Gezondheid alle pijlers

teveel ad ingenomen

05-10-2013 09:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik gestart met antidepressiva, in de trein op weg naar mijn werk heb ik net medicijnen ingenomen, ik slik meerdere medicijnen dus heb meerdere stripje in mijn tas. Ik slik ook maagbeschermers, en ipv 2 maagbeschermers, en 1 ad heb ik nu 3 ad ingenomen. Stom stom. Ik moest 15 mg, en heb nu 45 mg. Kan dit nu erg veel kwaad? Ik heb gegoogled en zag dat er ook 45 mg wordt voorgeschreven, maar dit zijn mijn eerste ad's.
quote:ninepien schreef op 05 oktober 2013 @ 17:49:

Ik weet dat het stom was,en ging er niet vanuit dat er een arts hier zat, maar misschien medeforummers die hogere dosis ad voorgeschreven krijgen. Ik ben net klaar met werken, en ik heb mij idd 3 uurtjes beroerd gevoeld. Maar nu gaat het weer. Het was idd niet zo slim om snel mijn medicijnen in te nemen, maar de ochtend was nogal hectisch, bedankt voor de adviezenBedankt voor de adviezen, maar ik heb er niets mee gedaan en even afgewacht of ik bewusteloos neer zou vallen...
quote:m_1985 schreef op 05 oktober 2013 @ 17:55:

[...]

Bedankt voor de adviezen, maar ik heb er niets mee gedaan en even afgewacht of ik bewusteloos neer zou vallen...

Zo kattig. Wow

Je hoeft niet alle adviezen te volgen hoor, je kan wel dankbaar zijn dat mensen het aan je geven.

Als er daarna niets gaande is, dan denk ik dat het wel meeviel voor haar. Al is dit mijn mening, ik ken haar en haar lichaam niet, evenals de rest.
quote:oddjobx schreef op 05 oktober 2013 @ 17:55:

Je moet wel denken aan de halfwaardetijd.

Anders krijg je morgen misschien weer teveel binnen.Inderdaad, ik moet even niet denken aan de onttrekkingsverschijnselen die je nog krijgt na zo'n hoge dosis. Ik begrijp nog steeds niet waarom je de HAP niet hebt gebeld voor advies.
Van een aantal kenmerken van de behandeling met antidepressiva is bekend dat deze een verhoogd risico op het ontstaan van onttrekkingsverschijnselen met zich brengen. Deze zijn: een hoge dosering, een korte halfwaardetijd, een lange gebruiksduur en abrupte beëindiging.
Slik je een SSRI? Die worden het vaakst voorgeschreven en zijn niet zo gevaarlijk. Je moet er honderden van slikken wil je in coma of erger raken. Bij TCA's moet je wel oppassen dat je niet teveel inneemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven