ziek niet normaal. En dat van nog maar 10 mg.
Dus ik wens je veel beterschap vandaag en morgen.
zaterdag 5 oktober 2013 om 13:25
quote:lady_27 schreef op 05 oktober 2013 @ 11:27:
Dus ik wens je veel beterschap vandaag en morgen.das echt bullshit, ligt eraan welke je heb,ieder lichaam reageerd er anders op
Dus ik wens je veel beterschap vandaag en morgen.das echt bullshit, ligt eraan welke je heb,ieder lichaam reageerd er anders op
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
zaterdag 5 oktober 2013 om 14:13
Even een telefoontje plegen zoals de rest al zegt. Ik denk dat je lichaam zich klote gaat voelen, omdat de eerste paar dagen soms zwaar kan zijn om aan je AD te wennen. Laat staan meteen zoveel. Het hangt een beetje af van welke AD je ingenomen hebt en hoe je lichaam het aankan, verschilt een beetje per persoon. Ik zou de situatie wel serieus nemen als jou was.
zaterdag 5 oktober 2013 om 17:49
Ik weet dat het stom was,en ging er niet vanuit dat er een arts hier zat, maar misschien medeforummers die hogere dosis ad voorgeschreven krijgen. Ik ben net klaar met werken, en ik heb mij idd 3 uurtjes beroerd gevoeld. Maar nu gaat het weer. Het was idd niet zo slim om snel mijn medicijnen in te nemen, maar de ochtend was nogal hectisch, bedankt voor de adviezen